Freak zei:
Kan iemand me zijn ervaringen met Speed delen? ben er wel in geïntereseerd namelijk
Wat wil je weten Freak? Ik kan je wel het een en ander erover vertellen.
Bijna 3 jaar gebruikt, de eerste paar keren waren gewoon te gek, ik kon alleen maar dansen, je voelt jezelf kei lekker en ik had overal tintelingen en een heel gelukkig gevoel. Je hebt het idee dat je heel de wereld aan kan. Na die eerste keer heb ik het niet veel meer gedaan, ik was nog vrij jong toen en ik had daar toen nog geen zin in. Na een paar jaar toch weer via een oude vriendin ermee in aanraking gekomen, op dat moment zat ik niet lekker in mijn vel, ik woog 100 kilo en met haar had ik flink gesnoven en meteen een paar grammetjes bij haar gekocht, ik heb exact 5 dagen er niet van kunnen eten, ik ben toen in drie weken tijd, geloof het of niet 15 kilo kwijtgeraakt! Ik at ook bijna niks, voor mij was het een makkelijke manier om af te vallen. Toen nog een paar maandjes gebruikt en de weegschaal stond nog maar op 60.Je snapt dus wel de reacties die je dan krijgt he, van je omgeving, dat je je hierdoor alleen maar beter door gaat voelen, 40 kilo eraf is niet niks, ik was gewoon 'slank' voor mijn doen. (hoop dat je dit geen wijvenpraat vind maar ik wil gewoon mijn ervaringen met je delen) Maar ik gebruikte dus wel dag in dag uit, vaak lag ik na een paar dagen ontzettend ziek op bed, de pijn die ik dan in mijn hoofd en lichaam had van die zooi was niet normaal! Dan kon ik alleen maar overgeven, niks geen licht of geluid verdragen als ik zo'n 'kater' had. Slapen deed ik ook heel weinig, ik bleef maar gebruiken en ik werd heel heel heel achterdochtig en soms dacht ik echt dat ik rijp voor het gesticht was! Echt waar, de dingen die je wel niet kan denken als je onder invloed bent, dat zijn dingen die ik met mijn nuchtere verstande kop niet kan bedenken. Ik heb een baan met best veel verantwoording en ook veel stress en veel druk om goed te presteren. Het gekke is dat sinds ik speed gebruik, enorm goed presteer. Zodra ik een paar weken niet gebruik (in dat stadium ben ik nu) merk ik gewoon dat ik lang niet zo functioneer op mijn werk als wanneer ik heb gebruikt. Maar als ik gebruik, ben ik vaak ziek en zo vreselijk beroerd, vaak ging ik meteen naar bed als ik uit mijn werk kwam, zo'n hoofdpijn had ik ervan omdat alle spieren overal strak staan (nek/schouders enz. en constant daglicht moeten verdragen) daar werd ik dus enorm ziek van als ik onder invloed was. Na een half jaar had ik niks geen sociaal leven meer, het enige wat ik deed was me in mijn kamer opsluiten, als ik niet ziek was lag ik alleen maar te peinzen en piekeren en had alleen maar hele negatieve gedachtes over mezelf, was gewoon zwaar depressief. Ik werd ontzettend wantrouwend en draaide vaak gewoon door , ik haalde zulke rare dingen in mijn hoofd!
Tussendoor een aantal keer geprobeerd te stoppen toen ging dat niet. Nu gaat dat wel, nu gebruik ik alleen af en toe nog omdat wanneer ik niet gebruik, ik ontzettend veel aankom en dat wil ik niet, dus ga ik weer gebruiken om af te vallen, en ik weet het zo blijf ik in die cirkel zitten.
Maar dat gevoel wat ik de eerste keer had, dat geweldige gevoel, heb ik erna NOOIT meer gehad! Het werd steeds minder en minder en op den duur heeft het gewoon alleen maar nadelen. Ik was gewoon verslaafd, mijn collega's waren blij dat t pauze was dan konden ze roken, ik ging naar de wc om te snuiven, wel een keer of 5 per dag. En maar doorgaan en doorgaan, 's nachts niet slapen, 's morgens uit bed meteen weer een lijntje en hoppa gaan met die banaan. Inmiddels had ik al meer dan een jaar een vriend die ik ook nog eens voor de gek gehouden heb, die weet er ook helemaal niks van en merkt niks ook. Mijn ouders en collega's merken ook helemaal niks, ik ben de enige die het weet. Maar ik ben vaak wel helemaal verrot en depressief, als ik een paar weken niet gebruik voel ik me veel beter, dan slaap ik heel veel en ben ik gewoon een hele andere persoon. Maar toch, elke keer na een paar weken gestopt te zijn, ga ik weer een grammetje of 10 halen, doe hier 2 weken mee dus gebruik 2 weken en dan stop ik weer even. Maar ik heb dus helemaal niks geen sociaal leven meer of leuke dingen in mijn leven (ligt aan mezelf dat weet ik) en andere mensen vertrouw ik niet en die kunnen nooit goed doen bij mij bla bla bla Kortom het is ROTZOOI!!!
Tenminste, voor mensen als mij die nogal zwak zijn en bij wie het niet 1x kan blijven.