Gestopt met blowen

Diehard-hiphop.fan

Belezen gebruiker
nu al bijna 2 weken gestopt met blowen :)

het begon sinds me 15de weleens geprobeert
rond me 16de afentoe met vrienden alles was grappig leuk enzo
toen ik 17 was en begon te werken begon ik dagelijks te blowen alleen of en met vrienden
Januari 2018 samen met vrienden een maand gestopt en afgesproken het alleen in het weekend te doen op me 18de verjaardag weer begonnen en vanaf eind maart begon ik weer dagelijks te blowen
tot ik pas geleden na begon te denken waar ben ik eigelijk mee bezig wat ga
ik in me leven bereiken als ik zo door ga niks!
dus heb er vrijdag een punt achter gezet de week ervoor gestopt met dagelijks gebruik , dus nu ongeveer bijna 2 weken gestopt ben echt helemaal klaar met blowen! het is troep en je leven gaat er zwaar door achteruit
merk dat ik heel negatief werdt en begon te denken en werdt een beetje down na een tijd laaste tijd van me blowperiode
en leefde elke dag in het zelfde circeltje
Coffeeshop en blowen en soms na vrienden wat ook steeds minder werdt

de nadelen waren gewoon veel meer dan de voordelen en de voordelen begonnen steeds meer weg te zakken dus minder te worden

ook contact met andere begon steeds moeilijker te worden en contact met onbekende werdt helemaal moeilijk begon heel onzeker te worden en niet echt meer sociaal
terwijl ik dat sowieso niet erg was
is het praten met andere sociaal zijn en onzeker zijn veel erger geworden

ik ben er klaar mee heb het gehad
en ga me nu focussen op me toekomst!

Bas

Wijs gebruiker
En wat kan het dan een opluchting zijn als je er al een tijdje helemaal klaar mee bent. Knap dat je die knop zomaar hebt omgezet en stopte!

Je geheugen en grammatica is er nou trouwens niet echt bepaald op voorruit gegaan door het blowen. Want ik zie meerdere keren werd met -dt staan. Just saying ...

Diehard-hiphop.fan

Belezen gebruiker
En wat kan het dan een opluchting zijn als je er al een tijdje helemaal klaar mee bent. Knap dat je die knop zomaar hebt omgezet en stopte!

Je geheugen en grammatica is er nou trouwens niet echt bepaald op voorruit gegaan door het blowen. Want ik zie meerdere keren werd met -dt staan. Just saying ...

Jaa ben er gewoon helemaal klaar mee elke dag het zelfde wil verder met me leven en op de goeie en positieve dingen focussen

jaa helaas me school niet afgemaakt
ben wel van plan om binnenkort terug naar school te gaan

SneeuwSnuiver

Bewuste gebruiker
@Diehard-hiphop.fan Ik herken mezelf wel een beetje in jouw verhaal. Ik heb ook een aantal jaar lang dagelijks geblowd en begon daarvan ook steeds meer negatieve gevolgen te merken.

Mijn conditie ging steeds meer achteruit en ik had geen motivatie en energie meer om te sporten. In een paar jaar tijd was ik veel aangekomen en merkte dat ik alleen nog maar lui werd door het blowen en nooit meer echt lekker stoned ofzo:(
Het blowen is helaas een verslaving voor mij. Ik heb al een aantal pogingen gedaan om te stoppen maar hield dat nooit langer dan een week of maximaal twee weken vol.
Een paar maanden terug was ik er echt helemaal klaar mee, ik stopte met blowen, ben weer begonnen met sporten en ben op dieet gegaan. Ik ben tien kilo afgevallen en merkte dat ik weer meer energie en motivatie kreeg, Ik heb het acht weken volgehouden om niet dagelijks te blowen en voelde me stukken beter.
Door een nare gebeurtenis heb ik helaas weer een terugval gehad en ben nu al weer een aantal dagen veel aan het blowen:(

Laatst bewerkt:

Diehard-hiphop.fan

Belezen gebruiker
@Diehard-hiphop.fan Ik herken mezelf wel een beetje in jouw verhaal. Ik heb ook een aantal jaar lang dagelijks geblowd en begon daarvan ook steeds meer negatieve gevolgen te merken.

Mijn conditie ging steeds meer achteruit en ik had geen motivatie en energie meer om te sporten. In een paar jaar tijd was ik veel aangekomen en merkte dat ik alleen nog maar lui werd door het blowen en nooit meer echt lekker stoned ofzo:(
Het blowen is helaas een verslaving voor mij. Ik heb al een aantal pogingen gedaan om te stoppen maar hield dat nooit langer dan een week of maximaal twee weken vol.
Een paar maanden terug was ik er echt helemaal klaar mee, ik stopte met blowen, ben weer begonnen met sporten en ben op dieet gegaan. Ik ben tien kilo afgevallen en merkte dat ik weer meer energie en motivatie kreeg, Ik heb het acht weken volgehouden om niet dagelijks te blowen en voelde me stukken beter.
Door een nare gebeurtenis heb ik helaas weer een terugval gehad en ben nu al weer een aantal dagen veel aan het blowen:(

hey
zo te zien lijken we erg op elkaar
ben meerdere keren geminderd en stop pauze’s maar het sloop er toch steeds in
ik werd negatief lui lusteloos ervan at bijna niet meer blowde alleen maar verwaarloosde me vrienden omdat ik in me eentje aan het water of coffeeshop of kamer te blowen
terwijl hun ook blowde maar altijd zeurde dat hun woude minderen en ik veelste veel blowde
veel verschillende mensen vonden me gebruik te veel maar ik zag niet in dat ik een probleem was ANTI-SOCIAAL
werd erg mager steeds meer
todat ik het licht eindelijk zag
ben nu bezig me leven weer op de rit aan het krijgen
sport weer wekelijks meerdere keren peer week heb weer een kleurtje krijg steeds meer complimenten dat ik er veel beter uit zie
begin weer meer recht op te lopen wordt weer wat socialer.

Janey

Experimenterende gebruiker
netjes diehard bekend verhaal!
Ik rookte 10 jaar non stop jointjes.
Maar ik heb er voor gekozen om te stoppen.
Ik ben nu 1 maand en 3 weken gestopt met blowen, cold turkey!
Mijn lichaam kon er echt niet meer tegen en ik wou al langer stoppen met blowen.
Ik durfde nooit die stap te zetten, maar uit eindelijk is het mij gelukt.
Ik was ook nooit echt gelukkig toen ik blowde, zenuwachtig, nagels bijten, extreem moe als ik wakker werd, nergens zin in hebben en ga zo maar door.
Ik had wel wat last van afkickverschijnselen, maar daar heb ik nu geen last meer van.
Het enige waar is last van heb zijn, extreme eetbuien:tonguewink:

Sinds ik gestopt ben merk ik nu zoveel positieve veranderingen aan me zelf en in het leven, en ik voel me veel gelukkiger en gezonder zonder die troep.
En ik ben er zeker van dat ik nooit maar dan ook echt nooit meer 1 joint aan raak.
Ik ben ook geen 1x in de verleiding gekomen, terwijl mijn vriend enz gewoon langs mij roken, ik heb daar verder geen problemen mee.

Voor iedereen die pas gestopt is succes en jullie kunnen het!

Laatst bewerkt:

Diehard-hiphop.fan

Belezen gebruiker
netjes diehard bekend verhaal!
Ik rookte 10 jaar non stop jointjes.
Maar ik heb er voor gekozen om te stoppen.
Ik ben nu 1 maand en 3 weken gestopt met blowen, cold turkey!
Mijn lichaam kon er echt niet meer tegen en ik wou al langer stoppen met blowen.
Ik durfde nooit die stap te zetten, maar uit eindelijk is het mij gelukt.
Ik was ook nooit echt gelukkig toen ik blowde, zenuwachtig, nagels bijten, extreem moe als ik wakker werd, nergens zin in hebben en ga zo maar door.
Ik had wel wat last van afkickverschijnselen, maar daar heb ik nu geen last meer van.
Het enige waar is last van heb zijn, extreme eetbuien:tonguewink:

Sinds ik gestopt ben merk ik nu zoveel positieve veranderingen aan me zelf en in het leven, en ik voel me veel gelukkiger en gezonder zonder die troep.
En ik ben er zeker van dat ik nooit maar dan ook echt nooit meer 1 joint aan raak.
Ik ben ook geen 1x in de verleiding gekomen, terwijl mijn vriend enz gewoon langs mij roken, ik heb daar verder geen problemen mee.

Voor iedereen die pas gestopt is succes en jullie kunnen het!

Jaa ik ben ook cold turkey gestopt
Ik zat er eerst aan te denken om een maand te stoppen dan nog afentoe een week later dacht ik fuck it ik stop voor altijd

inderdaad ben een stuk positiever sinds ik gestopt ben
wil die shit ook niet meer aanraken
heb zelfs gehad dat 2 vrienden gingen blowen ik gewoon met hun zat te praten of ik nog nooit geblowt had

waar ik wel last van heb sinds is gestopt ben is gedachten die alle kanten op gaan zowel fictie als non fictie

en sinds de laaste dagen
ben ik erg agressief kan om de kleinste dingen schreeuwen of uit me dak te gaan

Janey

Experimenterende gebruiker
Herkenbaar ik had daar ook last van de eerste 2 weken. Die afkickverschijnselen zijn maar voor korte duur, ten minste dat was bij mij. Alles komt goed het heeft ff zijn tijd nodig.
Droom jij ook zoveel? Ik heb zo’n gekke rare dromen wat ik nog nooit heb gehad niet normaal!

Ik hoop dat je snel van je afkickverschijnselen af bent, hou ons op de hoogte als je wilt.
Succes man!

TechnoChicken

Bewuste gebruiker
Herkenbaar ik had daar ook last van de eerste 2 weken. Die afkickverschijnselen zijn maar voor korte duur, ten minste dat was bij mij. Alles komt goed het heeft ff zijn tijd nodig.
Droom jij ook zoveel? Ik heb zo’n gekke rare dromen wat ik nog nooit heb gehad niet normaal!

Ik hoop dat je snel van je afkickverschijnselen af bent, hou ons op de hoogte als je wilt.
Succes man!
Ik had de eerste 2 weken na het stoppen ook echt bizar rare dromen. En vooral enge ook, maar vond het wel lachen want had lang niet meer gedroomt.

Diehard-hiphop.fan

Belezen gebruiker

Succes man!

Jaaa is nu me 3de week
Jaa ik droom ook weer en ook echt vreemd rare avondture droom meestal 2 keer meestal Word ik wakker anderhalf uur voordat de wekker gaat omdat ik dood ben gegaan of ben aangevallen en daarna droom ik nog ff todat de wekker gaat

Diehard-hiphop.fan

Belezen gebruiker
Ik had de eerste 2 weken na het stoppen ook echt bizar rare dromen. En vooral enge ook, maar vond het wel lachen want had lang niet meer gedroomt.

True wel lachen
maar ze kunnen soms ook echt eng raar of kut zijn en lijken opeens bloed echt

zoals vandaag had ik gedroomt dat ik weer ging blowen en toen ik in me droom weer een beetje nuchter werd ik zo dacht kut wat heb ik gedaan was net halverwege
toen ik wakker werd moest ik het nog ff verwerken en of het een droom was of gisteren gebeurt was :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
gelukig was het een droom

hoelang ben jij nu gestopt?
en ook voor altijd?

TechnoChicken

Bewuste gebruiker
True wel lachen
maar ze kunnen soms ook echt eng raar of kut zijn en lijken opeens bloed echt

zoals vandaag had ik gedroomt dat ik weer ging blowen en toen ik in me droom weer een beetje nuchter werd ik zo dacht kut wat heb ik gedaan was net halverwege
toen ik wakker werd moest ik het nog ff verwerken en of het een droom was of gisteren gebeurt was :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
gelukig was het een droom

hoelang ben jij nu gestopt?
en ook voor altijd?
Ohhh nee dat zijn geen leuke dromen nee haha echt een mind fuck..

Ik ben nu sinds vorigjaar mei?? Gestopt. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Maar best al een tijdje.

Ik kon er niet goed meer tegen, elke keer als ik al 1 of 2 haaltjes nam had ik al het gevoel dat ik bad ging. En als je eenmaal die angst in je hebt om bad te gaan van wiet gaat dat je hoofd ook niet meer uit. Ben het ook niet van plan het ooit nog eens te gebruiken :)

Diehard-hiphop.fan

Belezen gebruiker
Ohhh nee dat zijn geen leuke dromen nee haha echt een mind fuck..

Ik ben nu sinds vorigjaar mei?? Gestopt. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Maar best al een tijdje.

Ik kon er niet goed meer tegen, elke keer als ik al 1 of 2 haaltjes nam had ik al het gevoel dat ik bad ging. En als je eenmaal die angst in je hebt om bad te gaan van wiet gaat dat je hoofd ook niet meer uit. Ben het ook niet van plan het ooit nog eens te gebruiken :)

Dat had ik ook een tijdje toen ik een keertje bad ben gegaan maar toen ging ik ombewust meer blowen elke dag na 2 weken geen last meer van gehad en na een maand was ik weer de oude
maar ben er nu wel klaar mee!

gebruik je nog wel andere dingen of ben je net als mij helemaal clean?

ookal gebruikte ik alleen Cannabis Tabak en alcohol

TechnoChicken

Bewuste gebruiker
Dat had ik ook een tijdje toen ik een keertje bad ben gegaan maar toen ging ik ombewust meer blowen elke dag na 2 weken geen last meer van gehad en na een maand was ik weer de oude
maar ben er nu wel klaar mee!

gebruik je nog wel andere dingen of ben je net als mij helemaal clean?

ookal gebruikte ik alleen Cannabis Tabak en alcohol
Tabak ben ik ook mee gestopt sinds nu bijna 2 maanden. Heb het er soms nog moeilijk mee maar hou me sterk. Gebruik soms nog x wanneer dat kan, 2cb heeel soms als het toevallig op mn pad komt en alcohol drink ik ook nog zo nu en dan.

Ben ook nogsteeds erg benieuwd naar lsd.. maar durf het niet echt ofzo :grimacing:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoeft niet zo te zijn. Ik had dat ook een tijd lang (me met wiet steeds 'op het randje' van bad gaan voelen zitten). Het is imo slechts een teken van niet genoeg bewustheid hebben gebracht in je angsten, voornamelijk wanneer je nuchter bent. Wanneer je angst omhoog komt niet weten hoe daarmee om te gaan. En los daarvan wiet gebruiken met te weinig cbd t.o.v. thc. Ik gebruik sinds een tijdje nu ook cbd olie en dat alleen maakt al een huge verschil.

Niet dat ik mensen wil aanmoedigen om toch weer aan de wiet te gaan. Hartstikke goed dat je er geen behoefte meer aan hebt. Dat is het allerbeste denk ik.

TechnoChicken

Bewuste gebruiker
Hoeft niet zo te zijn. Ik had dat ook een tijd lang (me met wiet steeds 'op het randje' van bad gaan voelen zitten). Het is imo slechts een teken van niet genoeg bewustheid hebben gebracht in je angsten, voornamelijk wanneer je nuchter bent. Wanneer je angst omhoog komt niet weten hoe daarmee om te gaan. En los daarvan wiet gebruiken met te weinig cbd t.o.v. thc. Ik gebruik sinds een tijdje nu ook cbd olie en dat alleen maakt al een huge verschil.

Niet dat ik mensen wil aanmoedigen om toch weer aan de wiet te gaan. Hartstikke goed dat je er geen behoefte meer aan hebt. Dat is het allerbeste denk ik.
Klopt, heb je gelijk in! Heb er ook niet echt moeite voorgedaan om over de angst na te denken. Toen dit meerdere malen was gebeurt (het bijna bad gaan) was ik er al klaar mee omdat ik er echt bang voor was.

Hoe zou ik er over kunnen nadenken? Want ik kan er voor mijn doen niets positiefs meer uithalen ofzo.. elke keer als ik aan wiet denk denk ik bahh.. wat een rot spul.
Terwijl dit 2 jaar terug zo anders was..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe zou ik er over kunnen nadenken? Want ik kan er voor mijn doen niets positiefs meer uithalen ofzo.. elke keer als ik aan wiet denk denk ik bahh.. wat een rot spul.Terwijl dit 2 jaar terug zo anders was..
Heel neutraal: de angst zien voor wat het is: een neutrale sensatie. Geen waardeoordeel (goed of slecht) eraan geven. En daar actief mee bezig zijn in je leven. Niet meer "slechte" gevoelens uit de weg gaan. Als de angst dan toeslaat, dan weet je hoe je ermee moet dealen en heb je daar ook zelfvertrouwen in omdat een slecht gevoel niet meer direct vertaald wordt in paniek. Dit heeft immense waarde in alle aspecten van je leven trouwens, niet alleen tijdens een eventuele wiet ervaring. :wink:

Maar om toch even op de wiet terug te komen: ik zie wiet een beetje als psychedelica light. Het kán een angst triggeren. Maar we maken zelf de associatie tussen wiet (of iets anders) en je verkeerd voelen. Maar even heel direct gezegd: wij zelf zijn het probleem. Zo'n middel maakt ons slechts bewust van blokkades/angsten.

Ik denk dat je wiet ook het beste kunt beschouwen als psychedelica. Iets om eens in de zoveel tijd te doen op een bewuste manier. Probleem is alleen dat er geen tolerantie optreedt zoals met de klassieke psychedelica en dus zit je er makkelijk veel te vaak aan. Doe je dat als een soort vlucht en op een onbewuste manier, dan is het een kwestie van tijd denk ik voordat je er een keer goed bad op gaat. Bij sommigen kan het jaren "goed" gaan, maar er zijn niet voor niets zoveel verhalen over verkeerde ervaringen met wiet. Veel mensen zien drugs als puur vermaak en dat is je eigen keuze, maar ik denk persoonlijk dat je dan altijd een groter risico neemt. Je gaat er dan namelijk vanuit dat het je beter zal laten voelen, terwijl daar nooit een garantie op is. Beter neem je de instelling aan van een psychonaut: iemand die niet per se entertainment verwacht, maar openstaat voor wat de ervaring dan ook zal brengen. Op die manier raak je niet zomaar in de fight or flight mode als het dreigt duister te worden.

Was niet van plan zo door te ratelen maar ach... :wink:

Verazzzz79

Newbie
Goeden dag

Ik..vrouw 39 jaar blow al vanaf mijn 15de non stop.
heb meerdere pogingen gedaan om te stoppen met blowen..maar helaas niet gelukt.
Ik blow alleen in de avond en als ik vrij ben soms overdag.
Soms wel 4 of 5 joints per dag...veel te veel.
Zit er al een tijd aan te denken om te stoppen en ook vol te houden..ik weet dat het moeilijk is en zie er enorm tegenop hoe het slapen zal vergaan...ook weet ik dat de tijd die ik blowde in moet vullen om andere dingen te doen(soms heb ik ideeën genoeg) maar voer ze gewoon niet uit.
Iemand daar ervaring mee?

Verder alle tips welkom

Bas

Wijs gebruiker
Ga jezelf bij wijze van spreken gek maken met alle negatieve gevolgen van blowen. Dan uiteindelijk ga je ook echt beseffen hoe slecht het daadwerkelijk is. Hierdoor wil je dan ook voor de volle 100% stoppen en heb je ook zin om te stoppen. Pas dan gaat stoppen eigenlijk makkelijk en heb je niet echt hulpmiddelen nodig. Probeer die knop om te zetten. (:

Verazzzz79

Newbie
Beste Bas...

Ik weet de negatieve shit van blowen...het brengt me nergens.
Alleen dat het me gedachtes stopt en het gevoel van relax zijn..dat is het enige ' positieve' ervan.
Heb ontzettende donkere kringen rond me ogen( lijk wel op een panda)
Ben in 2016 2 weken op vakantie geweest en totaal geen moeite mee omdat het niet voorhanden was.
Mn donkere kringen verdwenen...eenmaal thuis meteen weer een joint draaien...zo stom stom stom.

Voor mij heeft minderen geen zin omdat ik weet dat ik meer wil...en af en toe blowen ook niet omdat ik ook weet dat ik daarna weer op mn oude gewoontes zit.
Ik heb lange tijd ontkend dat ik verslaafd was...maar nu weet ik wel beter...ik vind blowen gewoon lekker...maar weet verdomt goed dat het niet goed is.
Mijn korte termijn geheugen is gewoon drama en ben ontzettend vergeetachtig en je word ook ontzettend vlak van blowen..alle gevoelens stop je weg.
Ik heb nog een klein beetje wiet ik ga dat oproken en dan tabee ermee.

Toch ben ik wel blij en gemotiveerd omdat ik lees dat het haalbaar is om te stoppen.

Bedankt

Bas

Wijs gebruiker
Ik heb nog een klein beetje wiet ik ga dat oproken en dan tabee ermee.

Toch ben ik wel blij en gemotiveerd omdat ik lees dat het haalbaar is om te stoppen.
Dit doe je goed, laatste opmaken en ermee stoppen.

Klinkt misschien te vroeg, maar zo stopte ik met roken, al is het pas 6 dagen geleden, maar ging zo op deze manier zeer makkelijk. Knop omgezet, de wil om te stoppen en alle sigaretten ritueel verbrand, lol.

Edit: Toen het ongeveer 00u was had ik de resterende sigaretten verbrand, haha. (afgelopen dinsdagavond)

Verazzzz79

Newbie
Nou dat heb ik ook een keer gedaan...alles ritueel door de plee gespoeld haha.
2 dagen erna toch weer wietje roken.

Ik ben jaren geleden bijna 5 jaar gestopt met tabak roken en rookte de wiet puur.
Ik blowde toen erg weinig toen ik stopte met tabak.
Maar toen kwam ik in een kut periode van me leven en ja hoor gewoon weer roken ook al was ik zo dizzy als wat maar gewoon door roken.

Met tabak wil ik ook stoppen..maar eerst die blow eruit...dan de tabak proberen.

En wat goed van je( ook al is het 6 dagen) dat je gestopt bent met roken..hou vol.
Uiteindelijk hebben we het ook zonder gedaan( voordat we gingen roken blowen enz).

Bovenaan