Hoeveel mensen schat je in dat er op het forum zijn die ervaring hebben met GHB, specifiek in het innemen daarvan met drinken, en nog specifieker in de invloed van het soort drinken op de werking van de drug?
Ik denk namelijk dat dat wel eens tegen zou kunnen vallen.
Misschien dat onze Einstein
@Neo-Shulginist iets weet
Hi!
Ik heb het idee dat de werking van GHB best wel beïnvloed wordt door waar ik het mee wegdrink. Ik neem altijd een shotglas met G + drinken en dan shoot ik het in 1x.
Maar de laatste tijd heb ik vaak enkel appelsap in huis en het lijkt wel alsof de werking daardoor afneemt, if that makes sense?
Zijn er bepaalde dranken die de werking van GHB beïnvloeden? Of suikers oid?
Eerder nam ik vaak crystal clear en daar zit nauwelijks suiker in.
Kan dit of is het gewoon toeval?
Appelsap is best zuur, dus het zou kunnen dat daardoor GHB weer omgezet wordt tot GBL. Het is een beetje lastig om dat zo te zeggen omdat de GHB maar kort in aanraking komt met het appelsap (dus weinig tijd om te reageren), en omdat er natuurlijk geen tot weinig literatuur is over dat soort reacties.
Verder is je omschrijving van 'ik heb het idee dat de werking afneemt' nogal vaag. Want ligt dat dan aan je perceptie, aan je verwachtingen, aan wat voor soort effecten denk je verschil te merken, neem je exact dezelfde dosering op precies hetzelfde doseer-interval? Er zijn nogal wat andere mogelijke verklaringen voor je idee dan het type drank wat je gebruikt.
In principe is bekend dat het type oplosmiddel kan uitmaken voor hoe drugs worden opgenomen. Denk aan champagne, waarvan je veel sneller dronken wordt doordat de bubbels de opname van alcohol versnellen, of glühwein en paddothee die de opname van alcohol versnellen doordat de drank warmer is.
Dat soort effecten zouden ook kunnen meespelen met inname van GHB. In principe krijg je dan dezelfde hoeveelheid binnen, maar langzamer of sneller, waardoor je een hogere of minder hoge piekconcentratie in het bloed zou krijgen.
Dat is een ingewikkelde uitleg voor 'geen idee man'.