Gestopt met blowen!

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ik ben sinds vorige week zondag 18.00 gestopt met blowen.

Reden hiervoor is dat het veel geld kost (4 joints per dag), en je er alleen maar lam van wordt, heb nu een abonnement op de sportschool genomen en ben weer aan het trainen geslagen zodat ik lekker verlamd wordt en daardoor wat makkelijker in slaap kom.

Zit nog wel steeds met kammeraden in de shop, zij blowen allemaal nog wel, kan er niet echt mee zitten en heb ook echt geen drang om een joint op te steken ookal zit ik tussen de lucht, vind het best goed van mezelf en zit er ook meer om te socializen, ik blow al sinds dat ik 13 jaar was, dus dat is zon 9 jaar geleden, de laatste 6 jaar van het blowen ging het dag in dag uit en in het weekend heeeel veel (zoveel mogelijk).

Wat mij opvalt is dat ik nu meer dingen doe en niet meer uitstel, me aangezicht is ook een stuk helderder en ik weet meer dingen te onthouden op korte termijn, vind het echt helemaal top, het enige nadeel wat ik heb van het stoppen is dat ik last heb van zweetuitbraken, echt van die momenten dat er zomaar zweet uit me voorhoofd komt zetten, maar naar van wat ik gelezen heb valt dat nog wel mee, zijn genoeg mensen die depressief raken of gaan trillen of chagarijnig, helemaal geen last van (tot nu dan).

Dus ik kan het iedereen aanraden om te stoppen met blowen, het is niet makkelijk maar je bent lichamelijk niet verslaafd, het is gewoon een kewstie van verveling, ik doe nu gewoon andere dingen zoals het spelen van games, wat vaker het huishouden doen, meer met de hond naar buiten etc etc etc.

Peace and Love 2 all! :hearteyes:

Bijlagen

• Pinnocio.jpg
    Pinnocio.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 764

Ewie

Belezen gebruiker
Proficiat :)

Wat betreft stoppen met roken; dat moet iedereen zelf uitmaken lijkt me, zolang je nog wel een dag zonder kan en je het kan betalen én natuurlijk goed presteert op werk/school moet het kunnen, of enkel in de weekenden.

In de shop zitten zonder zelf mee te roken is niks voor mij, dat kan ik niet :grin:

dzN

Belezen gebruiker
Ik ga ook binnenkort stoppen. Nu ga ik het lang proberen volhouden.

Pff wanneer je stopt gebeuren er zo'n toffe dingen, je vrienden zijn alleen thuis, hebben goede wiet, en dan zit je daar ja? 1 x kan toch geen kwaad, en ben je weer vertrokken.

Het langste dat ik ben kunnen stoppen is 3 weken, er was geen probleem tot ze met een joint voor men neus kwamen zwaaien..

Eerlijk gezegd vind ik wiet het moeilijkste voor te stoppen ( voor mij dan :grin: )

kan moeilijk slapen, komt wel vaker voor dat ik tot 5 u wakker lig dan..nja

Ik blow nu 3 jaar en rook niet.

Men wiet is nu op , en ga vanaf morgenavond stoppen!

Benieuwd hoe lang ik het nu ga volhouden, want men vrienden zijn nu ook gestopt!

Veel suc6 verder!

:wave:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Gisteravond groot feest gehad met al me kammerade, groep van 20 man ofzo, allemaal dikke joints in de fik, en zelfs met me bezopen hazzzes heb ik nee kunnen zeggen, ben niet te stoppen ja! :hearteyes: :hearteyes:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Good job!

Van plan om af en toe nog te blowen? Of gewoon NIKS meer.
Ik weet wel dat weinig roken onmogelijk is bij sigaretten, maar geen idee of het bij een ex-wietjunk ook zo is. :grin:

L

Lid 6909

Gast
Ik zie geen reden om te stoppen, want ik doe mijn dagelijkse dingen wel gewoon, ik stel niks uit.
En ik vind het gewoon lekker =D

Maar als ik geen reden zie om te stoppen, is dat juist de verslaving?:tongueout:

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
je hebt blijkbaar de klik kunnen zetten, proficiat, heb ik ook 3 maand voor de vakantie gedaan, helaas ben ik van de ene moment op de andere weer hervallen naar dagelijks gebruik
zo gaat dat denk ik dan,

MAAR NU WEER NIETS! :rockband:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ik heb er nu een week opzitten, dit is voor mij de eerste keer dat ik stop.

Vind het goed gaan, en ben ook niet van plan weer te gaan beginnen, ten eerste
bespaar ik veel geld (smookte zon 70eu in de week), ten tweede voel ik mij een
stuk fitter, en weet echt veel dingen makkelijker vast te houden.

Verder merk ik ook dat ik meer dingen doe die ik anders niet zou doen onder invloed,
en tjah bij mij was dat onder invloed meer wel dan niet, dus alleen maar voordelen :hearteyes:

L

Lid 6909

Gast
Ik ben geen echte stopper, maar doe het vaak wel gewoon bijvoorbeeld 5 dagen niet, dan koop ik me daarna een dikke jonko en ben ik knetter leip, soms smoke ik ook weken achter elkaar door, heel verschillend.

// ot

succes man!

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Mindgamer zei:
Stoppen met blowen; is een hobby van mij geworden :hearteyes:

Ook jij kan het!
Sucseks!

Ik wil er geen hobby van maken, ben nog nooit gestopt dus ben van plan het in één keer goed te doen, het enige wat vervelend is is de verveling die je lekker weg kan blowen, maar goed het leven heeft veel meer te bieden dan lam zijn, daarom deze actie.

Verder gaat het op het moment goed, vind wel dat het steeds zwaarder wordt aangezien de verveling toeslaat, maar vind het ook weer een uitdaging om mijn geest te tarten :tearsofjoy:

Je moet idd vervainging vinden voor het jointje wat je draait uit verveling.
Ik heb tien jaar lang elke dag heel wat jointjes weg gerookt en ja ook ik had moeite met stoppen.
Het viel niet mee.
Heb 2 weken niet kunnen slapen, zweet gutste van me kop en ach ook daar komt een eind aan hoor.
Weet je wat het is!
Ik heb nu pas door dat ik dus toen jaar lang heb stil gestaan. Geen stap vooruit gezet in me leven en nu in een half jaar tijd is er al zoveel veranderd en gaan dingen zoveel beter dan voorheen. Energie is veel meer aanwezig en heb ook echt weer de tijd, de moed en de kracht om iets te ondernemen.

Succes en weet dat die rotperiode ook weer weg gaat.

gtje

Bewuste gebruiker
tsjaa hier komt dan weer een reactie van een DIE HARD BLWOER ...

tsjaa stoppe met blowen heeft maar 1 voordeel ... je kunt niet meer ziek worden blowen 9 wel odor zat andere dignen waar jij zelf niets aan kunt doen denk aan uitlaatgassen en shit ) oww en nummer 2 ..het scheelt geld !!!

maar waarschijnlijk gebruik jij verkeerd ... je moet niet blowen je mag blowen ... en daar een balans in vinden is ontzettend moeilijk mer ik zelf ook nog wellis ... ik be een half jaar gelden een maandje gestopt ... ik had toen meer energie voelde me geweldig na de 1ste week stoppen ...echt ene heerlijk gevoel maar ja toen smokte ik dag en nacht ...terwijl dit helemaal niet kon ivm school, werk en weet ik welke shit nog meer..

maar na een maand kwam ik er achter dat ik ook weer wat miste in mijn leven ... die joint hoor nu eenmaal bij me leven en zou echt neit zonder willen ( ben ik verslaafd :P ??) nee maar zonder te ouwehoeren ik word sneller agressief de focus is over minder...

nu smoek ik wanneer ik behoefte er aan heb en wanneer het ook kan ... soms heb ik 5 minuten voro het werken zin in een joint en denk ik nee dan sta ik knetter op mijn werk .. ik haal dan wel wiet maar rook het na werken op (als ik er dan nog behoefte aan heb ) ... vroeger rookte ik elke dag 10 euro sowieso en nog wle meer als ik mee rekende wat ik van iedereen zo hier ne daar kreeg aan hijsen ... nu rook ik op drukke dagen wanener het niet kan maar 1 jointje om in slaap te komen en tot rust te komen ( ben nogal druk in het hooffie :grin: :P) maar heb ik behoefte om met een maat op de bank te hangen en 5 gram weg te smoke EN HET KAN !!! doe ik het ook ..

met drugs ( dat is wiet ook ) moet je een balans vinden ... en tsjaa ik ga ervan uit dat ik door blowen ( met leke drugs trouwens ) eerder dood ga ... maar laat mij maar liever morgen gelukkig dood gaan liefst met een joint op de lip ... dan wanneer ik helemaal niet doe en ik volgend jaar kankerpatient word en vervolgens 4 jaar lig te knokken !!! nee dank je !!!

btw age rook je ???? stop daar dan maar eerder mee !!! das slecht voor je wiet kun je ook af en toe eten en daar is niet kanker verwekkends aan ... wel lachwekkend :grin: vooral als het een tijdje is geleden D:

greetzzz gtje

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ik vind het wel best zo, als je gaat stoppen moet je het ook goed doen en niet half, ik rook ook maar sindsdien niet meer zo veel, dat is de volgende kwelling waar ik mee ga stoppen, eerst ff van die wiet af aangezien dat mijn protomonee op eet, vind k echt zonde, pakje siggies kost nix en kan je veel langer mee doen, om gezondheid gaat me het niet echt, dood gaan we toch, vind alleen dat je smoked, je bent lam en daar zit je, weg geld, erg zonde. :kots:

TrippyShit

Badass junkie
Goed! ben zelf ook gestopt op 1januari. Pas als je stopt merk je wat wiet met je doet. Ik had nergens zin in, presteerde slechter, luier dan k al was. Ben nu energieker, gemotiveerder, socialer etc etc. Goed dat je het volhoudt. Ik blow nu 1x in de maand ofzo nog is een paar hijsen als ik uit de kroeg ofzo kom :P Dan ist nog wel leuk. Hou het vol!!

dollegekske

Bewuste gebruiker
Ewie zei:
In de shop zitten zonder zelf mee te roken is niks voor mij, dat kan ik niet :grin:

Nee idd, by my betekend het, zien blowen doet blowen..
Echt zwak van me eigen vind ik, achteraf kan ik me wel voor mn kop slaan dat ik er weer aan toe heb gegeven. Maar zzolang ik me smoke maatjes een dagje niet zie heb ik er ook gene moeite meer mee om een dagje niet te smoke dan ga ik ook lekker sporte zoals net. voelt beter

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
TheAgeOfMen zei:
om gezondheid gaat me het niet echt, dood gaan we toch
Raar is dat altijd, van die typische rokersmentaliteit. Dood gaan we sowieso ja, maar dan liever niet nu en met zo weinig gezondheidsklachten als mogelijk.
TheAgeOfMen zei:
vind alleen dat je smoked, je bent lam en daar zit je, weg geld, erg zonde
Hoe zie je dat dan? Van blowen heb je in ieder geval nog effect, roken doet niks, dat is bijna letterlijk je geld verbranden.

Ik blow ook al een paar weken niet meer om ff flink af te bouwen voor het nieuwe schooljaar..:P
merk wel dat ik er wel soms zin in heb maarja dan ga ik maar lekker sporten of gamen :smoke:
ben niet van plan om het nooit meer te doen maar het terug te brengen naar 1x a 2x per maand i.p.v. elke dag, t lukt tot nu toe aardig :grin:

nicolai

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
TheAgeOfMen zei:
om gezondheid gaat me het niet echt, dood gaan we toch
Raar is dat altijd, van die typische rokersmentaliteit. Dood gaan we sowieso ja, maar dan liever niet nu en met zo weinig gezondheidsklachten als mogelijk.
TheAgeOfMen zei:
vind alleen dat je smoked, je bent lam en daar zit je, weg geld, erg zonde
Hoe zie je dat dan? Van blowen heb je in ieder geval nog effect, roken doet niks, dat is bijna letterlijk je geld verbranden.
Effecten van een lage dosering
In tabak zitten duizenden stoffen, maar één van die stoffen, nicotine, produceert het prettige gevoel waardoor mensen telkens weer een nieuwe sigaret opsteken.

Nicotine kan een roker zowel opwekken als ontspannen, afhankelijk van de dosis. Dit tweezijdig effect is ook bekend van andere stoffen, het komt bijvoorbeeld ook voor bij alcohol. Het eerste drankje werkt ontremmend en stimulerend, maar wie meer drinkt wordt door alcohol verdoofd. Bij een eerste gebruik van nicotine wordt snel adrenaline geproduceerd door het lichaam. Een aantal effecten van nicotine wordt dan in feite veroorzaakt door de adrenaline.

Nicotine blokkeert tevens het vrijkomen van het hormoon insuline. Hierdoor wordt glucose minder snel opgenomen omdat insuline immers zorgt voor de opname van glucose in de cellen. Omdat de hersenen hierop volgend 'zien' dat er nog voldoende glucose aanwezig is in het bloed, treedt er ook minder snel eetlust op. Om deze reden zijn er soms mensen die graag gaan roken om gemakkelijker slank te kunnen blijven. Bovendien is het zo, dat mensen die stoppen met roken vaak last hebben van gewichtstoename, omdat ze de hoeveelheid eetlust die een niet-roker heeft, niet meer gewend zijn.

Het stimulerende of juist ontspannende effect van nicotine is één van de vele factoren die het plezier van roken uitmaken. Nicotine verhoogt ook de hartslag. Nicotine vernauwt de bloedvaten, waardoor de bloeddruk omhoog gaat en er trombose kan ontstaan. Ook wordt de ademhaling door nicotine versneld. Nicotine kan een hartinfarct veroorzaken, maakt op termijn de huid grauwer en slapper, en veroorzaakt bij vrouwen een vervroegde overgang. Mannen kunnen er impotent van worden. Ten slotte wordt door nicotine de ademhaling versneld en genezen onder invloed van nicotine wonden en botbreuken langzamer.

De grootschalige tabaksteelt zoals hier in Chatham, Virginia, USA, vindt een markt dankzij de sterk verslavende werking van nicotine.Naast bovengenoemde effecten, wordt bij roken ook het dopamine niveau verhoogd. Roken belemmert het enzym monoamine oxidase (MAO), dat verantwoordelijk is voor de afbraak van neurotransmitters zoals dopamine. Men denkt momenteel echter dat andere stoffen in sigarettenrook hier verantwoordelijk voor zijn dan nicotine. In elk geval heeft een hoog niveau van dopamine ook plezierige gevoelens tot gevolg.

wikipedia
[/quote]

genoeg effect?

Ewie

Belezen gebruiker
Een sigaret rook ik eigenlijk alleen wanneer ik in de stad loop (ben nogal snel nerveus met veel mensen om mij heen :P ) of in andere 'stressvolle' situaties (misschien vlak voordat je naar de tandarts moet ofzo...), en samen met bier tijdens uitgaan is het gewoon lekker/leuk/sociaal.

'Dood gaan we toch', zo zie ik het ook, bovendien zijn het geen zorgen voor nu hóe ik doodga, dus nu proberen te genieten, en als dat lukt met een sigaret, dan rook ik die :wink:

Mindgamer

Badass junkie
^Totdat je prostaat kanker krijgt -die je waarschijnlijk niet had gekregen, als je 10 jaar eerder; was gestopt met roken- En naar de dokter moet, voor een flinke naald in je pisbuis...

Ik denk dat ik toch liever voor een enkeltje dodenrijk betaal :)

bas410

Experimenterende gebruiker
Ben ook al een tijd gestopt, voel me stukken beter en scherper etc. Vind vooral de mensen om me heen die heel veel blowen superlui, iets wat ik ook snel krijg van blowen. Voor mijzelf voegt het gewoon niets meer toe.

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Roken : Anti-stress in een pakjes

Wiet : Luiheid in een zakje

Keus lijkt me duidelijk , maar goed dood gaan we toch, heb een oma die sins haar 14e gerookt heeft en 89 jaar geworden is, ach dan vraag ik me nog wel af of het echt zo dodelijk is, zelfs als je op straat loopt adem je dodelijke gassen in, alleen is het maar een klein beetje.

Maargoed, het niet blowen verloopt goed, voel me echt heerlijk, steek nu ff een peukje op want ben net vrij van het werk, ff die stress eruit :hearteyes:

Detroit303

Bewuste gebruiker
TheAgeOfMen zei:
heb een oma die sins haar 14e gerookt heeft en 89 jaar geworden is, ach dan vraag ik me nog wel af of het echt zo dodelijk is,

Yeah yeah yeah; iedereen heeft wel ergens in de familie of vriendenkring iemand die al kettingrokend oud is geworden. Weegt dit op tegen het wetenschappelijk bewezen feit dat je nu eenmaal van roken kanker kunt krijgen?? :confused:

nicolai

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Ik bedoelde uiteraard een prettig, bewustzijnsveranderend effect, niet de negatieve gevolgen :þ
In tabak zitten duizenden stoffen, maar één van die stoffen, nicotine, produceert het prettige gevoel waardoor mensen telkens weer een nieuwe sigaret opsteken.

Nicotine kan een roker zowel opwekken als ontspannen, afhankelijk van de dosis.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
nicolai zei:
ExceptionalInsight zei:
Ik bedoelde uiteraard een prettig, bewustzijnsveranderend effect, niet de negatieve gevolgen :þ

Nicotine kan een roker zowel opwekken als ontspannen, afhankelijk van de dosis.
Ik hoef niet te weten wat wikipedia vindt, ik heb zelf ook een paar jaar gerookt, maar ik heb nooit dergelijke effecten gemerkt. Ik rookte omdat ik het leuk/lekker vond om te doen, niet omdat het me een bepaalde roes zou geven. Het enige 'stressverminderende' (wat veel mensen gebruiken als excuus om te roken) is het feit dat je even met je gedachten ergens anders bent, omdat je iets te doen hebt.

spaceTEE

Newbie
higher Force zei:
Ik blow ook al een paar weken niet meer om ff flink af te bouwen voor het nieuwe schooljaar..:P
merk wel dat ik er wel soms zin in heb maarja dan ga ik maar lekker sporten of gamen :smoke:
ben niet van plan om het nooit meer te doen maar het terug te brengen naar 1x a 2x per maand i.p.v. elke dag, t lukt tot nu toe aardig :grin:
juist dit ga ik dus ook doen weetje ik blow nu idd ook elke dag alleen ga gwoon ff 2 weekjes stoppen en daarna gwoon in t weekend een keertje als t kan en ga weer abbonement op sportschool nemen en daar meer tijd in steken.

Oom Klaas

Badass junkie
Sinds begin juli gestopt met blowen, net 7 weken opname achter de rug en zit nu alweer een week thuis...voel me wel meer opgewekt ed. maar minder "levenslust" dan eerst, in hoeverre je daar in mijn oude situatie over kon spreken. Maar op de lange termijn is 't altijd goed om te stoppen :)

Wacky

Badass junkie
Vandaag ben ik ook 11 dagen gestopt met blowen. Dit is de zoveelste keer, maar nu gaat het ook echt lukken. Mijn motivatie is stukken sterker dan vorige pogingen. Vorige keren was ik niet van plan helemaal te stoppen, maar dacht ik net als hierboven iemand schrijft dat ik het na 2 weken wel weer alleen in het weekend zou doen of dat soort ideeen. Werkt niet dus. Nu stop ik helemaal en minimaal voor een jaar ofzo. (In principe permanent, maar wie weet kan ik het over een paar jaar wel weer met mate ofzo) Heb al zonder veel moeite bij blowende vrienden zitten toekijken.

JUNGLIST

Experimenterende gebruiker
Dit is de 3e dag sinds ik gestopt ben en ik voel me niet echt actiever dan eerst ofzo maarja :grin: Ik wil gewoon de eerste paar maanden van m'n nieuwe opleiding goed beginnen, daarna zie ik wel verder. Succes allemaal :)

Bovenaan