hartkloppingen door blowen

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Gisteren heb ik een joint gerookt en wat ik toen mee maakte heb ik nog nooit meegemaakt altans niet zo erg. Ik kreeg hartkloppingen daar word je bang van, ik durf nou zowiezo geen joint meer aan te raken.

Maar mijn vraag is nu is dat iets geestelijks geweest of iets lichamelijks ik denk zelf geestelijk dat het een soort van paniekaanval was.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Heb ik ook gehad alleen ging ik er ook nog bij trippen

Das echt niet leuk...

En daarna had ik een vreetkick van hier tot tokio

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Heb ik een poos geleden zelf ook gehad, nou gebruikte ik er zelf ook nog medicijnen bij, die ik (stom eigenlijk) onregelmatig innam. Hartverkramping, hartkloppingen, niet leuk.

Gewoon een poosje niet blowen/roken, gezond aan doen, en als je dan weer een keertje blowt, vooral jezelf niet gek gaan zitten maken.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
nou het trippen was heel erg geestelijk ik was echt helemaal in paniek

en toen dacht ik voel eens aan men hart

en dat ding was tekeer aan het gaan :openmouth:

eXeCuze

Bewuste gebruiker
klinkt ongeveer zoals wat ik had maarja ik ga mijn uiterste best doen om te stoppen want ja al mijn vrienden blowen dus krijg dagelijks minstens 5 joints in mijn handen gedouwt maar ik ga ervoor om te stoppen !

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Bij mij was het meer lichamelijk, dat ik ineens merkte dat mn hart er bijna uitsprong :P

Maar stoppen met blowen zal niet alles oplossen, hoe je verder leeft is ook belangrijk, goed eten en wat beweging kan een hele hoop schelen.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
ja dat is waar ik beweeg ook veel te weinig maar ik heb hier echt alleen last van als ik geblowd heb

Sarz

Belezen gebruiker
Ik merk eigenlijk altijd wel dat als ik heb geblowd dat m'n hartslag een stuk hoger ligt. Volgens mij zijn er veel meer mensen die dit hebben..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Toen ik heel vroeger nog dagelijks blowde, had ik ook veel last van hartkloppingen. Heel vervelend! Het is vanzelf overgegaan toen ik gestopt was...

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
ik heb het nu ook, maar voordat ik xtc gebruikte heb ik er nooit last van gehad. Na een nachtje flink hard spacen op blauwe mitsu's ging ik bij wat vrienden een biertje drinken (het was er echt maar 1) daarna nam ik een paar haaltjes van de joint, nog geen 5 minuten later begon mijn hart al sneller te kloppen en ik werd erg zenuwachtig. Ik voelde aan me gezicht dat het niet goed was en wat er daarna gebeurde zal ik je besparen, ik heb het verhaal hier al een keer gepost maar,,, 't was niegoe!! Sindsdien heb ik er eigelijk 'bijna' altijd last van, behalve als ik het 1ns in de week doe ofzo en dat doe ik nu dus ook en het heeft erg geholpen. Dat ik m'n longen verneuk oké, mijn maag oké maar je hart is echt het belangrijkste wat je hebt dus ik ben er klaar mee voorlopig met blowen en met xtc.

Talec

Bewuste gebruiker
vroeger toen ik blowde had ik er geen last van, maar het laatste jaar en vooral voor ik ga slapen en nog een jointje rook heb ik ook last van onregelmatige hartkloppingen. Niet echt leuk en soms ben ik echt in paniek ! Kga proberen te minderen, mss enkel nog in het weekend proberen te blowen. Ik blow al een jaar of 6 ong elke dag, vroeger rookte ik minstens 3 joints per dag nu hou ik het bij 1 joint savonds. Maar ik voel echt aan men longetjes en hart dat het echt eens moet veranderen. Als ik hartkloppingen krijg zet ik me even recht, loop wat rond, lees ng wat voort in men boek of drink wat water tot ik gekalmeerd ben. Helpt meestal wel wat

grtz

Miss J

Bewuste gebruiker
pbwebmaster zei:
Dat ik m'n longen verneuk oké, mijn maag oké maar je hart is echt het belangrijkste wat je hebt dus ik ben er klaar mee voorlopig met blowen en met xtc.

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb mijn longen en maag net zo hard nodig als m'n hart....

OT: Ik heb het ook wel eens gehad toen ik nog wiet rookte, vooral in het begin van die periode, best wel even schrikken maar verder nooit weer last van gehad gelukkig!

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Miss J zei:
pbwebmaster zei:
Dat ik m'n longen verneuk oké, mijn maag oké maar je hart is echt het belangrijkste wat je hebt dus ik ben er klaar mee voorlopig met blowen en met xtc.

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb mijn longen en maag net zo hard nodig als m'n hart....

OT: Ik heb het ook wel eens gehad toen ik nog wiet rookte, vooral in het begin van die periode, best wel even schrikken maar verder nooit weer last van gehad gelukkig!
mijn longen zijn van staal en mijn maag ook :smoke: . oke je hebt gelijk het zou wel mooi zijn als je die twee mee mocht nemen in je grafkist maartoch vind ik het eng als ik wel hartkloppingen heb en verder geen last van longen of maag, dan maak je je toch extra zorgen,,, lijkt mij

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bekend verhaal :) Heb het eigenlijk altijd als de effecten van het blowen opkomen. Als ik alleen ben kan ik me dan prima focussen op mijn hartslag en deze wat rustiger maken, maar als ik in drukte ben dan word ik heel zenuwachtig en misselijk (en ik ging vroeger ook elke keer over mijn nek in zo'n geval, geen idee waarom ik er toen mee door ben gegaan). Vind blowen dan ook niet iets dat hoge sociale waarde heeft.

Atropa

Bewuste gebruiker
Als je in een gedachten of verbeelding hangt die sensationeel, angstig of 'trippend' is voel je je hart stevig kloppen, dit wordt deels veroorzaakt door het meer bewust zijn van innerlijke processen maar ook door de bloedvaat verwijding van THC. En als je er tabak bij doet, ook een bloedvaatvernauwing. Als je seks hebt of seksueel denkt kun je ook uit het niets in een opwindingstoestand raken die sterke nerveusheid bewerkstelligt. Je gaat dat extra mee in het hart ritme en daardoor raken je gedachten soms verstrikt wat fout als een 'error'.

Het gebeurt ook weleens als je dagenlang achter elkaar hebt geblowed dat alle verruimde gedachten even hun limit bereiken en je effe in de war bent. Lage bloedsuiker spiegel of vitamine gebrek kan een oorzaak zijn.

Aantal keer van wiet getript, zeer interessant maar ook vrij intens met sterke nerveusheid.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Maar ik vind trippen op hash (oraal, niet gerookt) fantastisch, zeker als ik me van tevoren niet zo goed voelde over iets. Misselijk, helemaal van de kaart, alle negatieve gedachten razen door mijn hoofd en dwingen me om ze te verwerken terwijl mijn lichaam tot niets meer in staat is. Heerlijk overweldigend, en als ik dan weer nuchter ben voel ik me schoon. Alleen in een gezelschap voel je je dan alleen maar rot.
Helaas verliest het deze potentie na een tijdje regelmatig gebruik.

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het vooral geestelijk was , natuurlijk is het kloppen van je hart wel fysiek maar kijk nu , wanneer je stoned bent merk je dit sneller op , als je dit op merkt en denkt 'jezus dit is niet goed' ga je je er bang in maken , en jezelf opfucking (het mentale gedeelde)
volgende keer dus gewoon beseffen dat het niet zo erg is :tongueout:

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Ik kick dit topic ff omhoog..

Afgelopen maandag, vlak voor het Sigur Ròs concert, heb ik geblowed.. Hierna hebben we in de zaal zelf (heel sneeky haha) ook nog geblowd, en ik merkte dat mijn hartslag echt compleet onregelmatig was geworden.. Sloeg echt nergens op.. hij was ook nauwelijks voelbaar. Werd er nogal eng van en ging dus op mijn hartslag letten. Op een gegeven moment was mijn hartslag zo onregelmatig dat ik bijna nocky ging. Dit kwam denk ik omdat mijn hart niet meer genoeg bloed (en dus zuurstof) door mijn lichaam pompte..
Was echt gene leuke ervaring (zeker niet als je bij een van je favoriete bands in het publiek staat..)
Maarja ik had dan ook de hele dag te weinig gedronken, en vlak voor ik ging een biertje, en tijdens het concert een biertje (wat je alleen maar uitdroogt) dus daar zou het ook aan hebben kunnen gelegen..

toch een enge ervaring..

tjahh

Newbie
Hebben jullie er dan ook echt tintelingen bij, die echt op een plek blijft hangen, een soort van zenuwachtig gevoel.

snoopdok

Experimenterende gebruiker
jep ik heb het ook al meegemaakt was niet zon pretje idd,, maar laatste tijd Gelukkig weinig tot geen last van :)

pwooppwoop

heb ik geregeld,soms wel 3 keer in 1 week :angry: altijd steken langs de linkerkant, helemaal ni aangenaam, geen idee hoe het komt en wat je deraan kan doen :flushed:

cobhc

Belezen gebruiker
Hoe oud ben je als ik vragen mag want veel tieners hebben hier namelijk last van dat is een spiertje bij je longen en hart die eventjes verkrampt:)

Black Ronin

Probeer eens een vapourizer zoals de Volcano of anders de Verdamper. Toen ik nog n00b met wiet was kreeg ik ook wel eens hartkloppingen, maar sinds ik sinds 2 jaar een volcano heb, krijg ik nooit meer last van hartkloppingen en het effect is meer verplaatst naar m'n hoofd. Ik ben dus niet meer te stoned om te bewegen, maar ik space wel lekker.

pwooppwoop

ik ben 19 ondertussen, maar ben veel te jong begonnen met blowen :flushed: sinds men 17de heb ik toch ni al te veel dagen doorgebracht zonder wel iets te roken, heb er eigelijk nooit last van gehad, juist de laatse 3 - 4 maanden is het begonnen :confused:

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
tjahh zei:
Hebben jullie er dan ook echt tintelingen bij, die echt op een plek blijft hangen, een soort van zenuwachtig gevoel.

mischien op dat moment even chillen en beseffen 'tja dit is stoned zijn' ?

Flaffie

Wijs gebruiker
cobhc zei:
Hoe oud ben je als ik vragen mag want veel tieners hebben hier namelijk last van dat is een spiertje bij je longen en hart die eventjes verkrampt:)

Ik heb precies wat jij zegt...
het voelt alsof er steeds een hartslag te veel slaat ffies...
linksboven bij mijn borst is het altijd.
Ik voel het altijd een halve sec. voor dat het komt opkomen...
ik denk dat het idd een spiertje is wat ff verkrampt althans zo voelt het.. het is totaal niet pijnlijk maar soms vind ik het wel verontrustend
Ik heb het niet altijd maar vroeger had ik hier tijdens het blowen nooit last van...

berten

Belezen gebruiker
Ook zeer bekend verhaal bij mij. 2 jaar geleden ofzo heb ik eens truffels genomen met vrienden en toen ik de dag erna blowde (ik blowde ook bijna dagelijks) begon ik heel te paniekeren en te hyperventileren. Dit is een tijdje doorgegaan en het werd een soort psychose. Elke keer als ik ging blowen kwam de gedachte op van: op elk moment kan ik terug hyperventileren en dat gebeurde ook waardoor ik weer heel paniekeerde. Dit duurde zo een jaarenhalf tot ik er genoeg mee had en dus niet meer afhankelijk werd en het stopte. Mijn maat heeft onlangs hetzelfde probleem gehad: hartkloppingen en vervolgens heel paniekeren. Nu volgt hij een ademhalingstherapie waar je leert om met de buik adem te halen (zoals het hoort). Volgens de therapeut lijden heel wat mensen aan deze ziekte: verkeerd ademhalen met hartkloppingen en paniek tot gevolg. Dit gebeurt veel met mensen die weinig zelfvertrouwen hebben. De hartkloppingen die jullie vermelden zijn vaak een vervolg door verkeerd te ademen: je kan met de buik ademen of met je borst en het laatste is verkeerd waardoor je naar adem stokt. Als je wiet blowt en je zit in een omgeving waarin je je niet vertrouwd voelt of die vreemd is voor je ga je rapper verkeerd beginnen ademen en ik denk dat dit het geval was met Mirrorball tijdens z'n concert. Het zit grotendeels allemaal in je hoofd, wiet is een psychedelische drugs die je hoofd veel dingen wijs kan maken. The mind controls the body!!! En nog een (vreemde) tip van mij wanneer je regelmatig paniekeert door te blowen: drink alcohol, zorg dat je paar halve liters bier bij je hebt en drink het zo rap mogelijk leeg, alcohol vertroebelt immers het effect van wiet en zorgt dat je zinnen verzet worden. Bij mij hielp dat altijd en het hoeft ook niet daadwerkelijk te helpen want zolang je jezelf wijsmaakt dat het helpt verdwijnt de paranoia. Succes

MCHZK

Belezen gebruiker
ik heb er af en toe ook wel es last van
dat ik opeens denk aan m'n hartslag en dan merk dat die nogal tekeer gaat

niet zo'n prettige ervaring vind ik

Spatzi

Belezen gebruiker
What not to do:
Mirrorball zei:
Werd er nogal eng van en ging dus op mijn hartslag letten.

Serieus, je waarneming is al anders, en je fantasie heeft ook een turbo-nitroboost gekregen. Dan verzin je op zo'n moment de meest bizare kwaaltjes mbt. tot je hart. Ook not done: op je ademhaling letten...

Flaffie

Wijs gebruiker
Het is me 10 dagen gelukt! :grin:
Best veel dacht ik zo. Jammer dat ik het niet langer vol kon houden.
De drang was geen eens zo heel erg groot om te smoken maar toch ben ik naar de shop gefietst! Zwak he? Ik ben wel 4 uur lang stoned geweest van 1 joint :) . Het beloont wel om 10 dagen te stoppen. Dan heb je weer dat echte stonede gevoel. En geen hartkloppingen. Ik denk dat als ik dagelijks blow alleen hartkloppingen krijg.
Vanavond weer een dikke Tjaap! :grin:

Ik heb dat constant, bij de eerste paar trekjes van een joint voel ik men hart heel snel en fel bonzen , soms is dit vrij beangstigend maar gaat altijd wel weg

Bovenaan