Gaat dit te ver?

drugsgebruiker

Experimenterende gebruiker
Gaat dit te ver? (ik ben 22 en student)
Dit was bedoeld als een soort tripreport, maar al schrijvend realiseer ik me dat mijn drugs-inname de laatste tijd wel erg enthousiast is.
Ik was zaterdag naar een hardcore feest geweest . Ik had overdag 4 herbal space trips genomen had daar op dat feest xtc en speed gebruikt. Zondag was ik de hele dag nog een beetje aan het na-spacen. Ik wilde om een uur of 16.00 eigenlijk wel gaan slapen. Ik besloot wat wiet te gaan roken met mijn nieuwe bong. Ik heb nog nooit door een bong gerookt en ik hees het ding helemaal vol met dikwitte rook die ik in een snelle haal inhaleerde. Het was alsof mijn longen in de fik stonden. Super veel hoesten en ik kon bijna geen adem halen. Ik keek in de spiegel en ik zag dat mijn gezicht helemaal geel was. En ik zweette heel veel, het zweet viel letterlijk van mijn gezicht op de grond. En ik was echt knetter van die ene hijs. Toen ben ik even gaan slapen en daarna wat gaan eten. Daarna ben ik weer aan de bong gegaan, maar iets voorzichtiger. Hele avond knetter weer . De volgende dag ben ik ‘s avonds weer aan de bong gegaan en ongeveer 0.75 gram white widow gerookt. Was weer echt heel erg stoned nu ik dit stukje schreef. Ik rook de laatste twee weken ongeveer 5 van de 7 dagen wel wiet. Daarnaast probeer ik sinds een half jaar ofzo xtc en speed. Ik wil eigenlijk alle drugs wel een proberen behalve Heroine of andere opiaten en waarschijnlijk ook Coke, en ook GHB, maar dat vooral omdat het me niet leuk lijkt. Die andere twee omdat je zo snel verslaafd raakt. Ik ga wel mephedrone (MMCAT) (meow, meow) bestellen, maar daarna bestel ik dat nooit meer.

Ik wil graag doorgaan met experimenteren, maar ik ben een beetje bang geworden, dat ik verslaaf ga worden en steeds meer en extremer ga gebruiken. Maar het is niet zo heel leuk, omdat het toch zoooo leuk en spannend en chill is. En de ‘ normale’ wereld is soms stom en saai.
Ik wil mijn gebruik eigenlijk terugbrengen naar 1x per week blowen en 2 keer per maand iets anders.
Is dit een veilig/normaal drugsgebruik?

Fronske

Belezen gebruiker
Als je dat gevoel hebt bij je drugsgebruik wijst dit er vaak op dat je iets moet gaan veranderen aan je gebruik, vóóraleer de slechte gewoontes erin sluipen. Stel regels voor jezelf op en hou je eraan, nu het nog makkelijk is om terug te minderen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat voor de een te ver gaat, kan voor een ander nog wel door de beugel. Het verschilt per persoon. Als jij denkt dat je het beter rustiger aan kan doen, dan heb je waarschijnlijk gelijk. Jij kent jezelf het best...

Wacky

Badass junkie
Je motieven zijn wel heel belangrijk. Experimenteren is opzich niet zo gek, maar als je zegt ook "En de ‘ normale’ wereld is soms stom en saai. " en dat is een heel slecht motief om drugs te gebruiken.

Wat betreft je reactie na het roken van die wiet. 0,75g wiet is wel behoorlijk wat. Als je dat heel snel oprookt door een bong die dat binnen een paar keer inhaleren mogelijk maakt (door de gekoelde lucht kun je veel meer inhaleren dan gewoon met een joint) dan is het wel te begrijpen dat je daar heftig op reageert.

spacewoman

Ik ben na 10maanden weekend gebruik helemaal klaar met de drugs.

De brakke en steeds brakkere en verrotte zondagen wegen niet meer op tegen de space/trip ervaring.
Heb ieder weekend wel bommetjes mephedrone geslikt van alles door elkaar om maar van de kaart te raken..hahaha
Leuke tijden als ik eraan terugdenk,maar het voegt niks toe.
Je manier van denken verandert je voelt je steeds meer in de put enz.
Ik heb nooit veel mdma gebruikt in verband met het bijzonder belangrijke geluksstofje serotonine.
Vandaar de stap naar meow,meow maar die vreet het allemaal uiteindelijk ook weg.
Dus de negatieve kanten van druggebruik steken uiteindelijk toch de kop op.
Misschien dat ik het 1x per 2 a 3 maanden kan doen maar voorlopig helemaal niks.
Drugs is leuk zolang je er maar mee om kan gaan en het leuk en spannend houd.
De paarse knien enz van mepfhedrone heb ik nooit gehad hoeveel ik ook deed,alleen de psychologische nasleep.
Heb ook al de c varianten getest maar die duren ellenlang en je hebt er iets goed bij nodig..
Ach ja als ik me weer eens geroepen voel wat te gebruiken zien jullie me tripreport wel tegemoet.. :wink:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ga wel mephedrone (MMCAT) (meow, meow) bestellen, maar daarna bestel ik dat nooit meer.
Met zo'n kijk op drugs geef je eigenlijk al antwoord op je vraag. :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het nog niet gekocht
Maar hoezo gaat me dat niet lukken? Is het zo extreem verslavend dan?
Dat doet er helemaal niet toe, met zo'n naïefe gedachte kan je het beter helemaal niet kopen.

spacewoman

Ik vind mephedrone best verslavend vergeleken met andere drugs.
Er stond ook in een engels artikel dat het kruising is van coke,heroine,mdma
En ik heb het zelf meegemaakt dat je ontzettend graag in die space wil zitten en blijven dus pak je nog een bolletje.
Vandaar dat ik er ook een aantal maanden mee stop gaat me nu goed af.
Ik stond altijd vrij sterk in me schoenen maar met dat spul voel ik me zwak.
Zoveel mensen zoveel verschillen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mephedrone is bij mij ook echt de enige drugs waar ik bij wil blijven pakken. Ik ben mezelf daar zonder problemen de baas in maar bijvoorbeeld bij speed heb ik dat echt totaal niet.

spacewoman

speed is ook wel leuk gebruikte ik alleen om nachten door te gaan,wat een wandelingen kan je daarmee maken zeg hahaa
Werkte wel snel uit was niet een van de beste hoorde ik later.
maak jij ook bommetjes van de mephedrone?
Hoeveel werk jij er weg op een avond?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
spacewoman zei:
speed is ook wel leuk gebruikte ik alleen om nachten door te gaan,wat een wandelingen kan je daarmee maken zeg hahaa
Werkte wel snel uit was niet een van de beste hoorde ik later.
maak jij ook bommetjes van de mephedrone?
Hoeveel werk jij er weg op een avond?
Ik bom zeker, meestal tussen de 100-250mg op een avond. Het fijne aan het middel vind ik dat ik er ivm speed nauwelijks een kater heb. Snuiven vind ik ook wel fijn/leuk maar dat gaat voorlopig even niet. :P

drugsgebruiker

Petrovic zei:
Ik heb het nog niet gekocht
Maar hoezo gaat me dat niet lukken? Is het zo extreem verslavend dan?
Dat doet er helemaal niet toe, met zo'n naïefe gedachte kan je het beter helemaal niet kopen.

Ik koop geen spul zonder er veel over gelezen te hebben en ik heb inderdaad gelezen dat het erg verslavend kan zijn.

Begin nu toch wel te twijfelen of het wel handig is...

MissieNH

Newbie
Mij mephedrone is juist het probleem dat er nog amper onderzoek naar gedaan is en dus onbekend is hoe verslavend het is. Ze denken dat het te vergelijken is met speed, maar ja geen onderzoek dus dat neem ik niet hoor...

drugsgebruiker

Bedankt allemaal voor jullie reactie

ik heb besloten om geen meow meow te kopen, omdat het zooo verslavend schijnt te zijn. Ik merk aan mezelf dat ik vrij verslavingsgevoelig ben (alleen wiet tot nu toe) en dan lijkt het me geen goede actie om uit alle drugs voor een (van de meest) verslavende te kiezen.

Ik blow ook niet meer en ik ben eigenlijk van plan om me de komende tijd alleen met drugs bezig te houden die (voor mij) niet verslavend werken. De drugs die voor de komende tijd op mijn lijstje staan zijn voor mij XTC en paddo's.

Toevallig gaat het beide in dezelfde week vallen, maar daarna staat er even niets op het programma. Ik heb gemerkt dat je pas na een aantal dagen geen drugs de situatie goed kan beoordelen en ik ben er achter gekomen dat ik met name high van wiet dacht dat ik heel creatief en filosofisch was, maar dat het tegenovergestelde waar is.

Misschien dat ik andere drugs (lees meer kans op verslaving) nog ga proberen, maar pas als ik wat steviger in mijn schoenen sta en mijn huidige doelen heb verwezenlijkt. (colluquium doctum halen om in september op de UvA te studeren).

thx voor de verhelderende reacties!

babalonia

Ik denk heeeeeel verstandig! En voor je toekomstige vriendin/vriend ook wel een fijne gedachte niet met een junkie te hoeven leven.

Fantan

ik zou niet alles proberen maar gewoon bij een paar drugs blijven. zelf vind ik het met wiet, hasj, en truffeltjes en mdma op z'n tijd wel goed.

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik zou erg kijken naar welk middel je gebruikt. Het ene kan vaker dan het andere. Informeer je goed. Cannabis kan in principe wel wekelijks of een paar keer per week, maar xtc, mephedrone, methylone en dat soort middelen moet je gewoon minstens 1-2 maanden tussentijd bij in acht nemen, wil je geen schade oplopen. Onderschat dat niet, die middelen zijn niet onschuldig. Maar verslaving is dan dus ook niet zo'n gevaar, als je het verantwoord houdt. Sowieso omdat die middelen wanneer je het wekelijks of vaker gebruikt, niet meer leuk zijn en je alleen depressief maken als je weer nuchter bent.

Kijk ook eens naar de meer interessante middelen. Psychedelica (paddo's, LSD enz.) zijn lichamelijk niet schadelijk, en kunnen je veel betekenisvollere ervaringen geven.

De gouden regel zou in mijn ogen altijd moeten zijn: kan ik mijzelf nog vermaken als ik nuchter ben, of heb ik daar een middel bij nodig. Gaat het naar het tweede neigen dan ligt volgens mij verslaving op de loer. Blijf eerlijk tegen jezelf.

[edit] ik zie nu pas je laatste bericht, klinkt hel verstandig :) .

Bovenaan