HELP HELP A.u.b. help help

django

Newbie
:openmouth: :openmouth: : A.U.B. :openmouth: :openmouth: :openmouth: A.U.B HELP.. :openmouth: :openmouth: HELP....

ik ben 5 maanden geleden (heel stom) begonnen om coke te proberen, sindsdien ben ik steeds meer gaan gebruiken en nu heb ik het elke dag een paar keer nodig, ik heb er zo'n spijt van dat ik ben begonnen , want nu kan ik er niet vanaf. Ik kan met niemand praten, en ik weet niet wie mij kan helpen, zelf lukt het mij niet ook al heb ik een paar keer geprobeerd te stoppen, maar steeds val ik weer terug.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en het wel is gelukt. hoe kan ik stoppen voor altijd.
Schrijf me a.u.b. en deel jou ervaringen zodat ik misschien iets kan leren. Ik moet stoppen.

Bal0n

Badass junkie
Geef je geldcontrole uithanden, zodat je nooit geld heb om te gebruiken maar wel om te leven. Ga naar het CAD, daar kunnen ze je wel opweg helpen :).

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Benzo's bij cocaïne stoppen kunnen nooit kwaad:

Ga naar je dokter en zorg dat hij Librium of Valium of oxazepam of mss. lorazepam of iets anders sterk kalmerends voorschrijft. Bij slaapproblemen ook een doorslaper, nitrazepam ofzo. Dring aan op Librium ZEKER boven oxazepam, oxazepam geven ze graag maar daar heb je minder aan (werkt korter enzo). Librium is dacht ik het beste geschikt bij cocaïne stoppen. Valium is ook goed.

Als het niet werkt na een paar dagen gewoon vragen om een hogere dosis - huisartsen geven meestal gretig benzo's als ze daarmee harddrugs kunnen vervangen, omdat dat onder controle is te houden (tot op zekere hoogte).

(Dit zijn benzodiazepines: een groep medicijnen, kalmeermiddelen en slaappillen)

Het gevaar is wel dat je verslaafd kunt worden aan de kalmerings- en slaappilletjes maar daar hoort je dokter je over te vertellen en bij te begeleiden!

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Geef je geldcontrole uithanden, zodat je nooit geld heb om te gebruiken maar wel om te leven. Ga naar het CAD, daar kunnen ze je wel opweg helpen :).
ff wat commentaar...
Bal0ns 1e tip: agreed, maar verslaafden verzinnen allerlei trucjes om toch aan geld te komen
Bal0ns 2e tip: NEE, gedeeltelijk... wat ik bedoel: er is een wachtlijst van like 4-8 weken gemiddeld voor verslavingszorg. daar heb je weinig aan als je acuut hulp nodig hebt zoals dit geval

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
'sneeuwuil' is cocaine verslaafd (geweest? (hoe gaat het nu als je dit leest stuur ff pm sneeuwuil)) misschien kan je met hem een beetje babbelen enzo

Bal0n

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
Benzo's bij cocaïne stoppen kunnen nooit kwaad:

Ga naar je dokter en zorg dat hij Librium of Valium of oxazepam of mss. lorazepam of iets anders sterk kalmerends voorschrijft. Bij slaapproblemen ook een doorslaper, nitrazepam ofzo. Dring aan op Librium ZEKER boven oxazepam, oxazepam geven ze graag maar daar heb je minder aan (werkt korter enzo). Librium is dacht ik het beste geschikt bij cocaïne stoppen. Valium is ook goed.

Als het niet werkt na een paar dagen gewoon vragen om een hogere dosis - huisartsen geven meestal gretig benzo's als ze daarmee harddrugs kunnen vervangen, omdat dat onder controle is te houden (tot op zekere hoogte).

(Dit zijn benzodiazepines: een groep medicijnen, kalmeermiddelen en slaappillen)

Het gevaar is wel dat je verslaafd kunt worden aan de kalmerings- en slaappilletjes maar daar hoort je dokter je over te vertellen en bij te begeleiden!

Ik denk dat hij zit te wachten om van verslaving over te stappen. Benzo's zijn, en dat weet jij beter dan ik, ook goed verslavend. Het helpt misschien op korte termijn, maar op lange termijn niet. :)

matthijs

Badass junkie
Maar als je het gecontroleerd neemt, (dus met huisarts erbij) zal het toch wel redelijk veilig zijn... of zelfs dan niet :confused:

ger69

Newbie
5 maanden gebruiken ,cocaine is niet fysiek verslavend alleen tussen je oren,je wordt niet zo snel een cokejunkie,probeer gewoon plaatsen te vermijden,en inderdaad je inkomsten uit handen te geven aan een betrouwbare instantie zodat je weekgeld krijg.....heeft bij mij geholpen...gebruik nu verstandiger,niet alles in 1 week en dan de rest vd maand zonder geld maar gewoon 1 of 2 nachten per week

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
Maar als je het gecontroleerd neemt, (dus met huisarts erbij) zal het toch wel redelijk veilig zijn... of zelfs dan niet :confused:
mits je niet met de dosering enzo gaat kloten :smilingimp:

Bal0n als je met intensief coke stopt wordt je heel erg angstig, dan hebben benzo's voor een paar weken wel nut hoor.

Desnoods oxazepam 10 mg op voorschrift als "zo nodig max. 1 tot 2 tabletten per dag" ipv diazepam 5 mg"3 x daags 1 tablet"

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
zo kan je het zien, het is ingeval nogsteeds iig stukken beter dan coke...

je kan het ook zien als tijdelijke tranquillizer tegen de angst die hoort bij het stoppen bij coke.

flosh2

Newbie
django zei:
:openmouth: :openmouth: : A.U.B. :openmouth: :openmouth: :openmouth: A.U.B HELP.. :openmouth: :openmouth: HELP....

ik ben 5 maanden geleden (heel stom) begonnen om coke te proberen, sindsdien ben ik steeds meer gaan gebruiken en nu heb ik het elke dag een paar keer nodig, ik heb er zo'n spijt van dat ik ben begonnen , want nu kan ik er niet vanaf. Ik kan met niemand praten, en ik weet niet wie mij kan helpen, zelf lukt het mij niet ook al heb ik een paar keer geprobeerd te stoppen, maar steeds val ik weer terug.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en het wel is gelukt. hoe kan ik stoppen voor altijd.
Schrijf me a.u.b. en deel jou ervaringen zodat ik misschien iets kan leren.

Ik moet stoppen.

mij is het wel gelukt! maar doe dit nooit na, ik heb een overdosis gehad en ben zo een beetje de enige in nl die het overleeft heeft. vertel het iemand waarvan je denkt dat deze niks meer met je te maken wil hebben als je er mee door gaat en laat deze jou controleren, (d-test). zoek een motivatie zoals je kindje of relatie. 1 ding kan ik je beloven (sorry) aan het einde van de rit, (als je door gebruikt), zul je zo labiel zijn dat je om een kleinigheidje in staat bent om zelfmoord te plegen, je wordt namelijk zo labiel als een blaadje sla. dood ga je toch, maar moet dat nu al? aan coke kan je ook dood gaan, het is geen jointje!!!!! GELOOF ME! het word ook vesneden met allerlei troep wat je je leven kan kosten! Nu heb je een hekel aan de vogeltjes die in de ochtend gaan fluiten, stop je met de coke dan geniet je ervan en sta je weer fit, vrolijk en uitgeslapen op.
Ik weet waar ik over praat, als er echt iets is laat het weten svp!!!!
flosh2

swen

Experimenterende gebruiker
regear prive

cociane is niet nix heb ook een verslaving van 4 jaar 1 x per week +- 2 gram

ik trek met niemand meer op doe het in men eentje kan iemand me helpen of buddt worden

greetz

Tractuspuer

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Ik ben ook eens aan de Coke verslaafd geweest, ik ben er niet trotst op, maar het is toch ook zo'n verdomt lekker gevoel!
Maarja, ik merkte dat mijn persoonlijkheid veranderede, en dat ik andere dingen meer belangerijk begon te vinden.
Ik heb mijn geld uit handen gegeven, ik ben met andere vrienden gaan optrekken, die een jointje of biertje drinken in plaats van lijntje leggen.
En langzamerhand verlangde ik er steeds minder naar.
Op dit moment zou ik er ( gelkkig ) niet meer aan willen, Spul maakt je heel klein, en zonder dat je het door hebt !
Succes

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
direct clean gaan in instelling - wachtlijst zal je moeten volhouden- ga tot die tijd naar smartshop , en nuttig wat caffeine als je wat zuiniger wilt doen

( kristallijne caffeine geeft mini-rush,kost geen ruft)

chertje

Newbie
enige advies stop NU!hoe moeilijk ook ik spreek uit ervaring en ikzeg je stop!!! 5 mnd is nog niks ik ben begonnen 11 jaar geleden en ik vond er niks aan de eerste keer en daarna nog een keer geprobeerd totdat t wel werkte en nu 11 jaar later doe ik t nog steeds!!!ik haat het dat spul echt waar maar ik blijf t doen omdat ik het niet de baas benen dat is echt waar ik ben niet verslaafd ik geloof niet aan verslaving aan coke echt niet maar coke is erger dan heroine!!!dus stopm ermee geloof me stop!!! pas 5 mnd dus stop ermee sowieso 6 mnd echt ik meen t ik hoop dat je dit leest en reageerd want jij gaat de verkeerde kant op!! serieus je maakt jezelf kapot geloof meik weet waar ik t over heb trust me! geef me een berihtje terug!!!gewoon doen echt doe t voor mij!!
plsssssssssssssss je weet dat ik t meen wat ik zeg ik kan je helpen dus reageer op mijn berichtje desnoods via mijn email [email protected] doen!!! ookal wil je t niet gewoon doen!!
plsssssssssssss doe t! ik help je ik kan het!!! reageer okay ik probeer gelijk terug te reageren ik beloof het en doe ik dat niet vertrouw op mijn advies!!!

Solidius

Badass junkie
^ Ik begrijp de helft van je bericht niet door gebrekkige interpunctie e.d. maar het is prachtig dat je zo intens begaan bent met een topic wat dateert uit 26 mei 2005.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
^ Ik begrijp de helft van je bericht niet door gebrekkige interpunctie e.d. maar het is prachtig dat je zo intens begaan bent met een topic wat dateert uit 26 mei 2005.

Whahaha :grin: Te mooi gewoon XD

p.s: Ik antwoord ook veel te laat eigenlijk zie ik nu zelf :tearsofjoy:
I owned myself

suzanne_k

Newbie
Ja mijn situatie is ook wel ongeveer t zelfde. En ga ook voor de derde keer de poging aan om te kappe met die zooi. Maar t is belangrijk voor mij geweest om bewust te worden van mijn eige situatie waar ik in zit. En t durven te bekennen dat ik toch wel iets aan me matig coke gebruik moet doen. Want voor mij is t tijd om er werk van te maken om hopelijk toch wel ooit een leven te kunnen leiden zonder elke weekend weer uren lang te snuive ohne ende. En de gevolgen van verwaarlosing van de normale dag in planning is ook wel een negatieve kant aan t verhaal. Waardoor ik me werk vaak genoeg zelf naar de klote heb geholpen. Maar de onzekerheid vreet zo erg aan mij! Weet dat de kans bestaat dat ik weer terug ga vallen. En me zelf beeld. :confused: . en me gevoel van succesvol zijn :rolleyes: .. Maar waar een wil is daar is ook een weg. Alleen een weg wat ik nog nooit helemaal uit ben gelopen en uit eindelijk me voor oogde doel / doelen dus ook niet waar heb kunnen maken. Dus ben ik ook toch wel weer teleur gesteld in mezelf en soms zo vaak de situatie door dacht en mogelijke oplossingen toe gepast. Maar t maakt t allemaal nog moeilijker omdat ik er nog altijd van geniet.

Zo graag als k t gebruik... zo graag gebruik k t ook weer niet. Zwart / wit Goed/ slecht . Zo tegenstrijdig van elkaar~!!

Maar hoe makkelijk t ook klinkt .. terwijl ik zelf misschien wel dieper in de shit zit als jouw.. ik probeer altijd positief in t leven te blijven staan. En misschien helpt dat samen met een manier van behandel wijze jouw ook weer op t rechte spoor te krijgen. Ik ga er wederom weer alles aan doen om me manier van vrije tijds besteding met een andere ' hobby' op te vullen.

Totaly WASTED!!

zommes

Badass junkie
Wel typisch de reacties op topics in het Cocaine forum, bovenstaande is een perfect voorbeeld. Er word een hulpvraag gesteld, zonder vraagteken weliswaar, maar toch duidelijk vier keer het woord 'help' en de reactie is een korte samenvatting van de eigen ervaring met coke.

Best jammer, maar dus wel zo typisch als een koe in de wei.

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Als je bij je ouders woont, vertel het hun gewoon, zo niet kan dat als nog en zeg dat je hulp er nodig bij hebt of ga naar de dokter, aangezien maar 1% van verslaafden het ALLEEN lukt zou ik je willen adviseren iemand je te laten helpen bij stoppen, je hoeft je nergens voor te schamen want iedereen weet dat een drugsverslaving niet je eigen keuze is, het proberen van cocaine natuurlijk wel.

Het is natuurlijk wel zo dat jij degene bent die MOET stoppen, niet mensen op je heen, het is niet hun probleem, dus zolang jij echt wilt stoppen zul je het meeste ZELF moeten doen, maar zoals ik boven zeg met behulp van vrienden/kennisssen/ouders gaat dat echt stukken makkelijker, zorg gewoon dat je niet in het gebruik-milleu komt (ik neem aan dat je niet in je eentje zit te scoren?)

Succes ermee!

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Stoneboot zei:
Solidius zei:

Whahaha :grin: Te mooi gewoon XD

p.s: Ik antwoord ook veel te laat eigenlijk zie ik nu zelf :tearsofjoy:
I owned myself

ROFL , ik voel me verneukt :rockband:

Judas

Wijs gebruiker
suzanne_k zei:
Maar hoe makkelijk t ook klinkt .. terwijl ik zelf misschien wel dieper in de shit zit als jouw.. ik probeer altijd positief in t leven te blijven staan. Totaly WASTED!!

Zolang je die positieve levenshouding niet kwijt bent, heb je de kracht om de strijd te winnen, Suzanne. Sterker nog: als je het echt wilt, dan zal je de witte sloper verslaan voor hij jou velt.

Het is inderdaad goed om een nieuwe 'hobby' te zoeken, aangename afleiding te vinden die je in vervoering brengt zodat je steeds minder aan cocaine gaat denken. Hopelijk win je hiermee ook de aangetaste delen van je identiteit terug. Want de coca tast door zijn obsessieve aanwezigheid in het gevoel en denken je persoonlijkheid en karakter aan. Voor ik zo stom was om eraan te beginnen werd ik als beginnend wetenschapper aangenaam in beslag genomen door mijn vakgebied en door het organiseren van normale leuke dingen met vrienden. Nu worden mijn dagen voor 80% gevuld met de strijd in mijn bewustzijn tegen de witte demon. Met het vechten om niet (ernstig?) verslaafd te worden en proberen mijn oude harmonie terug te vinden. Waarschijnlijk herken je dit. Uit je verhaal blijkt dat je heel goed weet waar je naar terug verlangt: naar de tijden dat je nog in balans was en die vervloekt lekkere substantie niet aan je liep te trekken en te knagen.
Sta er op je moeilijke momenten bij stil dat je oude vertrouwde zelfvertrouwen iets duurzaams, iets bestendigs is en dat het niet verdwenen is maar ondergesneeuwd door het patroon van slechte gewoontes dat zich ontwikkeld heeft. Realiseer jezelf dat je vertrouwde identiteit sterker zal zijn als je deze moeilijke periode overwonnen hebt. Anything that doesn't kill you makes you stronger!!! Het lekkere van de coke-roes is vluchtig. Een hevige kick die je met een leeg, dof gevoel achterlaat omdat het niets meer is dan een vlucht naar een ultieme horizon die je toch nooit zal bereiken. Die grens kan je enkel oversteken als de cocaine je de dood injaagd. :(

Denk ook dat het beter is om dit gevecht samen met iemand aan te gaan of professionele hulp te zoeken. Ben zelf zeer goed thuis op het gebied van de psychologie maar mij lukt het in mijn uppie ook niet om langer dan een paar weken clean te blijven. Sigmund Freud snoof er ook flink op los en slaagde er geloof ik pas na 8 jaar in om los van de coca te komen. Maar jou gaat het sneller lukken! Zorg in ieder geval dat je er voor de herfst van af bent, want dan en in de winter wordt het zwaarder om je zonder cocaine ok te voelen.

Buit het zonlicht uit. Ga de komende tijd zoveel mogelijk naar buiten. Ga lekker wandelen, fietsen en zwemmen in het zonnetje. Zonlicht, beweging en goede voeding zijn cruciale factoren om je door de drugs verstoorde dopaminehuishouding weer op peil te krijgen. Kijk op de momenten dat de honger naar coke afgenomen is en je je oude vertrouwde identiteit weer door je lijf voelt stromen om je heen en zie dan hoe rijk en mooi de wereld zonder dope kan zijn. Besef dan hoe zonde het is om dat op het spel te zetten door een spiegel vol lijnen schoon te snuiven.

Herken je zwakke punten en je kracht en je zult op de door jou begeerde horizon afstevenen.:)

suzanne_k

Newbie
Denk dat t ook echt zo in elkaar zit YETI . Ben nu ook intensief bezeig met een hulp programma. Wil me eige idd weer terug vinden. Gelukkig dat ik niet elke dag aan de coke zit. En een leuk flatje heb en ook een leuke baan heb. Maar die weekendjes zijn voor mij ook erg slopend. En t gaat dan non stop door. Van vrijdag avond t/m zondag avond. Soms zonder te slapen. En dat elk weekend weer.
Maar ik ga wederom me best doen. En hopelijk kan ik na een aantal maanden t voor elkaar krijgen om een leven met minder coke te bruiken hebben. Of misschien wel zonder coke gebruik. Maar alles rustig aan :P

Complicity

Belezen gebruiker
Ik ben het wel met zommes eens eigenlijk, jij praat alleen vanuit jezelf. Prima als je je ervaringen wil delen, maar maak dan een eigen topic aan of zo. Dit heeft namelijk vrij weinig toegevoegde waarde.

ger69 zei:
5 maanden gebruiken ,cocaine is niet fysiek verslavend alleen tussen je oren,je wordt niet zo snel een cokejunkie,probeer gewoon plaatsen te vermijden,en inderdaad je inkomsten uit handen te geven aan een betrouwbare instantie zodat je weekgeld krijg.....heeft bij mij geholpen...gebruik nu verstandiger,niet alles in 1 week en dan de rest vd maand zonder geld maar gewoon 1 of 2 nachten per week
Wat denk je dat er tussen je oren zit? Je verandert natuurlijk wel blijvend je hersenen als je zo vaak achter elkaar coke gebruikt. Volgens mij is dit ook niet terug te draaien. Een coke-verslaving zit dus als het ware in je hersenen gebakken en is verdomd hardnekkig. Heb je weleens over het expiriment met die ratten en aapjes gehoord die ze lieten afkicken? Volgens mij staat het ook op wikipedia (even kijken).

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Het is wel zo, die gozer zei dat ze voor de herfst moeten kappen met die zooi vanwege het weer, maar het is ******** al de hele tijd zo! Hoewel de laatste 3 dagen wel meevallen, gister kampvuurtje bij het Prinsenbos (Meertje bij ons in de buurt)! Heel gezellig totdat de politie kwam en we hem uit moesten maken, geen boete trouwens!

KiewKiew

Newbie

veel scc :wave:

Judas

Wijs gebruiker
met dit soort zwartgallige plaatjes slaat dit topic onvermijdelijk dood....

there's a life beyond sosa :) :) :) :) :) :) :) :) we're here and we're free

Bovenaan