GHB & soorten drinken

kleinespeler

Experimenterende gebruiker
Hi!
Ik heb het idee dat de werking van GHB best wel beïnvloed wordt door waar ik het mee wegdrink. Ik neem altijd een shotglas met G + drinken en dan shoot ik het in 1x.
Maar de laatste tijd heb ik vaak enkel appelsap in huis en het lijkt wel alsof de werking daardoor afneemt, if that makes sense?

Zijn er bepaalde dranken die de werking van GHB beïnvloeden? Of suikers oid?

Eerder nam ik vaak crystal clear en daar zit nauwelijks suiker in.

Kan dit of is het gewoon toeval?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@kleinespeler
Wel interessante vraag. Ik citeer hieronder een stukje van Bluelight.org. Ik weet niet of het waar is en klopt, maar het is weer wat voer voor het brein. Appelsap is in ieder geval wel degelijk erg zuur. Aan de andere kant is maagsap ook erg zuur, en nog zuurder dan appelsap. Dus waarom zou dat het dan niet omzetten in GBL?

Als je het mij vraagt denk ik dat het toeval is, suikers hebben er in ieder geval vrij weinig mee te maken. Misschien heb je juist tolerantie opgebouwd over tijd en voel je er daarom minder van nu.

"if there's a chemical reason why this happened, let me speculate thus:
grapefruit juice is highly acidic, obviously, cause the stuff is nasty and burns if you get it in your eye. (so will HCl, hence the goggles)
remember the reaction they used to make G?
GBL --NaOH--> NaGHB
well, it's reversible, if you add acid:
NaGHB --H3O+ (any acid)--> --> NaX + GBL + H2O, where X is the conjugate base of the acid used.
so you may have consumed GBL. i believe GBL does have activity, but i think it takes a lot longer to come on and the trip is longer and less intense."

Aandacht 🥴🐈

kleinespeler

Goedemorgen,

He post midden in de nacht een topic. Uppen voor aandacht lijkt me niet nodig, al helemaal niet 's nachts als je zelf ook kunt bedenken dat de meeste mensen gewoon lekker liggen te slapen. Voortaan gewoon even geduld opbrengen als je een vraag hebt.

Groetjes Pløp
Goedenavond,

Volgens mij zijn er hier ruim voldoende mensen snachts actief, als ik even kijken naar de tijdstippen waarop mensen reageren op Posts :wink:
Beetje onnodige “tik op de vingers” imo dus, Plop. En wbt de 2e up, ik denk dat die ergens per ongeluk is gegaan, want ik sliep op dat moment :wink:

kleinespeler

@kleinespeler
Wel interessante vraag. Ik citeer hieronder een stukje van Bluelight.org. Ik weet niet of het waar is en klopt, maar het is weer wat voer voor het brein. Appelsap is in ieder geval wel degelijk erg zuur. Aan de andere kant is maagsap ook erg zuur, en nog zuurder dan appelsap. Dus waarom zou dat het dan niet omzetten in GBL?

Als je het mij vraagt denk ik dat het toeval is, suikers hebben er in ieder geval vrij weinig mee te maken. Misschien heb je juist tolerantie opgebouwd over tijd en voel je er daarom minder van nu.

"if there's a chemical reason why this happened, let me speculate thus:
grapefruit juice is highly acidic, obviously, cause the stuff is nasty and burns if you get it in your eye. (so will HCl, hence the goggles)
remember the reaction they used to make G?
GBL --NaOH--> NaGHB
well, it's reversible, if you add acid:
NaGHB --H3O+ (any acid)--> --> NaX + GBL + H2O, where X is the conjugate base of the acid used.
so you may have consumed GBL. i believe GBL does have activity, but i think it takes a lot longer to come on and the trip is longer and less intense."

Aandacht 🥴🐈
Dankjewel voor je heldere uitleg!
Denk niet dat tolerantie er echt iets mee te maken heeft want ik gebruik t enkel op een after en dat is tegenwoordig niet vaker dan op z’n meest 1x per maand. Zoals gisteren / vanmorgen 😁

En wbt de aandacht. Daar ging t me helemaal niet om, ik hoopte gwn op een reactie om het te verklaren en omdat er veel gereageerd werd op een ander topic kwam mijn topic onderaan te staan. Vandaar de 1e up. 2e up sliep ik, dus die is wss geghostpost.
En vind t ook best judgemental om zoiets te reageren, snap t niet. Zijn hier vrijwel allemaal gelijkgestemden toch.. t is een drugs forum.

kleinespeler

Goedemorgen,

He post midden in de nacht een topic. Uppen voor aandacht lijkt me niet nodig, al helemaal niet 's nachts als je zelf ook kunt bedenken dat de meeste mensen gewoon lekker liggen te slapen. Voortaan gewoon even geduld opbrengen als je een vraag hebt.

Groetjes Pløp
En hoezo slapen, het is een drugs forum. Dan is het vrij logisch dat mensen hier op zitten wanneer ze drugs op hebben toch, zeker snachts.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Goedenavond,

Volgens mij zijn er hier ruim voldoende mensen snachts actief, als ik even kijken naar de tijdstippen waarop mensen reageren op Posts :wink:
Beetje onnodige “tik op de vingers” imo dus, Plop. En wbt de 2e up, ik denk dat die ergens per ongeluk is gegaan, want ik sliep op dat moment :wink:
Spammen is niet toegestaan hier, dus een terechte aanwijzing.
Dankjewel voor je heldere uitleg!
Denk niet dat tolerantie er echt iets mee te maken heeft want ik gebruik t enkel op een after en dat is tegenwoordig niet vaker dan op z’n meest 1x per maand. Zoals gisteren / vanmorgen 😁

En wbt de aandacht. Daar ging t me helemaal niet om, ik hoopte gwn op een reactie om het te verklaren en omdat er veel gereageerd werd op een ander topic kwam mijn topic onderaan te staan. Vandaar de 1e up. 2e up sliep ik, dus die is wss geghostpost.
En vind t ook best judgemental om zoiets te reageren, snap t niet. Zijn hier vrijwel allemaal gelijkgestemden toch.. t is een drugs forum.
Als je een up post komt dat vrij drammerig over. Er wordt vanzelf gereageerd zoals je ziet. Het forum bestaat niet om jouw vragen binnen 1 uur te beantwoorden. Er bestaat ook nog zoiets als Google (die bluelight link had je zelf ook kunnen vinden.
En hoezo slapen, het is een drugs forum. Dan is het vrij logisch dat mensen hier op zitten wanneer ze drugs op hebben toch, zeker snachts.
De meeste mensen slapen dus er is minder activiteit hier. En misschien zit de rest die wel actief helemaal niet te wachten op een drammende peuter.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Goedenavond,

Het is Mevrouw Pløp voor u.

Spammen is niet toegestaan hier, dus een terechte aanwijzing.
Als je een up post komt dat vrij drammerig over. Er wordt vanzelf gereageerd zoals je ziet. Het forum bestaat niet om jouw vragen binnen 1 uur te beantwoorden. Er bestaat ook nog zoiets als Google (die bluelight link had je zelf ook kunnen vinden.

De meeste mensen slapen dus er is minder activiteit hier. En misschien zit de rest die wel actief helemaal niet te wachten op een drammende peuter.
☝️

Kijk eens rond op het forum om te proeven hoe we met elkaar omgaan. Bumpen doen we hier niet.
☝️

Doe ermee wat je wil @kleinespeler :). Dat er mensen online zijn wil niet zeggen dat die mensen de zin of de kennis hebben je vraag te beantwoorden. Drammen maakt de zin meestal niet groter.

Verder is het handig aanwijzingen van moderators (en andere leden) op te volgen, houdt het forum voor iedereen leuk, gezellig en veilig.

_shikantaza

Badass junkie
Helemaal fout om meerdere redenen.

Eén van de drie hoofddoelen van DF is zgn harm reduction, dat wil zeggen we stimuleren verantwoord gebruik. Daar hoort ook een gezond dag-nachtritme bij. Zelfs in het weekend.

Een ander doel van DF is het opruimen van sociale stigma's rondom drugsgebruik. De aanname dat iedereen drugs gebruikt en dus nachten overslaat houdt een vertekenend stigma in stand (of is dat een tautologie?).

kleinespeler

Lekker azijn gedronken? Nog steeds maar 1 inhoudelijk antwoord op m’n eerste vraag.
Fijne zondag!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Lekker azijn gedronken? Nog steeds maar 1 inhoudelijk antwoord op m’n eerste vraag.
Fijne zondag!
Hoeveel mensen schat je in dat er op het forum zijn die ervaring hebben met GHB, specifiek in het innemen daarvan met drinken, en nog specifieker in de invloed van het soort drinken op de werking van de drug?

Ik denk namelijk dat dat wel eens tegen zou kunnen vallen.

Misschien dat onze Einstein @Neo-Shulginist iets weet

_shikantaza

Badass junkie
Elke dag, word er gek van
Werd ik ook altijd, en ik vind het nog steeds irritant hoor, maar vroeger dacht ik vaak dat ik de sukkel was (omdat ik rustig reed). Inmiddels heb ik dat omgedacht naar: ik rijd verantwoord en breng anderen niet in gevaar dus kus m’n kont (krijg sowieso vaak de indruk dat ze dat letterlijk proberen, maar nu ook figuurlijk 😄). Rijden met verstand ipv met emotie.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoeveel mensen schat je in dat er op het forum zijn die ervaring hebben met GHB, specifiek in het innemen daarvan met drinken, en nog specifieker in de invloed van het soort drinken op de werking van de drug?

Ik denk namelijk dat dat wel eens tegen zou kunnen vallen.

Misschien dat onze Einstein @Neo-Shulginist iets weet
Hi!
Ik heb het idee dat de werking van GHB best wel beïnvloed wordt door waar ik het mee wegdrink. Ik neem altijd een shotglas met G + drinken en dan shoot ik het in 1x.
Maar de laatste tijd heb ik vaak enkel appelsap in huis en het lijkt wel alsof de werking daardoor afneemt, if that makes sense?

Zijn er bepaalde dranken die de werking van GHB beïnvloeden? Of suikers oid?

Eerder nam ik vaak crystal clear en daar zit nauwelijks suiker in.

Kan dit of is het gewoon toeval?

Appelsap is best zuur, dus het zou kunnen dat daardoor GHB weer omgezet wordt tot GBL. Het is een beetje lastig om dat zo te zeggen omdat de GHB maar kort in aanraking komt met het appelsap (dus weinig tijd om te reageren), en omdat er natuurlijk geen tot weinig literatuur is over dat soort reacties.

Verder is je omschrijving van 'ik heb het idee dat de werking afneemt' nogal vaag. Want ligt dat dan aan je perceptie, aan je verwachtingen, aan wat voor soort effecten denk je verschil te merken, neem je exact dezelfde dosering op precies hetzelfde doseer-interval? Er zijn nogal wat andere mogelijke verklaringen voor je idee dan het type drank wat je gebruikt.

In principe is bekend dat het type oplosmiddel kan uitmaken voor hoe drugs worden opgenomen. Denk aan champagne, waarvan je veel sneller dronken wordt doordat de bubbels de opname van alcohol versnellen, of glühwein en paddothee die de opname van alcohol versnellen doordat de drank warmer is.

Dat soort effecten zouden ook kunnen meespelen met inname van GHB. In principe krijg je dan dezelfde hoeveelheid binnen, maar langzamer of sneller, waardoor je een hogere of minder hoge piekconcentratie in het bloed zou krijgen.

Dat is een ingewikkelde uitleg voor 'geen idee man'.

Bovenaan