GABA

OtherShore

Badass junkie
Is dit hetzelfde als phenibut??
Nee. Phenibut is een agonist van de GABA receptoren. GABA is de neurotransmitter die aangrijpt op de GABA receptoren. GABA heeft binnen het lichaam een rustgevende werking. Kort gezegd: meer GABA betekent meer ontspanning en minder stress.

Het vermoeden was dus dat GABA supplementen ook een rustgevende werking zouden kunnen hebben, maar in de praktijk werkt dit niet, omdat slechts minimale hoeveelheden GABA daadwerkelijk de bloed-hersenbarrière passeren. Ik zou mijn geld dus aan iets anders uitgeven 🙂

Phenibut heeft wel een kalmerende en rustgevende werking. De werking is een beetje vergelijkbaar met die van GHB, alcohol of benzodiazepines, maar minder sterk.

Queen1990

Experimenterende gebruiker
Nee. Phenibut is een agonist van de GABA receptoren. GABA is de neurotransmitter die aangrijpt op de GABA receptoren. GABA heeft binnen het lichaam een rustgevende werking. Kort gezegd: meer GABA betekent meer ontspanning en minder stress.

Het vermoeden was dus dat GABA supplementen ook een rustgevende werking zouden kunnen hebben, maar in de praktijk werkt dit niet, omdat slechts minimale hoeveelheden GABA daadwerkelijk de bloed-hersenbarrière passeren. Ik zou mijn geld dus aan iets anders uitgeven 🙂

Phenibut heeft wel een kalmerende en rustgevende werking. De werking is een beetje vergelijkbaar met die van GHB, alcohol of benzodiazepines, maar minder sterk.
Oke, dankjewel maar dit heeft dus weinig zin om van de g af te komen? Normaal nam ik phenibut en toen zag ik dit🫣dus heb t besteld 🥺 maar als ik je reactie lees😮‍💨

OtherShore

Badass junkie
Oke, dankjewel maar dit heeft dus weinig zin om van de g af te komen? Normaal nam ik phenibut en toen zag ik dit🫣dus heb t besteld 🥺 maar als ik je reactie lees😮‍💨
GABA is niet gevaarlijk, dus je kunt het proberen, maar ik zou er niet teveel van verwachten. Het zou een beetje kunnen werken of helemaal niet (de onderzoeken zijn inconsistent). Phenibut is echt van een andere orde (bewezen medicijn met bewezen effectiviteit).

Je wilt dus stoppen met GHB? Ik weet niet of phenibut (of een ander middel) dan een goed idee is. Afbouwen is denk ik beter, maar ik ben geen expert.

Raver

Badass junkie
Ik heb een tijdje GABA 1000mg geprobeerd en ik heb niks opgemerkt qua werking of gevoel.

Marketing en puur om geld te verdienen vele supplementen. Weinig supplementen die een (betrouwbare) wetenschappelijke onderbouwing hebben.

Laatst bewerkt:
Bovenaan