Gratis Sporen

pieter-b

Wijs gebruiker
hmmz..vreemd..later noges proberen dan.. heel mushmush lijkt even offline te zijn..aangezien ze al vanaf 2001 actief zijn lijkt me dit slechts een tijdelijk server probleem.

Wacky

Badass junkie
Welhallodaar zei:
weet je hoe duur zo'n kweeksetje is drugs maken me helemaal blut

gratis staat er toch bij ?

De rest kost ook zo goed als niets. Google even naar PF tech en je kunt aan het werk

pieter-b

Wijs gebruiker
Ik denk alleen dat de link niet voldoende is voor de meesten om tot een eindresultaat te komen.
Zelf heb ik nog geen ervaring opgedaan met het kweken, maar wou , omdat er toch al best veel zijn die de sporen al in huis hebben toch een poging doen voor een Absolute RedNeck versie van de officiele werkwijze.

Here we go (vul me svp aan, of verbeter me indien nodig):
(deze versie is dus bedoelt voor mensen zonder snelkookpan en spuit)
Doel: Krijg sporen in Substraat en groei.
Aandachtspunten: Zo steriel mogelijk. (de reden hiervoor is omdat paddosporen moeten concurreren met sporen en microorganismen in het water en de lucht)

Howto:
Stap 1:
Steriliseer water.

-Kook een pan water (met deksel) voor een uur. Herhaal dit 3 keer over 3 dagen. (dit heet tyndalliseren, en is steriliseren door dagelijks opgegroeide bacterien en sporen bij de volgende verwarming weer te vernietigen.. )

-Schraap, met een verhit stukje metaal(om de bacterieen te doden), een deel van de sporen in het water, sluit de pan af, en laat het mengsel 3 dagen staan. (de sporen hydrateren)

Tot zover de bereiding van de sporen.

Het substraat is o.a. Agar, maltstroop, rogge of rijst en kun je kopen bij bv. de Reform winkel

-Kook je substraat, netzoals je met het water hebt gedaan, 3 keer een uur in 3 dagen.

-doe substraat in een overschaal, plastic bakje of schone jampot oid, giet het sporenwater erin.. en er even later weer uit (gehydrateerde sporen blijven achter...lijkt me)

-zet het bakje in een gesloten doorzichtige plastic zak op een plaats van tussen de 20-25 graden(niet boven verwarming) uit het licht...en wacht.

Maargoed..nogmaals..dit is absoluut redneck niveau, als je enigszins de mogelijkheid hebt om spuitjes en een snelkookpan te regelen, dan skip mijn versie en luister naar de pro's :wink:

Eventueel verdere info:
http://azarius.nl/media/manuals/growbox ... ons_nl.pdf
http://www.mushplanet.com/
http://www.mushplanet.com/cult_sporesyringe.php
http://www.mushplanet.com/cult_sporeprint.php

Valentijntje

Bewuste gebruiker
altijd handig zo'n redneck versie :beer:

besmetting is idd wel een belangrijk onderwerp, erg oppassen geblazen dus (steriel werken!)

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ik heb absoluut geen kweekervaring maar gratis sporen is voor mij een reden om asap ervaring op te gaan doen :mrgreen:

Nu alleen hopen dat mn ouders het goed vinden dat ik ze ga kweken lol.. t waterkook gedeelte over 3 dagen wordt echter wel een probleem aangezien mn ouders waarschijnlijk dingen gaan denken lol en ik ben sowieso niet daglijks thuis.. dus ik denk dat ik echt de noobversion van kweken ga proberen..

Luomo

Experimenterende gebruiker
Ben ik nou helemaal gek of zie ik nèrgens op die goddamn Frse site een ADRES waarnaar ik die brief moet sturen??
:angry: :beer:

Luomo

Experimenterende gebruiker
DF forumregels schreef:
Nogmaals, dealen en alles omtrent het handelen van drugs accepteren we NIET (ook niet in pms!).

Dit zal in de meeste gevallen leiden tot een permanente ban.

er worden dan ook geen drugs verhandelt op die site. Enkel sporen zonder enige psychoactieve inhoud. Verder wordt er op die site ook duidelijk vermeld dat de sporen enkel bedoeld zijn 'voor microscopisch onderzoek'
:wave: :grin:

pieter-b

Wijs gebruiker
pcies..microscopéuh :wink:

al heb ik ergens gezien/gelezen of gehoort, (volgens mij van Leary of McKenna) dat mensen een belangrijke schakel (kunnen) spelen in het verspreiden van sporen.. Zo was het verhaal dat zij met een groep regelmatig sporen over zichzelf heensprenkelden wanneer ze een drukke dag tegemoet gingen in b.v. liften, werkplaatsen, openbaar vervoer e.d.
Zo zouden de sporen zich als een lopend vuurtje versprijden op iedereen die je tegenkomt.. :P

Wacky

Badass junkie
pipoxyz zei:

al heb ik ergens gezien/gelezen of gehoort, (volgens mij van Leary of McKenna) dat mensen een belangrijke schakel (kunnen) spelen in het verspreiden van sporen.. Zo was het verhaal dat zij met een groep regelmatig sporen over zichzelf heensprenkelden wanneer ze een drukke dag tegemoet gingen in b.v. liften, werkplaatsen, openbaar vervoer e.d.
Zo zouden de sporen zich als een lopend vuurtje versprijden op iedereen die je tegenkomt.. :P

Ik zat er net over te denken, als die paddos op koeienstrond groeien, zullen ze dat toch ook wel op hondenstrond doen ?
Met zijn allen een hobby gaan maken om paddosporen te verspreiden in de steden door heel nederland zodat ze overal groeien om Klink wat dwars te zitten :)
(maar voorlopig moet ik nog leren paddos kweken dus laat staan grote hoeveelheden sporen maken)

edwin__

Belezen gebruiker
pipoxyz zei:

en dan :) hier in nederland kun je bv. het puntige kaalkopje wel kwijt (psyco cap) . maar vele andere soorten groeien hier niet. tenzij er wat stoere mensen eens met een flinke emmer sporten langs de intratuin-kas gaat : :grin:

edwin__

Belezen gebruiker
Ik zat er net over te denken, als die paddos op koeienstrond groeien, zullen ze dat toch ook wel op hondenstrond doen ?
Met zijn allen een hobby gaan maken om paddosporen te verspreiden in de steden door heel nederland zodat ze overal groeien om Klink wat dwars te zitten :)
(maar voorlopig moet ik nog leren paddos kweken dus laat staan grote hoeveelheden sporen maken)

hahaha ! heel denhaag ermee bezooien :grin: en dan alles laten uitlekken naar de media zodat iedereen het ook weet :hearteyes:
ipv. de cake die in de pauze word gegeten zetten we er een gecoloniseerde paddo cake neer :smilingimp:
zin om die deur klink te pesten :P

fs180

Belezen gebruiker
besteld bij mush, afgelopen vrijdagavond..
vandaag binnen :openmouth:

met beetje mazzel kan ik over aantal weken zelf ook sporen rond gaan sturen, mits iemand de postzegel betaald :P

pythregius

Bewuste gebruiker
Welhallodaar zei:
weet je hoe duur zo'n kweeksetje is drugs maken me helemaal blut

als je verder kijkt dan je neus lang is betaal je voor een kweekset voor mexjes 25 euro, 400 tot 600 gram, dus 13 tot 20 porties voor 25 euro, verkoop 4 porties voor 6.50 en de rest is gratis :wink:

pieter-b

Wijs gebruiker
Als alternatief op dat sporen verspreiden vraag ik mij af of het mogelijk is om met mycelium gekoloniseerde rogge als strooisel te gerbuiken in parkjes.
Als dit mogelijk is', dan zou er een pagina kunnen worden gestart waar deze parkjes in kaart worden gebracht voor anderen. (zelfs internationaal). Zo kan men er iedere herfst weer op uit trekken, en hebben vriendengroepjes altijd wat te doen:wink:

fs180

Belezen gebruiker
pipoxyz zei:
Als alternatief op dat sporen verspreiden vraag ik mij af of het mogelijk is om met mycelium gekoloniseerde rogge als strooisel te gerbuiken in parkjes.
Als dit mogelijk is', dan zou er een pagina kunnen worden gestart waar deze parkjes in kaart worden gebracht voor anderen. (zelfs internationaal). Zo kan men er iedere herfst weer op uit trekken, en hebben vriendengroepjes altijd wat te doen:wink:
moeten het wel kaalkopjes zijn
wellicht is het een goed idee om alleen de voedingsbodem op de grond te gooien en hopen dat er toevallig een kaalkopje op komt? :mrgreen:

Bovenaan