Helderziend?!

potato

Newbie
Hey,

ik schrijf hier een berichtje omdat ik eergisteren toch wel (weer) een rare ervaring heb opgedaan bij het nemen van lsd.
Na het nemen van een kwart trip op een festival werd ik paranoia en besloot naar huis toe te gaan, om te kunnen relaxen.
Aangekomen aan het station besloot ik ergens in de buurt te gaan slapen en de volgende morgen de trein te nemen omdat het een echte hel werd in de buurt van veel volk. De reden hiervoor kan ik eens in een andere topic bespreken.

Uiteindelijk belandde ik in de inkomhal van een groot appartementsblok, waar het lekker warm was om te slapen.
De dromen die ik toen had waren zeer levend, en het raarste was dat ik droomde over een appartementsblok, maar ze zag er niet uit zoals die waarin ik lag te slapen.
Toen, en dat was het bizarre moment had ik een zeer intens moment in die droom waarin ik het beeld zag van dat groot gebouw, van buiten gezien, waar het licht aanging in een van de kamers.
En toen werd ik wakker. Het was een ZEER intend gevoel dat ik had dat er toen ook iemand naar beneden ging komen.
Ik herinner me ook de gedachte: wow, als er nu echt iemand naar beneden zou komen, damned da zou freaky zijn.
Nog geen 30 seconden later ging de deur open en passeerde iemand mij die het gebouw verliet.

Coincidence of is er meer aan? :confused:
Als iemand het begrijpt, tell me please.

Alleszins bedankt om het eens te lezen,
ik hoop op wat reacties...

groeten,
tom

caatje

Badass junkie
Ik kan je niet vertellen wat het was dat je een moment in de toekomst kon kijken of dat het gewoon toeval was. Maar apart is t wel!

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik geloof niet in toeval, dus dat is het volgens mij niet.

Ik denk dat het eerder met je intuitie te maken had dat versterkt was. Als dat gebeurt voel je dingen eerder aan, voordat ze nog gebeuren.

Bal0n

Badass junkie
Misschien hoorde je de deur van het appartement van de bewuste persoon, maar kon dit niet thuis brengen. Tot je iemand langs zag lopen?

caatje

Badass junkie
potato zei:
Uiteindelijk belandde ik in de inkomhal van een groot appartementsblok,

Ik heb nog eens je stukje gelezen en heb dit bedacht:
Ik denk dat je in je gedachtes (on?)bewust rekenig hield met; wat als iemand die naar buiten komt mij hier ziet liggen. (of iets in die trant) Het is natuurlijk wel heel gewoon dat er in een groot wooncomplex iemand de deur uitgaat. Dat er leven in de brouwerij is.

caatje

Badass junkie
Het kan ook zijn dat je in slaap viel met een bepaalde (on)bewuste gedachte. Dat zie je toch vaker? Iets wat een indruk op je heeft gemaakt of zou kunnen maken, komt nog al eens terug in dromen.

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
ja idd, tijdens je slaap verwerkt je onderbewustzijn al de bewuste en onbewuste informatie die je de afgelopen dag hebt binnengekregen...
dus kan goed zijn dat je over iets droomt dat je niet bewust is opgevallen

A

Anonymous

Gast
LSD heeft een verband met Psi, oftewel paranormale gebeurtenissen, maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen, omdat de wetenschap blind is voor het onbekende...

J0rrit

Badass junkie
Play_bunny zei:

Ik denk dat het eerder met je intuitie te maken had dat versterkt was. Als dat gebeurt voel je dingen eerder aan, voordat ze nog gebeuren.

Maar intuïtie, is dat een " echt " iets of is dat meer bedacht door de mens. Ik weet dat je dingen kan aanvoelen ofzo, maar ik denk meer dat dat toeval is dan, want hoe zou je kunnen weten wat er gaat gebeuren, je kunt niet in iemands hoofd kijken om te weten wat ie gaat doen.

A

Anonymous

Gast
Intuitie is bedacht door de mens, maar wij kunnen vast iets paranormaals bezitten, maar omdat de mensheid daar blind voor is zien we het niet terug.

Play_bunny

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
Play_bunny zei:

Maar intuïtie, is dat een " echt " iets of is dat meer bedacht door de mens. Ik weet dat je dingen kan aanvoelen ofzo, maar ik denk meer dat dat toeval is dan, want hoe zou je kunnen weten wat er gaat gebeuren, je kunt niet in iemands hoofd kijken om te weten wat ie gaat doen.

Intuitie is voor mij iets wat echt bestaat. Je voelt dingen aan. Dat kan een voorgevoel zijn over iets wat in de toekomst gebeurt (bijv. het aanvoelen dat er iemand die je kent doodgaat of heel slecht nieuws krijgt) of wat een ander persoon gaat doen.
Het heeft denk ik misschien ook wel wat met het paranormale te maken. Daar is wel weinig over bekent, maar het zou heel goed kunnen aangezien de wetenschap ongeveer 5% van de hersenen weet te koppelen aan een functie die je kunt "waarnemen".

potato

Newbie
BobG zei:
LSD heeft een verband met Psi, oftewel paranormale gebeurtenissen, maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen, omdat de wetenschap blind is voor het onbekende...

Ik heb ergens eens gelezen dat het 'paranormale' of 'nietnormale' eigenlijk heel normaal is, maar dat onze cultuur dat al eeuwen abnormaal vind.

Je kan goede documentaires hierover vinden op http://www.closertotruth.com/videoarchive/

"Show 212: what is parapsychology?" is een goede.

A

Anonymous

Gast
Deze thread doet me ineens denken aan de 'heksen' van vroeger...

potato

Newbie
BobG zei:

heksen? strange, heb gisteren juist blair witch 2 gezien :grin:

blijkbaar heeft de server van bovenvernoemde link problemen.
maar laat dat je niet tegenhouden om later nog eens te proberen, is echt wel de moeite waard, ze hebben echt wel interessante onderwerpen...

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
BobG zei:

Leuke opmerking,want weet je dat er veel heksen in die tijd op de brandstapel kwamen doordat hele dorpen werden vergiftigd door de moederkoren schimmel in de broden.Ze kregen zodoende hallicunaties
en flipte en tripte helemaal de pan uit.En wisten hun veel dat de werkelijkheid zo intensief kon veranderen,dat moest wel hekserij zijn.

In de moederkorenschimmel zit ergot,en daaruit wordt lsd gesyntetiseerd.

Jeller

Badass junkie
laatste tijd kan ik ook sosm dingne voorspellen maar volgens mij heeft dat meer te maken met mensenkennis enzo

Bovenaan