Hulp nodig...

Hallo,

Ik heb zelf nog nooit met drugs bezig geweest en ik heb er ook totaal niks van verstand van. Maar helaas heeft mijn exlief daar wel in beginnen experimenteren. Na onze breuk een dikke 2jaar geleden begon het slecht met hem te gaan... Hij was depressief en herbegon terug met roken en wiet. Ja idd, HERbegon. want ik had hem deral eens van af geholpen. En hij heeft dus bijna 2jaar niet gerookt en gepaft.

Nuja, eens eentje paffen. Ik zag er niet meteen het probleem in. Maar al gauw werd hij ontslagen op zijn werk, waar ook meteen zijn woonst was. Hij moest dus verhuizen EN een andere job vinden. Dat verhuizen ging snel, maar hij leeft nu al een tijdje van het ocmw... En ik heb onlangs vernomen dat hij ook al slikt en snuift en zich steeds meer in de problemen werkt. Maar wat hij precies neemt? geen idee... en zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van. Is dat dodelijk zoiets?? Hoe krijg ik hem daar trg vanaf??

mvg

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
jij krijgt niets gedaan, je kan wel hulp zoeken voor jezelf ... daar leer je hoe je wel met hem om moet gaan en vooral jezelf moet leren beschermen.

niet het antwoord wat je verwacht, helaas wel je beste keuze.

sterkte

Bonnie

Lost

Experimenterende gebruiker
ik sluit mijn eigen hier bij aan

hij kan alleen geholpen worden als die zelf wilt,
anders is er vrij weinig wat je kan doen

kijk is bij cokevanjouw (ff google)

is een forum voor vrienden en familie van verslaafden

ik zou je graag verder willen helpen, maar ik weet niet echt meer iets te zeggen
waarmee ik je zou kunnen helpen

succes

Lost

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
je mag niemand op sluiten ..
je mag ook niemand gedwongen laten afkicken ...

das allemaal verboden, je kan wel zijn hersens inslaan.

maar dan moet je als nog zelf naar de gevangenis.

AFKICKEN DOET DE JUNK ZELF ... VRIJWILLIG

:hearteyes:

leuke site

http://www.cokevanjou.nl/

Zeer sappige verhalen hoe het niet moet .... lees ervaar en leer.

dain

Bewuste gebruiker
Hoi

Ik heb zelf nog nooit met drugs bezig geweest en ik heb er ook totaal niks van verstand van. Maar helaas heeft mijn exlief daar wel in beginnen experimenteren. Na onze breuk een dikke 2jaar geleden begon het slecht met hem te gaan... Hij was depressief en herbegon terug met roken en wiet.
Wiet roken is enkel geestelijk verslavend, niet lichamelijk, als dus zijn reden was dat hij depressief is, en zijn gevoelens wilt onderdrukken, is dit inderdaad niet zo verstandig.

Ja idd, HERbegon. want ik had hem deral eens van af geholpen. En hij heeft dus bijna 2jaar niet gerookt en gepaft.
Gewoon smoren is niet zo erg (lees wel: als je niet overdrijft) Veel mensen draaien perfect mee in de maatschappij (en waarom zou dit ook niet zijn). Het is wel niet goed als hij het doet als hij nog verantwoordelijkheden heeft, moest je dus nog zwaar betrokken zijn met hem, kan je hem aansporen om enkel 's avonds ter ontspanning te smoren om te beginnen, natuurlijk moet dit een eigen keuze zijn, en lukt dit ook enkel als hij dat zelf wil.

Nuja, eens eentje paffen. Ik zag er niet meteen het probleem in. Maar al gauw werd hij ontslagen op zijn werk, waar ook meteen zijn woonst was. Hij moest dus verhuizen EN een andere job vinden. Dat verhuizen ging snel, maar hij leeft nu al een tijdje van het ocmw...
Dit vind ik wederom niet de schuld van het middel, dan is wiet eerder een excuus dat HIJ te lui en ongemotiveerd is, indien dit door die eerder vermelde depressiviteit is heeft hij psychiatrische hulp nodig, al is het een wekelijk gesprek. Ik heb iemand in de naaste familie die echt depressief is, niet dus wat in de volksmond eigenlijk gewoon een dipje is, en zoiets heeft echt wel opvolging nodig.

En ik heb onlangs vernomen dat hij ook al slikt en snuift en zich steeds meer in de problemen werkt. Maar wat hij precies neemt? geen idee... en zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van. Is dat dodelijk zoiets?? Hoe krijg ik hem daar trg vanaf??
Er kunnen enorm veel dingen geslikt/gesnoven worden, maar het meest voorkomende zal wel speed of coke zijn, dit is niet direct dodelijk, al gaan de gezondheidsrisico's wel enorm omhoog hoe frequenter het gebruik word, om van een verslaving niet te spreken. Er zijn gebruikers dat dit perfect recreatief kunnen gebruiken zonder problemen, maar als hij ergens alleen zit en thuisgebruikt kan dit wel uit de hand lopen.

Verder, dit is niet jou verantwoordelijkheid omdat jij het hebt uitgemaakt. Hij kiest er zelf voor om dit te gebruiken, denk ook aan jezelf, je eigen gezondheid, toekomst en veiligheid. Geef hem nooit geld, maar wees een emotionele steun als hij dat nodig heeft/je dat wilt

En ten laatste, dit is allemaal gebaseerd op mijn meningen en belevenissen, je kan zelf veel leren door op het forum rond te kijken, of op erowid.org naar specifieke middelen.

cropp

Badass junkie
wat hij slikt is hoogst waarschijnlijk xtc, en wat hij snuift is hoogst waarschijnlijk speed of coke.

dain

Bewuste gebruiker
cropp zei:
wat hij slikt is hoogst waarschijnlijk xtc, en wat hij snuift is hoogst waarschijnlijk speed of coke.

Inderdaad, ik zie hem niet meteen tripmiddelen ofzo "slikken", als men het er in de volksmond over heeft is het waarschijnlijk wel xtc. Maar wat ik er me zelf bij afvraag (xtc liefhebbers, help me hierbij) word je daar niet depressiever van? en hoe zit het met tolerantie?

endor

Badass junkie
ik vind persoonlijk dat als je drugs gebruik dat niet perse slecht afloopt.
ik werk , ik gebruik drugs. maar leg mezelf regels op.
op een gegeven moment vind iedereen wil zijn "klik" waardoor hij/zij inziet dat hij/zij niet goed bezig is met zijn/haar gedrag. Dit kan wel drugsgerelateerd zijn.
maar je moet je ware zelf vinden om die klik te maken.

endor

Badass junkie
cropp zei:
endor zei:
ik ken er veel die er mee om kunnen gaan, maar ook veel die er niet mee om kunnen gaan
dat is natuurlijk wel waar.
ik heb er vroeger zelf problemen mee gehad waardoor agressiviteit veel te boven kwam.
maar nu heb ik het onder controle. al die instellingen hebben mij de ogen een beetje geopend

greetz. Endor

Drientje

DF-koning
dain zei:
cropp zei:

Inderdaad, ik zie hem niet meteen tripmiddelen ofzo "slikken", als men het er in de volksmond over heeft is het waarschijnlijk wel xtc. Maar wat ik er me zelf bij afvraag (xtc liefhebbers, help me hierbij) word je daar niet depressiever van? en hoe zit het met tolerantie?
Ik heb zelf in hele grote mate xtc gebruikt toen het niet goed met me ging in mijn hoofd en ja je krijgt tolerantie en ja je wordt depressiever. Drugs zijn gewoon geen uitkomst.

endor zei:
ik werk , ik gebruik drugs. maar leg mezelf regels op.
op een gegeven moment vind iedereen wil zijn "klik" waardoor hij/zij inziet dat hij/zij niet goed bezig is met zijn/haar gedrag. Dit kan wel drugsgerelateerd zijn.
maar je moet je ware zelf vinden om die klik te maken.

We zijn niet allemaal gelijk. Persoonlijk vind ik het heel zwak van mezelf als ik iemand veroordeel omdat hij/zij niet de dingen zo oppakt als ik dat zou doen. Ik heb ook een hele lange weg afgelegd voor dat ik bij de persoon kwam die ik nu ben. Ik ben ook speed verslaafd geweest en heb ook in de knop gezeten met mezelf. Dat ik nu anders ben wil nog niet zeggen dat de ander, die nog niet is wie hij zou kunnen zijn, mijn hulp niet kan gebruiken. Betrek niet alles op jezelf en veroordeel niet iedereen die dingen anders doet dan jij.

En Topicstarter, je kunt hem niet helpen. Hij kan alleen zichzelf helpen. Bescherm jezelf tegen hem, geef geen geld en heb geen medelijden. Medelijden is een enorm onzin gevoel. Jij lijdt, dus lijd ik met je mee. Je kunt hem wel vertellen dat je er voor hem zult zijn als hij je nodig heeft (schouder om op te huilen, een huis om in te schuilen). En geef geborgenheid en het gevoel dat ondanks zijn fouten hij het waard is om van te houden. En Ware Liefde geven is niet moeilijk, ontvangen van die Liefde, ondanks je fouten voelen dat mensen van je houden is eigenlijk veel moeilijker.

Bovenaan