Gebruik minderen tips?

benzzzy

Badass junkie
Gebruik nu al sins juni/juli of augustus vrijwel iedere avond iets.
Vind het dermate lastig dit niet te doen en zou graag mijn gebruik zwaar terug dringen.

Hebben jullie enige tips om te mijn gebruik terug te dringen naar 1 of 2x per week tops ipv 5-7x per week?

Cruelti.

Bewuste gebruiker
Je spullen niet meer in huis hebben. Bij een vriend of kennis stashen. Als je er zoveel moeite mee hebt en je hebt het in huis ga je sowieso gebruiken.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik herken het gevoel heel sterk. Het maakt meestal niet zoveel uit wat ik neem, maar wil iedere avond wel wat nemen. Overdag heb ik hier een stuk minder drang naar. Dat is nu al zo'n 15 jaar zo.. Ze noemen het een roesverslaving.

Mijn tip is om het met de dag te bekijken. Stel jezelf 's avonds (nuchter) de vraag of je je chill voelt. Stel jezelf daarna de vraag of je wilt gebruiken (inclusief de bijkomende brakheid de volgende dag). Waarom zou je drugs gebruiken, als je je toch al chill voelt? Indien je er toch voor kiest om te gebruiken, hou dan de dosissen laag en wissel regelmatig af met verschillende middelen.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Vind het dermate lastig dit niet te doen en zou graag mijn gebruik zwaar terug dringen.

Hebben jullie enige tips om te mijn gebruik terug te dringen naar 1 of 2x per week tops ipv 5-7x per week?
focus op gezondheidsfreak ipv drugsfreak..
oftewel een 'slechte' verslaving vervangen door 'goede'
weekje koolhydraten en suiker detox..
daarna in zeer geringe mate..
om de dag joggen.

je drugs gebruik vtv inplannen.. als beloning.

geflipt

Wijs gebruiker
Plannen werkt idd zeer goed. Voor mij toch. Maak een soort weekschema. En een afbouwschema. Eens je dagelijks gebruikt is het in het begin wss zeer moeilijk, maar als je dat al kan doorbreken zit je op de goede weg.

En zoek andere dingen om te doen, zoals sporten, koken, tv kijken, socialize...

Succes !

*.exe2.0

Wijs gebruiker

Wat is je doel als je zegt zwaar terug dringen?
Daar zou ik mijn gedrag dan op afstemmen.
Ik bedoel, wees specifieker.
Alleen weekend? Of 1x per 3-4d? Met minstens 1d ertussen?
Welke middelen wil je het liefst kappen?
En welke absoluut (nog) niet? Welke nooit?

Maak er hapklare brokken van dan kan je er beter naar handelen, stap voor stap, middel voor middel desnoods.
Gewoontes creëer je door zulke plannen te maken en op te volgen. Maakt e.e.a. overzichtelijker, makkelijker uit te voeren.

En mindset is alles! Maar die is er al anders schreef je dit niet!

EDIT: zoals @geflipt zegt: andere bezigheden zoeken, 100% mee eens. Ik zweer het bij sport.
Jezelf belonen ook, liefst niet met drugs. Je houdt zo het te positieve idee over drugs in stand.
En een normaal dag- en nachtritme. Dat maakt zo'n waanzinnig verschil voor je geest.

Laatst bewerkt:

benzzzy

Badass junkie
Voornamelijk niet dagelijks.
Eens per 3-4 dagen of weekends is oké.
Denk dat 3-4 dagen haalbaarder id

TripJess

Bewuste gebruiker
Plannen werkt idd zeer goed. Voor mij toch. Maak een soort weekschema. En een afbouwschema. Eens je dagelijks gebruikt is het in het begin wss zeer moeilijk, maar als je dat al kan doorbreken zit je op de goede weg.

En zoek andere dingen om te doen, zoals sporten, koken, tv kijken, socialize...

Succes !
Ja dit, zoek wat anders, nieuwe activiteiten zodat je je niet verveelt

Neo-Shulginist

Badass junkie

Eerst even een tijdje helemaal stoppen, daaraan wennen, in de tussentijd erachter komen wat voor jou het beste werkt om te ontspannen zonder middelengebruik, en dan na een maandje of 3-6 kijken of er middelen zijn die je af en toe kunt en/of wil gebruiken.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Nope Nope nope nope nope
Doe niet alsof je geholpen wil worden terwijl je gewoon door wil gebruiken. Begint gewoon irritant te worden

ik snap de mentale spagaat.. wel niet wel niet.. verslaving die aan je trekt.. en de wens om er vanaf te zijn.

wat Neo-Shulginist zegt.. detox.. pas nadat je een tijdje nuchter/ clean bent kun je pas weer wat meer op jezelf gaan bouwen/vertrouwen.
nu moet/ kan je het beste gebruik maken van dat ( spaarzame ) moment dat je dingen helder ziet en een belangrijke stap wagen.
ik denk in jouw geval en hoeveelheid van gebruik, dat een afkickkliniek mss het beste idee is.

Poederpret

Bewuste gebruiker
Wat voor mij helpt is bijhouden hoe lang ik nuchter ben, als je echt kan zien hoelang je al zonder bezig bent geeft dat een goed gevoel en heb je minder sterk de neiging om iets te gaan gebruiken in mijn beleving. Kan je niet iets leuks gaan doen met vrienden om afleiding te zoeken van je gebruik?

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Oja, je bent er zo een.

Aandacht vragen, oplossingen aangeboden krijgen en dan wazig en op negatieve manieren reageren.
Beetje emotioneel gijzelen noemen ze dat in de psychologie als ik me niet vergis.
Op dm's heb ik je ook meermaals benaderd en reageer je ook al niet inhoudelijk.

Laat maar gast, van mij niks meer. Je wil het niet.

Geen vrienden dus.
Net twintig ben je toch?
Crimineel verleden begreep ik?
Roesverslaafd en je flirt me heroïne.

Sterkte op rock bottem.

#byezwaai

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
gebrek aan een sociale kring draag bij aan verslaving.
geen sociale controle.
geen warmte.
verveling.

er staan wat goede tips in deze thread.
't is erop of eronder voor jou denk ik.

ik weet dat je wel eens al je honderden euro's aan drugs weg hebt gespoeld..
dus je wil het wel.

sterkte..

• Like
Waarderingen: Juun

Spyro

DF-koning
Misschien als je meer moeite steekt in de mensen die ook moeite in jou steken en je willen helpen dat je wat meer sociale contacten opbouwt ook.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Misschien als je meer moeite steekt in de mensen die ook moeite in jou steken en je willen helpen dat je wat meer sociale contacten opbouwt ook.

Joh, laat gaan. Hij zit liever in zijn comfort zone van misbruik en zelfmedelijden. Volwassen persoon he. Lekker zelf keuzes laten maken.

Spyro

DF-koning
Joh, laat gaan. Hij zit liever in zijn comfort zone van misbruik en zelfmedelijden. Volwassen persoon he. Lekker zelf keuzes laten maken.
Zo was er nog eentje op dit forum. Teveel aandacht aan besteed ook. Willen helpen maar iets van respons terug krijgen ho maar. En ondertussen wel verder klagen. Maar goed, zoek het inderdaad maar zelf uit. Trek m’n handen hier ook vanaf, verspilde energie.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
zeg eens: bedankt voor jullie suggesties.

en zeg eens: ja, dat is het proberen waard.

of: ik zou met een maand kunnen beginnen.

jezelf een idee aanpraten.. probeer het eens.

ik denk.. nee ik weet zeker dat het advies van mensen komt die ook heel laag, diep en ver zijn geweest.

je klinkt nu als een:

Screenshot 2020-11-30 at 20.43.06.png

laatste post totdat er een ander geluid uit deze thread komt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Veel te zwaar om 3-6 maanden nuchter te zijn
Ja sowieso moet je natuurlijk met benzo's eerst langzaam afbouwen. Maarja, ik denk wel dat je moet begrijpen dat juist deze opvatting, dat het te zwaar is om nuchter te zijn, ervoor zorgt dat het niet lukt om het bij af en toe te laten.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Oh ben je nou al het tweede lid wat ik vanavond verhaspel? Excuus, er schijnt wat mis met mijn geheugen te zijn. Ik dacht dat een post van 'shit ik ben afhankelijk' van jou was maar mss reageerde je ook daar ofzo.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar dus om dezelfde reden: ik was nogal te stevig bezig. Misschien heb je nog een post van me gelezen dat het te ver ging met 4-MMC. Ik gebruikte sowieso al 13 jaar dagelijks cannabis en de laatste maanden was daar ook dagelijks alcohol of dissos of benzos bijgekomen. Dat ging gewoon te ver.

Dus is het tijd om pas op de plaats te nemen. Dat is in het begin even wennen maar dat is nou juist het punt. Die nieuwe basis is even nodig. Dus ik ben ook gewoon even 3-6 maanden niks aan het nemen.

Het lastige van proberen te minderen is dat je brein juist zoveel mogelijk op de automatische piloot probeert te doen. Dus om de hele tijd je gedrag een beetje bij te sturen is veel lastiger dan in één keer een ommezwaai maken en daar een nieuwe gewoonte van maken.

Daarnaast klinkt het een beetje alsof er nog wel wat dingen zijn om uit te pluizen en te ontwikkelen: kennelijk is een nuchter bestaan te beladen en heb je moeite met het onderhouden van sociale contacten. Drugs gaan er echt niet bij helpen om dat te verbeteren.

Kijk, als je door wil gaan met gebruiken is dat natuurlijk prima. Maar ik heb helaas geen goede tips voor hoe je een beetje probeert te stoppen met drugs zonder de onderliggende problemen aan te pakken. En oplossingen zoeken gaat echt het best als je nuchter bent.

transformated

Badass junkie
@benzzzy ik zou echt eens luisteren naar degene die je proberen te helpen. Neem het maar van mij aan. Je gedraagt je helemaal zoals ik een paar maanden geleden.
Je bent een slimme kerel. Gebruik je verstand man. Iedereen heeft het beste voor met je. Hopelijk probeer je te verminderen of een stabiele dosis te vinden.

Bovenaan