heroïneverslaving

needlefreak

Bewuste gebruiker
veel mensen denken dat je na een paar keer heroïne gebruiken al verslaafd bent. dat is niet waar. in het begin dat ik het gebruikte kon ik het nog makkelijk stoppen of het gebruiken met tussenpauzes. ik heb het zo eerst lang gebruikt zonder dat ik verslaafd was. ik kreeg dan het gevoel dat ik alles onder controle had. dat ik sterker was dan de smack of bruinen, zoals wij hier heroïne noemen. dat is juist het gevaarlijke. ik ging het soms dagen na elkaar gebruiken en als ik toen stopte merkte ik dat ik er veel zin in had. ik kon toen niet veel verdragen en werd vlug agressief. toch kon ik het nog laten en rookte ik enkele dagen joints om het dan opnieuw te gebruiken. op den duur gebruikte ik het 4 dagen in de week en 3 dagen niet. de dagen dat ik het niet gebruikte had ik erg veel zin in heroïne maar ik kon het laten en ik voelde me er goed bij omdat ik vond dat ik niet verslaafd was. als het echt moet dan stop ik wel dacht ik. maar achteraf bekeken was ik toen wel al goed op weg om zwaar verslaafd te worden. na 4 dagen gebruik moet ik eens een slechte dag gehad hebben en zag ik het niet zitten om 3 dagen te wachten. ik bleef gewoon verder gebruiken. sindsdien gebruikte ik elke dag en was ik wel degelijk verslaafd. toen had ik het elke dag nodig om te functioneren. ik had het altijd gechineesd of gesnoven maar het heeft niet lang geduurd voor ik het ook eens wou spuiten. m'n eerste shot heb ik laten zetten door een ervaren spuiter. het ritueel van een shot klaar maken en het gevoel dat ik kreeg na die shot was zo zalig, dat ik direct naar de apotheker ging om insulinespuiten van 1cc te kopen. toen was er geen weg meer terug. in het begin shotte ik ongeveer een halve gram op een dag. als het begon uit te werken werd ik erg onrustig en prikkelbaar omdat ik een nieuwe dosis nodig had om niet ziek te worden. m'n leven draaide enkel nog rond heroïne. dat kreeg voorrang op alles. ik steelde geld van m'n familie en onbekenden, pleegde diefstallen en dealde zelf drugs om m'n heroïne te betalen. als je verslaafd bent doe je dingen die je anders nooit zou doen. voor ik me heb laten opnemen in een afkickcentrum spoot ik elke dag 2 gram heroïne. ik had nooit gedacht dat die verslaving zo erg kon zijn. sinds vorige zomer ben ik weer in behandeling maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. elke dag denk ik eraan en ik ben al zoveel keer hervallen. de laatste keer dat ik een shot heb gezet was een maand geleden. het blijft een gevecht voor de rest van mijn leven. ik hoop dat mensen die met heroïne experimenteren en dit lezen, op tijd beseffen waar ze mee bezig zijn en stoppen. het is het echt niet waard. als ik kon kiezen zou ik er nooit meer mee beginnen maar daar is het nu te laat voor...

synchemic

Experimenterende gebruiker
"Goed" bericht, nf. Ik ken mezelf en weet dat ik ook deze kant op zou kunnen gaan. Daar ben ik wel bang voor en deze post laat me het weer eens inzien hoe onverstandig het is... maar goed, hoe zit het met je afkicken?

needlefreak

Bewuste gebruiker
eerst heb ik een paar keer zelf proberen te stoppen maar dat ging helemaal niet. ik zei veel dat ik ging stoppen maar nog voor ik ziek werd ging ik al opnieuw gebruiken. dan ben ik eens naar een huisdokter geweest om met methadon te stoppen maar toen spoot ik methadon en heroïne door elkaar. dan ben ik naar een afkickcentrum geweest waar ze niet met methadon werkten. je kreeg er enkel tranxene 50. toen was ik doodziek. je kunt het vergelijken met een griep maar dan 10 keer erger. mijn huid plakte van het zweet maar ik zat te rillen van de kou. ik had heel harde buikkrampen en veel diaree. 'k moest ook veel kotsen en m'n spieren deden zo'n pijn dat ik op mijn eigen armen en benen zat te slaan. toen voelde ik me echt een wrak. ik voelde me zo slecht dat ik zei dat ik nooit geen heroïne meer moest hebben maar dezelfde dag dat ik naar huis mocht zat ik alweer heroïne te shotten. 'k moest dan ook weer minder shotten om hetzelfde effect te krijgen. 'k heb dan een tijdje weer gebruikt tot ik me weer heb laten opnemen in een ander afkickcentrum. daar gaven ze je wel methadon. 'k heb daar een tijdje geweest en dan hebben ze me overgeplaatst naar een psychiatrische instelling waar ze ook drugsverslaafden behandelen. daar zit ik nu sinds vorige zomer. mijn domicilie staat daar, het is mijn thuis. enkel in de weekends en soms de woensdagnamiddag kom ik naar mijn moeder en daar ben ik nu. (vandaar dat ik op internet kan) in die instelling willen ze me maar niet laten gaan omdat ik nog steeds herval maar ze zijn toch aan het kijken om me naar begeleid wonen te sturen in een andere stad. daar zal mijn urine ook gecontroleerd worden en als ik herval dan word ik weer opgenomen. dus is het aan mij om keihard op mijn tanden te bijten als ik in de maatschappij wil blijven functioneren.

synchemic

dude ik heb respect voor je vechtlust. als je steun nodig hebt just give me a yell, synchemic @ dvxs.net is at your service and so am I. Succes man! :wave:

A

Anonymous

Gast
Hoi Needlefreak,

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat nu. Ben je clean en nog steeds in behandeling......ik hoop het zo voor je

veel sterkte

needlefreak

Bewuste gebruiker
ik ben nog steeds in behandeling en clean. al heb ik overlaatst wel een klein beetje heroïne gebruikt. dat is sinds ik in behandeling ben wel meerdere keren gebeurd maar ik ben sinds zomer 2002 lichamelijk afgekickt.

A

Anonymous

Gast
ey needle,je verhaal lijkt sterk op het mijne over hoe het begon,gelukkig heb ik nooit naar de spuit gepakt en dat ik iemand trof die me totaal uit het wereldtje haalde en de keuze moest maken tussen gezin(bleek zwanger te zijn)ofgebruik!wens jou in ieder geval veel sterkte toe!en hou vol!het is de moeite waard!

A

Anonymous

Gast
Kankerstumperd, hoe ziek ben je als je voor de lol een spuit in je poot zet, snuiven ala maar jij bent echt kankerzielig

Spanker

Gast zei:
Kankerstumperd, hoe ziek ben je als je voor de lol een spuit in je poot zet, snuiven ala maar jij bent echt kankerzielig

doe eens normaal! Ik kan zien dat jij geen drugs gebruikt(zeker z'n anti-drugs iemand!!!!!!) :smilingimp:
enne volgens mij is needlefreak een vette gast ondanks zijn problemen!

needlefreak

Bewuste gebruiker
Spanker zei:
Gast zei:

doe eens normaal! Ik kan zien dat jij geen drugs gebruikt(zeker z'n anti-drugs iemand!!!!!!) :smilingimp:

ik begrijp de reactie van gast. veel mensen (ook druggebruikers) vinden het zwak en zielig om te spuiten. ik heb dat al van heel veel mensen moeten horen. iedereen zijn mening. ik heb er geen problemen mee. spuiten is voor mij toch verleden tijd. maar wat die mensen niet weten is hoe het zover gekomen is dat iemand begint te spuiten. normaal gezien ga je niet van de ene op de andere dag beginnen spuiten. het is iets dat evolueerd. ik kende al heroïneverslaafden die spoten maar zelf durfde ik het niet doen. ik was er wel nieuwschierig naar maar ik was niet van plan om het zelf te doen. dat ging voor mij te ver. ik zag mezelf nog niet met een naald in mijn aders prikken. maar de meeste mensen waar ik mee omging gebruikten heroïne en langzaam aan begonnen steeds meer vrienden van me ook te spuiten. ik gebruikte toen elke dag heroïne en je hoort dan "spuiten geeft een veel beter effect", "je bent van een kleinere dosis veel higher als je het spuit", "het riueel van een shot klaarmaken en zetten is leuk", "je moet het ook eens proberen", "het geeft een kick",.... je ziet die junks dan met hun ogen toe genieten als ze hun shot hebben gezet en je hoort hele dagen positieve dingen over shotten. dan begin je er toch wel anders over te denken. ik was het al zo gewoon dat die gasten elke dag naast mij zaten te shotten. het was heel normaal geworden voor mij. een mens veranderd en evolueerd. ik vond het niet meer zo eng. op een dag vroeg ik dan of iemand mij een shot wou zetten. ik durfde het zelf nog niet. ik was echt heel zenuwachtig toen ze met die naald in m'n arm prikten. maar toen ze die heroïne in mijn ader spoten was ik meteen verkocht...

Spanker

needlefreak zei:
Spanker zei:
Gast zei:

ik begrijp de reactie van gast. veel mensen (ook druggebruikers) vinden het zwak en zielig om te spuiten. ik heb dat al van heel veel mensen moeten horen. iedereen zijn mening. ik heb er geen problemen mee. spuiten is voor mij toch verleden tijd. maar wat die mensen niet weten is hoe het zover gekomen is dat iemand begint te spuiten. normaal gezien ga je niet van de ene op de andere dag beginnen spuiten. het is iets dat evolueerd. ik kende al heroïneverslaafden die spoten maar zelf durfde ik het niet doen. ik was er wel nieuwschierig naar maar ik was niet van plan om het zelf te doen. dat ging voor mij te ver. ik zag mezelf nog niet met een naald in mijn aders prikken. maar de meeste mensen waar ik mee omging gebruikten heroïne en langzaam aan begonnen steeds meer vrienden van me ook te spuiten. ik gebruikte toen elke dag heroïne en je hoort dan "spuiten geeft een veel beter effect", "je bent van een kleinere dosis veel higher als je het spuit", "het riueel van een shot klaarmaken en zetten is leuk", "je moet het ook eens proberen", "het geeft een kick",.... je ziet die junks dan met hun ogen toe genieten als ze hun shot hebben gezet en je hoort hele dagen positieve dingen over shotten. dan begin je er toch wel anders over te denken. ik was het al zo gewoon dat die gasten elke dag naast mij zaten te shotten. het was heel normaal geworden voor mij. een mens veranderd en evolueerd. ik vond het niet meer zo eng. op een dag vroeg ik dan of iemand mij een shot wou zetten. ik durfde het zelf nog niet. ik was echt heel zenuwachtig toen ze met die naald in m'n arm prikten. maar toen ze die heroïne in mijn ader spoten was ik meteen verkocht...

ja mar het geeft geen recht om je uit te schelden! En ja jammer dat het zo gelopen is voor je! Maar dat is de kant van drugs gebruiken!
Je hebt een goede en een slechte kant van drugs! :stoned:

Spanker

needlefreak zei:
ja mar het geeft geen recht om je uit te schelden!
wat gast zegt doet me niks hoor spanker. :)
iedereen kan van achter zijn pc een grote mond opzetten. ik vind dat ook zielig. :mrgreen:

ja klopt maar dat kan me zo kwaad maken! wat eigenlijk geen zin in heeft! maarja..... :rolleyes: :stoned:

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Spanker zei:
needlefreak zei:
ja mar het geeft geen recht om je uit te schelden!
wat gast zegt doet me niks hoor spanker. :)
iedereen kan van achter zijn pc een grote mond opzetten. ik vind dat ook zielig. :mrgreen:

ja klopt maar dat kan me zo kwaad maken! wat eigenlijk geen zin in heeft! maarja..... :rolleyes: :stoned:
[off topic]
Door een fout bleek het voor gasten (dus zonder account) nog mogelijk te zijn in dit heroïneforum te posten, dat is inmiddels verholpen. Verder kan ik melden dat deze "gast" gewoon een account heeft en al berichten in andere fora heeft geplaatst, hij/zij was kennelijk te laf om dat gewoon onder het account te doen. Ik zal de betreffende reactie laten staan, omdat het toch wat interessante meningen boven tafel heeft gekregen, maar de persoon in kwestie is bij deze gewaarschuwd en wordt verzocht vriendelijker taalgebruik te hanteren.
[/off topic]

Needlefreak, ik gebruik zelf geen heroine, maar ik weet hoe het kan voelen om zulke dingen naar je hoofd geslingerd te krijgen!! Ik maak het nu nog dagelijks mee, en om eerlijkt te zijn heeft het niet echt een positieve invloed op het afkicken. Als ik ruzie heb gehad over drugs voel ik me vaak soort van 'vernederd' en maak ik mezelf kwaad omdat ik de meeste mensen niet kan uitleggen wat de drugs met me gedaan heeft en wat voor gevolgen het met zich mee heeft gebracht... Dan voel ik me kut en ga ik juist slikken !!!

Succes met alles... //\\//\\@zzzzL$D Daniël :wave:

Joris

needlefreak zei:
veel mensen denken dat je na een paar keer heroïne gebruiken al verslaafd bent. dat is niet waar. in het begin dat ik het gebruikte kon ik het nog makkelijk stoppen of het gebruiken met tussenpauzes. ik heb het zo eerst lang gebruikt zonder dat ik verslaafd was. ik kreeg dan het gevoel dat ik alles onder controle had. dat ik sterker was dan de smack of bruinen, zoals wij hier heroïne noemen. dat is juist het gevaarlijke. ik ging het soms dagen na elkaar gebruiken en als ik toen stopte merkte ik dat ik er veel zin in had. ik kon toen niet veel verdragen en werd vlug agressief. toch kon ik het nog laten en rookte ik enkele dagen joints om het dan opnieuw te gebruiken. op den duur gebruikte ik het 4 dagen in de week en 3 dagen niet. de dagen dat ik het niet gebruikte had ik erg veel zin in heroïne maar ik kon het laten en ik voelde me er goed bij omdat ik vond dat ik niet verslaafd was. als het echt moet dan stop ik wel dacht ik. maar achteraf bekeken was ik toen wel al goed op weg om zwaar verslaafd te worden. na 4 dagen gebruik moet ik eens een slechte dag gehad hebben en zag ik het niet zitten om 3 dagen te wachten. ik bleef gewoon verder gebruiken. sindsdien gebruikte ik elke dag en was ik wel degelijk verslaafd. toen had ik het elke dag nodig om te functioneren. ik had het altijd gechineesd of gesnoven maar het heeft niet lang geduurd voor ik het ook eens wou spuiten. m'n eerste shot heb ik laten zetten door een ervaren spuiter. het ritueel van een shot klaar maken en het gevoel dat ik kreeg na die shot was zo zalig, dat ik direct naar de apotheker ging om insulinespuiten van 1cc te kopen. toen was er geen weg meer terug. in het begin shotte ik ongeveer een halve gram op een dag. als het begon uit te werken werd ik erg onrustig en prikkelbaar omdat ik een nieuwe dosis nodig had om niet ziek te worden. m'n leven draaide enkel nog rond heroïne. dat kreeg voorrang op alles. ik steelde geld van m'n familie en onbekenden, pleegde diefstallen en dealde zelf drugs om m'n heroïne te betalen. als je verslaafd bent doe je dingen die je anders nooit zou doen. voor ik me heb laten opnemen in een afkickcentrum spoot ik elke dag 2 gram heroïne. ik had nooit gedacht dat die verslaving zo erg kon zijn. sinds vorige zomer ben ik weer in behandeling maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. elke dag denk ik eraan en ik ben al zoveel keer hervallen. de laatste keer dat ik een shot heb gezet was een maand geleden. het blijft een gevecht voor de rest van mijn leven. ik hoop dat mensen die met heroïne experimenteren en dit lezen, op tijd beseffen waar ze mee bezig zijn en stoppen. het is het echt niet waard. als ik kon kiezen zou ik er nooit meer mee beginnen maar daar is het nu te laat voor...

Sterkte dude...

Mensen kijk nu wat er gebeurd is met hem... stop met harddrugs, begin er niet aan... :smilingimp:

Hoe vaak moet het nog gezegd worden :cry:

natalia

k versta je volledig needlefreak,k zelf heb een jaar verkering gehad met nen bruinen verslaafden,int begin was t enkel weekendgebruik,mor geloof me bruinen is nen drug dat ge ni in de weekends kunt gebruiken.k kreeg er echt nen degout van,mor toch zag ik hem graag en zag ik hem beetje bij beetje meer gebruiken.
K geraakte dan ook zeer goed geinfiltreerd int bruinenmilieu,mor ikzelf heb mor pas na 8 maand dat we samen waren ne keer gevraad of ik es mocht trekken(mijn ventje chineesde alleen).K zelf vond er ni veel aan,mor t was wel chill om op uw gemaksken te zitten.
Na een tijdje gingen we totaal vereenzamen van onze vrienden en was onze missie alleen om te zien hoeveel dealers we konden bereiken?
Mijn relatie begon ook scheef te lopen,geloof me dope en liefde gaat totaal ni samen.
K zelf had t nog onder controle,ik kon perfect dagen stoppen en tan weer ne keer gebruiken..
Mor mijn ventje ni,ik zag hem alsmaar veranderen,hij zag er slecht uit,ingevallen kaken,rare kleurtje,irritant,depressief...
Wij van den enen dokter nor den anderen gecrost om methadon voor hem te vinden,veel methadonkuren gedaan mor nooit iets of wa effect.
Ommeduur heeft hij hem laten opnemne in een afkickcentrum,mor na 10 dagen was t hem daar al verleet en heeft hij het daar op een lopen gezet.
S avonds is hem nog nor nen dealer gereden :(
T was voor mij ook geen leven meer,k kon t ni meer aan,want we woonden tan ook samen.
Opt einde van onze relatie zag ik mijn ventje in een beest veranderen,hij heeft me geslagen om de zoveelste banale ruzie en ben ik t afgetrapt.
Momenteel woon ik weer thuis en niks van probs gehad om af te kicken,k ben weg uit t bruinen milieu mor hoor nog af en toe dealers mor ze hebben respect voor mijn keuze.
Met mijn ex gaat t minder voor de wind,hij is zijn werk kwijt..en staat alleen nog mor op om te gaan gebruiken..
K heb ondertussen weer contact met hem,en hoor dat het hem goed doet om met mij weer te babbelen enzo
Geloof me of ni mor toch ben ik nog altijd bekommerd om mijn ex,ik geloof nog in de dag dat hij mij beloofd om definitief te stoppen met dope..T is hoop,mor zoals ze zeggen hoop doet leven.!!!

needlefreak

Bewuste gebruiker
int begin was t enkel weekendgebruik,mor geloof me bruinen is nen drug dat ge ni in de weekends kunt gebruiken.
ik ben ook zo begonnen. ipv uit te gaan naar een discotheek bleef ik thuis en chineesde ik met enkele vrienden. maar al vlug deed ik het ook door de week. de verslaving komt echt sluipend. je zit er aan voor je het goed beseft.
K zelf vond er ni veel aan,mor t was wel chill om op uw gemaksken te zitten.
ik had er ook veel meer van verwacht voor ik het gebruikt had. de eerste keer was ik zelf heel slecht ervan. ik had het gesnoven (teveel voor de eerste keer) en was heel de avond misselijk en moest massas veel kotsen. ik kon niks drinken (ook geen water), zelf geen sigaret roken of ik moest weer kotsen. das was klote maar ik heb ook wel veel zitten stuiken. :) de volgende keer voelde ik me wel heel goed en relaxt.
Mijn relatie begon ook scheef te lopen,geloof me dope en liefde gaat totaal ni samen.
klopt, heb ik genoeg ondervonden...
Momenteel woon ik weer thuis en niks van probs gehad om af te kicken,k ben weg uit t bruinen milieu mor hoor nog af en toe dealers mor ze hebben respect voor mijn keuze.
'k ben blij voor jou. ik heb het wel heel moeilijk gehad om af te kicken maar nu gaat het al véél beter. 'k ben nu ook al een hele tijd gestopt met methadon. en ik heb (bijna) geen contact meer met mensen uit het milieu.
het is lastig geweest om alles achter je te laten (ik ging enkel om met druggebruikers) en opnieuw te beginnen maar als je dat niet doet heb je veel kans dat je terug hervalt. ik heb het jaren geprobeerd en het is me nooit gelukt. ik herviel telkens in m'n oude gewoontes...

hij is zijn werk kwijt..en staat alleen nog mor op om te gaan gebruiken..

heel herkenbaar...

Geloof me of ni mor toch ben ik nog altijd bekommerd om mijn ex,ik geloof nog in de dag dat hij mij beloofd om definitief te stoppen met dope..T is hoop,mor zoals ze zeggen hoop doet leven.!!!
ik geloof je zeker. ik hoor dikwijls mensen spreken over vuile smackjunks, uitschot enzo maar ik ken er verschillende die aan de bruinen zitten en helemaal geen krapul zijn maar hele toffe en sympathieke mensen zijn met een goed hart maar als je verslaafd bent aan bruinen verander je in de negatieve zin... ik hoop voor jou dat het je ventje zal lukken om te stoppen. geef de hoop niet op! :wink:

natalia

needlefreak,ben je nu volledig af van den bruinen?!
k weet t mensen die bruinen gebruiken zijn in alle standen van de bevolkingsgroep te vinden.Mijn ventje heeft t nu ook ni goed thuis,mor is totaal geen reden om dope te gebruiken. K weet t,moest iedereen dope gebruiken die t ni goed heeft thuis,de wereld zou nogal een soep zijn hé :confused:
k weet ni of je een boekenfreak ofzo bent,mor mij heeft t geholpen in mijn verwerkingsproces (afkick) om boeken te lezen over heroine,plotseling besefte ik hoe dope alles verwoest in je omgeving en vooral met jezelf! :angry:
paar tips van boeken die zeker de moeite lonen
-de moeder van David S..geb 3 juli 1959 * Yvonne Keuls
-Christiane F* Herm
take care :wink:
x

needlefreak

Bewuste gebruiker
needlefreak,ben je nu volledig af van den bruinen?!
sinds de zomer van 2002 ben ik lichamelijk afgekickt maar het gebeurd heel soms nog dat ik bruinen of iets anders gebruik. ik zoek het niet op maar het gebeurd soms dat ik gebruikers tegenkom en dan kan het wel eens gebeuren maar het is al heel lang geleden dat ik zelf dope gekocht heb. ik ben nog steeds in behandeling (opgenomen) en mijn urine word soms gecontroleerd dus echt hervallen kan ik niet. 1 maal (in de zoveel tijd) gebruiken noem ik ook niet echt hervallen. maar ik kan dus niet zeggen dat ik volledig van de bruinen ben.

'de moeder van david s' en 'christiane f' heb ik beide gelezen.
nog een aanrader is 'het verrotte leven van floortje bloem'.

natalia

hey peepz,ff dit melden!
k gebruik alleen in de weekends hé,want in de week werk ik en heb ik geen zin om achter de bruinen te gaan zoeken!en derbij een ganse werkweek zo skeel als nen patat gaan werken daar heb ik ook geen zin in :) :)
De laatste tijd is mijn houding tov b echt veranderd! k ben t gewoon KOTS beu om in de week altijd af te zien! insomnia!!! k word er gewoon ZOT van!!!de rillingen,t zweet :angry: :angry: !!!

Moest ik nog mephenon nemen zou ik niet zoveel last hebben van den afkick,maar ik wil t gewoon ni meer nemen,omdat ik t vroeger genoeg gebruikt heb,met b tan te gelijk! en dit is voor mij de easy way out!! :flushed:
Ben blij dat mehadon bestaat voor zwaardere gebruikers,die kunnen gewoon niet anders!!maar met mijn weekendgebruik moet ik zonder kunnen! je moet het zo zien als een verplichting tov. mezelf!

Ik wil ook niks meer met het b milieu te maken hebben,wat vree moeilijk is ,omdat ik nu constant lastig gevallen word door nen maat(dealer)
Niet dat ik hem nog geld moet ofzo,ja bij hem kwamen er gevoelens te pas?!!!pfff...
Ik wil echt naar een leven zonder b,en ik weet dat het mij ooit nog lukt,k gebruik niet zoveel in de weekends,mor wel genoeg om er in de week wel beetje last van te hebben.

Dit zijn nu mijn gedachten over b enzo,het doet me goed om ze op te schrijven want ik voel me elke dag sterker worden in mijn strijd!!!!

freak hoe zit het nu bij jou?

MystiX

:smoke: Ik kan me zo weinig voorstellen van een verslaving omdat ik zelf nooit ergens verslaafd aan ben geweest.
Ik heb ondanks dat ik soms veel en vaak dezelfde drugs gebruik nooit moeite gehad om het te laten liggen, dat gaat bij mij vaak ook gewoon vanzelf , ik gebruik het dan een dag niet en ben dan eigenlijk al vergeten dat ik die drugs zo veelvuldig gebruikte. Soms heb ik zelfs dat als ik een drugs heb gebruikt ik er gewoon geen zin meer in heb voor maanden en zo gaat het eigenlijk vanzelf dat ik er afblijf. Ik krijg dan een soort aversie voor die drugs voor een bepaalde tijd, hoe het komt weet ik niet maar het helpt me wel om niet verslaafd te raken. :grin: :grin: :grin:
Voorbeeld: Ik heb een keer gehad dat ik zo van de een op de andere dag veelvuldig coke ben gaan snuiven, vooral doordat er veel feestjes enzo waren, en dan opeens zijn de feesten voorbij en dan is de zin in coke ook ineens weg.en dan 2 dagen later denk ik er niet eens meer aan om te gaan snuiven omdat alle aandacht dan weer bij andere interesses ligt en coke er dan b.v. helemaal niet bij past.Hoe dat eventueel met heroine is weet ik niet omdat ik dat nog nooit gehad heb. maar zal bij mij wel het zelfde liedje zijn als voor alle andere drugs.

Maar voor iedereen die er wel moeite mee heeft om te stoppen veel sterkte en dat het allemaal weer goed mag komen.

Drazzic

Bewuste gebruiker
needle, ik heb het gelukkig nooit gebruikt, en zal het ook nooit doen. Lijkt me niks, en ik zie de gebruikers ook echt als junks. Maar goed ik vroeg me af of je gewoon in contact ben gekomen met heroine gebruikers of dat het zeg maar gewoon je vrienden waren van vroeger en beetje met zun alle het slechte pad op gegaan zijn?

needlefreak

Bewuste gebruiker
Drazzic zei:
needle, ik heb het gelukkig nooit gebruikt, en zal het ook nooit doen. Lijkt me niks, en ik zie de gebruikers ook echt als junks. Maar goed ik vroeg me af of je gewoon in contact ben gekomen met heroine gebruikers of dat het zeg maar gewoon je vrienden waren van vroeger en beetje met zun alle het slechte pad op gegaan zijn?

beetje van alle 2. :mrgreen: ik ga nu nog steeds veel om met 2 gasten die ik al ken van kindsaf en waar ik samen m'n eerste joints mee rookte. nu zijn ze beide ook verslaafd aan heroïne/methadon/andere ook coke. maar de meeste heroïneverslaafden ken ik nog niet zo lang als die 2. en ik leer er altijd maar weer bij kennen. :mrgreen:

Drazzic

Bewuste gebruiker
needlefreak zei:
Drazzic zei:

beetje van alle 2. :mrgreen: ik ga nu nog steeds veel om met 2 gasten die ik al ken van kindsaf en waar ik samen m'n eerste joints mee rookte. nu zijn ze beide ook verslaafd aan heroïne/methadon/andere ook coke. maar de meeste heroïneverslaafden ken ik nog niet zo lang als die 2. en ik leer er altijd maar weer bij kennen. :mrgreen:

Ja kijk in onze vriendengroep word ook regelmatig drugs gebruikt denk daar aan wekelijks heel veel weed/hasj/polm/alcohol op feesten veel coke, pillen enzo, ghb speed paddo's salvia zeg maar van alles wordt er gebruikt. Maar niemand maar ook niemand heeft ooit heroine gebruikt of is er ook mee in zijn gedachtes gekomen, ik hoop ook nooit dat iemand daar mee aan komt zetten want zoals je al beschrijft dat gaat mis, en ik wil niet negatief tegen jou en andere gebruikers doen, maar mensen die heroine gebruiken zijn voor mij echte junks en wil ik dus eigelijk ook niks mee te maken hebben. Nu vraag ik me af had jij dat ook niet, en hoe ben jij en of je vrienden op het idee gekomen om het eens te proberen? En hoe zijn jullie er de eerste keer aangekomen?

needlefreak

Bewuste gebruiker
Ja kijk in onze vriendengroep word ook regelmatig drugs gebruikt denk daar aan wekelijks heel veel weed/hasj/polm/alcohol op feesten veel coke, pillen enzo, ghb speed paddo's salvia zeg maar van alles wordt er gebruikt. Maar niemand maar ook niemand heeft ooit heroine gebruikt
in mijn "vrienden"kring van vroeger werd er ook vanalles gebruikt behalve heroïne. maar dat was dan bij de meeste wel problematisch gebruik. niet enkel op feestjes ofzo maar (bijna) dagelijks. we gebruikten wat er te krijgen was. en dat was zo bijna alles behalve heroïne. :mrgreen:
Nu vraag ik me af had jij dat ook niet, en hoe ben jij en of je vrienden op het idee gekomen om het eens te proberen? En hoe zijn jullie er de eerste keer aangekomen?
toen ik voor het eerst heroïne gebruikte was ik even nieuwschierig naar het effect als bij de andere drugs die ik al gebruikt had maar ik heb er niet echt bij stilgestaan dat het een risico is (qua verslaving) om ermee te beginnen. ik was al in de problemen gekomen door zwaar coke en ook perioden zwaar speed te gebruiken. heroïne lijkt in het begin niet zo'n erge smerige verslavende drug. pas maanden later begon ik last te krijgen van een afkick en begon ik ook meer te gebruiken. tegen dan zit je al helemaal in het smackmilieu.

natalia

Drazzic zei:

ah je ziet de gebruikers ook als echte junks?!!kijk moest je mij op straat zien lopen zou je t nog ni durven peisen dat ik dope gebruik (alé heroine hé) kijk omdit te bewijzen ga ik hier nen pic van mij zetten ,k ga hem ni te lang on line smijten (om probs te vermijden)
k wil gewoon aantonen dat sommige gebruikers er ook DOODNORMAAL uitzien,correct me if i'm wrong?!

needlefreak

Bewuste gebruiker
idd natalia. er zijn genoeg heroïnegebruikers die er doodnormaal uitzien. jij ziet er trouwens nog heel goed uit. :) ik zie er ook niet meer uit als een uitgemergelde, afgeleefde zombie maar met al m'n tattoos zie ik er ook niet doodnormaal uit. :grin:

natalia

hey thnx needle,ben t gewoon kots beu dat iedereen alsmaar over vuile junks hier ,vuile dieven daar...bléééééééééh...
Mor ja can't blame them,ik dacht er vroeger ook zo over! :flushed: :flushed: !
tot ikzelf... :openmouth:

needlefreak

Bewuste gebruiker
natalia zei:
hey thnx needle,ben t gewoon kots beu dat iedereen alsmaar over vuile junks hier ,vuile dieven daar...bléééééééééh...

toch kun je niet ontkennen dat er veel zulke personen zijn in het smackmilieu en ergens begrijp ik het maar ik keur het totaal niet goed.

heb jij eigenlijk ooit al eens last gehad van zware afkickverschijnselen?
of valt het nog mee? beetje koude rillingen enzo?

natalia

neen needle nog nooit zware afkick gehad (maar goed ook).
vroeger toen ik nog in de week gebruikte had ik methadon om mijnen afkick op te vangen,zodat ik nog kon gaan werken.
nu is t van zondagnacht geleden dat ik nog gebruikt heb,(4 dagen tussn) en ik heb mezelf opgelegd om niks van methadon meer te gebruiken!
in de week heb ik het altijd beetje lastig -) zweten ,koude rillingen,depressief voelen,de slaap niet kunnen aanvangen!!KUT :angry: ,dit is nog t ergste voor mij!pfff... :cry:

voor sommige gebruikers ben ik miss een pussy,mor ik ben content dat ik het tot weekendgebruik( nu zit ik aan hoogstens 0.5 gr) heb kunnen krijgen!!!

hoe zit het nu bij jou?!!Vallen en opstaan?

needlefreak

Bewuste gebruiker
natalia zei:
voor sommige gebruikers ben ik miss een pussy,mor ik ben content dat ik het tot weekendgebruik( nu zit ik aan hoogstens 0.5 gr) heb kunnen krijgen!!!

hoe zit het nu bij jou?!!Vallen en opstaan?

het is goed dat je het enkel tot weekendgebruik kunt houden. 0.5 gr is weinig, zeker als je het chineest. heb je dan geen last van tolerantie? op den duur heb je toch niet veel effect meer. ik vind jou helemaal geen pussy of wat dan ook maar ik zou het niet kunnen. als ik smack gebruik wil ik het goed voelen. keihard zweten en zo stuiken dat je 1 oog moet dicht houden om niet alles dubbel te zien. :mrgreen: daarom ben ik vroeger ook begonnen met spuiten. ik doe het nog steeds. het shotten zelf is ook verslavend vind ik. het is zo fascinerend. je naald in een ader krijgen (is soms zoeken en stressen nu :angry: ), dat bloed die je in je spuit ziet komen enzo. je blijft dat ook leuk vinden al die handelingen. je zult vast ook wel kicken op dat zilverpapier en die druppel smack daar op. ik chinees ook graag. maar bij shotten is dat ook zo. ik gebruik dus nog steeds. met ups en downs. sowieso gebruik ik elke dag methadon en medicatie (verschilt: rohypnol, valium, lexotan, tranxene,...) die ik doorspoel met aldi bier en versterk met een jointje. :mrgreen: af en toe heb ik smack en/of coke maar ik moet mezelf dikwijls verplichten aan de noodrem te trekken (als je begrijpt wat ik bedoel). andere dope (xtc, speed, ghb,...) gebruik ik soms ook nog als ik eens naar een vet technofeestje ofzo ga (weinig laatste tijd). ik ben wel elke dag in een roes. mja, al heel m'n leven val ik op mijn bek maar ik blijf doorgaan. :wave:

SuuZjuH

Newbie
Ik persoonlijk ben een soort van bang voor hardrugs...
Sowieso omdat ik niet weet hoe het uit gaat pakken...
Ik neem aan dat iedereen weet dat er veel heroine verslaafde zijn...
Waarom zou je aan zoiets gaan beginnen?
Er is toch niks erger als heroine :confused:

Groetjes SuuS BlonT

Drazzic

Bewuste gebruiker
natalia zei:

Ik snap wat je bedoeld, maar ik bedoel junk ook niet gelijk negatief. Je hebt junks en je hebt junks zeg maar. Er zijn die echt leven voor de drugs geen normaal leven meer hebben stelen en alles doen om maar geld te krijgen voor de drugs, en je hebt de "normale" mensen die zich nog goed in de maatschappij kunnen vinden en die gewoon anders mee omgaat. Zoals ik jou reacties lees behoor je vast en zeker bij de laatste. Maar ik krijg bij heroine gebruikers toch snel de eerste groep als beeld van die mensen, begrijpelijk of niet? Ik ken verder niemand die heroine gebruikt , ik ken alleen die junks bij het station enzo. Dus daarom ik zie alleen de eerste groep zeg maar.

natalia

@ needle: tolerantie?!! ja niet echt,maar geloof me ik verlang naar t weekend!!k voel me in de werkweek nooit op mijn gemak tot opt moment dat ik kan gebruiken!t is miss crazy mor ik voel me tan eindelijk op mijn gemak!!!
ja de handelingen doe ik altijd samen met mijn vriend of een goeie vriend van ons!!!k weet ni hoe ik het moet zeggen mor t is soms een soort van gezellige sfeer die over ons hangt als we gebruiken! voor de tv,j'ken :stoned: dervoor of derna en tan b trekken!!!

@ drazzic ja ik snap wat je bedoelt,k probeer me zoveel mogelijk uit t dope milieu te houden,omdat ik er gewoon niks meer mee te maken wil hebben.(met om dope rijden hé,doet mijn vriend altijd)
K heb ook een héél normaal leven,in de week ga ik gaan werken(soms int weekend ook) ik doe mijn werk heel graag,mijn vriend die werkt ook,dus we willen wel vooruit int leven! k weet dat we er allebei wel vanaf geraken maar ja wanneer? :confused: :confused:
Nu heb ik nog niks van verantwoordelijkheden,woon nog thuis etc. mor opt moment dat ik alleen ga wonen en allerlei rekeningen ga moeten betalen zal ik wel mijn verantwoordelijkheid opnemen!!
t is bij mij héél lang geleden dat ook nog andere dope(buiten b) gebruikt heb,vroeger soms es xtc als ik uitging nor een technofeesje mor ja nu blijven we liever thuis opt gemaksken!!!! :wink:

needlefreak

Bewuste gebruiker
tolerantie?!! ja niet echt,maar geloof me ik verlang naar t weekend!!
dat was bij mij ook zo toen ik begon te experimenteren met heroïne. als je eens gaat toegeven aan de drang tijdens de week dan ben je alweer een stap verder (richting verslaving) en het is moeilijk om een stap terug te nemen. moest je meer gaan gebruiken zul je wel merken dat de tolerantie toeneemt. je hebt meer nodig voor hetzelfde effect en je krijgt steeds meer last van afkickverschijnselen. ik hoop echt voor jou dat je er niet verder in gaat. ook al ben je dat nu niet van plan (je weet nooit), je wilt echt niet weten hoe ziek je kunt zijn van die rotzooi.
ja de handelingen doe ik altijd samen met mijn vriend of een goeie vriend van ons!!!k weet ni hoe ik het moet zeggen mor t is soms een soort van gezellige sfeer die over ons hangt als we gebruiken! voor de tv,j'ken dervoor of derna en tan b trekken!!!
héél herkenbaar. :mrgreen: het is gewoon erg gezellig hé. :)
Nu heb ik nog niks van verantwoordelijkheden,woon nog thuis etc. mor opt moment dat ik alleen ga wonen en allerlei rekeningen ga moeten betalen zal ik wel mijn verantwoordelijkheid opnemen!!
ik ken jou helemaal niet en ik wil je best geloven. maar je zult sterk in je schoenen moeten staan als je alleen woont en smack gebruikt. als ik rond mij kijk zie ik het vroeg of laat altijd slecht aflopen...

natalia

pffffffffffff VUILEN DOPE!!!
neen ben niet ah afkicken hoor ofzo mensen,voel me alleen wat eenzaam!

Mijn vriend is aan heroine verslaafd,k ben er al een tijdje vanaf nu!!
oef,k voel me zo veel beter,k heb mn leven weer opgepakt,k kom weer buiten,ga uit met vrienden,en begin weer van t leven te genieten!
k voel me echt weer beter!! :)
mor met mijn vriend gaat t minter..hij is sinds maandag gepasseerd opgepakt in het 2de afkickcentrum,nu is t wel voor een langdurige opname!(minstens 3 mnd)
ben blij dat hij eindelijk de stap gezet heeft,want t was voor mij ook geen leven!
k leefde met een wrak samen,met iemand die juist werkte en leefde voor den dope...k zag mijn vriend elke dag meer en meer aftakelen.
Mijn vriend was altijd vroeger super ijdel enzo,den laatsten tijd zag hij eruit!!!bléééééééééh...echt voos,onverzorgd,vuil....
t is wreed om te zeggen,omdat t mijn lief is hé,mor ge ziet wat dope allemaal met u aanricht hé!!!!!!!!!!!!!!!!

k hoop dat hij t volhoudt!!!but anyway i keep ya in touch
needle ben je nog op aarde jongen?

needlefreak

Bewuste gebruiker
met mij gaat het ook niet te goed. :(
ik heb me ook weer laten opnemen. 't ging weer helemaal de verkeerde kant uit. ik verkocht smack & coke en gebruikte het zelf elke dag heel de dag door, van als ik opstond tot ik ging slapen. 'k was gestopt met m'n methadonkuur. nu heb ik me weer herpakt. (voor de zoveelste keer) ik ben dit weekend bij m'n ouders. zondagavond moet ik terug binnen. 'k heb het echt heel moeilijk. :cry:
'k heb gebroken met heel het milieu. veranderd van gsm nr en tottaal geen contact meer met gebruikers. deze keer ben ik echt gemotiveerd om clean te blijven en iets te maken van m'n leven maar het blijft vechten tegen de verleiding. ik heb soms momenten dat ik het wil opgeven en bruinen wil gaan kopen maar ik hoop dat ik het volhou deze keer want het is al jaren aan een stuk dat ik sukkel met m'n verslaving. vallen, opstaan en doorgaan...

speesgurl

Newbie
hoi

ik heb ook vrienden gehad met een heroine verslaving sommige zijn dood andere proberen nog steeds af te kicken.en een paar is het gelukt.3 jaar terug heb ik me beste vriendin helpen afkicken.zij is onder narcose gegaan en na die behandeling is ze 4 weken bij mij geweest.het is ontzettend zwaar ik werd uitgescholden en deed alles verkeerd.maar het heeft wel blijvend resultaat ze is al 3 jaar clean.ben heel trost op haar.op het begin is het drugs gebruik maar na een jaar ben je ziek(bij iedereen verschillend heb het zelf 2 jaartjes gedaan.maar omdat ik het zoooo vies vind en omdat ik altijd moest kotsen ben ik ermee gestopt).Ik hoop needlefreak dat het je zal lukken.stel een doel,zoek goede vrienden die je helpen,ga het wereldje uit de weg en wat nog het meeste werkt WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG.sta niet te lang stil als het niet gelukt is maar sla gewoon weer een nieuwe weg in.het maakt namelijk niet uit hoe vaak dat je het doet als je je doel maar in ogen houd.dan weet ik zeker dat er een dag komt dat het je lukt.heel veel sterkte ik weet dat het moeilijk is maar laat je door niks of niemand van stuk brengen want ook jij bent het waard.blijven proberen een keer zal het lukken!!!!

Bovenaan