Gekke krampen

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik krijg regelmatig last van hele verkrampte/verdoofde handen als ik een nachtje flink aan de pep zit en doorhaal. Vaak krijg ik het opeens tijdens de seks en/of vlak na een orgasme. Het begint met heftige tintelingen in mijn bovenarmen - vlak bij mijn oksels - en dan straalt het uit naar mijn beide handen en vingers.
Dit is een heel naar gevoel en is anders dan de bekende en lekkere "speedtintelingen" die ik vaak tijdens de rush heb. Mijn handen en vingers voelen echt helemaal verdoofd en tegelijkertijd ook zwaar tintelend, ook kan ik mijn vingers niet goed meer bewegen en gaan ze in heel gekke verkrampte posities staan als ik ze "ontspan". Soms trekt dit gevoel ook nog verder naar mijn bovenbenen en voeten.... Als ik dan een tijdje niets meer doe en rustig blijf liggen, trekt het na een tijdje wel weer wat weg. Toch blijft het heel raar en onprettig, zeker als ik lekker aan het seksen ben of net klaar ben! Weet iemand hoe dit komt?? Herkenbaar? Ik maak me er wel eens ongerust over namelijk....

Solidius

Badass junkie
Kramp heb ik ook weleens tijdens de speedrush, meestal als ik te lang in dezelfde positie zit.
Maar dat verhelp ik door af en toe op te staan en te bewegen / dansen.

3970

Wijs gebruiker
Ik ben geen expert, maar mijn idee zou zijn dat het te maken heeft met de bloedtoevoer, de vernauwde bloedvaten. En op het moment dat je dan een lichamelijke inspanning levert, kom je misschien wat bloed tekort op sommige plaatsen? :confused:

Hemi

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb dat in mijn voeten met name de tenen die dan plots naar elkaar toe te trekken en mijn pees in mijn voet strak trekt.
Doet pijn en ik moet dan echt iets bewegen door te gaan staan of mijn voet p de grond te zetten.

:wave:

Addick

Bewuste gebruiker
Als ik wat langer op ben kan ik soms mijn duim niet houden,en begint zomaar te bewegen of ik heb meestal krampen de volgende dag omdat die spieren denk ik heel hevig aangespannen zijn geweest.

En ik voel ook verdoving rond mijn mond en tintelingen net als met coke een beetje. Als ik dat voel weet ik dat ik moet kotsen of misselijk word of het ineens heel warm ga krijgen terwijl ik dan nog niet misselijk ben,maar dat is teken dat ik tussen dan en 10 minuten zeker weten ga kotsen of eventje ziek worden.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het klinkt idd alsof je bloedtoevoer dan niet toereikend is, waarschijnlijk in de kleine haarvaatjes. Als je zekerheid wilt zou ik naar de dokter gaan, het kan zijn dat er iets met je hart aan de hand is. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen!!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Tijdens oud en nieuw had ik de beste pep die ik tot nu toe gehad heb en ik had dat ook (voor het eerst). Het voelde wel lekker, maar aan de andere kant maakte ik me er wel een klein beetje zorgen om, het voelde inderdaad alsof mn bloedtoevoer flink verzwakt was.
Kramp heb ik alleen op lange termijn en dan van die helse 'het voelt of mn been afgescheurd wordt' kramp. Nu gebruik ik het nog maar af en toe en heb ik er gelukkig geen last meer van.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TechNora zei:
Het klinkt idd alsof je bloedtoevoer dan niet toereikend is, waarschijnlijk in de kleine haarvaatjes. Als je zekerheid wilt zou ik naar de dokter gaan, het kan zijn dat er iets met je hart aan de hand is. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen!!

Afgelopen zomer heb ik mij al laten checken op mijn hart en bloeddruk. Ik had in die tijd sowieso allemaal rare kwaaltjes, omdat ik toen nog bijna dagelijks snoof... Vlak daarna ben ik toen ook even drie maanden zo goed als clean geweest.
Er was toen niks aan de hand met mijn hart, mijn bloeddruk was zelfs iets aan de lage kant! Dat terwijl je van speed juist vaak een hoge bloeddruk krijgt.....
Ik heb nog even verder rond gekeken en mijn klachten komen het meest overeen met een soort van RSI. Ik heb al vanaf mijn 15de last van beknelde zenuwen in mijn nek en schouders. Ik heb namelijk nogal de neiging om een verkeerde houding aan te nemen, met van die opgetrokken schoudertjes. Ben er al vaak voor in behandeling geweest bij fysiotherapeut, masseurs ed. Over het algemeen gaat het best redelijk d'r mee, maar als ik strak sta, trek ik ongemerkt toch weer met die schouders omhoog. Het gevolg is dat ik vaak ook ontiegelijke pijn krijg daar uiteindelijk, wat duidt op zenuwpijn. Die tintelingen en krampen zouden ook best daar mee te maken kunnen hebben......

Antondebeuker

Experimenterende gebruiker
Heb ik ook gehad, das pijnlijk.
Door een te lange verkeerde houding, vooral achter de PC, raken er bloedvaten bekneld in je schouder/nek, heb je ook last van je hand bij het muizen? Dat je pink de hele tijd naar buiten trekt?
Als je die pijn voelt opkomen (maar eigenlijk al eerder), flink gaan bewegen, rollen met je schouders, als je fysio hebt gehad weet je vast wel wat van die oefeningen, het staat misschien raar, maar het helpt wel.
Verder, als je speed gebruikt, neem een bommetje, niet snuiven, dan werkt het lang niet zo erg op je lijf.
Magnesiumtabletten helpen ook, een tekort aan magnesium kan ook een oorzaak zijn van kramp en stijve spieren.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ok nu ik nog een keertje lees ....
je hebt een tunnel syndroom van capela, heb ik ook in beide polsen.
Dove vingers en of verdoofde vingers aka slapende vingers.
wielrenners en zwangere vrowue nehhebn het ook.
Bij mij gaat het niet weg, deze maand een acupuntuuriste opzoeken.
Die gaat mij verlossen daarvoor heb ik chemische injecties gehad en massages.

Stonie

Northawke

Wijs gebruiker
Kan ook zijn dat je slechte doorbloeding hebt in je handen. Ik heb dat zelf ook, dus vaak koude handen enzo omdat het bloed niet goed in de kleine haarvatjes doorstroomt. Heb je vaak koude handen? Maar je eigen conclusie zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Je kent zelf je eigen lichaam het beste.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Northawke zei:
Kan ook zijn dat je slechte doorbloeding hebt in je handen. Ik heb dat zelf ook, dus vaak koude handen enzo omdat het bloed niet goed in de kleine haarvatjes doorstroomt. Heb je vaak koude handen? Maar je eigen conclusie zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Je kent zelf je eigen lichaam het beste.

Nee, ik heb juist bijna altijd hele warme handen! Ik denk dat het of met de beknelde zenuwen in mijn nek/schouders te maken heeft, of misschien wel dat Tunnelsyndroom waar Lysergine het over had. Ik bedacht me ook meteen dat mijn moeder dat ook heeft namelijk! Weet niet of het een erfelijke aandoening kan zijn, maar dat zit blijkbaar dus wel in mijn nabije familie...Ook even motivatie bij mezelf vinden om een afspraak bij de dokter te maken, dan laat ik het wel even nakijken (ben eigenlijk vrij laks in die dingen en ga meestal pas naar een dokter als de noodklok echt begint te rinkelen).

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
uitstraling van de tenen tot in de nek ...

alle zenuw banen komen tezamen ergens wordt jou zenuw licht aangedrukt. Dat kan door een val geweest zijn op de grond of door een verdikking ergens van weefsel of bot. Als dit drukpunt dus op een zenuwbaan drukt krijg je dove vingers.

Bij mij dachten ze dat het in mij polsen zat kan net zo goed in mijn nek of hals zitten, het vinden van dat druk punt is de oplossing voor mijn probleem. Uitstraling heb ik ook in mijn tenen.

:cry:

Stonie

NicoTn

Newbie
ik heb het ook ooit een keer gehad.. neem gewoon een positie/standje in die voor jouw het fijnste is...

Northawke

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Nee, ik heb juist bijna altijd hele warme handen! Ik denk dat het of met de beknelde zenuwen in mijn nek/schouders te maken heeft, of misschien wel dat Tunnelsyndroom waar Lysergine het over had. Ik bedacht me ook meteen dat mijn moeder dat ook heeft namelijk! Weet niet of het een erfelijke aandoening kan zijn, maar dat zit blijkbaar dus wel in mijn nabije familie...Ook even motivatie bij mezelf vinden om een afspraak bij de dokter te maken, dan laat ik het wel even nakijken (ben eigenlijk vrij laks in die dingen en ga meestal pas naar een dokter als de noodklok echt begint te rinkelen).

Ik zou inderdaad gewoon even naar de dokter gaan. :) Ik ken dat zelf ook wel; pas als je halfdood bent een keer gaan.

Dozer

Experimenterende gebruiker
komt het niet door je spieren die haast constant zijn gespannen van het speedgebruik?

x

Bovenaan