• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

"Helderziend" door paddo's

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is alweer een aantal jaartjes geleden, maar ik zal deze ervaring nooit meer vergeten en wilde het toch even delen met de rest hier:

In een impulsieve bui had ik samen met twee goede vriendinnen twee porties gedroogde paddo's gekocht. Ik weet niet meer van welke soort, maar het was in iedergeval in de periode dat de gedroogde paddo's nog gewoon legaal te koop waren. We deelden de twee porties met z'n drieen en belandden zo in een aangenaam en melig tripje.

Toen na een aantal uur, naar ons idee, de uitwerkingsfase er min of meer aan leek te komen, begonnen we ons een beetje te vervelen zo binnenshuis. We besloten dus om dan maar eens de buitenwereld in te gaan. Na een aantal rondjes gelopen te hebben door de Amsterdamse straten, begon dit eigenlijk ook wel weer een beetje saai te worden. De trip was nog wel aanwezig, maar we vonden 'm toch duidelijk over het hoogtepunt heen. Het leek ons toen wel een leuk plan om in dat tripstadium naar onze (destijds) favoriete uitgaansplek te gaan. Dat was een klein cafe'tje - met een klein dansvloertje ook - waar dan wekelijks goa dj's kwamen draaien. Heel intiem, leuke sfeer, helaas bestaat deze plek (sinds een drugscontrole van de politie) nu al heel lang niet meer.

Toen we daar inmiddels waren aangekomen, bleek het toch nog wel echt een behoorlijke omschakeling van omgeving. Al die drukke dansende mensen opeens, in combinatie met die harde goa dreunen, waren eigenlijk best wel chaotisch vond ik. Ik besefte dat mijn trip toch nog wel meer aanwezig was, dan ik in eerste instantie dacht en zocht dus direct even een wat rustiger plekje op bij de bar.
Terwijl ik daar maar een beetje beduusd om me heen aan het kijken was en me ondertussen afvroeg of deze setting nou wel of niet geschikt was voor dit tripmoment, dook er vanuit de chaos opeens een kale, magere gozer op. Ik had hem nog nooit eerder gezien en had even een paar seconden oogcontact met hem. Hij grijnsde naar me en het viel me op dat hij daarbij een voortand miste. Tijdens die paar luttele seconden van oogcontact, werd ik hevig overvallen door het meest nare en duistere gevoel wat ik ooit in mijn leven had gehad. Het is heel moeilijk om uit te leggen, maar het komt er op neer dat mijn nekharen er letterlijk van overeind gingen staan! Instinctief wist ik meteen dat deze man helemaal niet pluis was. Ik werd er zelfs echt angstig van en wilde me niet meer in dezelfde ruimte met hem bevinden. Wat mij betreft was mijn tripavontuur in deze setting snel bekeken dus: ik wilde gewoon weer veilig terug naar buiten of naar huis en zo lekker gaan uitspacen.

Ik zocht mijn twee vriendinnen op en vertelde dat ik eigenlijk nog best wel aan het trippen was en dat ik het te druk vond om te blijven. Ik zei niks over mijn angstige gevoelens omtrent die man, omdat ik nog even niet wist hoe ik dit nou weer moest gaan verwoorden. Vriendin 1 was het qua drukte met me eens en wilde ook wel weg, maar vriendin 2 was ondertussen wat bekenden tegengekomen en vermaakte zich opperbest. Zij besloot dat ze perse wilde blijven, terwijl ik met vriendin 1 huiswaarts ging. Onderweg vertelde ik aan haar wat ik had meegemaakt. Volgens haar kwam het waarschijnlijk gewoon omdat ik nog zo aan het trippen was en dat het me, in combinatie met die drukte daar binnen, even te veel geworden was. Ze vond dat ik me verder maar nergens ongerust over hoefde te maken. Toch zat het me niet lekker en kon ik het niet echt van me afzetten. Ik had namelijk nog nooit eerder zo'n sterk negatief gevoel gehad bij een onbekende.....

De volgende dag belde vriendin 2 me opgetogen op. Ze was helemaal in de wolken over de voorgaande nacht en ze vertelde dat ze ook nog met een hele leuke gozer mee naar huis was gegaan. Ze was helemaal verliefd en ik moest hem volgens haar ook echt gauw leren kennen, want hij was het helemaal voor haar. Ik kreeg het gelijk benauwd, want op de een of andere manier wist ik 100% zeker dat het om de man ging die mij nou juist dat verschrikkelijke gevoel had bezorgd.
Ik vertelde dus ook meteen dat ik haar nieuwe vlam waarschijnlijk al had "ontmoet" en dat hij absoluut niet ok was. Uiteraard vertelde ik ook waarom ik die mening over hem had. Mijn uiterlijke omschrijving van de man - kaal, lang, mist voortand - matchte ook precies met die van mijn vriendin. We hadden het duidelijk over dezelfde persoon.
Mijn vriendin, die er toch al een handje van heeft om op de meest vreemde types te vallen, moest uiteraard niets van mijn waarschuwing weten. Ik zag volgens haar gewoon tripspoken, want hij was juist hartstikke aardig en leuk. Ik bleef er echter bij dat deze man een hele negatieve aura met zich meedroeg en ik wilde hem dus ook echt niet gaan ontmoeten.

In de weken die daarna volgden en mijn vriendin dikke verkering met die engerd had, bleek mijn waarschuwing steeds meer te kloppen. Hoe meer verhalen ik over hem te horen kreeg, des te meer psycho vond ik hem. Hij bleek allereerst een zeer agressief en geweldadig karakter te hebben, waar mijn vriendin dan juist weer op kickte (ik weet het, dat is een heel typisch trekje van haar). Daarnaast kon hij ook heel depressief en neerslachtig zijn. Mijn vriendin is hierdoor uiteindelijk ter nauwernood aan een ongeluk ontsnapt met hem. Ze zat naast hem in de auto, toen hij plots vanuit het niets een zelfmoordpoging probeerde te doen. Hij wilde keihard met zijn auto tegen een muur aan rijden, terwijl zij dus gewoon ook nog naast hem zat! Ze wist gelukkig op tijd uit de auto te ontkomen en is niet gewond geraakt. Na die actie van hem - hij is zelf in het ziekenhuis beland -zag ze eindelijk in hoe gek hij wel niet was en toen heeft ze de relatie ook meteen verbroken.....

Eind goed, al goed dus. Toch heel bijzonder dat ik al trippende die "waarschuwing" over hem ontving. Mijn instinct en zintuigen waren op dat moment denk ik zoveel sterker dan normaal gesproken. Ik weet zeker dat als ik nuchter was geweest, die hele kerel me waarschijnlijk nooit zou zijn opgevallen.

omfg

Belezen gebruiker
Tja misschien laat die trip je dingen zien die je eigenlijk niet hoort te zien maar er wel zijn.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk juist dat ik door die trip iets zag wat ik juist WEL hoorde te zien en wat me normaal ontgaan was...

TrippyShit

Badass junkie
Ik kan best goed begrijpen wat je hiermee bedoeld. Dat moment kan ik me goed voorstellen. Zelf nog niet meegemaakt. Onder invloed van tripmiddelen ben je toch wat opener, gevoelens worden versterkt etc. Op die manier wordt je je sneller bewust van zoiets denk ik ofzo.

Edit: Ik heb trouwens wel eens een soortgelijk iets gehad. Was op paddo's. Kwamen mensen tegen en bij 1 had ik echt een slecht gevoel en wou daarom snel weer doorlopen. Weer niet wat anders natuurlijk :P

azgaza

Badass junkie
Heel mooi report, ik had dit al eens gelezen maar ik geloof zeker dat je intuitie van tripmiddelen sterker wordt, en dat je daardoor beter aanvoelde dat het fout zat.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
azgaza zei:
Heel mooi report, ik had dit al eens gelezen maar ik geloof zeker dat je intuitie van tripmiddelen sterker wordt, en dat je daardoor beter aanvoelde dat het fout zat.

Ik had 'm inderdaad ook al eens op een andere site geplaatst, die wat meer into het spirituele is... Ik bedacht me opeens dat het ook wel een mooi verhaal was om hier te plaatsen. :)

Flameon

Badass junkie
Apart verhaal, en ik geloof wel dat het zou kunnen. Je bent onder invloed van paddo's toch anders en wellicht merk of zie je dan ook dingen anders, zeker als je er wellicht gevoel voor hebt. Heb je het met andere tripmiddelen ook? (voor gevoelens etc)

Wacky

Badass junkie
Dat jij die kerel ziet en aanvoelt dat die niet goed is, daar is niets byzonders voor nodig, dat kunnen we allemaal. Alleen in een trip kan zon gevoel ineens heel heftig zijn.

Wat byzonder is aan jou verhaal is dat jij eerst die kerel ontmoet, en dat daarna je vriendin ermee aan de haal gaat. Daar lijk je dus een soort toekomst voorspellende gave te impliceren. Ik probeer redelijk openminded te zijn, maar dat de toekomst enigzinds voorspelbaar zou zijn sluit ik voor mezelf toch met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit.

Ik heb hiervoor maar 2 mogelijke verklaringen, toeval en dat jij heel goed weet in te schatten welke kerels jou vriendin uitzoekt. Als er daar 100 kerels rondlopen, en van 70 van de 100 weet jij al dat het niet de keuze van je vriendin zal zijn blijven er nog 30 over. En het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat je nog veel beter weet met wie je vriendin thuis zal komen.
Een kans van 1 op 30 is echt niet een heel byzonder toeval dat iets gebeurt hoor. Als je vaker zo een negatief gevoel hebt bij het zien van iemand, dan is er zelfs een heel grote kans dat dit eens zou gebeuren. En de keren dat je zo iets denkt te weten of te voelen en dat het niet waar is, zul je waarschijnlijk snel vergeten.

Aloysius

Experimenterende gebruiker
omfg zei:
Tja misschien laat die trip je dingen zien die je eigenlijk niet hoort te zien maar er wel zijn.

Dit vind ik een hele mooie! Interessante reply waar je zo overheen zou kunnen lezen. +1 :)

De mogelijkheid dat er werelden zijn waar we geen weet van hebben is zeker aanwezig...

Wacky zei:
Ik heb hiervoor maar 2 mogelijke verklaringen, toeval en dat jij heel goed weet in te schatten welke kerels jou vriendin uitzoekt. Als er daar 100 kerels rondlopen, en van 70 van de 100 weet jij al dat het niet de keuze van je vriendin zal zijn blijven er nog 30 over. En het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat je nog veel beter weet met wie je vriendin thuis zal komen.

Een kans van 1 op 30 is echt niet een heel byzonder toeval dat iets gebeurt hoor. Als je vaker zo een negatief gevoel hebt bij het zien van iemand, dan is er zelfs een heel grote kans dat dit eens zou gebeuren. En de keren dat je zo iets denkt te weten of te voelen en dat het niet waar is, zul je waarschijnlijk snel vergeten.

Dat lijkt me nauwelijks een redenatie volgens Occam's razor. Behalve het probleem dat ze de persoon in kwestie maar een paar seconden gezien had, moet je toegeven dat deze theorie veel vergezochter is dan 'TS neemt geestverruimend middel met vriendin en vangt zodoende een glimp op van diens toekomst'. Je lijkt wel heel erg je best te doen dit aan 'toeval' toe te schrijven. De laatste theorie is alleen simpeler wanneer je ervan uit gaat dat je niet alleen een materieel lichaam bent, dat dan weer wel.

Wacky

Badass junkie
Aloysius zei:
Dat lijkt me nauwelijks een redenatie volgens Occam's razor. Behalve het probleem dat ze de persoon in kwestie maar een paar seconden gezien had, moet je toegeven dat deze theorie veel vergezochter is dan 'TS neemt geestverruimend middel met vriendin en vangt zodoende een glimp op van diens toekomst'. Je lijkt wel heel erg je best te doen dit aan 'toeval' toe te schrijven. De laatste theorie is alleen simpeler wanneer je ervan uit gaat dat je niet alleen een materieel lichaam bent, dat dan weer wel.

LOL, nou ga je doen of ik vage dingen verzin ? :mrgreen:

Jij met je simpele verklaringen. Ik heb gisteren een luchtegevecht gezien tussen 2 ufos.
De meest simpele verklaring is dan toch zeker dat dat ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden ? Cool, allemaal dekking zoeken voor de marsmannetjes nu.

@marla, nee hoor, ik vergelijk jou bevindingen niet met het zien van een luchtgevecht tussen 2 ufos, ik steek alleen de draak met Aloysius implementatie van occam's razor. (hij wil graag dat soort termen gebruiken he, is niet mijn keus hoor :tongueout:) Feit blijft dat mensen voorspellingen die niet uitkomen gewoonlijk vergeten, en voorspellingen die wel uitkomen hun leven lang onthouden. Daarbij komt dan dus ook nog dat er een aantal factoren zijn die de kans op zo een voorval als jij beschrijft redelijk groot maken.

Ophelia

Bewuste gebruiker
Wat een mooi scherp geschreven report, Marla! Ik zelf geloof al heel lang dat wij mensen onder invloed van bewustzijnsverruimende middelen een aantal "deurtjes" kunnen open zetten naar de spirituele wereld en er soms ook (beter) contact mee kunnen maken. Van nature ben ik al heel intuitief ingesteld en een gevoelsmens, jij? Dat speelt idd ook een rol. Ik heb soortgelijke ervaringen gehad waarbij mijn voorgevoel (dat tijdens een trip ontstond) uitkwam. Maar dit heb ik dus ook in het dagelijkse leven af en toe wannee ik niet onder invloed ben. Jouw verhaal prikkelt mij ook om nu maar eens (niet nu meteen) te beginnen met het opschrijven van een paar zeer vermakelijke, angstige, en vreemde trips, maar het lijkt me best lastig om een goed report te schrijven voor mezelf omdat het zo subjectief is maarja nu dwaal ik af.....

Greetz EEsje

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat beeld van die man heb je echt goed neergezet. Echt een beetje David Lynch-achtig. Interessant hoe je met een paar rake details een compleet sfeerbeeld kunt neerzetten. Die tand, dat doet 't em!

Verder, een indrukwekkende ervaring die je voor altijd bij zal blijven.

Riel

Bewuste gebruiker
kapitein-x zei:
Dat beeld van die man heb je echt goed neergezet. Echt een beetje David Lynch-achtig. Interessant hoe je met een paar rake details een compleet sfeerbeeld kunt neerzetten. Die tand, dat doet 't em!

Verder, een indrukwekkende ervaring die je voor altijd bij zal blijven.

inderdaad! enorm goed beschreven vond het echt een spannend verhaal. echt zo blij dat het goed is afgelopen pfff.

_Kat_

Bewuste gebruiker
Dat gevoel bovenin je nek, daar zit je Thymus chakra. Die is er voor zelfbescherming. Met trip middelen worden bepaalde chakra's inderdaad versterkt, en jij had toevallig net de juiste chakra op het juiste moment versterkt. (Toeval bestaat overigens niet. :grin: ) Heb je dit nu ook in nuchtere staat?

Overigens, ik heb de toekomst wel eens gezien onder invloed van drugs. Wie is er nou gekker, ik of Marla? :P

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
In nuchtere staat, voel ik dingen over het algemeen ook vrij goed aan, maar zo intens als tijdens die trip heb ik het zelden nog ervaren!

Wacky

Badass junkie
Kunnen jullie AUB allemaal poker gaan spelen ? :)
Mensen die denken dat toeval niet bestaat en de toekomst is aan te voelen betalen mijn huur :tongueout:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
In nuchtere staat, voel ik dingen over het algemeen ook vrij goed aan, maar zo intens als tijdens die trip heb ik het zelden nog ervaren!

Doormiddel van meditatie zou je dit kunnen versterken/verhogen. Mijn moeder heeft dat al van nature, die krijgt dan ook een super sterk gevoel in haar nek als iemand niet helemaal pluis is.

Drientje

DF-koning
_Kat_ zei:
Marla Singer zei:

Doormiddel van meditatie zou je dit kunnen versterken/verhogen. Mijn moeder heeft dat al van nature, die krijgt dan ook een super sterk gevoel in haar nek als iemand niet helemaal pluis is.
Hmm, en hoe zit het dan met intuïtie? Die zit bij mij in mijn buik, mijn zonnevlecht chakra.

Wat een heftig verhaal Marla! Helemaal over dat zelfmoord gedoe. Ik ben er van overtuigd dat je het juist hebt aangevoeld, en dat je gevoelens erg versterkt waren door de paddo's. Wel apart om te lezen!

_Kat_

Bewuste gebruiker
Dat is ook intuitie! Vergis je niet, spiritualiteit is de manier waarop je omgaat met intuitie. (Thx Dumpy voor dat informatieve filmpje. :P ) Dus het maakt niet uit waar je het hebt, het is allemaal intuitie. Maar elke chakra heeft natuurlijk wel een ander doel/nut. De zonnevlecht chakra is er voor zelfwaardering. Dus dat kan je ook heel erg helpen, je laat mensen niet zomaar over je heen lopen omdat je wel aan voelt hoe je je tegenover anderen en tegenover jezelf moet voelen in welke situatie dan ook. Had ik dat maar. :rolleyes: Maar goed, dit is helemaal off-topic.

Inderdaad, heel erg naar verhaal. Die gast was zonder twijfel een psycho, dat is er zo een die zijn kinderen en zijn vrouw vermoord voordat die zichzelf van kant maakt. Ugh... :kots:

lmbrgg

Experimenterende gebruiker
DirEnGrey zei:
Leuke report :P was spannend om te lezen. 't Ging alleen niet echt over de trip zelf :P
boeie ef wat afwisseling :grin: kzat vol spanning te lezen en was vergeten dat t df was :tearsofjoy:

Bovenaan