Help mij a.u.b .. psycotische effecten :(

sergio123

Newbie
Hallo

Ik rook wiet zo'n 2 maanden al, af en toe. Tot ongeveer 3 weken geleden kocht ik voorgedraaid wiet in de coffeeshop , maar sinds kort draai ik mijn eigen joints.

Zaterdag ben ik naar de coffeeshop geweest om echt sterk spul te kopen. Even op de lijst gekeken en heb ik Edelweiss gekocht. Ik kwam thuis en heb 2 redelijk grote pure joints gedraaid , dus geen tabak.

Nou.. ik ben domgenoeg geweest om zaterdag een hele joint alleen te roken , en zondag nog eentje. Nu voel ik me raar al voor een paar dagen. Wat ik het meest last van heb is verandering van tijdbesef en realiteit. Ik voel me in een droom maar toch in realiteit.. ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen , maar ik ben nu depressief. Ik wil gewoon weer normaal worden :( .

Gaat dit over ? Heb ik teveel geblowd ? Als dit over is, moet ik dan bang zijn om weer te blowen ? Of moet ik vanaf nu in plaats van hele joints gewoon een paar poffen en klaar ?

A.u.b mensen help mij ..

S

Riel

Bewuste gebruiker
tijd om te stoppen of flink te minderen. ik denk dat je je over een paar dagen weer nuchter voelt. misschien helpt het wat om te gaan sporten?

:wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Welkom in de wereld van het blowen. Als je regelmatig blowt zal die droomtoestand aan blijven houden, zo werkte het bij althans. Even stoppen en zo af en toe een jointje is het antwoord (:

sergio123

Newbie
hahaha

lekker .. nooit meer zou je bedoelen. Ik zie het gewoon als een kater van wiet.. althans hoop ik :(

als nog meer mensen van dit weten a.u.b reageren

S

Atropa

Bewuste gebruiker
Tip: Rook wat sigaretten!

Pure wiet duurt wel 24 uur. Alleen met tabak erbij zakt de roes heel snel weg en is wiet geen schim van wat het zou moeten zijn. Tabak slijpt THC sterk af. Waardoor de combi een 'verdovend middel' wordt in plaats van een stimulerende geestverruimer.

Na effecten de volgende dag na een stevige blowsessies met pure wiet: Je voelt je dromerig, 'anders', zweverig, kalm maar van binnen nadenkend/filosoferend, soms nerveus, en 'slap' alsof je even weg kunt vallen/zakken.

IMO vrij normaal, maar als je het nooit eerder gevoelt hebt misschien verontrustend. En 1 pure THC joint als je de 3 dagen daardoor geen tabak hebt gerookt of als niet roker is fucking veel. Tabaksjoints, tja, daar kun je er oneindig veel van hebben op een gegeven moment.

Bovendien is puur roken stukken beter voor je keel en conditie. Tabak maakt je stem hees. En vernauwt de bloedvaten, THC verwijt ze juist.

azgaza

Badass junkie
THC blijft vrij lang in je systeem dus het is niet gek dat je er nog een paar dagen last van hebt. Gewoon even niet blowen en niet te véél blowen dan hoeft het niet te gebeuren.

sergio123

Newbie
Thanks voor de reacties .

Dus is het een goed idee als ik nu een paar sigaretten rook om de THC af te slijpen ?

Of gewoon afwachten en vanaf nu met tabak combineren ? :smoke:

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik zou het puur blijven roken en accepteren dat het om de THC roes gaat en niet om het roken zelf, je hebt namelijk maar enkele halen nodig van een pure joint voor een merkbaar effect wat pas na 10 minuten echt voelbaar begint te worden.

Wiet werkt in pure vorm gewoon lang door als niet roker en de effecten van veel gerookte pure wiet uit een pijp kunnen heftig zijn als je nooit blowt. Stevige en rappe hartkloppingen, gedachten die 'racen', en muziek wordt dan erg mystiek. Pure wiet is een stimulant.

Met tabak erbij worden de bloedvaten afgeknepen waardoor de THC z'n werk nauwelijks kan doen. Het heeft dan wat weg van relaxe sufheid, dromerigheid en wat hangende gedachten.

En je korte termijn geheugen gaat van tabaksjoints naar de kut, terwijl je je van pure wiet juist goed dingen kan herrineren!

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Ik heb dit een keer gehad toen ik nog niet veel wiet ervaring had, drie dagen totaal in een vreemde out-of-touch wereld, wist niet wat ik zei ik ook echt uitgesproken heb etc. Ik heb het sinds dien nooit meer gehad, misschien kan je het nog even aanzien?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het klinkt alsof je een lichte vorm van depersonalisatie en/of derealisatie hebt. Op deze website kun je er wat meer over lezen: http://www.syntyche.nl/dps.html

Ik wil je niet meteen aan het schrikken maken en denk dat het ook snel weer over zal gaan als je weer wat lekkerder in je vel zit. Zoals je op de aangegeven website ook hebt kunnen lezen, is het geen onbekend verschijnsel.
Laat iig de wiet even een poosje staan. Het lijkt namelijk alsof je wat gevoeliger dan gemiddeld bent voor cannabis/hasj. Uit je post maak ik op dat je het nog niet zo lang gebruikt: veel mensen krijgen vroeg of in een later stadium soortgelijke klachten als jij omschrijft (ook wel "wietpara"genoemd). Andere mensen kunnen juist weer heel veel blowen en functioneren er prima op. Het verschilt echt sterk van persoon tot persoon en of zulke klachten eenmalig zijn, of juist helemaal niet! Vaak geldt wel dat het er erg van afhangt hoe je op zo'n moment in je vel zit. Soms kunnen kleine onzekerheden of problemen er al voor zorgen dat je je, na het roken van een stevige joint, een aantal dagen helemaal ontregeld voelt of totaal vervreemd van de buitenwereld bent. Als je niet zo lekker in je vel zit, is het sowieso niet aan te raden om te blowen (en/of andere middelen te gebruiken).

Ik ken verder je voorgeschiedenis niet, maar cannabis kan soms een bijdrage leveren aan het ontstaan van psychische klachten zoals schizofrenie en psychoses. Het hangt er daarbij wel dus helemaal van af of je daar, als persoon, aanleg voor hebt of niet. Gebruik dus even een poosje geen wiet en kijk voor jezelf hoe het dan met je gaat. Er is een grote kans dat je klachten dan weer helemaal verdwijnen. Zo niet, neem dan even contact op je huisarts. Misschien ben jij er gewoon wel echt te gevoelig voor en dan is het niet verstandig om nog vaker te gaan blowen. Ik denk dat je dat zelf het beste aan kunt voelen...

Ik wens je heel veel sterkte en succes!

daima

Newbie
Ik heb het t nu hetzelften een paar dagen, een beetje een droomerig kut gevoel :openmouth:
Maar ik heb dit wel eens eerder gehad.
Mij manier: gewoon fftjes stoppen met blowen en veel leuken dingen doen dat ik er niet aan denk..

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Het klinkt alsof je een lichte vorm van depersonalisatie en/of derealisatie hebt. Op deze website kun je er wat meer over lezen: http://www.syntyche.nl/dps.html

Ik wil je niet meteen aan het schrikken maken en denk dat het ook snel weer over zal gaan als je weer wat lekkerder in je vel zit. Zoals je op de aangegeven website ook hebt kunnen lezen, is het geen onbekend verschijnsel.
Laat iig de wiet even een poosje staan. Het lijkt namelijk alsof je wat gevoeliger dan gemiddeld bent voor cannabis/hasj. Uit je post maak ik op dat je het nog niet zo lang gebruikt: veel mensen krijgen vroeg of in een later stadium soortgelijke klachten als jij omschrijft (ook wel "wietpara"genoemd). Andere mensen kunnen juist weer heel veel blowen en functioneren er prima op. Het verschilt echt sterk van persoon tot persoon en of zulke klachten eenmalig zijn, of juist helemaal niet! Vaak geldt wel dat het er erg van afhangt hoe je op zo'n moment in je vel zit. Soms kunnen kleine onzekerheden of problemen er al voor zorgen dat je je, na het roken van een stevige joint, een aantal dagen helemaal ontregeld voelt of totaal vervreemd van de buitenwereld bent. Als je niet zo lekker in je vel zit, is het sowieso niet aan te raden om te blowen (en/of andere middelen te gebruiken).

Ik ken verder je voorgeschiedenis niet, maar cannabis kan soms een bijdrage leveren aan het ontstaan van psychische klachten zoals schizofrenie en psychoses. Het hangt er daarbij wel dus helemaal van af of je daar, als persoon, aanleg voor hebt of niet. Gebruik dus even een poosje geen wiet en kijk voor jezelf hoe het dan met je gaat. Er is een grote kans dat je klachten dan weer helemaal verdwijnen. Zo niet, neem dan even contact op je huisarts. Misschien ben jij er gewoon wel echt te gevoelig voor en dan is het niet verstandig om nog vaker te gaan blowen. Ik denk dat je dat zelf het beste aan kunt voelen...

Ik wens je heel veel sterkte en succes!

:rock:

Mooie post, ik was toendertijd ook tot de conclusie gekomen dat ik last had van depersonalisatie, een kennis van mij heeft namelijk hier veel last van ( depressie ) dus ik herkende er nogal veel aspecten van aan wat die vertelde. Ik heb geen voorgeschiedenis of aanleg voor geestelijke ziektes ( asperger kan je niet echt een ziekte noemen ) maar ik had toch een paar dagen aan depersonalisatie na een nacht hevig wietgebruik.

Aan de topicstarter, als ik jou was zou ik niet schrikken van wat je overkwam na één keer, maar als het vaker terug komt zou ik als ik jou was van de drugs afblijven :)

Bovenaan