Gehoorshallicunaties !?

tofke

Experimenterende gebruiker
Vroeger had ik wel af en toe gehoorshallicunaties na langdurig speed-gebruik.. nog iemand hiermee ervaring?!

Lana

Wijs gebruiker
Ja soms liep of fietste ik snachts over straat en dan leek het net of er een heel engelenkoor uit de hemel zong, dat geluid.

En alarmen horen, sirenes. Belde ik weleens de politie om te vragen of ik de ramen en deuren dicht moest doen, helemaal para van t padje.

Of ik hoorde de buren ruzie maken, terwijl er een oude bejaarde vent alleen woonde.

Of ik hoorde m´n ouders (toen k 15 was) beneden over mij praten over m´n druggebruik, terwijl ik boven in m´n slaapkamer was en het eigenlijk helemaal niet kon verstaan. En denken da´k het woord voor woord wel kon verstaan. Of ik hoorde m´n moeder huilen terwijl het niet zo was.

tofke

raar..

ja.. raar eh.. de beste die k ooit had was toen ik op een nacht naar huis wandelde..

ik hoorde constant een beestig goeie schijf draaien in de verte.. terwijl ik maar al te goe wist dat dat niet kon daar!

Amuseerde me der wel mee! Gratis muziek.. weette wel..

Drientje

DF-koning
ja dat kan wel kloppen nu ik er over na denk. ik fietste na een weekendje stappen eens naar huis en toen hoorde ik een haan kraaien, even verder op hoorde ik mensen ruzie maken en op dat stuk wonen geen mensen en het was licht en zag niets van mensen of hanen... ik denk doordat dat komt omdat je para wordt. k ben ook wel eens gestopt met de auto omdat ik dacht dat hij uit elkaar viel ofzo...

Ik zou zeggen zolang het geen geluiden zijn die je angstig maken: geniet ervan(zeker als je gratis muziek hebt :mrgreen: ...

XxXxXxXx
Drientje

Brandon

Bewuste gebruiker
ja die gratis muziek heb ik alleens gehad :P maar dan van de pillen :) maarja dan kwam ik ook van q-base dusja zal wel omdat de bas nogsteeds in mijn oren dreunde :grin: Zat in de taxi onderweg naar huis dusja kan eigenlijk niet, heb er toen niet zo bij stil gestaan maar nu je dit topic hebt geopend :grin:.

Waren trouwens wel echt vette nummers :P

Greetz

zommes

Badass junkie
Dat heb ik ook altijd als eerst na te lang wakker + pep. In de verte hoor ik dan feesten en mensen. Best lachen op zich. Alleen soms ga je voorzichtig lopen om beter te luisteren en dan raak je in de war, dat is irritant.

Ellesdee

Badass junkie
zommes zei:
Dat heb ik ook altijd als eerst na te lang wakker + pep. In de verte hoor ik dan feesten en mensen. Best lachen op zich. Alleen soms ga je voorzichtig lopen om beter te luisteren en dan raak je in de war, dat is irritant.

dat heb ik met xtc...
dan hoor ik uren na t feestje t feestgedruis zeg maar nog steeds... :confused:

Marlon

Belezen gebruiker
Heb ik ook wel ja... Heb ook vaak dat ik gewoon iets aan het doen ben en er aangebeld wordt en dan doe ik open, terwijl ik een *dingdong* bel hoor en mijn bel gewoon een heel irritante zoemer is. Maar tóch gaan kijken he.
Heb ook afentoe dat ik ineens het luchtalarm hoor of dat ik op straat loop en dat iemand me roept. Maar niet dat ik echt muziek hoor, wel als ik uit geweest ben, maar dat heb ik gewoon wel vaker nog als ik uit geweest ben (zelfs als ik 100% nuchter ben).

Deranged

Badass junkie
Ik heb zo wel een paar keer naar de radio geluisterd toen ik eindelijk in bed lag na twee nachten wakker.

berbe

Bewuste gebruiker
kuttigste gehoorhaluci's bij mij ware in een peploos moment
fluister stemmetjes speed speed

en watk veel heb auto van me vader straat in hore rijde en half uur later nog niemand thuis en dat 10000 keer op avond word je gek van heel de tyd aan hetraam te gaan kijke

en dan mense naar je toe hore sluipe
en als je rechtstaat ze weg hore lope

en voor de rest wat iedereen wel heeft denk ik
=>denken dat er iem iets tege je zei
-hè wat zei je
-ik zei niets
-ah k dan
en dat5 min erna weer

en telefoons hore afgaan en voelee trille in je broekzak
pak je je gsm niemand gebeld en geeen sms :openmouth:

Imke

Badass junkie
berbe zei:
kuttigste gehoorhaluci's bij mij ware in een peploos moment
fluister stemmetjes speed speed

en watk veel heb auto van me vader straat in hore rijde en half uur later nog niemand thuis en dat 10000 keer op avond word je gek van heel de tyd aan hetraam te gaan kijke

en dan mense naar je toe hore sluipe
en als je rechtstaat ze weg hore lope

en voor de rest wat iedereen wel heeft denk ik
=>denken dat er iem iets tege je zei
-hè wat zei je
-ik zei niets
-ah k dan
en dat5 min erna weer

en telefoons hore afgaan en voelee trille in je broekzak
pak je je gsm niemand gebeld en geeen sms :openmouth:

En een inbreker in je huis horen terwijl je op het toilet zit, die der helemaal niet is?? :P

tofke

peploos

Hmm, das wel t eerste dat ik ervan hoor... dingen horen die er niet zijn wanneer je nuchter bent...

De eerstvolgende weken ga ik noodgewongen even moeten clean blijven. dus ga k dat toch is in de gaten houden:)

Pommetje H.

Bewuste gebruiker
Nou bingo! Ik heb het hoor.

Ik hoor de hele tijd brandweerwagens en ambulances.... niet zo leuk dit...

Of er is echt iets gebeurd, dat is nog veel minder. Denk het niet, want het kwam zonet ook al uit mijn luidsprekers... Ik ga hier even over peinzen denk ik.. :rolleyes:

Pommetje H.

Bewuste gebruiker
Nou, toen ik net onder de douche stond, hoorde ik ook weer vanalles. Ik ben overtuigd van de geluidshallucinaties.
Ik denk dat de grote spin straks ook voor me gaat zingen :openmouth:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
heb het vaak als ik een paar pillen op heb, als ik dan in me kamer kom hoor ik alle nummers van de hele avond weer opnieuw, is wel gezellig, ook hoor ik af en toe een stem van een goeie vriend dan kijk je naar waar t vandaan komt en dan denk je wtf ik zit allang thuis :mrgreen:

kortom de geluiden die je veel hoord op een avond zoals vrienden muziek etc etc (kermis geluiden :P de laatste keer :P ) hoor ik nog vaak nadat de avond afgelopen is. :wave:

candy

Bewuste gebruiker
te lang wakker op pep! ja, hoor ook wel eens dingen die niet zijn!!!eerste keer heel raar,nu niet echt storend ni meer.

berbe

Bewuste gebruiker
Re: peploos

tofke zei:
Hmm, das wel t eerste dat ik ervan hoor... dingen horen die er niet zijn wanneer je nuchter bent...

De eerstvolgende weken ga ik noodgewongen even moeten clean blijven. dus ga k dat toch is in de gaten houden:)

dat is wel na dagelijks gebruik eens nuchter kome te zitte eh
mja probeer maar gebruik eens paar weeke heel wat elke dag
zal je wel zien/hore:d

domzel

Belezen gebruiker
je went er aan als je het elke dag doet.
als je "zo af en toe" nachten wakker blijft, is het iedere keer een beleving

Pommetje H.

Bewuste gebruiker
Ja man! Vertel mij wat....ik zit de hele dag al in een megatrip door beetje teveel speed, beetje teveel pillen en veel te weinig slaap....
In het begin is het wel grappig, je denkt ook echt dat je stemmen hoort praten over dingen die in je hoofd gebeuren, dus je valt van de ene verbazing in de andere.
Maar aangezien mensen, in ieder geval ik, graag controle over hun hoofd houden, word je er behoorlijk zat van op den duur. En als je er niets aan kan doen, tenmiste, ik vraag me af wat je eraan kan doen, is het heel frustrerend en space je waarschijnlijk nog verder veel weg.
Nee, geen aanrader als het te lang duurt....

domzel

Belezen gebruiker
bij mij is de veroorzaker van die geluidshallucinaties vaak het gezoem van mn pc... moet je maar eens op letten, als je er last van hebt. een of ander constant geluid bijv. een computer, of een vliegtuig heel ver weg is vaak de oorzaak. in mn hoofd wordt dat vervormd ofzo

Jelle Snel

Belezen gebruiker
ja klopt, maar dat van je telefoon stond een paar maanden geleden nog in de krant. Meer mensen hebben dat, schijnt al een aandoening te zijn. mensen die gewoon constant het idee hebben te worden gebeld of gesmst :confused:
haha, maar dat van je gehoor daar heb ik gelukkig nog geen last van gehad

pepgirl

hoort erbij, op t laatst hoor je vanalles , mensen praten, sirenes, en als ik wil rusten wordt ik vaak gek omdat ik mezelf steeds hoor ademen en als je daar 1 x naar luistert kun je er niet meer mee ophouden. of je hoort diegene naast je steeds ademhalen.

68899

Bewuste gebruiker
Heb niet echt gehoorshallicunaties, maar wel zoals pepgirl zegt, dat je je zelf hoord ademen als je wilt gaan slapen. :wave:

Tekyesss

Ja ik ken het ook, vooral de sirenes komen me bekend voor.
Na een tijdje word het inderdaad bestttt irritant!

XpRnz

Laatst onder de douche dacht ik een helikopter in de badkamer te horen, maar wist niet of het nou echt of nep was.. geluiden vanuit m'n pc veroorzaken ook de raarste dingen, vooral alsof er overal mensen door het huis 'sluipen'. Ik ga dan ook echt kijken of ze er zijn.. meermalen dus, over paranoide gesproken haha! :rolleyes:

Mensen ook last van je helemaal kapot schrikken van het kleinste geluid?

Tekyesss

XpRnz zei:
Laatst onder de douche dacht ik een helikopter in de badkamer te horen, maar wist niet of het nou echt of nep was.. geluiden vanuit m'n pc veroorzaken ook de raarste dingen, vooral alsof er overal mensen door het huis 'sluipen'. Ik ga dan ook echt kijken of ze er zijn.. meermalen dus, over paranoide gesproken haha! :rolleyes:

Mensen ook last van je helemaal kapot schrikken van het kleinste geluid?

Hahah dat heb ik ook, ik heb het vooral onder de douch en in bed, vrij irritant als je wilt slapen ja :P

nutsss

Wijs gebruiker
Ik hoor constant mensen praten en het lijkt dan van de buren af te komen. Vaak gaat het ook over mij,,,

ik hoor idd vaak stemmen uit geluiden. Koelkastgeluid, pc etc

MissDior

Bewuste gebruiker
Ik heb idd ook vaker gehoord dat mensen het over me hadden haha!!
Voor mij betekend dat meestal dat ik maar op bed moet gaan liggen!!:mrgreen: :mrgreen:

:wave:

nutsss

Wijs gebruiker
Gister uit geweest maar ik trok het niet lang. Wat slaap ingehaald want ik hoorde inderdaad net als deranged overal muziek klinken. Ik vond het al zo opvallende dat ze de laatste dagen die ouwe nummers van Shakin' Stevens weer eens draaiden...

En ieder ander geluid op de achtergrond veranderd zowat in een stem.

slapen is ook wel lekker op zn tijd...

Bovenaan