Paddo's worden verboden!

Northawke

Wijs gebruiker
'Klink gaat paddo's verbieden'

AMSTERDAM - De verkoop van paddo's wordt verboden. Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) neemt dat besluit nog deze week, meldt het AD woensdag.

De bewindsman vervult daarmee de wens van een Kamermeerderheid, die een verbod wilde naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen van een brug in de IJ-tunnel in Amsterdam.

Het verkoopverbod gaat gelden voor verse paddo's, die nu nog te koop zijn in smartshops. Klink overlegt volgens de krant nog met minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) of deze paddestoelen als harddrug onder de Opiumwet kunnen komen te vallen. Gedroogde paddo's vallen daar nu al onder. In de meeste andere landen zijn alle soorten paddo's verboden.

Ambulances

De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink, constateerde de GGD in een rapport. In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer.

Het besluit om de drugs helemaal te verbieden, wordt door Klink genomen op grond van een rapport van het RIVM over de risico's van paddo's, schrijft de krant. De landelijke vereniging van smartshops waarschuwde al eens dat verse paddo's door een verbod in het illegale circuit zullen terechtkomen 'met alle gevolgen van dien'.

Cohen

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zei vorige maand nog dat hij een verplichte bedenktijd wil voor toeristen die paddo's willen kopen. In die tijd kan de koper informatie verzamelen over het effect van de paddestoelen. Met de maatregel moeten impulsaankopen worden tegengegaan.

Nadat in maart in Amsterdam het Franse meisje omkwam, scheurde in juli een 27-jarige Deen onder invloed van alcohol, wiet en een paddo met een auto op de Amsterdamse camping Zeeburg rakelings langs tenten waarin kinderen lagen te slapen.

Bron: nu.nl

Ik flipte hem net echt wel toen ik het las. M'n favoriete entheogene plant! :cry: Maar misschien blijven growth-kitjes wel legaal. Dan hebben we tenminste nog opties. En net nu ik geen geld heb om wat te kopen...

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik wil het eerst zien voor dat ik dit kan geloven. Ik zou echt zwaar zwaaaar teleurgesteld in onze regering als dit daadwerkelijk in uitvoering gaat. Ik kweek gelukkig momenteel zelf paddestoelen maar dan nog, ik wil mijn kleine vriendjes ook gewoon legaal kunnen bemachtigen. Dit zou een van de trieste dagen van de etheogene Nederlandse geschiedenis zijn. Ik wil niet als een of andere junk naar een "dealer" voor mijn geliefde paddestoeltjes, dat verdoet het vredige gevoel volledig.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ook zo jammer dat de mensen die deze keuzes maken totaal niet weten waar het over gaat.
Ik moet het eerst nog zien of dit allemaal doorgaat. En zo ja, dan word het zelf kweken.. het moet maar.

Je kan gewoon zelf sporen bestellen en je eigen kweekje maken, is wel te doen. zoek maar rond op google video.

Ik vind het zo jammer dat ze nu zon drastische maatregel nemen...
Diploma voor smartshop medewerker, oké. goed idee.
Toeristen 3 dagen bedenktijd geven en informatie geven over paddo's, oké. Iets minder goed idee , maar kan erin komen.
Maar dit is meteen weer zo overdreven, meteen maar voor iedereen verbieden. Lekker is dat..

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind dat ze de verkoop aan toeristen dan beter kunnen verbieden, daar gebeuren immers 90% van alle "ongevallen" mee. Nu zijn alle mensen die wel hun verantwoordelijkheid kunnen nemen ook de dupe. Zelf kweken is trouwens lastiger dan je denk, steriel werken is niet zo makkelijk als je zou denken. Een goede vriend van mij kweekt al jaren zelf maar heeft behoorlijk wat tijd nodig gehad om fatsoenlijk op gang te komen en steriel te leren werken. Trust me zelf groeien is verdomde lastig, ik hoop dat voor de amateurs de growkits legaal blijven (dit zijn in princiepen geen paddo's om het maar ff stom te zeggen).

Hype

Bewuste gebruiker
Spirit Quest zei:
Ik vind dat ze de verkoop aan toeristen dan beter kunnen verbieden, daar gebeuren immers 90% van alle "ongevallen" mee. Nu zijn alle mensen die wel hun verantwoordelijkheid kunnen nemen ook de dupe. Zelf kweken is trouwens lastiger dan je denk, steriel werken is niet zo makkelijk als je zou denken. Een goede vriend van mij kweekt al jaren zelf maar heeft behoorlijk wat tijd nodig gehad om fatsoenlijk op gang te komen en steriel te leren werken. Trust me zelf groeien is verdomde lastig, ik hoop dat voor de amateurs de growkits legaal blijven (dit zijn in princiepen geen paddo's om het maar ff stom te zeggen).
growkit = niet paddo. Tenzij ze ook specifiek de mogelijkheden om te kweken gaan verbieden kan dat niet. Anders zouden ze ook bossen verbieden te bestaan omdat die ook alles bevatten wat paddo's nodig hebben?

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vernam net dat is de grokits zelf ook al psylocibine voorkomt, en ze gaan de stof verbieden. Dus growkits bye bye

Wacky

Badass junkie
We kunnen wel een paddo protest doen, gaan we met zn allen zitten trippen op het binnenhof :grin:

Verder, ach, tis jammer, maja, er is zoveel illigaal en dat kunnen we ook krijgen.

Dude64

Experimenterende gebruiker
Godverdegodeverdegodver-Kudtgristenkabinet!!!!!
(sorry if I offended anyone, maar kunnen die kleinburgerlijke Veluwe-christenen dan niet eindelijk eens ophouden met anderen hun levensvisie door de strot te douwen?? VERDOMME!!) :angry: :angry: :angry: :angry:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wacky zei:
We kunnen wel een paddo protest doen, gaan we met zn allen zitten trippen op het binnenhof :grin:

Verder, ach, tis jammer, maja, er is zoveel illigaal en dat kunnen we ook krijgen.

Je maar het is wel minder relaxed. Minder zeker van kwaliteit/kwantiteit en veiligheid voor de newbie tripper is dan ook stuk minder.

Vind het echt heel jammer :(

Northawke

Wijs gebruiker
Het is een beetje het kind met het badwater weggooien. Ze hebben hier gewoon naar toegewerkt. Eerst de paddo's, dan de wiet en dan wat? En als growkits ook al verboden gaan worden... Ik heb echt geen zin om m'n paddo's bij een achterbuurtdealer te moeten gaan halen.

Wacky

Badass junkie
Gaan ze die illigaal maken ?

bij wiet zijn de zaden niet illigaal, maar de stekjes wel. Hoe gaat dat met sporen zijn ?

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Wat een gedoe lijkt wel of ze langzaam alle drugs willen gaan veriedden.
en ja geloof mij nu maar die in denhaag hebben nog nooit paddo's genomen.
Maar ben er van overtuigt dat verbieden wel gaat gebeuren maar je op Inet altijd wel kitjes kunt blijven krijgen.
En dan is het idd zelf maar leren kweken en dat is idd in het begin erg moeilijk zal de eerste paar keer wel mis gaan voor je het door hebt hoe het te moeten kweken.
Aan de andere kant toch ook wel leuk je eigen paddo's kweken, lijkt mij dat als je ze dan gebruikt je er zelfs nog meer plezier van hebt dan van paddo's uit de smartshop. verbieden kan maar uitroeien niet :wink:

siriusmushroom

en dan te bedenken dat ik hier buiten kan wandelen en de kaalkoppies zo uit het weiland kan halen...

dus als ik die zie moet ik ze terug in de aarde duwen... of wat?

Delirium

Badass junkie
Trieste zaak weer. Ik snap het nut ook gewoon niet van een dergelijk product te verbieden.

De vraag zal echt niet afnemen, dus en crimineel netwerk rondom paddo's zal zich ontwikkelen, waardoor er alleen maar meer ongelukken gebeuren.

azgaza

Badass junkie
Snappen ze dan niet dat je onverstandige 14 jarigen hebt die ze zelf gaan proberen te plukken en misschien blind genoeg zijn om een groene knolameniet in hun mond te steken en dood te gaan op een uiterst pijnlijke manier? Realiseren ze niet dat mensen vanalles voor gedrooge paddo's kunnen verkopen, en dat dus de kans op vergiftiging gewoon best groot wordt?

Als paddo's illegaal worden durf ik ze denk ik niet meer te nemen, dus dat wordt dan het einde van een prachtige reis door de bizarre wereld van hersens onder invloe dvan psilocybine. :(

jcp

Bewuste gebruiker
Achja, dit wordt ons net zo snel en hard door de strot geduwd als de europese grondwet.

jcp

Bewuste gebruiker
Je bent zelf een gorilla :P

Maar je hebt wel gelijk, nederland zou eens een voorbeeld moeten nemen aan bijv. frankrijk ofzo.
Daar zie je nog eens hele bevolkingsgroepen de straat opgaan om hun recht te halen, nederlanders kijken wel uit...

Delirium

Badass junkie
Nederland is wel erg braaf inderdaad. Eigenlijk zou er naar aanleiding van dit besluit een grote drugs-march worden georganiseerd in Den Haag.

Delirium

Badass junkie
Nouja, zo groots is deze site ook weer niet :P Ik zie ons al aankomen met z'n twintigen, stampend naar het Binnenhof :beer:

jcp

Bewuste gebruiker
Haha, met allemaal minimaal 3 porties hawaiiaanse achter de kiezen :openmouth:

Ik denk dat we zeker een indruk achter gaan laten :grin:

elchivato

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

:openmouth: WTF! :openmouth:

Verdomme!

NU IS HET GENOEG GEWEEST!!!!

Ik stem vóór het eten van paddos op het binnenhof en ik kom er speciaal voor uit Brussel als jullie allemaal meedoen!!!

Lang genoeg zijn we betutteld maar nu is het tijd daar iets aan te doen!

Vechten we meteen ook voor een beter gedoogbeleid (legalisering en controle van wietplantages zullen de prijzen drukken en de kwaliteit verbeteren.

BAAS IN EIGEN BREIN

Hoe kan een mens een ander mens verbieden te eten van iets dat op deze planeet spontaan groeit?????

Ik weet ook wel dat we er zelf wel weer aan kunnen komen maar het is tijd voor een tegenantwoord want als het zo doorgaat gaat de coffeeshop binnen een jaar of 10 ook definitief dicht....

DreamWeaver

Badass junkie
Calling for a riot! Someone grab my wheelchair! :P

Dit kunnen ze niet maken... jongens, regel nu vast alles, de klok tikt. Inslaan als een motherfucker en begin maar vast te knutselen aan die plantage! Het zal nog wel een paar weken/maanden verkrijgbaar blijven (onder de toonbank, voorraden die opmoeten etc), maar daarna zijn we op onszelf aangewezen.

Deranged

Badass junkie

thor

Belezen gebruiker
Als bon vivant zijnde, altijd positief benaderen.. Paddo's illegaal, grote lsd opkomst? :)

elchivato

thor zei:
Als bon vivant zijnde, altijd positief benaderen.. Paddo's illegaal, grote lsd opkomst? :)

Kijk.... zo had ik er nog niet over gedacht.... kan ik toch nog slapen vannacht.

Dat zou leuk zijn..... the New European Acid Wave.... met vette bands, schrijvers en dichters die net als in de 60s & 70s in Amerika een nieuwe subcultuur op poten zetten!!!!

jcp

Bewuste gebruiker
We kunnen natuurlijk ook meteen net als toen in den haag gaan lopen dreigen om lsd in het drinkwater te pleuren :smilingimp: :P :)

elchivato

jcp zei:
We kunnen natuurlijk ook meteen net als toen in den haag gaan lopen dreigen om lsd in het drinkwater te pleuren :smilingimp: :P :)

Beetje jammer alleen dat dit destijds de voornaamste reden was LSD ook maar onder de opiumwet te sodemieteren!

Het is de publieke opinie waar we tegen vechten... De meeste Nederlanders (lees net zo goed Belgen) hebben een ernstig vertekend beeld als het om het even welke drugs gaat. (alcohol en nicotine worden, typisch genoeg, door de gemiddelde Nederlander niet echt tot drugs gerekend)

LSD, paddo's, wiet en hash staan niet eens in de top 20 gevaarlijkste drugs terwijl nicotine en alcohol beide in de top 5 staan..... Maar ga maar eens op straat vragen wat mensen denken wat er gevaarlijker is.

Beeldvorming..... als je die kunt veranderen wordt het pas interessant voor politici. Ik bedoel, er is nu geen politicus die zijn nek gaat uitsteken om paddo's legaal te houden omdat er toch niet genoeg gebruikers (of sympathisanten) zijn om stemmen mee te winnen. (ik denk zelfs dat alle paddogebruikers in heel Nederland niet eens 1 kamerzetel waard zijn qua aantal)

Dat is nu democratie mensen.....De meeste stemmen gelden (beetje jammer alleen dat ze elke mongool van 18 of ouder die denkt te weten wat het inhoudt mee mag stemmen zodat we een kutsysteem krijgen waarin een zooi kristelijke partijen tegen de bevolking zegt: "Jullie zijn allemaal te onverantwoordelijk om je daar mee in te laten, jullie kunnen nog geen eigen beslissingen nemen."

One law for Lion and Ox is oppression - William Blake (1790)

Als William Blake dat al in 1790 kon bedenken waarom luistert er dan nog steeds niemand naar?

jcp

Bewuste gebruiker
Heh,

:wink: One law for model-citizen and drug-user is oppression - jcp (2007) :wink:

Maargoed het lijkt er toch echt op dat je het veranderen van de beeldvorming van alle nederlandse moraalridders wel kan vergeten.

dirtbag

Bewuste gebruiker
wat een triest gedoe weer van ons geweldige *kuch* kabinet, maar miss komt de LSD weer helemaal terug? zou ook wel leuk zijn

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
elchivato zei:
Ik stem vóór het eten van paddos op het binnenhof en ik kom er speciaal voor uit Brussel als jullie allemaal meedoen!!!

word vast één grote bad trip dan, als je daar hard op de paddo's gaat :P

Bovenaan