focus op gezondheidsfreak ipv drugsfreak..Gebruik nu al sins juni/juli of augustus vrijwel iedere avond iets.
Vind het dermate lastig dit niet te doen en zou graag mijn gebruik zwaar terug dringen.
Hebben jullie enige tips om te mijn gebruik terug te dringen naar 1 of 2x per week tops ipv 5-7x per week?
Gebruik nu al sins juni/juli of augustus vrijwel iedere avond iets.
Vind het dermate lastig dit niet te doen en zou graag mijn gebruik zwaar terug dringen.
Hebben jullie enige tips om te mijn gebruik terug te dringen naar 1 of 2x per week tops ipv 5-7x per week?
Ja dit, zoek wat anders, nieuwe activiteiten zodat je je niet verveeltPlannen werkt idd zeer goed. Voor mij toch. Maak een soort weekschema. En een afbouwschema. Eens je dagelijks gebruikt is het in het begin wss zeer moeilijk, maar als je dat al kan doorbreken zit je op de goede weg.
En zoek andere dingen om te doen, zoals sporten, koken, tv kijken, socialize...
Succes !
Voornamelijk niet dagelijks.
Eens per 3-4 dagen of weekends is oké.
Denk dat 3-4 dagen haalbaarder id
Eerst even een tijdje helemaal stoppen, daaraan wennen, in de tussentijd erachter komen wat voor jou het beste werkt om te ontspannen zonder middelengebruik, en dan na een maandje of 3-6 kijken of er middelen zijn die je af en toe kunt en/of wil gebruiken.Gebruik nu al sins juni/juli of augustus vrijwel iedere avond iets.
Doe niet alsof je geholpen wil worden terwijl je gewoon door wil gebruiken. Begint gewoon irritant te wordenNope Nope nope nope nope
Zou je goed doen. En leer eens berichten citeren. Zo onduidelijk als wat steeds.Geen 3-6 maanden 😒
Nope Nope nope nope nope
Doe niet alsof je geholpen wil worden terwijl je gewoon door wil gebruiken. Begint gewoon irritant te worden
Welke vrienden?
Misschien als je meer moeite steekt in de mensen die ook moeite in jou steken en je willen helpen dat je wat meer sociale contacten opbouwt ook.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als je een paar maanden nuchter blijft?Geen 3-6 maanden 😒
Zo was er nog eentje op dit forum. Teveel aandacht aan besteed ook. Willen helpen maar iets van respons terug krijgen ho maar. En ondertussen wel verder klagen. Maar goed, zoek het inderdaad maar zelf uit. Trek m’n handen hier ook vanaf, verspilde energie.Joh, laat gaan. Hij zit liever in zijn comfort zone van misbruik en zelfmedelijden. Volwassen persoon he. Lekker zelf keuzes laten maken.
Veel te zwaar om 3-6 maanden nuchter te zijnWat is het ergste dat er kan gebeuren als je een paar maanden nuchter blijft?

Ja sowieso moet je natuurlijk met benzo's eerst langzaam afbouwen. Maarja, ik denk wel dat je moet begrijpen dat juist deze opvatting, dat het te zwaar is om nuchter te zijn, ervoor zorgt dat het niet lukt om het bij af en toe te laten.Veel te zwaar om 3-6 maanden nuchter te zijn
Veel te zwaar om 3-6 maanden nuchter te zijn