Hoe xtc doseren?

hansjuh

Newbie
Hoi,

Sinds eind 2009 gebruik ik wel eens xtc. Nam ik toen een pilletje, en werkte het uit, dan nam ik er nog 1 of een halve. Ik hoorde van een vriend dat hij op bepaalde tijden weer een halve neemt om vervolgens weer in een piek te belanden.

Hij kan me alleen niet goed uiteggen hoe hij dit precies aanvoelt. Wie kan mij uitleggen hoe je het beste kan bepalen of je met een halve begint, of een hele, en waneer je de volgende halve of hele pil neemt? En dan verspreid over het beste gedeelte van de nacht. Qlimax 2011. Ik heb er zin in.

Ik ben 1.74 cm lang en weeg 72 kilo.
De pillen (Q) zijn getest op 180 mg.

Thanks

Tufnut

Badass junkie
1a2 mg/kg op een avond is een fatsoenlijke dosis. Dit kun je in twee of hooguit drie keer nemen.

Jij weegt 70 kg dus met ene halve a 90 mg moet je prima kunnen beginnen. Als je even na inslag de tweede neemt dan verleng je het effect een stukje. Hierna kun je nog een keer een halve bijnemen, maar in feit breng je jezelf dan vooral schade toe omdat je dan ruim over de 2mg per kg lichaamsgewicht gaat en dat moet je eigenlijk niet willen. Bovendien is bij de derde keer bijnemen vooral het speedy effect wat er verlengd wordt.

hansjuh

Newbie
Bedankt voor je bericht,

Hoelang voel je nou eigenlijk het effect van xtc als je je aan deze dosering houdt. De hele nacht? Dat lijkt mij toch niet?

Zijn er drankjes die het effect negatief beinvloeden? In de zin dat je het effect niet optimaal voelt?
Ik weet dat je het beste helemaal geen alcolhol moet drinken, maar heb bijv. verschillende dingen gehoord over cola. Cola is goed om te drinken en cola breekt af. Wat is het nou?

Zijn er verder nog drankjes die het effect positief beinvloeden?

Thanks,
Hans

Awake

Newbie
Ik volg het forum ook sinds kort.

Voorheen begon ik met een kwartje, en nam ik gewoon bij als het mij uitkwam.
Heb het trouwens helemaal nog niet vaak gedaan nog maar 2maal.

Het beste is dus gewoon met een stevige dosis beginnen en daarna nog bijnamen na de inslag?
Want ik merk ook aan mezelf dat mijn mellow/happy gevoel afneemt en niet bijkomt.

Ik wil gewoon zo lang mogelijk genieten van de muziek en het topgevoel.

Wat is hierbij het beste;

1: Grote beginhoeveelheid en daarna na inslag nog bijnemen tot maximaal aan mg per kg.
2: Kleine beginhoeveelheid om vervolgens dit steeds bij te vullen gedurende het festival.

_SG_

Experimenterende gebruiker
ik doe meestel gewoon om de ander half uur een halfje bij pakken.
en werkt prima de ''2e'' klapt dan in voor/na je toppunt en kan je dan weer lekker terug brengen of harder laten gaan :rock:

h3nk3

Newbie
Dat is toevallig, ik wou precies hetzelfde topic aan gaan maken :wink:
Ik gebruik ook al een tijdje xtc en laatst was het weer zover. Mooi feestje uitgezocht en gaan! Ik heb op het feest 1.5 pil met 140mg ingenomen (210mg dus, ik weeg 80kg) met intervallen van ongeveer 1.5u. Heerlijk staan stampen maar na het derde halfje werd ik wel een beetje wazig. Ook was de come down een uurtje voor het eind van het feest, dus mijn lichaam wilde niet helemaal meer meewerken. Verder wel super feest gehad. Nu vind ik het heldere van xtc wel mooi dat je hebt met een wat kleinere dosis, maar ik wil wel graag tot het einde heerlijk lopen stampen en los gaan.
Dus mijn vraag hoe doseren jullie je pillen verspreid over een feest (zeg van 23u tot 6u) zodat je wel de hele tijd lekker energie hebt maar niet aan het eind van de avond rondloopt als een zombie. Intervallen van 1.5u, 2u of 2.5u?
Ik weet dat dit vrij specifiek is en dat het voor iedereen anders is, dus ik ga gewoon lekker verder met trial en error, maar misschien kunnen jullie je ervaringen delen. Zo lang verhaal :tearsofjoy:

@OP: Ik zou lekker die pil in 2en delen. Heb een keer 140mg in een keer genomen en vond het niet heel erg relaxt. gevoel is natuurlijk heerlijk, maar mijn hart bonsde uit mijn borstkast en ik had echtn een tijdje last van kortademigheid. Anderen zullen zoiets hebben van ja, dat is super vet dan komt die keihard aan en dan moet ik eerst een uur zitten voordat ik weer verder kan. Het is maar wat je leuk vind :wink:

boenkeng

Bewuste gebruiker
Ik drink altijd aan het begin wel een aantal biertjes, maximaal 5, om zo ff er lekker in te komen. Daarbij begin ik ook altijd met een halve wat ong, 80-100 mg is en ongeveer om de 1.5 a 2 uur een nieuw halfje te pakken afhankelijk van hoe snel die is uit gewerkt. Dit doe ik om lekker het xtc gevoel te krijgen en nog veel zin hebben om te dansen. Als ik eenmaal te veel heb gehad ben ik helemaal niet meer de muziek bezig en heb ik helemaal geen zin meer om te bewegen.

Mocht ik uiteindelijk voor mijn gevoel wel ff te hard gaan neem ik ff een puntje pep of gewoon een drankje met veel suikers pakken. Dus cola of sinas remt juist de werking af.
Nou weet ik niet hoe met caffeine zit maar ik hoorde wel eens dat men caffeine in pillen stopt om zo de pil sneller op te laten komen. Maar dit kunnen ook gewoon kut pillen zijn zonder mdma oid. Anders is het natuurlijk ook altijd mogelijk om ff een Redbulletje of GoFast te nemen

Zelf drink ik meestal op feestjes water en 7-up omdat dat het enige is wat ik lekker vind dan. Anders smaakt het water aan het eind van de avond gewoon smerig.

wap

Newbie
met 1 beginnen. Super op laten komen. Dikke twee uur later nog een hele nemen en je hebt zekers 6uur lang een super wappie gevoel. Daarna een paar uurtjes uitwappen. Ligt er natuurlijk wel aan waarvoor de snoepjes dienst moeten doen. Het draait niet altijd om het dansen. En neem goeie geteste pillen ipv rotzooi.

jaapi

Belezen gebruiker
wap zei:
met 1 beginnen. Super op laten komen. Dikke twee uur later nog een hele nemen en je hebt zekers 6uur lang een super wappie gevoel. Daarna een paar uurtjes uitwappen. Ligt er natuurlijk wel aan waarvoor de snoepjes dienst moeten doen. Het draait niet altijd om het dansen. En neem goeie geteste pillen ipv rotzooi.

ik zou gaan voor rond de 1 mg/kg lichaamsgewicht , dus eerder een halve.

Een hele, en 2 uur later nog een hele is wel heftig als je 220mg pillen hebt :P

Bovenaan