hoeveelheid wiet

als je maar een paar keer trekt van een joint zijn de negatieve effecten om te leren de dag erna dan ook zo slecht als dan dat je een hele joint rookt ? of blijft smoren smoren?:)

Osi`

Bewuste gebruiker
juist niet, ik dacht als je weinig wiet rookt (gewoon een trekje of 5) dat je dan u harder concentreerd, maar niet zo lam zijt ..
Doe het wel gewoon met een pure hé, want tabak maakt u loom.

Maar zelf, heb ik liever dat er niet geblowd wordt tijdens examens (tenzij voor heel makkelijke vakken of praktische vakken)

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
voor de dag er achter maakt het niet echt veel uit vind ik

Nee idd

Maar: Je merkt het vanzelf he? Als je aan je tentamen gaat zitten, en als je merkt dat je hoofd suf is, en langzaam. En dan voor de volgende keer er rekening mee houden...

Martijnnn

Experimenterende gebruiker
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je blowt, als je dagelijks blowt zal het niet zo veel uitmaken. Het verschilt ook per persoon.

Gewoon proberen, merk je vanzelf of het bevalt of niet.

Als ik gewoon 2 of 3 joints rook, merk ik er nauwelijks wat van de volgende dag. Na een avondje flink blowen, laat slapen, wat meer drinken ben ik wel een stuk gaarder, lijkt me ook wel logisch.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Martijnnn zei:
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je blowt, als je dagelijks blowt zal het niet zo veel uitmaken. Het verschilt ook per persoon.

Gewoon proberen, merk je vanzelf of het bevalt of niet.

Als ik gewoon 2 of 3 joints rook, merk ik er nauwelijks wat van de volgende dag. Na een avondje flink blowen, laat slapen, wat meer drinken ben ik wel een stuk gaarder, lijkt me ook wel logisch.

PRECIES :tearsofjoy:

Boner

Belezen gebruiker
Leren en wiet gaan idd niet samen, dan slaap je gewoon het klokje rond en dan heb je niets gedaan.
Best zijn de examens nu gedaan, vakantie :sunglasses:

davie

Wijs gebruiker
Leren en wiet gingen bij mij altijd goed samen. Ik zat eerst op de mavo en ook nog blijven zitten, toen blowde ik niet elke dag.

Daarna blowde ik elke dag en vaak op school, maar ik werd er wel slimmer van. Ik kon beter nadenken of dingen begrijpen. Mijn examen biologie heb ik stoned gemaakt en ruim voldoende.

Het is maar net hoe je met drugs omgaat.

Martijnnn

Experimenterende gebruiker
davie zei:
Leren en wiet gingen bij mij altijd goed samen. Ik zat eerst op de mavo en ook nog blijven zitten, toen blowde ik niet elke dag.

Daarna blowde ik elke dag en vaak op school, maar ik werd er wel slimmer van. Ik kon beter nadenken of dingen begrijpen. Mijn examen biologie heb ik stoned gemaakt en ruim voldoende.

Het is maar net hoe je met drugs omgaat.

Drogreden noemen ze dat toch? :wink:

Mijn korte termijn geheugen is iig een stuk minder geworden door het blowen.

davie

Wijs gebruiker
Ik ken wel veel mensen waarbij het een slechte invloed heeft. Bij mij werkt het juist beter. Ben creativeren en inzichtelijker.

Ik ken ook mensen die niet blowen en zelfs geen drugs gebruiken, maar onthouden echt niks. Als ik een dag later iets vraag dan weten ze niet meer wat ze gisteren hebben gezegd. Dus het hoeft niet te liggen aan het blowen, ook niet gebruikers hebben er last van. Ik kan dingen vaak goed herinneren dus heb geen last van een slecht korte termijn geheugen.

Volgens mij heeft het echt te maken met hoe je omgaat met je geheugen. Alles kan je leren dus ook het gebruiken van je geheugen. Als je veel blowt dan ben je vaak lam en daardoor gebruik je je hersenen niet zodat ze verslechteren. Als je blowt en gewoon dingen doet waarvan je wijzer wordt dan valt achteruitgang best mee.

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
leren en blowen? niet echt slim, stoned zal ik waarschijnlijk niets kunnen leren (nog nooit geprobeerd)
na een avond flink door smoren merk ik de volgende dag een daling van mijn concentratievermogen, ik blow dus ook nooit de dag voor leerwerk.
zeker niet als het moeilijk/belangrijk is!

Bovenaan