Hoe help ik mijn moeder?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben zelf nu 4 jaar met alcohol gestopt, ik deed dat destijds door een fles wijn geopend op tafel te zetten
en die een maand niet aan te raken, en daarna vergieten aan een plant. Dat was 3 maanden nadat ik ook
cold turkey de benzo's kickte in mijn uppie in een caravan midden in de bossen. Die kick vond ik een
stuk lastiger. Dus het kan altijd lastiger :)
Het ligt niet alleen aan het middel waar je van af moet kicken maar ook de persoon. Dat het ene lastiger is voor de ander kun je niet zo stellen denk ik.
Ik heb met wiet al een jaar of 10 af en aan problemen en dat vind ik weer lastig en een ander weer een kippenkakkie.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Het ligt niet alleen aan het middel waar je van af moet kicken maar ook de persoon. Dat het ene lastiger is voor de ander kun je niet zo stellen denk ik.
Ik heb met wiet al een jaar of 10 af en aan problemen en dat vind ik weer lastig en een ander weer een kippenkakkie.
Ik had na die cold turkey benzo afkick wel iets van 'in vergelijking is alles makkelijk' en ik hing toen het alcoholisme ook relatief handig aan de kapstok,
maar of dat voor iedereen op zou gaan heb ik geen idee van. Wiet is met die heftig opgepimpte THC best wel een harddrug, zeker als je het karakter
van de entiteit kent die erin woont, ze is aan de jaloerse kant :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik had na die cold turkey benzo afkick wel iets van 'in vergelijking is alles makkelijk' en ik hing toen het alcoholisme ook relatief handig aan de kapstok,
maar of dat voor iedereen op zou gaan heb ik geen idee van. Wiet is met die heftig opgepimpte THC best wel een harddrug, zeker als je het karakter
van de entiteit kent die erin woont, ze is aan de jaloerse kant :)
Wiet is volgens velen geen harde afkick. Fysiek iig. Ik heb wel wat fysieke afkick als ik een langere periode niet blow en stop na flink gebruik. Droge mond, zo hyper als de kolere, hoofdpijn, maagklachten, slecht slapen. Zeker toen ik jaren terug stopte met dagelijks blowen. Ik had jaren lang 2 gram per dag gerookt. Ben toen 1 jaar helemaal gestopt en nu weer wekelijks, soms iets vaker en soms eens weken niet. (Eigenlijk nu alweer vaker als ik zou willen..)
Geestelijk is wiet echt een zware drug om van af te kicken en echt VOORGOED mee te stoppen. Vind ik zelf en hoor het ook heel vaak.
Ik ben niet meer lichamelijk verslaafd aan wiet maar toch nog wel geestelijk in mindere mate.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Wiet is volgens velen geen harde afkick. Fysiek iig. Ik heb wel wat fysieke afkick als ik een langere periode niet blow en stop na flink gebruik. Droge mond, zo hyper als de kolere, hoofdpijn, maagklachten, slecht slapen. Zeker toen ik jaren terug stopte met dagelijks blowen. Ik had jaren lang 2 gram per dag gerookt. Ben toen 1 jaar helemaal gestopt en nu weer wekelijks, soms iets vaker en soms eens weken niet. (Eigenlijk nu alweer vaker als ik zou willen..)
Geestelijk is wiet echt een zware drug om van af te kicken en echt VOORGOED mee te stoppen. Vind ik zelf en hoor het ook heel vaak.
Ik ben niet meer lichamelijk verslaafd aan wiet maar toch nog wel geestelijk in mindere mate.
Ja, dat herken ik, Ik ben er zelf weliswaar ooit op mijn 20e al mee gestopt, maar mijn vriendin heeft wat jij hebt, heel sneaky komt steeds die wiet
weer ergens binnen. Maar ik heb haar naar de frequentie 2 keer per jaar weten krijgen en dat vind ik wel best :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja, dat herken ik, Ik ben er zelf weliswaar ooit op mijn 20e al mee gestopt, maar mijn vriendin heeft wat jij hebt, heel sneaky komt steeds die wiet
weer ergens binnen. Maar ik heb haar naar de frequentie 2 keer per jaar weten krijgen en dat vind ik wel best :)
Ja zo werkt het bij mij ook met wiet. Heb eens een jaar en daarna nog eens een half in het buitenland gewoond, in een land waar je echt lange straf krijgt (minimaal 2 en maximaal 10 jaar cel) als je wiet zou roken, kopen of bezitten.
Heb er daar geen seconde naar getaald, echt niet. Ook geen afkick gehad daar. Illegaal kon je t best kopen daar (”miss, you Hasjiesj?”) maar die straf zat me te hoog.
En zodra ik weer in NL was blowde ik weer.

De Zandman

DF-koning
Ik heb na 17 jaren van zwaar blowen, er in 1 x mee gestopt.
Cold Turkey.
Op vakantie gegaan naar een land waar ik graag ben, Italië, en daar moet je echt niet aan de cannabis gaan want je draait zo voor een hele tijd de bak in.
Dus nam ik niks mee, en de afkick viel me mee.
Zweten, en een kort lontje. Dat was het wel, en ik was er vanaf.
Ook zag ik in, dat deze drug een leugenaar is.
Mbt het geestelijke gedeelte merkte ik, dat ik ook kon eten en slapen zonder de cannabis na een weekje.
Ook, dat je plezierig kunt feesten zonder dit spul.
En voor mij waren deze conclusies het belangrijkste.
Exit hash en wiet...

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Hey hoi,

Mijn moeder heeft besloten om de wijn op zij te zetten. Ze heeft door dat ze echt wel een verslaving heeft en ze wilt er vanaf.
Ze zit nu 3 volle dagen zonder wijn en vind dit onwijs knap van haar.
Ik merk aan alles dat ze het moeilijk vind, ze is eigenlijk de hele tijd flink chagrijnig. En ik begrijp dat heel erg, daar kap ik haar ook echt niet op af. Ze mag lekker chagrijnig wezen.
Maar hoe help ik hier het beste mee, ik probeer haar op te vrolijken maar tot nu toe helpt het niet echt. Soms krijgt het zelfs een averechtse werking.
Vraag haar hier en daar wel of ik iets voor d’r kan doen maar this altijd een nee. Hoe kan ik haar de last een beetje wegnemen zonder dat ik het constant aan haar vraag?
Of gewoon wat minder proberen en haar laten gaan?
Waarom zou jij haar helpen?

L

Lid 152247

Gast
Ik las het eerder als:
Waarom zou haar dochter haar helpen(wat moeder dus niet wil) en niet een hulpverlener.

Dan nog vind ik het een interessante vraag.
Ik kan niet voor TO invullen, dat ze van haar moeder houd hoeft toch niet de enige reden te zijn?

is het omdat het haar pijn doet haar moeder zo te zien? (dan adviseer ik hulp voor to, Koppkinderen, die haar kunnen begeleiden met alle vragen die ze hier stelt)

is het omdat de situatie thuis onhoudbaar is dan kan er meegedacht worden aan andere woonruimte en hoe je voor je moeder kan zorgen op afstand.

Dus vind het een goede vraag en ben benieuwd naar het antwoord.

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Omdat het om een moeder gaat.
Je eigen moeder!
Volkomen logisch dat je probeert te helpen!
Nja dit. Sorry dat ik het zeg maar ik zou het zo onwijs egoïstisch vinden om haar te laten vallen als ze juist zegt er mee wil te kappen.
Waarom zou ik d’r helpen? Omdat het mijn moeder is, ik ben haar dochter. We staan samen voor elkaar klaar. Moet zij mij ook maar laten vallen dan? Als ik voor de 6e keer niet kan stoppen met roken? Of als ik weer eens aan de speed zit? Als we elkaar allemaal maar laten vallen word het er ook niet leuker op. Helpen elkaar om er sterker van te worden, om elkaar steun te geven waar nodig

Verder heb ik niet echt zin om er te diep op in te gaan want (kan het verkeerd lezen) heb echt het gevoel dat m’n moeder in het zwarte daglicht word gezet nu. Ze is een topvrouw ik heb alles voor d’r over en zij ook voor mij.
Ik heb nergens gezegd dat ze niet meer meer voor mij of zichzelf kan zorgen of de thuis situatie onhoudbaar is. Wat een aannames zeg. Hoezo kan houden van niet dé reden zijn?
Onze thuis situatie heeft nooit gebotst en dat doet het nu ook niet, ook al drinkt(e) ze teveel wijn. We kunnen overal eerlijk en open over praten en dat word serieus genomen. Door ons beide.

Laatst bewerkt:

joetsie

Badass junkie
Nja dit. Sorry dat ik het zeg maar ik zou het zo onwijs egoïstisch vinden om haar te laten vallen als ze juist zegt er mee wil te kappen.
Waarom zou ik d’r helpen? Omdat het mijn moeder is, ik ben haar dochter. We staan samen voor elkaar klaar.

Verder heb ik niet echt zin om er te diep op in te gaan want (kan het verkeerd lezen) heb echt het gevoel dat m’n moeder in het zwarte daglicht word gezet nu. Ze is een topvrouw ik heb alles voor d’r over en zij ook voor mij.
Ik heb nergens gezegd dat ze niet meer meer voor mij of zichzelf kan zorgen of de thuis situatie onthoudbaar is. Wat een aannames zeg. Hoezo kan houden van niet dé reden zijn?
Onze thuis situatie heeft nooit gebotst en dat doet het nu ook niet, ook al drinkt(e) ze teveel wijn. We kunnen overal eerlijk en open over praten en dat word serieus genomen. Door ons beide.
top dochter!

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Waarom zou ik d’r helpen? Omdat het mijn moeder is, ik ben haar dochter. We staan samen voor elkaar klaar.

Ik heb nergens gezegd dat ze niet meer meer voor mij of zichzelf kan zorgen of de thuis situatie onhoudbaar is. Wat een aannames zeg. Hoezo kan houden van niet dé reden zijn?
Ik denk dat wat je hier ziet je het 'Helpdesk Syndroom' moet noemen. Allemaal van die mensen die als 'hobby' pogen uitvogelen wat
er gaande is bij een onzichtbaar subject, uiteraard met de 'beste intenties' maar de weg naar de hel is daarmee bestraat, om maar eens een geangliceerd spreekwoord uit de kast te trekken. Juist het 'Helpdesk Syndroom' is een ernstige aandoening die behandeld zou moeten worden!

L

Lid 152247

Gast
Waarom zou ik d’r helpen? Omdat het mijn moeder is, ik ben haar dochter. We staan samen voor elkaar klaar. Moet zij mij ook maar laten vallen dan? Als ik voor de 6e keer niet kan stoppen met roken? Of als ik weer eens aan de speed zit? Als we elkaar allemaal maar laten vallen word het er ook niet leuker op. Helpen elkaar om er sterker van te worden, om elkaar steun te geven waar nodig

Dit is een miscommunicatie. Het was geen aanname naar jou. Maar fictieve voorbeelden waarom die vraag gesteld kan worden. Dus excuus!

L

Lid 152247

Gast
Ik denk dat wat je hier ziet je het 'Helpdesk Syndroom' moet noemen. Allemaal van die mensen die als 'hobby' pogen uitvogelen wat
er gaande is bij een onzichtbaar subject, uiteraard met de 'beste intenties' maar de weg naar de hel is daarmee bestraat, om maar eens een geangliceerd spreekwoord uit de kast te trekken. Juist het 'Helpdesk Syndroom' is een ernstige aandoening die behandeld zou moeten worden!
Als iemand bedolven word met ongevraagde adviezen.
Maar TO opent toch zelf een topic en steelt meerdere vragen..ja dan geven leden antwoord.

En dat het soms een beetje afdwaalt, gebeurd wel vaker en dan gaan ze weer ontopic.
Als TO iets anders leest dan wat er bedoeld wordt word dat netjes uitgelegd.

'Helpdesksyndroom?* gewoon DF, het enige nadeel van internet is dat je de intonatie, intentie, gezichtsuitdrukking niet hebt

De Zandman

DF-koning
Nog een keer
Je bloedeigen moeder, die laat je NOOIT vallen.
Nooit!
In dit geval ( en vele andere) is moeder laten we zeggen ziek.
Door deze ziekte wijst ze hulp af, al helemaal door anderen.
Of er later toch nog iemand door de muur om haar heen kan breken en wat voor hulp dan ook, kan aanvaarden, dat leert de tijd ons.
Maar laten vallen?!
Nooit!

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Ik wil graag toelichten @Jesse Pinkvrouw. Mijn vraag kwam voort uit oprechte interesse. Je schrijft in je eerste bericht dat wat je probeert eigenlijk niet werkt of averechts werkt. Vervolgens wil je weten hoe je haar kan helpen.
Omdat ik je moeder niet ken (en jou ook niet overigens) ben ik benieuwd waarom je jezelf ziet als degene die haar moet helpen. Ik heb geen enkele behoefte om jou of je moeder in een zwart daglicht te stellen. Ik wilde vooral jou op zoek laten gaan naar jou motivatie om je moeder te helpen. Die motivatie kan namelijk helpend zijn of misschien zelfs wel het probleem in stand houden.
Ik lees ook dat je er liever niet dieper op in wil gaan, ik hoef dus ook niet per se een antwoord. Mijn vraag was voor jou en niet voor mij.

@De Zandman Ik waardeer jouw houding naar je moeder, absoluut waardevol en ik ben jaloers op hoe dat dat voor jou blijkbaar voelt.
Voor mij is de relatie met mijn moeder wezenlijk anders. Kan je je bijvoorbeeld situaties voorstellen waarin een moeder schade toebrengt aan haar kinderen? Onbewust of bewust?
En deze loyaliteit die gevoeld wordt voor moeders, geldt die ook voor vaders? Zit daar verschil in? En zo ja, waarom dan? Beiden hebben toch een vergelijkbare ouder rol?

Filosofische vragen.. ik zal ze laten rusten omdat het anders misschien te ver offtopic gaat.
Ik heb geen pasklare oplossing of antwoorden @Jesse Pinkvrouw - ik kan er zo je wilt open over spreken vanuit eigen ervaring.

Salukes

Zeehond

Badass junkie
Dit is een miscommunicatie. Het was geen aanname naar jou. Maar fictieve voorbeelden waarom die vraag gesteld kan worden. Dus excuus!
Volgens mij heb je helemaal niets verkeerds opgeschreven en hoef je geen excuses aan te bieden.
Je stelt gewoon enkele vragen en toont ook interesse door te vragen hoe het nu gaat.

Zoals ik jou ken ben je altijd heel zorgvuldig in je reacties.

De Zandman

DF-koning
Ik ga je vragen toch proberen om te beantwoorden,
@ Casaan.
Off topic misschien, maar dit zij zo.
Allereerst, er zijn uiteraard ook ouders , die bewust schade toebrengen aan hun eigen kroost. Of onbewust.
Jazeker.
Maar, ik ga ervan uit, dat deze ouders stevig de weg zijn kwijtgeraakt, of gestoord ofwel zwaar ziek zijn, omdat dit gedrag abnormaal is.
Voor vaders ligt deze kwestie van loyaliteit anders.
Een vader heeft niet zijn kind 9 maanden in zijn buik gedragen, het is deze moeder lijke eigenschap die voor een veel hechtere band zorgt.
Een vader is slechts 30 seconden actief met het kinderenmaken bezig, nietwaar...

Zeehond

Badass junkie
Ik ga je vragen toch proberen om te beantwoorden.
Off topic misschien, maar dit zij zo.
Allereerst, er zijn uiteraard ook ouders , die bewust schade toebrengen aan hun eigen kroost. Of onbewust.
Jazeker.
Maar, ik ga ervan uit, dat deze ouders gestoord ofwel zwaar ziek zijn, omdat dit gedrag abnormaal is.
Voor vaders ligt deze kwestie van loyaliteit anders.
Een vader heeft niet zijn kind 9 maanden in zijn buik gedragen, het is deze moeder eigenschap die voor een veel hechtere band zorgt.
Een vader is slechts 30 seconden actief met het kinderenmaken bezig, nietwaar...
Sorry hoor @De Zandman, maar je gaat nu echt te ver als je het over vaders hebt.
Heb je zelf kinderen?
Zo nee, dan weet je niet eens waar je over praat.
Wij zijn zelf trotse ouders van twee puber jongens, maar sinds de geboorte van deze wonderen staan ze voor mijn vrouw en mij allebei op de eerste plaats in ons leven.
Jaren geleden heeft 1 van hen moeten vechten voor zijn leven en is hij volledig hersteld, maar pas op zo’n moment voel je wat het is om ouders te zijn van een kind. Je doet alles voor ze, echt alles.
Wat jij schrijft over een verschil tussen vaders en moeders vind ik persoonlijk volledig misplaatst.
Excuus voor het off topic gaan..

Laatst bewerkt:

Paranoize.

Badass junkie
Hey hoi,

Mijn moeder heeft besloten om de wijn op zij te zetten. Ze heeft door dat ze echt wel een verslaving heeft en ze wilt er vanaf.
Ze zit nu 3 volle dagen zonder wijn en vind dit onwijs knap van haar.
Ik merk aan alles dat ze het moeilijk vind, ze is eigenlijk de hele tijd flink chagrijnig. En ik begrijp dat heel erg, daar kap ik haar ook echt niet op af. Ze mag lekker chagrijnig wezen.
Maar hoe help ik hier het beste mee, ik probeer haar op te vrolijken maar tot nu toe helpt het niet echt. Soms krijgt het zelfs een averechtse werking.
Vraag haar hier en daar wel of ik iets voor d’r kan doen maar this altijd een nee. Hoe kan ik haar de last een beetje wegnemen zonder dat ik het constant aan haar vraag?
Of gewoon wat minder proberen en haar laten gaan?
Heeft tijd nodig meid. You're doin just fine! Die verslaving is immers niet in een dag weg, misschien gaat ze nog op haar bek wat ik niet hoop voor je. Je kan haar aanbevelen om hulp te gaan zoeken, naar AA meetings laten gaan. En verder gewoon blijven steunen. Ga samen eens wat leuks doen. Verder moet ze het zelf doen en gaan uitvinden. De wijn heeft invloed gehad op haar belevenis van de wereld en dit kan veel tijd nodig hebben om zonder wijn om te leren gaan met dingen, plezier te hebben etc. Maar het allerbelangrijkste is gewoon haar steunen :tonguewink: :smirk: Veel sterkte aan je moeder gewenst! She can do it.

De Zandman

DF-koning
@ Zeehond, (re-off topic - re)
Jij mag zeggen wat je vindt, uiteraard, in dezen respecteer ik andere visies.
Edoch in deze kwestie put ik uit eigen ervaring, en eigen mening. Al 63 jaren heb ik erover na kunnen denken.
Ik blijf bij mijn mening, omdat ik mijn beschrijving over mijn mening, ook zo
v o e l.
Daar ga ik vanuit, dat is de basis.
Ik vind van jou de wijze en woordkeuze op zichzelf al misplaatst.
Je gaat totaal voorbij datgene, waar een ander verschillend over denkt en voelt.

Hier eindigt voor mij deze discussie.
Het gaat hier niet om mij, maar om heel wat, en ook iemand anders.

On topic verder.

Laatst bewerkt:

Wapster

Newbie
Het is heel lief dat je je moeder wilt helpen, maar kijk alsjeblieft uit dat je er uiteindelijk niet zelf aan onderdoor gaat.

Mijn moeder zit in het beginstadium van korsakov. Hiervoor hoef je niet altijd veel te drinken. Ook 30 jaar 2 glazen per dag en maar een halfjaar overdag erbij drinken kan al funest zijn.

Zelf zit ze in de ontkenning, na 3x kantje boord in het ziekenhuis gaat het nu redelijk. Maar stiekem drinkt ze nog wel. Eigenlijk is ze niet meer in staat zelfstandig te wonen. Heb na een lange strijd icm met problemen in m'n eigen gezin op aanraden van de huisarts alles overgedragen aan verslavingszorg toen ik een burnout kreeg. Alles gaat kapot om je heen.

L

Lid 152247

Gast
Het is heel lief dat je je moeder wilt helpen, maar kijk alsjeblieft uit dat je er uiteindelijk niet zelf aan onderdoor gaat.

Mijn moeder zit in het beginstadium van korsakov. Hiervoor hoef je niet altijd veel te drinken. Ook 30 jaar 2 glazen per dag en maar een halfjaar overdag erbij drinken kan al funest zijn.

Zelf zit ze in de ontkenning, na 3x kantje boord in het ziekenhuis gaat het nu redelijk. Maar stiekem drinkt ze nog wel. Eigenlijk is ze niet meer in staat zelfstandig te wonen. Heb na een lange strijd icm met problemen in m'n eigen gezin op aanraden van de huisarts alles overgedragen aan verslavingszorg toen ik een burnout kreeg. Alles gaat kapot om je heen.
Ik wou dat er een emoticon was om mijn steun voor je uit te spreken. Om je te laten weten dat ik het je zo graag anders had gegund.

Wat enorm heftig voor Je!

De Zandman

DF-koning
@De Zandman Ik waardeer jouw houding naar je moeder, absoluut waardevol en ik ben jaloers op hoe dat dat voor jou blijkbaar voelt.
Noot : mijn moeder, vrede zij met haar, is al 14 jaar overleden..
Zij was 90 jaar, en maaide het gras zelf, al was zij 90, er zijn maar weinig mensen, die ik ken, die zo goed waren ( voor anderen) dan zij.
Zij cijferde zichzelf altijd weg, en dit heeft haar het leven gekost.
zij werd ziek, maar ging niet naar de ha.
Daardoor werd haar ziekte terminaal, en dat liep verkeerd af.
Ik mis haar nog steeds.
ditzelfde geldt voor mijn vader, deze stierf 5 maanden eerder, in mijn armen.
Dat vergeet ik dus nooit meer. Nee.
Verder,
Iedereen uit mijn familie is overleden by the way.
Ik ben de laatste der Mohicanen.
Als ik er niet meer ben, sterft er een hele tak van de stamboom af.
Al boeit mij dit totaal niet..

Edit.
Ik heb de tekst die hier stond toch maar weggenomen.
Te kenmerkend.
Te direct.
Deze tekst was 100% de waarheid, soms moet je zwijgen...

Iig: Unbeschreiblich weiblich, zou Nina Hagen zeggen!

Ga daar maar eens aanstaan!

Als die knaap laten we zeggen straks 15, 17 jaar oud is, ik ben benieuwd hoe dat de goede richting uit kan blijven gaan...
Kan je je bijvoorbeeld situaties voorstellen waarin een moeder schade toebrengt aan haar kinderen? Onbewust of bewust?
noot: ja. Ik Helaas wel.
denk hier eens over na:
Een moeder, die verslaafd is aan de horse, vindt die horse belangrijker, dan de voogdij over haar Kids te behouden.
Zo sterk is die verslaving!
En: sexueel misbruik.
dat zijn niet altijd die oudere, vieze mannen. Nee.
helaas niet.
Het loopt weleens anders.
totaal anders, dan dat je gewenst had..

En deze loyaliteit die gevoeld wordt voor moeders, geldt die ook voor vaders? Zit daar verschil in?
Noot: volgens mij wel.
Hierover zijn de meningen verdeeld, en ik heb mijn visie daarop al in dit topic neergezet.
(Waar ik overigens bij blijf).

Laatst bewerkt:
L

Lid 152247

Gast
@De Zandman en @Zeehond

Ik mag jullie beiden zeer graag daarom.een uitzondering.om er iets over te zeggen.
Ik lees hier simpelweg een miscommunicatie
@De Zandman heeft het over vader die hun kids schade aanbrengen dmv geweld noem.maar op.. een vader net een bipolair stoornis kan ook zijn kind schaden. Terwijl dst helemaal de bedoeling niet is. Ik denk dat de zandman dat bedoelde met onbewust.
Ik heb het idee zeehond, dat jij je als goede vader aangesproken voelt. Maar zoals ik het begrijp scheerde zandman beslist niet alles vaders over 1 kam!

Dan de moeder..lang leve mijn milde autisme ik kan lezen zonder emotie en invulling..zandman beweert niet dat vaders vaker slecht zijn omdat ze hun kind niet hebben gedragen. Absoluut niets.maat..statistisch gezien komt kindermishandeling in welke vorm dan ook velen malen vaker voor bij mannen.

Ik denk door de vele foute vaders en de moeders die hun kind dragen in 1 alinea te proppen het snel ten prooi kan vallen aan een verkeerde interpretatie. Zeker als er emoties bij komen kijken als vader zijn.

Iedereen communiceert anders. Ik hoop dat ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt het even te ontrafelen en mijn visie uit te leggen..de intentie is zeer zeker goed.

Laatst bewerkt door een moderator:

Nasch

Belezen gebruiker
@De Zandman en @Zeehond

Ik mag jullie beiden zeer graag daarom.een uitzondering.om er iets over te zeggen.
Ik lees hier simpelweg een miscommunicatie
@De Zandman heeft het over vader die hun kids schade aanbrengen dmv geweld noem.maar op.. een vader net een bipolair stoornis kan ook zijn kind schaden. Terwijl dst helemaal de bedoeling niet is. Ik denk dat de zandman dat bedoelde met onbewust.
Ik heb het idee zandman, dat jij je als goede vader aangesproken voelt. Maar zoals ik het begrijp scheerde zandman beslist niet alles vaders over 1 kam!

Dan de moeder..lang leve mijn milde autisme ik kan lezen zonder emotie en invulling..zandman beweert niet dat vaders vaker slecht zijn omdat ze hun kind niet hebben gedragen. Absoluut niets.maat..statistisch gezien komt kindermishandeling in welke vorm dan ook velen malen vaker voor bij mannen.

Ik denk door de vele foute vaders en de moeders die hun kind dragen in 1 alinea te proppen het snel ten prooi kan vallen aan een verkeerde interpretatie. Zeker als er emoties bij komen kijken als vader zijn.

Iedereen communiceert anders. Ik hoop dat ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt het even te ontrafelen en mijn visie uit te leggen..de intentie is zeer zeker goed.
Het is juist lief dat je het vanuit het perspectief van beide vrienden bekijkt. Dat gebaar op zich verdient een likeje :blush:

De Zandman

DF-koning
Mrloverd ziet het goed.
Zo bedoelde ik het.
En: het is lief, dat ze het voor mij opneemt!
Jazeker.
Kleinigheidje: ik heb zelf geen kinderen.
Maar mijn ogen heb ik niet ( nooit) in mijn zak zitten!

L

Lid 152247

Gast
Het is juist lief dat je het vanuit het perspectief van beide vrienden bekijkt. Dat gebaar op zich verdient een likeje :blush:
Super. Wanneer kan ik beginnen als DF mediator:sweatsmile:
Geintje natuurlijk. Voor jou een kleine posting voor mij doet het heel veel. Geld natuurlijk ook. Voor Zandman.

Ot of niet..ik blijf me verbazen hoe bijzonder dit forum kan zijn.
Geslacht,geaardheid,keuzes, alles.(oke een hoop blank..maar dat is geen opzet) is hier aanwezig.
Soms.liefdevol, soms knallen.soms troef.

Ben geen jaren lid maat het tot nu toe altijd meegemaakt dat 'de' kern eerlijk.soms hecht en respectvol genoeg is.om.hobbeltjes te overwinnen.

En nu hou ik op voor jullie langskomen voor een UC'tje MDMA

Zeehond

Badass junkie
Deze post van jou kunnen zowel @De Zandman als ik natuurlijk alleen maar waarderen.
Voor de goede orde: ik heb zeer veel respect voor @De Zandman en ik reageerde toen ook uit emotie, omdat ik me inderdaad als goede vader aangesproken voelde.
Dat was niet de bedoeling van de Zandman, dat begrijp ik.
Wat kan dit forum op veel momenten toch bijzonder, mooi en verbindend zijn ❤️

Rivalrie

Badass junkie
Super. Wanneer kan ik beginnen als DF mediator:sweatsmile:
Geintje natuurlijk. Voor jou een kleine posting voor mij doet het heel veel. Geld natuurlijk ook. Voor Zandman.

Ot of niet..ik blijf me verbazen hoe bijzonder dit forum kan zijn.
Geslacht,geaardheid,keuzes, alles.(oke een hoop blank..maar dat is geen opzet) is hier aanwezig.
Soms.liefdevol, soms knallen.soms troef.

Ben geen jaren lid maat het tot nu toe altijd meegemaakt dat 'de' kern eerlijk.soms hecht en respectvol genoeg is.om.hobbeltjes te overwinnen.

En nu hou ik op voor jullie langskomen voor een UC'tje MDMA
Het grootste gevaar op het forum is het verkeerd interpreteren van teksten en het invullen van de gedachten van de poster , door eigen emotie van de lezer. Hierdoor kan iets veel negatiever lijken dan dat het eigenlijk bedoeld is.

Jij lijkt de gave te hebben dat je tekst correct kunt interpreteren! :)

MetalGuy

Badass junkie

Ja, ik ken het probleem. In mijn familie zit ook een x aantal alcoholisten die na zolang, zoveel drinken, nóg geen hulp willen en ook zie je hun afglijden in vergelijkbare klachten. Dat doet pijn. Zeker omdat de familie zo hecht is.

Echter, een jonger exemplaar, mijn zwager (broer van mijn vriendin). Is inmiddels iets meer dan een maand van de drank af. Hij heeft een aantal dagen intern gezeten ivm delirium tremens, daarna hebben we samen als een team gewerkt om hem weer op het rechte pad te krijgen zonder verslaving. Dat is goed gelukt, de geestelijke verslaving is er nog wel (depressieve klachten). Hij moet iig blijven communiceren met ons, maar daar hebben wij het volste vertrouwen in. Hij woont inmiddels weer in zijn eigen woning.

L

Lid 152247

Gast
Het grootste gevaar op het forum is het verkeerd interpreteren van teksten en het invullen van de gedachten van de poster , door eigen emotie van de lezer. Hierdoor kan iets veel negatiever lijken dan dat het eigenlijk bedoeld is.

Jij lijkt de gave te hebben dat je tekst correct kunt interpreteren! :)
Dankjewel Rivalrie.
Fijn dat de.de sfeer beter is en meer waardering word geuit
Ik werd er trouwens op gewezen dat het een iets ouder topic had
. Dat had ik niet door

En nu weer fijn verder forummen:blushing:

Wapster

Newbie
Dankjewel Rivalrie.
Fijn dat de.de sfeer beter is en meer waardering word geuit
Ik werd er trouwens op gewezen dat het een iets ouder topic had
. Dat had ik niet door

En nu weer fijn verder forummen:blushing:
Dat het een oud bericht is die bovenkwam, is my bad... Ik wilde dat gigantisch hinderlijke lange uitleg en wat wel en niet mag verhaal voor newbies wat boven elke pagina stond weg hebben. Zou verdwijnen na een paar berichten, dus heb paar onderwerpen aangeklikt waar ik wat mee heb of mezelf in herken. En hij is weg nu yeahhh... 🥳🥳🥳

De Zandman

DF-koning
Deze post van jou kunnen zowel @De Zandman als ik natuurlijk alleen maar waarderen.
Voor de goede orde: ik heb zeer veel respect voor @De Zandman en ik reageerde toen ook uit emotie, omdat ik me inderdaad als goede vader aangesproken voelde.
Dat was niet de bedoeling van de Zandman, dat begrijp ik.
Wat kan dit forum op veel momenten toch bijzonder, mooi en verbindend zijn ❤️
Absoluut .
@Zeehond:
Ik trek mijn eerdere post tav jouw eerste reactie in.

Zeehond

Badass junkie
Absoluut .
@Zeehond:
Ik trek mijn eerdere post tav jouw eerste reactie in.
Beste @De Zandman, dat vind ik een mooi gebaar, maar vanzelfsprekend trek ik mijn post aan jou dan ook terug met mijn emotionele reactie aan jou!

Overigens denk ik dat jij en ik best tegen een stootje kunnen. Via tekst komen dingen vaak anders over dan bedoeld.

@De Zandman, ik lees vaker jouw reacties en weet dat jij een goed mens bent.
Je bent oprecht en authentiek.
Dat wilde ik nog even delen ‘en public’.
❤️

De Zandman

DF-koning
Mooi, dan is deze miscommunicatie rechtgezet, zoals dat hoort!
Respect!
Of ik een goed mens ben?
Ehh...6 jaar en nog wat, niet bepaald...

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Noot : mijn moeder, vrede zij met haar, is al 14 jaar overleden..
Zij was 90 jaar, en maaide het gras zelf, al was zij 90, er zijn maar weinig mensen, die ik ken, die zo goed waren ( voor anderen) dan zij.
Zij cijferde zichzelf altijd weg, en dit heeft haar het leven gekost.
zij werd ziek, maar ging niet naar de ha.
Daardoor werd haar ziekte terminaal, en dat liep verkeerd af.
Ik mis haar nog steeds.
ditzelfde geldt voor mijn vader, deze stierf 5 maanden eerder, in mijn armen.
Dat vergeet ik dus nooit meer. Nee.
Verder,
Iedereen uit mijn familie is overleden by the way.
Ik ben de laatste der Mohicanen.
Als ik er niet meer ben, sterft er een hele tak van de stamboom af.
Al boeit mij dit totaal niet..

Edit.
Ik heb de tekst die hier stond toch maar weggenomen.
Te kenmerkend.
Te direct.
Deze tekst was 100% de waarheid, soms moet je zwijgen...

Iig: Unbeschreiblich weiblich, zou Nina Hagen zeggen!

Ga daar maar eens aanstaan!

Als die knaap laten we zeggen straks 15, 17 jaar oud is, ik ben benieuwd hoe dat de goede richting uit kan blijven gaan...

noot: ja. Ik Helaas wel.
denk hier eens over na:
Een moeder, die verslaafd is aan de horse, vindt die horse belangrijker, dan de voogdij over haar Kids te behouden.
Zo sterk is die verslaving!
En: sexueel misbruik.
dat zijn niet altijd die oudere, vieze mannen. Nee.
helaas niet.
Het loopt weleens anders.
totaal anders, dan dat je gewenst had..

Noot: volgens mij wel.
Hierover zijn de meningen verdeeld, en ik heb mijn visie daarop al in dit topic neergezet.
(Waar ik overigens bij blijf).
Ik kom hier op terug. Dit lezen en daarna de reacties die volgen op de rest vind ik moeilijk.
Zoals je schrijft, het loopt wel eens anders als gewenst, totaal anders zelfs.

Bovenaan