Hertacake ?

alic

Newbie
Hey

Ik heb me altijd afgevraagd wat voor effect spacecake op me zou hebben, dus ben ik en een vriend van me van plan om 1 van dezer dagen er één te bakken. Nou, het probleem is dat we helemaal niet kunnen koken, dus wietboter of cakebeslag maken zou wrss zonde van de wiet zijn.
Mijn idee was van die kant en klare hertadeeg te kopen, een halve bakvorm met dit spul te vullen daar wat boter over smeren, daar de wiet op en dan de bakvorm volledig vullen.
Heeft iemand ervaring met die kant en klare degen? En hoe heb jij die dan gemaakt?

MVG

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je echt makkelijk wilt doen kun je beter een halve liter melk in een pannetje doen en hier wiet in laten trekken. 0,5 gram is genoeg voor een leuke trip, als dit niet voldoende is kan je het zo weer maken. Zorg wel voor volle melk, want door de vet komt de thc in de melk.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Of nog beter, van die verschrikkelijk dikke en vettige cocosmelk...

Bwuuh, niet lekker om te drinken (zeg maar wat misselijkmakend) maar met was hash erin o zo spacend... En dik hangen natuurlijk :tearsofjoy:

alic

Newbie
Petrovic zei:
Als je echt makkelijk wilt doen kun je beter een halve liter melk in een pannetje doen en hier wiet in laten trekken. 0,5 gram is genoeg voor een leuke trip, als dit niet voldoende is kan je het zo weer maken. Zorg wel voor volle melk, want door de vet komt de thc in de melk.

Bedankt voor je snelle reactie, maar ik heb toch nog paar vragen. Moet de melk koken of liever op een laag pitje staan? Moet het lang opstaan? Een top weed mag er zo in of moet het versneden worden? Ik weet dat de meeste mensen dit me afval van hun planten doen maar ik kan namelijk niet aan dat afval geraken. Sorry voor de massa's vragen.

MVG

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Je kan gewoon zo'n cake mixjes gebruiken waar je alleen boter moet toevoegen. Dan pak je je dierlijke (!) boter met je wiet, en doe je die in een kleine kookpot en vul je een iets grotere pot voor een deel met water. Je zet de kleine pot in de grote en je zet ze op het vuur.

Het water gaat koken, maar de boter enkel smelten en de wiet trekt er mooi in. Een kwartier op vuur laten staan en dan gewoon de cakemix mengen met de wietboter, bakvorm in en de oven in.

Echt niet zo moeilijk, en vindt dat het toch beter werkt dan melk precies..

alic

Newbie
Thx voor de reacties mensen, maar ik zit nog met een vraag.

Kan je "wietmelk" maken met de toppen vd weed, mag die er zo in of moet ik het versnijden of crunchen? Ik weet dat de meeste mensen melk maken met afval van hun planten, maar ik kan namelijk niet aan dat afval geraken, ik rook nu eenmaal niet veel wiet en ken dan ook niet echt veel mensen in het wietmilieutje.
MVG

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
alic zei:
Petrovic zei:

Bedankt voor je snelle reactie, maar ik heb toch nog paar vragen. Moet de melk koken of liever op een laag pitje staan? Moet het lang opstaan? Een top weed mag er zo in of moet het versneden worden? Ik weet dat de meeste mensen dit me afval van hun planten doen maar ik kan namelijk niet aan dat afval geraken. Sorry voor de massa's vragen.

MVG
Lekker fijn maken en een kwartiertje op een laag pitje zetten en het dan afzeefjes, anders heb je allemaal stukjes wiet/ hasj in je melk. Dan wat anijsblokjes erin doen en dan is het helemaal af! :)

Bovenaan