ik vind het maar dikke flauwekul van mensen die zeggen dat spuiten een eindstation is en dat het te ver gaat. het is gewoon een andere manier van drugs genieten, het geeft een ander gevoel en niet iedereen houdt van hetzelfde. en tuurlijk denk je bij spuiten direct aan vieze naalden en thuisloze junks, maar niet iedereen is zo hoor. als je het onder controle hebt dan gebruik je heus wel een nieuwe naald elke keer en ben je super hygienisch, je kunt instructies krijgen bij centra (hier dan) over hoe je het moet doen, ter preventie van verrotte aderen. ik heb vaak het idee (en ga nu niet direct allmaal op je teentjes getrapt zijn en gaan katten, want dat zie ik te veel op deze site) dat mensen die zelf redelijk gebruiken, zich graag met anderen vergelijken die het in hun ogen zwaarder te pakken hebben, om zichzelf zeg maar beter te voelen over hun gebruik...zo van nou ik ben in elk geval nog niet zoveel heen. en ik moet eerlijk zijn, ik heb het zelf ook wel eens hoor dat ik bij de naaldbank niet zulke florissant uitziende gebruikers zie en dan denk dat ik daar boven sta. zo wil ik niet denken hoor, maar goed het schiet dan wel eens door je hoofd.
maar goed, aan de andere kant zal ik het nooit iemand aanraden of voordoen. want inderdaad het kan verhipt verslavend zijn, als je daar aanleg voor hebt etc.
maar een eindstation, nee dat is het zeker niet!