Gebruik.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
hallo allemaal, zaterdag heb ik met een maat een feesiej, ik heb nog maar 1 keer xtc gebruikt en dat was veel te veel, dit keer werk ik er maar 1 naar binnen en neem er dus ook niet meer naar binnen zodat ik voorkomt meer te pakken terwijl ik in me trip zit.

Nu is me vraag vanwege iets wat ik daarvoor nog te doen heb kan ik pas een uur of 12/1 naar binnen, het feesiej is 6 uur afgelopen, dan ga ik pitten bij een maat en zorg ik 5 uur weer thuis te zijn, ben ik dan gewoon me eigen en niet hartstikke moe?
Want de laatste weken was ik erg moe en heb ik gewoon bijna 20 uur geslapen, had veel geblowd en weinig geslapen. Ook hebben we wel een blowtje die zaterdag hoelang voor de pil moet ik blowen zonder dat de effecten elkaar sterker maken?

Een maat die wil ook is een snoepie proberen maar omdat het zijn 1e keer is vraag ik me af of het slim is op een feest te doen?

Help me aub.

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Ikzelf wou mijn eerste pil niet op een feesje steken, maar hangt van persoon tot persoon af zeker. Als hij het echt wil, geef hem dan niet teveel :P en laat hem misschien inslagen op een rustige plek? zodat hij wat kan wennen aan het effect...

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Oja nog een vraagje, de eerste keer had ik er 3 of 4 genomen waar ik spijt van heb aan de ene kant, nu neem ik er maar 1, nu is me vraag herinner ik me gewoon alles of ga ik geen gekke dingen doen want met me eerste keer weet ik niks meer, en wil dit niet op een feest meemaken natuurlijk.

Moes-4

Experimenterende gebruiker
Ik zou hem maar een halfje geven, als ie het per se op een feest wil doen. Kan ie altijd nog de andere helft bij nemen..

En je herrinnert je alles nog gewoon hoor, tenminst ik iig wel altijd.
En ik heb juist dat blowen het effect eerder minder maakt dan erger, ik rook er ook meestal aan het eind eentje zodat ik kan slapen :grin:

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ja ik vond het ook heerlijk maar het werd wel erger haha.

Allebij een halfje kan denk ik ook he?
Ga je daar ook hard genoeg van dan. En ben ik weer normaal 16/17 uur na inname denk het wel he?

TrippyShit

Badass junkie
Rond 5uur volgende dag bedoel je? Dan zal je je, mits je echt goed geslapen hebt, wel wat moeier voelen natuurlijk. Alleen van 1tje merk ik meestal weinig de volgende dag.

Over je vriend. Waarom niet 1e keer op feest. Hij zal het geweldig vinden en het nooit meer vergeten :P Als ik toen kon kiezen om er mee uit te gaan zou ik daarvoor gekozen hebben.
Anders geef je hem eerst een halve? Misschien op letten dat ie wel afentoe wat water ofzo drinkt etc. Komt gewoon goed. Gewoon mee laten doen zeg ik :wink:

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Zo dacht ik ook inderdaad, mijn 2e keer wordt het en weet nu dus alles goed en zorg dat we genoeg drinken etc.

Ik wou er zelf gewoon 1 nemen, 6 uur is het afgelopen dan ga ik naar die maat zijn huis, slapen en als het lukt tot een uur of 3/4 slapen en dan naar huis. Merk je ook wel wat van een halve of is dat veel minder als een hele, wil wel een lekker tripje natuurlijk op zo'n feest :grin:

Bedankt voor jullie reactie's ik laat wel even weten hoe het was. Ik heb er zin in! :rock:

033Amnesia

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Zou voor 6 uur gewoon een hele erin gooien..

Iemand wilt het voor de eerste keer doen en twijfelt of die het wel op een feest wilt doen en jij raad hem gelijk een hele aan voor de eerste keer.

Ik bedank je alvast namens de topicstarter voor het goede advies.

Nee, op een feest is geen probleem hij zou het alleen maar chiller vinden dan ergens buiten ofzo. Geef hem gewoon een halve eerst zodat hij aan het effect kan wennen, en misschien spaced hij al hard genoeg van een halve, iedereen reageert er anders op, begin altijd rustig aan helemaal als het z'n eerste keer is, hoe die pil inklapt kan best wel raar zijn voor mensen die het niet gewend zijn dus niet beginnen met een hele.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
TS jij bent toch 15?

Dan hoor je je niet met MDMA/XTC bezig te houden en het zeker niet aan leeftijdsgenootjes te verstrekken.

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Rotterdam-gabber zei:
Ik weet toch wat er gebeurd en wat ik moet doen, en het is gewoon tof spul om eens in de zoveel maanden te doen.
Komop man, je bent 15!
En je vriendje is dat wss ook, je wenst je vrienden toch geen drugsgebruik toe, en al helemaal niet als ze pas fucking 15 zijn!

Hardstylr

Op een of andere manier erger ik me echt aan joggies van 15 die zich al veel te stoer met xtc bezig gaan houden. Niks persoonlijks tegen jou maar ik zou er gewoon een paar jaar vanaf blijven.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ja, ik snap jullie ook ik vind het zelf ook dom, ik gebruik het niet om stoer te doen want op 1 vriend na mag ook niemand het weten, ik vind het absoluut niet stoer.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Ik ben ook een knaapje van 16 en ik gebruik het ook vaak

Maar ik doe het niet om stoer te zijn ik gebruik het voor het gevoel de euforie die door je lichaam stroomt als hij inslaat :hearteyes: :xtc: :hearteyes: :xtc: :hearteyes:

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Worstenjongen zei:
Ik ben ook een knaapje van 16 en ik gebruik het ook vaak

Maar ik doe het niet om stoer te zijn ik gebruik het voor het gevoel de euforie die door je lichaam stroomt als hij inslaat :hearteyes: :xtc: :hearteyes: :xtc: :hearteyes:

Je ben niet de enige, de gasten die het doen om stoer te zijn vind ik gewoon dom, je doe het voor je eigen omdat je het fijn/leuk vind, niet om stoer te doen.

Javaanse Jongen.

dat slaat nergens op ken je ook maar 1 iemand in je omgeving die het doet om stoer te doen. uh nee want het is niet stoer mensen die niet van drugs weten denken gelijk dat je een junkie bent. ze snappen niet dat drugs recreatief gebruikt kan worden.
niemand slikt een pil om alleen stoer te doen, want iedereen die een pil heeft geslikt vind het et chillste wat ie mee gemaakt heeft.

Dig_this_vibe

Belezen gebruiker
't gaat ook niet om stoer doen. 't heeft onder andere ook met het nog in ontwikkeling zijn van je hersenen te maken. Er wordt ook niet voor niets campagne gevoerd tegen alcohol-gebruik onder de 16. Ga eens na wat xtc met je doet.
Daarbij komt nog dat je op 15 jaar nou niet bepaald volwassen bent. En het "i don't give a fuck" gehalte in je pubertijd ligt toch vaak een stukje hoger dan op latere leeftijd.

Maargoed, ik wil ook zeker niet de wijsneus uithangen. Ben zelf ook (recreatief) gebruiker. Hou het gewoon leuk voor jezelf en doe het maximaal eens per 2/3 maanden.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Op je 16e werken bepaalde hersenfuncties nog niet optimaal omdat je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn. Drugs als MDMA kunnen deze ontwikkeling remmen/nadelig beïnvloeden.

Daarnaast zijn pubers mentaal niet sterk genoeg (wat ook weer met de hersenen te maken heeft) om om te kunnen gaan met (hard)drugs. Vatbaarder voor verslaving, gebrek aan besef van eventuele negatieve gevolgen etc...

Maar goed, tis jullie eigen grijze massa. Ik zou zeggen: wacht er nog een paar jaar mee.

tomz0r

Badass junkie
sjaaktrekhaak zei:
Op je 16e werken bepaalde hersenfuncties nog niet optimaal omdat je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn. Drugs als MDMA kunnen deze ontwikkeling remmen/nadelig beïnvloeden.

Daarnaast zijn pubers mentaal niet sterk genoeg (wat ook weer met de hersenen te maken heeft) om om te kunnen gaan met (hard)drugs. Vatbaarder voor verslaving, gebrek aan besef van eventuele negatieve gevolgen etc...

Maar goed, tis jullie eigen grijze massa. Ik zou zeggen: wacht er nog een paar jaar mee.

Het is over het algemeen he? En MDMA remt de hersenontwikkeling niet. Het richt wel schade aan.
Maar ik raad gebruik inderdaad af, zeker na dat verhaal met dat elke dag blowen en bier drinken. Wacht even tot je zeker weet wat je wil. Want het feit dat je het hier komt vragen zelgt al dat je twijfelt.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ik heb het zelf al een keer gedaan maar dat was niet bij een feest en ging over een vriend meer, de volgende keer XTC komt pas over een maand of 4/5, hou het erg beperkt en max. om de zoveel maanden.

Met bier en weed ben ik bezig te stoppen

tomz0r

Badass junkie
Rotterdam-gabber zei:
Ik heb het zelf al een keer gedaan maar dat was niet bij een feest en ging over een vriend meer, de volgende keer XTC komt pas over een maand of 4/5, hou het erg beperkt en max. om de zoveel maanden.

Met bier en weed ben ik bezig te stoppen

Mocht je het toch nu al van plan zijn, hou je dan echt aan die maanden. Nu lijkt je toekomst nog zo ver weg, maar je hebt je hersenen echt nog een hele tijd nodig. Wees er alsjeblieft voorzichtig mee.

Ilovemdma

Newbie
ik zelf heb mijn eerste pil op toen ik 19 was,

maar zou het absoluut niet eerder doen, want je schrikt je de ^%&%^#^%$@ van het effect kans is groot dat je doodsbang word!! (red je hersens kunnen het niet aan)

ook inderdaad omdat je je nog gewoon bezig moet houden met het schoolfeest en de eerste biertjes .... wees blij dat je 15 bent jou tijd komt nog wel...Als stoerdoenderij de beweegreden i s is het per definitie niet goed!

Ik ben zelf ook geen lieverdje..maar behoed je wel..

gr

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ilovemdma zei:

maar zou het absoluut niet eerder doen, want je schrikt je de ^%&%^#^%$@ van het effect kans is groot dat je doodsbang word!! (red je hersens kunnen het niet aan)

ook inderdaad omdat je je nog gewoon bezig moet houden met het schoolfeest en de eerste biertjes .... wees blij dat je 15 bent jou tijd komt nog wel...Als stoerdoenderij de beweegreden i s is het per definitie niet goed!

gr

Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.
Maar dit topic heb ik nu al iets van een anderhalve maand geleden gemaakt he...
En waar ik zit hebben geen schoolfeesten, ben maar naar 1 schoolfeest gegaan 2 jaar geleden maar was erg saai. Ik heb ong. half jaar elke dag geblowd. ik ben nu 5 weken gestopt dus dat vind ik al erg goed. Enkel een pilletje op 2 of 3 party's volgend jaar, en als alles weer goed gaat, geen problemen meer heb, helemaal clean ben en weer "normaal" leef zoals elke 15-jarige hoort te doen (Dan bijna 17), wil ik misschien een hallucineerde drug gebruiken.

Popper

Belezen gebruiker
Rotterdam-gabber zei:
[Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.
En waar ik zit hebben geen schoolfeesten, ben maar naar 1 schoolfeest gegaan 2 jaar geleden maar was erg saai. Ik heb ong. half jaar elke dag geblowd. ik ben nu 5 weken gestopt dus dat vind ik al erg goed. Enkel een pilletje op 2 of 3 party's volgend jaar, en als alles weer goed gaat, geen problemen meer heb, helemaal clean ben en weer "normaal" leef zoals elke 15-jarige hoort te doen (Dan bijna 17), wil ik misschien een hallucineerde drug gebruiken.

Kijk, en als je er dan achterkomt dat je van MDMA ook kunt gaan ''hallucineren'', zit je weer aan de pillen. Toch wel verstandig als je voortaan ook ff opzoekt wat MDMA met je doet, want je kan er wel degelijk dingen van gaan zien/denken. :openmouth:

tomz0r

Badass junkie
Rotterdam-gabber zei:
Ilovemdma zei:

gr

Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.

Als je je hier maar aan houdt.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Popper zei:
Rotterdam-gabber zei:
[Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.

Kijk, en als je er dan achterkomt dat je van MDMA ook kunt gaan ''hallucineren'', zit je weer aan de pillen. Toch wel verstandig als je voortaan ook ff opzoekt wat MDMA met je doet, want je kan er wel degelijk dingen van gaan zien/denken. :openmouth:

Dat heb ik al meegemaakt, ik heb een hoop gezien, het is nu al bijna 3 maanden geleden, me volgende keer wordt pas in maart schat ik.

In de tijd dat ik elke dag blowde en dronk wou ik meer proberen en niks intresseerde me meer, ik wou gewoon meer MDMA gebruiken, ik wou hallucineerde drugs gebruiken, gelukkig heb ik dat dankzij een aantal ex-verslaafden en andere mensen nog niet gedaan, en ben ik gestopt met blowen, nu zie ik overigens de gevaren er van in en hou ik het beperkt. Het enigste qua alcohol en drugs wat ik nu binnen krijg is hooguit 1 of 2 biertjes in de week (Ben bijna 16), en ook dit ga ik niet vaker doen, ik ben verslavingsgevoelig en wil niet ook verslaafd raken aan alcohol. Gekg enoeg kon ik makkelijk stoppen met bier zuipen enkel met weed had ik moeite.

Bovenaan