Hartritmestoornis

joriisvw

Experimenterende gebruiker
Hallo lezers,
Is het mogelijk een hartritmestoornis te krijgen door speed gebruik en is deze gevaarlijk of zelfs dodelijk? Graag reacties graag een serieuze! :wave:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja dat kan zeker maar dat ontwikkeld zich, het is niet dat je in 1 keer pats boem een hartritme stoornis zal krijgen. Ja misschien als je hele hoge dosissen amfetamine neemt of er aanleg/gevoelig voor bent dat het al na 1 keer kan(weet dit niet zeker maar denk wel dat het kan). Maar meestal stapelt iets aan het hart zich op het gaat een hele tijd goed tot er iets is en dan merk je het ook. Ikzelf heb heel veel hartklachten van de speed gehad, geen hartritme stoornissen althans op de momenten dat er hartfilmpjes zijn gemaakt en deze zijn bij mij vaak gemaakt. De hele nacht door op de hartbewaking nadat ik ongeveer 3 tot 4 gram amfetamine heb gehad veel verschillende soorten door elkaar. Eerst bij de huisarts schoot mijn hartslag van 120 naar 180 en bleef onregelmatig dit waren volgens de huisarts geen hartritme stoornissen. Moest wel met spoed naar de hartbewaking. Daar hebben ze mij gestabiliseerd met valium en nozinan omdat het om speed ging en niet om een echte hartziekte. Was gewoon eerlijk over mijn gebruik daarom al deze ophef. Dus je kan wel degelijk hartklachten en nog zoveel andere dingen van speed krijgen. Meestal door overmatig gebruik ontstaan klachten sneller, dit was bij mij de oorzaak voor 4 jaar lang een zeer onaangenaam gevoel wat voelde als doodgaan. Door de speed maar valium stabiliseerde dit waardoor ik niet ben gestopt toen. Nu kan ik dus bij amfetamine gebruik een infarct krijgen en krijg altijd extreme irritaties en pijn op de borst. Maar er is nooit iets vastgesteld verder dat hoge bloeddruk en hartslag. Weet niet of je hier wat aan heb maar dit is wat speed met mijn lijf heeft gedaan het zijn niet directe hartritme stoornissen. Maar dit is meer een voorbeeld dat je wel degelijks hartritme stoornissen of iets dergelijks kan krijgen van amfetamine.

joriisvw

Experimenterende gebruiker
willemvaag zei:
Ja dat kan zeker maar dat ontwikkeld zich, het is niet dat je in 1 keer pats boem een hartritme stoornis zal krijgen. Ja misschien als je hele hoge dosissen amfetamine neemt of er aanleg/gevoelig voor bent dat het al na 1 keer kan(weet dit niet zeker maar denk wel dat het kan). Maar meestal stapelt iets aan het hart zich op het gaat een hele tijd goed tot er iets is en dan merk je het ook. Ikzelf heb heel veel hartklachten van de speed gehad, geen hartritme stoornissen althans op de momenten dat er hartfilmpjes zijn gemaakt en deze zijn bij mij vaak gemaakt. De hele nacht door op de hartbewaking nadat ik ongeveer 3 tot 4 gram amfetamine heb gehad veel verschillende soorten door elkaar. Eerst bij de huisarts schoot mijn hartslag van 120 naar 180 en bleef onregelmatig dit waren volgens de huisarts geen hartritme stoornissen. Moest wel met spoed naar de hartbewaking. Daar hebben ze mij gestabiliseerd met valium en nozinan omdat het om speed ging en niet om een echte hartziekte. Was gewoon eerlijk over mijn gebruik daarom al deze ophef. Dus je kan wel degelijk hartklachten en nog zoveel andere dingen van speed krijgen. Meestal door overmatig gebruik ontstaan klachten sneller, dit was bij mij de oorzaak voor 4 jaar lang een zeer onaangenaam gevoel wat voelde als doodgaan. Door de speed maar valium stabiliseerde dit waardoor ik niet ben gestopt toen. Nu kan ik dus bij amfetamine gebruik een infarct krijgen en krijg altijd extreme irritaties en pijn op de borst. Maar er is nooit iets vastgesteld verder dat hoge bloeddruk en hartslag. Weet niet of je hier wat aan heb maar dit is wat speed met mijn lijf heeft gedaan het zijn niet directe hartritme stoornissen. Maar dit is meer een voorbeeld dat je wel degelijks hartritme stoornissen of iets dergelijks kan krijgen van amfetamine.

Oke ik ben een tijdje verslaafd geweest aan Dex-Amfetamine, en dit is zowat hetzelfde als speed. Nam er elke dag stuk of 6/10 dus dat is 60 tot 100 milligram. Sindsdien heb ik een nogal snelle hartslag en vooral als ik speed of xtc heb gebruikt, vandaar deze vraag. Is het verstandig bezoekje aan de huisarts te brengen?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Tja dat is het lastige als je gewoon eerlijk tegen je huisarts kan zijn en kan zeggen dat het door de drugs komt. Maar dan zal hij vast zeggen dan moet je stoppen en dan houdt het op. Maar als het blijft terugkomen zou ik toch een keer naar de huisarts gaan of zelfs overwegen te stoppen en hopen dat het ophoudt. Ik ben nu ook moeten stoppen met als hoofdreden mijn hart, het is een orgaan wat niet oneindig veel schade kan incasseren. En gebruiken is in principe een aanslag op je lijf want het moet flink werken om drugs te verwerken. Mijn ervaring is met de huisarts en dergelijke dat ze eerst de klachten niet serieus nemen omdat je gebruikt, natuurlijk heb je er af en toe 1tje in de crisisdienst die je wel wil helpen. De meeste zeggen omdat je gebruikt dat je daar eerst maar mee moet stoppen, of je moet er heen gaan als de klachten er zijn. Maar uit eigen ervaring weet ik zolang je doorgaat met gebruiken met lichte klachten, wordt het alleen maar erger totdat je vanzelf een keer bij de dokter zit of erger. Zelf heb ik een paar jaar door gebruikt met hartklachten en het is alleen maar erger geworden tot het nu zo erg is dat als ik gebruik ik gelijk door kan naar een dokter of ziekenhuis. Maar als de klachten er ook zijn als niet gebruikt dan zou ik zeker wel naar de huisarts gaan.

Heb het ook al gehad achter 3gram speed te pakken ging me hart toch ook wel te keer ik ben nergens naar toe geweest ik had bescherming van binnenuit dus er waren mensen met mij mee en die zouden me zeker geholpen hebben met dingen moest er iets verkeerds gaan.
Enige tip dat ik je zeker kan aanraden heb altijd iemand bij je als je dergelijke hard drugs gaat nemen zodat die op je kunnen letten je hartritme , Od's enzoverder ...

Grtz Ikke.

Bovenaan