Hoe help ik mijn moeder?

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Hey hoi,

Mijn moeder heeft besloten om de wijn op zij te zetten. Ze heeft door dat ze echt wel een verslaving heeft en ze wilt er vanaf.
Ze zit nu 3 volle dagen zonder wijn en vind dit onwijs knap van haar.
Ik merk aan alles dat ze het moeilijk vind, ze is eigenlijk de hele tijd flink chagrijnig. En ik begrijp dat heel erg, daar kap ik haar ook echt niet op af. Ze mag lekker chagrijnig wezen.
Maar hoe help ik hier het beste mee, ik probeer haar op te vrolijken maar tot nu toe helpt het niet echt. Soms krijgt het zelfs een averechtse werking.
Vraag haar hier en daar wel of ik iets voor d’r kan doen maar this altijd een nee. Hoe kan ik haar de last een beetje wegnemen zonder dat ik het constant aan haar vraag?
Of gewoon wat minder proberen en haar laten gaan?

Laatst bewerkt:

Syl

Badass junkie
Wat ben jij een super lieve zorgzame dochter..!!! 😍❤️
Ik heb geen verstand van alcoholverslaving.
Maar denk feit dat je aan je moeder laat merken dat je haar in deze moeilijke strijd steunt zal haar al heel veel doen.
Al laat ze het nu misch niet merken ze zal je hier heel dankbaar voor zijn.
Topper ben je..!! 💪😘❤️

Spyro

DF-koning
Het zijn de kleine dingetjes denk ik. Hier en daar een klusje. Een knuffel of een kus, of een simpele ik hou van jou doet al veel. Dat weet ik zeker. ❤️

Succes voor jullie beide! Super dat ze wil stoppen.

Het zal een tijdje duren voordat ze weer zichzelf is. Maar daar moet ze doorheen!

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Wat ben jij een super lieve zorgzame dochter..!!! 😍❤️
Ik heb geen verstand van alcoholverslaving.
Maar denk feit dat je aan je moeder laat merken dat je haar in deze moeilijke strijd steunt zal haar al heel veel doen.
Al laat ze het nu misch niet merken ze zal je hier heel dankbaar voor zijn.
Topper ben je..!! 💪😘❤️
Heel lief van je, dankjewel 🥰