hoeveel is te veel?

azgaza

Badass junkie
Meer dan 6 per avond schijnt schadeiljk te zijn zeggen ze, en meer dan 25 per week ook. Maargoed, dat zal per lichaamsgewicht en bouw verschillen en vanaf die hoeveelheid zal het onmerkbare schade zijn.

Wanner het echt flink slecht voor je is weet ik niet, maar dat bovenstaande staat op van die alcohol voorlichtings websites.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
'savonds een biertje kan geen kwaad, ken wel een aantal mensen die paar dagen in de week aan sterke drank en bier zitten enzo. Maar dat is een ander verhaal.

takedown84

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Meer dan 6 per avond schijnt schadeiljk te zijn zeggen ze, en meer dan 25 per week ook. Maargoed, dat zal per lichaamsgewicht en bouw verschillen en vanaf die hoeveelheid zal het onmerkbare schade zijn.

Wanner het echt flink slecht voor je is weet ik niet, maar dat bovenstaande staat op van die alcohol voorlichtings websites.

mmh, ik drink er vrijdag 7-8 en zaterdag 10-15, zou het dan zo schadelijk zijn? doordeweeks drink ik bijna nooit

sjaartrol

Bewuste gebruiker
takedown84 zei:
azgaza zei:

mmh, ik drink er vrijdag 7-8 en zaterdag 10-15, zou het dan zo schadelijk zijn? doordeweeks drink ik bijna nooit

ja, je drinkt dan wel"teveel" op vrij-en zaterdag want meer dan 6 per avond is schadelijk, dus je drinkt er vrijdag al 1-2 "teveel", en zaterdag het dubbele "teveel"

maar dat hangt ook nog onderling af met uw lichaamsgewicht, uw grootte, hoe snel ge alcohol afbreekt... voor sommige mense is 3 glaze bier eve schadelijk als 6 glaze...

takedown84

Belezen gebruiker
sjaartrol zei:
takedown84 zei:
azgaza zei:

ja, je drinkt dan wel"teveel" op vrij-en zaterdag want meer dan 6 per avond is schadelijk, dus je drinkt er vrijdag al 1-2 "teveel", en zaterdag het dubbele "teveel"

maar dat hangt ook nog onderling af met uw lichaamsgewicht, uw grootte, hoe snel ge alcohol afbreekt... voor sommige mense is 3 glaze bier eve schadelijk als 6 glaze...

euh lol ik weeg 60 kg, achjah, kga echt ni stoppe :tongueout:

ZI09

Bewuste gebruiker
Lol, zelfde gewicht en drink ritme gehad, nooit echt problemen mee gehad.
Totdat het door de week ook zo begon te gaan, hihi.
Dat tijdens je "groei" periode en je bent net zo warrig als je stoned bent in principe. Halverwege je zin geen idee emeer hebben waar je het over hebt etc. Vergeten wat je wilde gaan doen, dat soort dingen.

Ik had dat van nature al, maar tijdens dagelijk 6-15 pinten werd het wel wat veel.
Maargoed, dat was 1 random vakantie zonder verdere verlsavingshite, dus ik ben ERG BRAAF.

En ik houd van braadworst bij mijn gebakken aardappeltjes.

Jeller

Badass junkie
als ik er ongeveer 20 binnen heb dan ga ik nie slecht, maar dan kan ik niet stoppen met tegen iedereen te zeveren

-spaceman-

Badass junkie
damn, teveel is als je 's ochtends wakker word met een licht hoofd en een zwakke maag... zoals vandaag.... Dat het lichste stootje al een kotsgevoel oproept... gelukkig niet hoeven kotsen maarja dat zou het gevoel alleen verbeteren eigenlijk....

neti

Badass junkie
teveel is teveel als het teveel is en je over je grenzen gaat, je emotionele, je lichamelijke grenzen... alcohol is een slecht iets, het is iets van de duivel...

waarom alcohol als er zoveel leifdevollere alternatieven bestaan... zet eens 60000 mensen op alcohol tijdens mysteryland en doe datzelfde eens op xtc... een wereld van verschil

in die zin is elke druppel een druppel van verdriet, een traan van het kind dat geen aandacht had... zalvend is het goeds van mdma, het goeds uit de andere wereld :hearteyes:

:rolleyes:

Bovenaan