Flashback to hell

Timmie94

Bewuste gebruiker
Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik een tijd terug met twee vriendinnen een lsd trip gehad waarbij er een naar het ziekenhuis moest, kalmeringsmiddelen kreeg, en daar zo'n 7 uur moest uittrippen. (viewtopic.php?f=21&t=56405)

Afgelopen zaterdag waren wij met z'n drieën naar de School geweest, de nieuwe club van een gedeelte van het oude Trouw team. We hebben ons daar uiterst vermaakt en gaan terug naar mijn huis. Daar aangekomen willen we eigenlijk wel ff een blowtje doen zodat we iets makkelijker kunnen slapen. Tijdens het blowen trekt J ineens weg, ze heeft spontaan een flashback naar het moment waarop haar lsd trip bad begon te gaan. Snel neemt M haar mee naar buiten en ik schenk wat appelsap in voor haar. We blijven even buiten maar het gevoel gaat niet weg. We gaan op mijn bed liggen omdat deze kamer niet in haar trip voorkwam. Toch blijft ze super angstig, ze ziet alles opeens weer voor haar.
Ze wilde nooit echt over de lsd trip praten, ze wist er ook bijna niks meer van zei ze, alleen dat het slecht liep maar niet precies hoe of wat voor gevoel daar bij zat.
Nu herleeft ze echter precies alles van waar het slecht ging, ze herinneerd zich de stemmen die tegen haar schreeuwen in een taal die ze niet kent.
We hebben ongeveer twee uur zo op mijn bed gelegen waarbij er momenten waren dat het sterk terugkwam en momenten waarop het niet echt aanwezig was.
Mijn broer werd wakker en kon haar wel een beetje geruststellen dat ze niet weer tripte en dat t door de hash kwam. En hij kon zijn kennis en ervaringen delen met ons/haar wat goed was.

Een uurtje later lag ze te slapen in m'n bed en toen ze vier uur later wakker werd ging het al weer een stukkie beter.

Toen we op bed zaten tijdens haar flashback hebben we onze lsd trip is besproken met z'n drieën, dit was voor het eerst dat J het erover had eigenlijk. Ze wist nu weer wat/hoe het was gegaan die avond en dat deelde ze. Ze vertelde hoe bang en rot ze zich toen voelde.
Toen ze wakker was ook nog even nagepraat hierover.

Ik wilde dit verhaal gewoon even met jullie delen en ben ook benieuwd of mensen soortgelijke ervaringen hebben gehad.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vervelend dat het weer naar boven kwam, maar denk dat het deels te maken heeft met dat ze het eerder heeft weggestopt. Wel goed dat jullie het er nu wat uitgebreider over hebben gehad.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik had je (vorige) tripreport nog niet gelezen, maar heftig heur. Sowieso wel goed om erover te praten! Heeft ze nou uiteindelijk wel het gevoel gehad dat ze 'zichzelf is tegengekomen' of valt dat mee?

Timmie94

Bewuste gebruiker
Voor zover ik weet niet, heb haar destijds wel gevraagd of het iets onderliggends was wat naar boven kwam maar zij zei dat het gewoon de hele ervaring, het verlies van alle juiste zintuiglijke waarneming was waar ze tegen vocht.

Misschien dat, nu het weer naar boven is gekomen, en er over praat, ze wel iets tegen komt..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Timmie94 zei:
Voor zover ik weet niet, heb haar destijds wel gevraagd of het iets onderliggends was wat naar boven kwam maar zij zei dat het gewoon de hele ervaring, het verlies van alle juiste zintuiglijke waarneming was waar ze tegen vocht.

Misschien dat, nu het weer naar boven is gekomen, en er over praat, ze wel iets tegen komt..
Ik ben zelf van mening dat een bad trip of moeilijke momenten in een trip altijd een uitvergrote reflectie van dingen uit het dagelijks leven zijn. Al is het alleen maar het niet kunnen opgeven van de controle. Velen in deze maatschappij worden nou eenmaal opgevoed tot control freaks. Zelf was ik er ook zo eentje, door onder andere trippen heb ik wel geleerd om de contole vaker los te laten.

Het hoeven dus niet eens trauma's of dingen te zijn die in het onderbewuste zijn weg gestopt, maar kunnen ook vrij simpele dingen zijn waar je in het leven tegenaan loopt. Dingen die redelijk klein lijken maar ongemerkt best veel invloed op je dagelijks leven hebben. Naar mijn idee zou ze die trip en de flashback ernaar als een mooie kans moeten zien om meer over zichzelf te weten te komen. Hoewel het misschien niet altijd even leuk is wat je over jezelf te weten komt is het wel de ultieme manier om er iets aan te doen. Maar uiteindelijk zal zij hier zelf voor open moeten staan natuurlijk.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Ja zo denk ik er ook over hoor Bee, en enerzijds is ze wel beetje een controlfreak, anderzijds ook chaoot eerste klas.

Ik ben wel blij dat ik het er nu met M en J over kan hebben en niet alleen met M. En ik hoop dat ze het nu een plekje kan geven, dat zou voor mij ook goed zijn denk ik.

Heb jij ooit zo'n flashback gehad? Al dan niet in mindere mate?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zelf nog nooit echt flashbacks ervaren. Wel soms met een joint dat bepaalde drugs ervaringen die nog vers in mijn geheugen lagen gehad dat de herinnering wat duidelijker naar voren kwam, maar niet sterk genoeg om het een flashback te noemen vind ik zelf.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Is heb je 2 posts gelezen en krijg sterk het gevoel dat J de komende tijd(of vooraltijd) maar geen drugs meer moet gebruiken. Ofwel ze is erg gevoelig voor dit soort dingen ofwel zit er iets niet helemaal goed in haar hoofd. Ik zou haar echt aanraden de komende maanden cold turkey te gaan van praktisch alles man

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Velen in deze maatschappij worden nou eenmaal opgevoed tot control freaks. Zelf was ik er ook zo eentje, door onder andere trippen heb ik wel geleerd om de contole vaker los te laten.
Sowieso door drugs in het algemeen denk ik.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
Psychedelibee zei:
Velen in deze maatschappij worden nou eenmaal opgevoed tot control freaks. Zelf was ik er ook zo eentje, door onder andere trippen heb ik wel geleerd om de contole vaker los te laten.
Sowieso door drugs in het algemeen denk ik.
Speed of coke helpen je eerder de controle juist vast te houden. Verschilt een beetje per drugs soort denk ik.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Soow! Die is heftig timmie! Sterkte ermee, hopelijk dat deze ervaring je vriendin en jou kan helpen er beter uit te komen.

Bovenaan