growshops verbieden

thor

Belezen gebruiker
Hirsch Ballin verbiedt growshopsMinister Ernst Hirsch Ballin van Justitie gaat er alles aan doen om growshops te verbieden. Hij wil de Opiumwet wijzigen, waardoor een dergelijke maatregel kan worden bewerkstelligd.

Hirsch Ballin wil een breed verbod op “alles dat de productie van cannabis faciliteert”. Ook hennepbeurzen kunnen onder de strenge aanpak vallen.

Voorportaal voor criminaliteit

Onder meer het CDA wil een verbod op growshops omdat het een voorportaal voor criminaliteit zou zijn. Kamerlid Sybrand van Haersma Buma kreeg in november al een meerderheid achter een motie van die strekking.

Hirsch Ballin wil het hele traject van vervaardigen, verkopen en vervoeren van apparatuur voor cannabisproductie strafbaar maken.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binn ... owsho.html

Northawke

Wijs gebruiker
De zoveelste stap in het wegnemen van onze drugsrechten. Over vijf jaar ziet het er hier net zo uit als op de rest van de planeet. :angry:

raizeredge

Wijs gebruiker
als ze wiet en hasj gaan verbieden ga ik demonstreren ze hebben het over criminaliteit maar als ze alles gaan verbieden dan pas schiet de criminaliteit omhoog dan krijg je die straat dealers die een paar gram wiet voor hoge prijzen gaan verkopen

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ze moeten die Hirsch Ballin zelf maar eens gaan verbieden, ik begin die man een beetje te haten....

Wacky

Badass junkie
Lijkt me wel interessant wat de overheid gaat doen nadat ze iets verbieden wat 20% van de bevolking gebruikt en daarvan het meerendeel niet zal gaat stoppen omdat het niet meer mag.

Gelukkig hebben ze geen cellen om ons allemaal in te stoppen :tongueout:

shokora

Wijs gebruiker
Er komen tegenwoordig steeds meer dingen in het nieuws waarvan ik me afvraag of de hele regering mongolide is geworden. En keer op keer wordt Hirsch Ballin weer genoemd...

jcp

Bewuste gebruiker
Ik zat laatst een dvd serie over de geschiedenis van nederland te kijken, zag ik in de jaren 90 ergens ook voorbijkomen dat die hirsch ballin terecht stond omdat onder andere hij te hard waren opgetreden tegen de drugs scene en opsporingmethoden gebruikt had die niet door de beugel konden.

Dat staat nu weer de dienst uit te maken in nederland!

boterkoek17

Bewuste gebruiker
volgens mij heeft het ook niks te maken meer met drugsbestrijding, maar meer met de indekpolitiek t.a.v. het buitenland.

laffe (christen) honden zijn het!

Bovenaan