Welke middelen was je toendertijd aan verslaafd?
Mijn hoofdmiddelen waren a-PHP en a-pihp die ik rookte, plugde en injecteerde. Daar krijg je eigenlijk meestal een benzo verslaving bij cadeau omdat het anders sowieso niet vol te houden is.
In mijn laatste periode van gebruikte ik in principe op dagelijkse basis: a-PHP, a-PiHP, speed, coke, ketamine, flualprazolam, flunitrazolam, diclazepam.
Soms wisselde ik weleens af en gebruikte ik geen coke, maar 3mmc. Vaak gebruikte ik deze middelen zodat ik iets minder pyro's gebruikte, want zo kon ik mn psychotische klachten enigzins onder controle houden.
Ik heb hier best uitgebreid over geschreven o.a. in dit topic:
Ik ben een tijdje aan het schrijven geweest aan 3 verhalen: Mijn zoektocht naar herstel (en plezier in het leven) Mijn rock-bottom - α-P(i)HP verslaving Mijn ervaring met injecteren van pyro's (of andere corrosieve RC's) Hier het tweede verhaal waarin ik vertel over de donkerste periode uit...
drugsforum.nl
Wel heftig dat je aan geeft dat je zonder de meetings een verloren zaak was en misschien zelfs dood was geweest.
Vooral het injecteren van a-PHP heeft me echt heel erg achteruit laten gaan en ik nam ook geregeld weleens teveel in een shot. Een keer heb ik ternauwernood overleefd. Het was slechts een kwestie van tijd dat het wel fataal zou worden.
Ik kwam voor en tijdens deze periode ook nog geregeld op meetings. Dit hield ook een klein beetje een rem op mijn gebruik. En zonder meetings weet ik zeker dat ik al veel vaker zou zijn teruggevallen en ook dat mijn terugvallen veel langer zouden zijn geweest. Nu waren mijn terugvallen vaak enkele dagen en ik heb slechts bij één terugval meer geïnjecteerd.
Ik haal energie en kracht uit de meetings om clean te blijven. En dat gaat ook niet zozeer alleen om de meetings, maar ook om de 12 stappen en ook door buiten de meetings met anderen om te gaan.
Poolen, naar het terras, bbq'en of andere leuke activiteiten met anderen die nuchter zijn, maakt het gewoon veel makkelijker en leuker om clean te blijven. Het is immers gewoon belangrijk om leuke dingen te doen in herstel.
Ik ben bij 2 groepen geweest hier in de buurt en daar had ik totaal geen goed gevoel bij en had ik persoonlijk niks aan. Toen ook besloten om niet meer te gaan. Maar misschien moet ik me er weer voor open stellen en op zoek gaan naar een groep/mensen waar ik wel het idee hebt dat het me helpt en waar ik eventueel vriendschappen mee kan opbouwen.
Het is zeker goed om het nog eens een kans te geven en te kijken of je een groep vind die bij je past.
Maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat het iets is waar je energie van krijgt. Niet dat het je alleen maar energie kost en je er slechter vandaan komt, dan je er heen ging.
Zelf zie ik vaak dat de meetings bij mij (en anderen die graag komen) werken als een omgekeerd McDonalds effect.
Ik ga er met tegenzin heen, maar ik kom er (bijna) altijd opgeladen en positief vandaan.
Ja dat is de vraag , heb daar weleens over nagedacht. Heb een hoop meegemaakt in mijn leven maar weet niet of dat invloed heeft gehad op mijn gebruik.
Daar kom je ook echt pas achter als je er gestructureerd diep in gaat duiken. Ik heb heel veel zaken uitgeschreven. In de kliniek, maar ook in mijn stappenwerk. En door die zaken uit te schrijven zag ik inneens bepaalde verbanden. Welke periodes mijn gebruik toenam en wat er toen speelde enzo.
Maar dit is geen makkelijk proces en slim om niet alleen te doen. Zeker in het begin is het fijn als je hier een erg bekwame psycholoog bij hebt.
Die kan je op een goede manier af en toe een spiegel voorhouden. En vaak ook juist positiviteit geven. Wat dat betreft ben ik mijn psycholoog in Zuid Afrika echt eeuwig dankbaar. Die was echt goed in zn vak en had echt hart voor zn cliënten. Maar hij was dan ook zelf verslaafd en al ruim 10 jaar clean.