Ether.

Giow

Experimenterende gebruiker
Ik heb hier nu al wat over gelezen, gezien, en Fear And Loathing xD.
Maarja,; zijn er dingen die ik moet weten, is het zo schadelijk, ben je na enkele uren normaal etc.. kan iemand het gewoon even opsommen.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ik weet enkel dat het zéér schadelijk is voor je hersenen. Hersenschade is onvermijdelijk

Jij kiest toch altijd de slechtse drugs eruit he :)

Giow

Dissonant zei:
Ik weet enkel dat het zéér schadelijk is voor je hersenen. Hersenschade is onvermijdelijk

Nou, wel met een reden. MDMA, ja, dat heb ik liggen, maar ik durf er niet aan beginnen. Zo'n effect blijft lang, en me ouders. In grote vakantie, ben ik langs weg thuis dan zal ik meer met XTC beginnen. Maar ik ben elke avond van 7 - 10 alleen thuis. Dan is (korte) drugs zoals dit wel leuk.
Nja,; van 1 keer zal je er niet aan sterven,; dit wordt eenmalig.

Delirium

Badass junkie
Ether is echt hel in je keel en neus om binnen te krijgen. Om die reden heb ik nog nooit echte effecten er van ondervonden.

Giow

Ik weet het ook niet goed, maar ik heb wel enkele filmpjes gevonden.

http://youtube.com/watch?v=DKJ0hVbknuE

http://youtube.com/watch?v=FjGrRGO5RM0

1 . Producten die een korte roes veroorzaken
Tot deze groep behoren o.a. ether, stiften, lijm, corrector vloeistoffen, benzine,… namelijk producten die kunnen opgesnoven worden. Hoewel deze producten de gebruikers gedurende een korte periode “high” maakt (een gevoel van dronkenschap) kunnen ze door hun hoge toxiciteit enorme letsels veroorzaken o.a. cerebraal. Het snuiven van grote hoeveelheden kan leiden tot bewustzijnsverlies. Snuiven kan vlug leiden tot een grote mate van verslaving.

Giow

Jointjes rook ik al genoeg,; blijft ook leuk,; Maarja, je begrijpt de drang wel denk. Je wilt gewoon iets nieuws proberen.

Ik wil graag van die smart dingen proberen, zoals Salvia.
Maar ik kom uit Belgie, ben 14,; hoe ga ik in hemelsnaam bij een Shop geraken en het dan nog meekrijgen ook :cry: .

Nouja,; ik heb ook al iets gelezen over Sint-Janskruid. Dit is natuurlijk, dus veel schade zal dit niet opbrengen.

Delirium

Badass junkie
Of poppers, DMT (roken), coke, crack, heroïne. Kan ook allemaal even snel tussendoor gedaan worden.

Maar ook van speed zullen je papa en mama weinig merken :)

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ik zou het in ieder geval niet doen, door de hersenschade.

Probeer via een oudere vriend aan salvia of poppers te raken.

Ideaal voor jou is volgens mij NOS, of lachgas. Dat duurt ook maar effe en het is legaal te krijgen. Zolang je er niet mee overdrijft valt de schade nogal mee.

Doerak

Bewuste gebruiker
Giow zei:
Dissonant zei:

Nou, wel met een reden. MDMA, ja, dat heb ik liggen, maar ik durf er niet aan beginnen. Zo'n effect blijft lang, en me ouders. In grote vakantie, ben ik langs weg thuis dan zal ik meer met XTC beginnen. Maar ik ben elke avond van 7 - 10 alleen thuis. Dan is (korte) drugs zoals dit wel leuk.
Nja,; van 1 keer zal je er niet aan sterven,; dit wordt eenmalig.
Voor 3 uur is ook ether geen optie denk ik. Het effect duurt inderdaad niet lang, maar je ruikt wel een dag of 2 uit je mond naar tankstation :)

Het is wel leuk, maar ik vind lachgas toch een betere optie. Van ether krijg je zo'n koppijn... Ik vind het tijdelijk ook heel verslavend. Als ik een flesje koop moet het op. Ik doe het dus altijd minimaal met z'n tweeen. Met lachgas heb ik hetzelfde probleem, maar dat is niet schadelijk.

Armani7

Bewuste gebruiker
14 jaar en al met xtc beginnen? dat is vrij jong maar ja je doet wat je wil. probeer gewoon is rilatine van een vriend die adhd heeft los te peuteren ^^

Giow

:grin: . Wat geeft een Ritalin dan ?. Nouja, klinkt vreemd dat ik het zeg, maar ik sta wel een beetje voor voor me leeftijd. Ik sta erg sterk in me schoenen, en beperk MDMA dan wel tot 1 of 2x in de 3 maanden.

Ik ga eens rondvragen voor Lachas. Idd, dit effect is te vergelijken met Multigas :), maar dit geeft geen schade.

Alvast bedankt,; Poppers kan ik wel aan geraken. Bedankt :wave:

xcrement

Belezen gebruiker
Heb verschillende keren ether gebruikt, en moet zeggen dat ik het effect echt wel leuk vind, veel beter dan lachgas...
maar je merkt echt wel dat het slecht voor je hoofd is, het zorgt ervoor dat je hersenen niet meer kunnen communiceren met je ruggegraat (volgens F&L toch, maar zou heel goed kunnen).
Effect duurt maar enkele minuten, hoe meer je snuift hoe langer het duurt..
het meest dat ik er ooit van heb gesnoven is 40x aan één stuk doorgesnoven, en dan wandel je echt wel zoals in F&L. Maar minder zul je ook zeker merken.
En je moet het niet in een doek doen, maar gewoon je neus op de fles zetten, ether verdampt heel snel en dat gebeurt zeker als je het in een doek doet.
Pas ook zeker op met vuur, want ether is zeer lichtontvlambaar!
En zoals Doerak al zei, je blijft echt heel lang en hard stinken naar ether. Uit je mond je neus, en de geur zit ook direct in je kleren! overal waar je passeert zullen ze het ruiken.zelfs van een paar meter afstand.
En over stjanskruid: verspil daar je geld maar niet aan, heeft bijna geen effect, dan kan je veel beter een joint roken.
En over smartdrugs bestellen: op www.azarius.be kan je gerust smart bestellen, als je een andere leeftijd invult dan toch...

sjaartrol

Bewuste gebruiker
xcrement zei:
En je moet het niet in een doek doen, maar gewoon je neus op de fles zetten, ether verdampt heel snel en dat gebeurt zeker als je het in een doek doet.

nee, da denk ik niet. heb zelf ook al paar keer ether en diethylether geprobeerd en je moet het echt wel in een doek doen, dan kan je beter doorsnuive...

zoals doerak al zei: je stinkt ervan ook zeker tot de volgende dag nog naar ether.

iemand ervaring met choloroform trouwens? we hebben da staan in t labo op school en kwil da ook wel ns probere, het stinkt minder dan ether in ieder geval...

xcrement

Belezen gebruiker
chloroform werkt echt niet als in boekjes of films, volgens een leraar chemie, moet je echt wel lang chloroform binnenkrijgen vooraleer je neer gaat.
En@ sjaartrol: bij mij werkt het toch stukken beter van de fles dan van een doek...

Giow

Ik denk dat je van die chloroform eerst wat licht in je hoofd gaat worden,; net zoals je ene lage bloeddruk krijgt.

Je moet het al wel 1 minuut inademen voor je echt van de kaart gaat denk ik. Maar ik denk niet dat je er superveel effect van krijgt, .

Doerak

Bewuste gebruiker
Als we de Kuifje stripboeken mogen geloven ben je in een paar seconde knock-out van chloroform... Dat is niet zo. Je wordt er wel licht in je hoofd van. Het probleem met chloroform is de hoge kans op "sudden sniffer's death". Dit is een verzamelnaam voor de vele manieren waarop je kunt sterven na het inademen van verscheidene vluchtige gassen, zoals hairspray, deodorant, verfverdunners en dus ook chloroform. Aan "vele manieren" kun je denken aan stikken in je eigen kots, hartfalen, overlijden door zuurstoftekort... Chloroform wordt daarom ook al lang niet meer gebruikt als verdovingsmiddel in de anesthesie.

Ik zou het niet proberen. Nogmaals: wat is er mis met lachgas? :)

azgaza

Badass junkie
Ik zou inderdaad ook niet aan dat soort dingen beginnen, je wéét dat het slecht is, het duurt kort, en je kan ook andere dingen doen. Zoals wat persoon hierboven aanraad: Lachgas. Dat heb ik dan weer nooit gedaan maar het schijnt redelijk veilig te zijn en een stuk leuker.

Doerak

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik zou inderdaad ook niet aan dat soort dingen beginnen, je wéét dat het slecht is, het duurt kort, en je kan ook andere dingen doen. Zoals wat persoon hierboven aanraad: Lachgas. Dat heb ik dan weer nooit gedaan maar het schijnt redelijk veilig te zijn en een stuk leuker.
azgaza noemt me "persoon hierboven" :(

*Kruipt in hoekje van de kamer* :flushed:

flashkop

Bewuste gebruiker
rook gewoon een joint ofzo, of begaai je dan met alcool e, uiteindelijk gaat het maar om het begaaid zen ze :wink:
goe gaan slecht gaan, tis allemaal tzelfste :P

paupie

Bewuste gebruiker
ik zou gewoon voor lachgas gaan. Is bij lange na niet zo schadelijk als ether en ik vind het effect wel leuk :)

azgaza

Badass junkie
Doerak zei:
azgaza zei:
azgaza noemt me "persoon hierboven" :(

*Kruipt in hoekje van de kamer* :flushed:

Je bent genoemd als goed advies; dat is geen kamerkruipopwekkende referentie toch?

Armani7

Bewuste gebruiker
Giow zei:
:grin: . Wat geeft een Ritalin dan ?. Nouja, klinkt vreemd dat ik het zeg, maar ik sta wel een beetje voor voor me leeftijd. Ik sta erg sterk in me schoenen, en beperk MDMA dan wel tot 1 of 2x in de 3 maanden.

Ik ga eens rondvragen voor Lachas. Idd, dit effect is te vergelijken met Multigas :), maar dit geeft geen schade.

Alvast bedankt,; Poppers kan ik wel aan geraken. Bedankt :wave:

die rilatin verpulveren, lijntje maken en opsnuiven :grin: geeft wat speed effect heb het echter nooit geprobeert maar het schijnt maar 3-4 uur te werken.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ik zei dat het schadelijk was omdat iemand die ik ken een paar langdurige gebruikers kende, en hij vertelde me dat het heel schadelijk was voor je hersenen en zenuwsysteem. Die gebruikers kregen na een aantal jaren onwillekeurige trillingen (zoals een parkinson patiënt). Hij had geen reden om erover te liegen.

Maar dat is natuurlijk geen referentie voor jullie.

Het is raar dat er in die summary enkel vermelding wordt gemaakt van nerve damage bij ratten. Bij alle ether experiences staat dit :

Our understanding of the literature is that there is no such thing as safe use of volatile solvents, aerosols and other street inhalants : their psychoactive effects are inseparable from nerve and organ damage. We have chosen to include these reports to help document the real world use of inhalants, but their inclusion is not intended to imply that they are anything but dangerous.

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=49005

Mjah, ik kan fout zitten hoor. =P

Edit; Maar ik denk toch dat diethyl-ether in "pharm-grade quality" geen echt serieuze schade toebrengt.

Maar aangezien in de meeste landen ether niet vrij verkrijgbaar is, en mensen het zelf uit http://en.wikipedia.org/wiki/Starting_fluid proberen te destilleren, en daarbij fouten maken, dat het daarom een slechte naam krijgt, zoals alle andere inhalants.

Ether is in België vrij verkrijgbaar bij de apotheker btw.

2de Edit; naar Dissonant festival geweest ? =P

3de Edit; en btw, N2O is ook een aerosol propellant

stinos

volgens mij is t toch egt wel zeeeer schadelijk voor je hersenen.
als ik dat gebruik (dan doe ik samen met een vriend 1 flesje)
doe ik t op een doek (kan je lekker doorsnuiven idd) en dammmn als t flesje op is heb je jezelf meestal wel dronken gesnoven. ik heb elke keer dat ik t doe weer een stuyk of 8 tot 12 deja vu's
en naar mijn mening zijn deja vu's en headrushes tekenen dat er iets mis gaat in je hersenen :P en ik voel me elke keer ook weer kinderlijker, haast wel dommer worden. maar voor een keertje ofzo is t wel verdomd grappig spul :P

Dissonant

Bewuste gebruiker
Flashkikker zei:

Yeppaah

M'n eerste echt pottendaarm scheef bollenpak feestje :grin:

Ik heb me onbeschrijfelijk goed geamuseerd.

Het is daardoor dat ik hier op dit forum zit. Ik had toen wat vragen de dag erna.

Doerak

Bewuste gebruiker
Flashkikker zei:
Mjah, ik kan fout zitten hoor. =P

Edit; Maar ik denk toch dat diethyl-ether in "pharm-grade quality" geen echt serieuze schade toebrengt.

Maar aangezien in de meeste landen ether niet vrij verkrijgbaar is, en mensen het zelf uit http://en.wikipedia.org/wiki/Starting_fluid proberen te destilleren, en daarbij fouten maken, dat het daarom een slechte naam krijgt, zoals alle andere inhalants.

Ether is in België vrij verkrijgbaar bij de apotheker btw.

3de Edit; en btw, N2O is ook een aerosol propellant
Ether is in Nederland ook vrij verkrijgbaar. Gewoon bij de apotheek :)

Dissonant zei:
Flashkikker zei:

Yeppaah

M'n eerste echt pottendaarm scheef bollenpak feestje :grin:

Ik heb me onbeschrijfelijk goed geamuseerd.

Het is daardoor dat ik hier op dit forum zit. Ik had toen wat vragen de dag erna.

Hehe, pottendaarm. Antwerpen, represent!

@Armani7: Mjah, kweetet nie zeker eh,, k heb ook alles maar op erowid geleze. =P

@Doerak: Ah, fat, ook gewoon in de drogisterij ?

Armani7

Bewuste gebruiker
ik ben er zeker van dat het hersenschade doet :wink: shadelijk voor u hele zenuwstelsel zoals iemand al zei dat een vriend van em soort van parkinson achtige bibber heeft van gekregen :wink:

xcrement

Belezen gebruiker
is ook superslecht voor de neus. Had na elke keer een bloedneus of korsten op men neustussenschot.

De jongen

Bewuste gebruiker
Ether inderdaad op een doek. Goed veel. Inderdaad bijna bewusteloos... Voelde het komen...Dag erna ook nog steeds vieze smaak en zeker niet gezond.

Derna chloroform gedaan. Was heel wat anders. veel leuker. Lekker zoete geur, smaak. Ook wel prikkelden en pakt sterk op je adem. Maar je gaat er wel uit van alleen lijk je het niet te beseffen...Gaat er wazig van dromen en dingen denke.

Ik kwam 'terug' of werd meer bewust. En ik riep volle bak:" Joeng ja Bjorn" Maar bjorn was er heel de avond niet bij, dacht echt dat em tege me aant zagen was of em ook eens mocht en hoe het voelde. Vreemd.

Trip report: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=5252

let come

Belezen gebruiker
Zojuist ether geprobeerd, ik had er wat van gehoord, ik had het hier toevallig staan dus kritisch als ik ben wou ik het even voor mezelf proberen...

Waar haal je het?
Gewoon naar de apotheker gaan, ether vragen, en je krijgt ether. Normaal gezien is het niet verdund ofzo.

Wat doet het?
Ik was voorzichtig begonnen door een stuk of 3 snuifjes van het potje te nemen. (Bij fear and loathing in las vegas doen ze het op een doek maar dat zag ik niet zitten omdat ik geen doek wou vervuilen met deze ranzige geur)
Deze weinige snuifjes hadden totaal geen effect dus ik ging voor meer. Hoelang ik juist heb liggen ruiken aan het potje weet ik niet maar het is toch wel een tijdje geweesd. Toen ik een licht verdovend (tintelend) gevoel voelde in mijn luchtwegen en hersenpan ben ik gestopt. Dit tintelend gevoel hield even aan maar was zo voorbij.

Ik besloot om nog 1 keer heel lang door te snuiven. Bij het tintelend gevoel ging ik dus nog even door. (het leek even of ik in trance raakte en maar door bleef snuiven, toch nog kunnen stoppen :) )
Bij deze keer voelde ik het effect veel duidelijker.

Wat is het effect nu juist?
- tinteling (verdoving in je hoofd en je luchtwegen)
- je voelt je licht in je hoofd
- je wankelt een beetje op je benen, alsof je gedronken hebt
- ik voelde een warme gloed over me heen kruipen, dit was best wel een fijn gevoel :)

Hoe lang duurt het?
Het is nu een half uurtje geleden dat ik boven het potje heb gehangen en ik voel het nog een beetje. Het wankelen bij het lopen is verdwenen maar ik voel wel nog een verdovend gevoel in mijn hoofd.

Dit is alles, het is de ranzige geur dus niet echt waard. Lachgas heb ik ook geprobeerd en is voor mij beter. Lachgas is gezonder, ongeveer zelfde effect, stinkt niet en je kan veel schever gaan.

Ik ga het bij deze keer houden want veel heb je er dus niet aan en gezond is het niet. Had gedacht dat het effect dichter bij dat van lachgas kwam...
Toch ben ik tevreden dat ik het even heb uitgetest en ik dacht: "ik meld het even."

:stoned:

Bovenaan