Enorme bad trip

Hai mensen,

Ik (T)heb een x aantal maanden geleden een enorme bad trip gekregen. Ik blowde zelf niet zoveel maar was gestopt met tabak roken. Dus ik dacht laat ik dan maar een pure strawberry haze roken. Zat op het balkon bij me vriendin (V) en na 3/4 hijsjes voelde ik hem aardig hangen. Het ging allemaal goed totdat ik weer naar binnen ging. Ik had totaal geen zelf controle meer en tijdens het tanden poetsen slikte ik alle tandpasta door. Dus ik dacht laat ik maar op bed gaan liggen en toen begon de ellende. Kreeg allemaal rare gedachtes van "leef ik wel echt?" Of dat ik mijn vriendin iets aan moest doen.. ik heb die gedachtes allemaal weten te verdringen maar ik krijg de laatste paar maanden veel paniekaanvallen waarin deze gedachtes weer terugkomen. Ook gaat dit gepaard met enorme pijn in me bovenbuik. Zoals vannacht ik werd om 00:44 wakker met de gedachte dat ik dood zou gaan. HAP gebeld omdat me hele lichaam raar aanvoelde. Zeiden dat ik maar een oxzefapam in moest nemen. Nu lig ik voor pampus op de bank.. heeft er iemand tips om dit tegen te gaan? Ik ben niet gestopt met werken, ik loop ook nog hard maar het wilt maar niet weggaan. Zou het echt waarderen als iemand me hiermee zou kunnen helpen. Duurt me nu veels te lang.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik ken je context niet precies maar klinkt alsof je hoofd rust nodig heeft. Uit wat ik opmaak zijn de paniekaanvallen je grootste probleem en die kunnen natuurlijk door wiet gebruik en benzodiazepine ontwenning getriggerd worden. Je werkt daarnaast ook nog wat dat stukje rust pakken wat lastiger maakt. Je geeft aan dat je nog aan hardlopen doet wat mij een enorme plus lijkt, blijf dat vooral doen. Hardlopen helpt niet alleen fysiek fit blijven maar heeft daarmee ook positieve invloed op mentaal gesteldheid en tijdens hardlopen krijg je even kwalitatief momentje om de gedachten op een rijtje te zetten. Plus je conditie liegt ook niet over hoe je er voor staat.

Dat je problemen hebt met slapen komt jammer genoeg voor veel mensen voor. Ik heb zelf ook regelmatig gehad en soms nog steeds dat ik niet kon slapen in verband met malende gedachten in het hoofd. Op dat moment kun je beter niet te lang op bed blijven liggen en even op de bank ik de woonkamer gaan zitten o.i.d.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Komt het gevoel van "leef ik wel echt?" ook terug? Dat zou dan klinken als depersonalisatie/derealisatie.

Verder lijkt het vooral paniekaanvallen te zijn ja. Ben het eens met Jmths dat rust en fysieke beweging nu erg belangrijk zijn. Wat jij lijkt te ervaren nu is niet heel uitzonderlijk. Er zijn best veel mensen die soortgelijke dingen ervaren na wietgebruik, soms pas na jaren wiet probleemloos te hebben gebruikt. Hier op het forum zijn er ook een stuk of wat geweest met zulke klachten. Je zegt "duurt me nu veels te lang" en dat is begrijpelijk, maar wat vaak in soortgelijke gevallen gebeurd, is dat mensen gaan zitten malen over hun klachten, de hele dag lang. En zo niet hun rust en afleiding krijgen en het op die manier maar voort blijft duren. Alleen wachten tot het overgaat en verder niets doen is wellicht niet de beste manier om hiermee om te gaan.

Probeer eerst maar eens meer rust in je leven te brengen en lichamelijk in beweging te blijven. Eventueel ook minder gaan werken als dat stressvol voor je is(?)

Sterkte.

Heb er een tijd geen last van gehad alleen vannacht had ik zo'n erge paniekaanval dat ik dacht dat het mijn laatste nacht zou zijn. Gelukkig heb ik veel om voor te vechten en door te gaan ik probeer die personen als drijfveer te gebruiken. Samen met voldoende rust. Het is heel stressvol geweest op mijn werk en weinig slaap gepakt. Ik ga veel rust nemen. Zou accupunctuur een goed iets zijn om te kalmeren? Heb namelijk ook dagelijks hoofdpijn. In ieder geval bedankt voor de tips waardeer ik enorm! :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Geen idee of acupunctuur kan helpen, geen ervaring mee.

Het allerbelangrijkste is denk ik gewoon goede slaap, genoeg rust/ontspanning overdag, gezond eten en voldoende beweging. Daarnaast kun je dan nog dat soort dingen proberen.

We zijn een paar dagen verder en heb geen paniekaanvallen meer gehad(even afkloppen) . Wel denk ik nog steeds dat ik niet echt leef wat toch depersonalisatie kan zijn. Zojuist geprobeerd de psycholoog te bellen en die hing gelijk op. Daardoor kreeg ik weer een lichte paniekaanval. Ben sinds zondag weer gaan hardlopen/fitnessen maar ik ben nog steeds heel paniekerig. Ik merk wel dat het plaatsen van berichten mij helpt aangezien mijn moeder me voor gek verklaarde toen ik het haar vertelde.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
We zijn een paar dagen verder en heb geen paniekaanvallen meer gehad(even afkloppen) . Wel denk ik nog steeds dat ik niet echt leef wat toch depersonalisatie kan zijn. Zojuist geprobeerd de psycholoog te bellen en die hing gelijk op. Daardoor kreeg ik weer een lichte paniekaanval. Ben sinds zondag weer gaan hardlopen/fitnessen maar ik ben nog steeds heel paniekerig. Ik merk wel dat het plaatsen van berichten mij helpt aangezien mijn moeder me voor gek verklaarde toen ik het haar vertelde.
Dus je HA, je psycholoog en je moeder nemen je niet echt serieus(?)

Wat klopt hier dan niet denk ik dan. Want dit zijn gewoon dingen die je wel serieus moet nemen natuurlijk. Hoe breng je dit bij hen? Anders eventueel een second opinion aanvragen? Want anders ben ik bang dat je "behandeling" niet veel meer wordt dan benzo's slikken en blijven slikken, iets wat immers al massaal in ons land gebeurd doordat huisartsen denken zo even makkelijk het probleem "op te lossen". Ik kijk nog meer op van dat je psycholoog gelijk ophangt. Iets zegt me dat we hier niet het hele verhaal horen, want een psycholoog moet je natuurlijk gewoon helpen hiermee. En wat je moeder betreft, tja daar heb je er maar 1 van en als die je voor gek verklaart hiervoor, dan ben ik bang dat je daar ook niet zoveel steun kunt verwachten.

Was een fout, zojuist nog een keer gebeld en ze heeft haar excuses aangeboden. Ik merk wel dat sinds ik weer ben gaan sporten en op mijn voeding ben gaan letten het iets beter gaat. Was vanmiddag in de sportschool bezig en toen bleef er een nummer hangen waardoor ik in een soort waas kwam. En ik kwam uit die waas toen iemand zei volgens mij gaat er iets mis en het nummer uitging. Maar daarna voelde ik me gek genoeg enorm opgelucht. Maar een half uurtje later kwam het weer terug. Merk ook dat salmiak enorm helpt? (Raar maar waar) misschien door de sterke smaak, had een snoepje van fishermens friend op. Ik blijf op deze weg doorgaan. Vandaag ook bloedafname laten doen misschien komt er daar wel iets uit.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja misschien komt er iets uit dat bloedonderzoek.

Ik verwacht echter van niet, aangezien je klachten kwamen na wietgebruik en je dezelfde symptomen ervaart als zoveel mensen (derealisatie/depersonalisatie/angst/paniekaanvallen) met een soortgelijke ervaring na wietgebruik en waar ook geen fysieke oorzaak gevonden kon worden. Blijkt dat het ziekenhuis niets kan vinden, gebruik dat dan ook om jezelf gerust te stellen. Zoals gezegd hebben we hier een aantal mensen gehad met een soortgelijk probleem en deze bleven bijna allemaal de hele dag piekeren en daar maak je het alleen maar erger van. Onderschat niet hoe extreem de invloed van de geest op het lichaam kan zijn.

Maar wacht eerst maar even de resultaten af ja en probeer zoveel mogelijk rust te nemen. En zoals ik zei in dat derealisatie topic: pas bewuste ademhaling toe en zie wat voor effect dat heeft op je angst/paniek. Met een rustige ademhaling verdwijnt angst/paniek.

Hi mindless,

Bloedonderzoek gaf aan dat mijn vitamine D gehalte enorm laag is. Heb nu medicatie gehad om dat te verhelpen en probeer te vechten tegen mijn angstaanvallen. Maar heb nog steeds heel vaak het gevoel dat ik de controle verlies, dat ik doordraai etc. Is dit normaal dat jij weet? Verder heb ik ook dat ik heel erg over dingen nadenk waar ik het antwoord niet op kan vinden, komt dit door de vermoeidheid?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hi mindless,

Bloedonderzoek gaf aan dat mijn vitamine D gehalte enorm laag is. Heb nu medicatie gehad om dat te verhelpen en probeer te vechten tegen mijn angstaanvallen. Maar heb nog steeds heel vaak het gevoel dat ik de controle verlies, dat ik doordraai etc. Is dit normaal dat jij weet? Verder heb ik ook dat ik heel erg over dingen nadenk waar ik het antwoord niet op kan vinden, komt dit door de vermoeidheid?
Wat jou overkomt nu is mij ook overkomen jaren terug. Ik blowde toen al 10 jaar dagelijks zo een 1 a 2 gram per dag aan wiet. Ging jaren goed. Oke, moest wel meer blowen om goed stoned te worden maar verder prima.
Toen kreeg ik last van depressies, slecht slapen, piekeren, paniekaanvallen etc. Eerst kop in het zand dat het door blowen kwam en andere oplossingen gezocht. Valeriaan nemen, andere wiet, dagje niet blowen etc. Niets hielp!
Ik ben toen een heel jaar gestopt. Echt een jaar niks aan drugs en alcohol. In dat jaar met mezelf aan de gang gegaan. Psycholoog, sporten, proberen te mediteren (ben daar geen ster in) en dat hielp!

Zoals @Mindless zegt zit het vooral tussen je oren. Als dat besef eenmaal ECHT hebt dan is die angst weg. Wel houd ik er rekening mee dat zoiets terug kan komen. Er is iets bij mij getriggerd toen dat soms nog lichtjes op speelt.
Na dat jaar ben ik weer af en toe gaan blowen en dat gaat goed. Al kan ik als ik een stress periode heb of het mega druk heb nog steeds bij veel blowen zo een onbehagelijk gevoel krijgen. Alleen omdat ik nu weet dat mijn brein me fuckt zet het niet door in angst of paniek.

Sterkte!

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hi mindless,

Volgens mij kost het wel een tijdje om je vitamine D voorraad aan te vullen, of hebben ze je enorm veel gegeven of zo?

Nou ja, normaal is het natuurlijk niet, maar het komt geregeld voor als je dat bedoeld.

Vermoeidheid kan je zeker een gevoel van onrust in je hoofd geven ja. Ik ervaar het zelf in ieder geval zo dat als ik goede nachtrust krijg, het veel makkelijker is om helder en gefocust te denken. Laat dat echt een van je prioriteiten zijn: genoeg slaap krijgen. Naast voldoende beweging en gezonde voeding dus. En afleiding van het steeds denken eraan.

Wat heeft je psycholoog nog gezegd? Of ben je daar niet meer geweest?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik had een poos terug ook Vitamine D te kort. Ik slikte daarna toen 50mg per dag. Soms als ik 1 dag was vergeten nam ik 100mg. Ik had tabletjes van 50mg per stuk.
Volgens mijn huisarts kan een vitamine D te kort wel maanden tot een half jaar duren eer het weer op pijl is. Zeker als je het oraal aanvult. Via injecties gaat dat veel sneller. Maar vit D injecties krijg je alleen als je een ziekte hebt of medicijnen slikt die je vitamines verstoren.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik lees dit topic nu pas, vraag me ook wel af hoe het nu gaat, en of je nog naar je psycholoog bent geweest?

Van zaken zoals acupunctuur is nooit bewijs gevonden dat het effectief werkt. Als ik het zo hoor lijkt een therapie voor je angsten mij een beter idee. Bespreek de opties eens met je psycholoog of huisarts, hij/zij moet je echt wel verder kunnen helpen hiermee. Dit is hun taak.

Meditatie/mindfulness-oefeningen zijn daarnaast ook geen slecht idee. De term meditatie klinkt meteen vrij heftig, maar er zijn best veel 'luchtige' korte oefeningen die je zelf kunt toepassen en die direct helpen te kalmeren, ik gebruik zelf bijvoorbeeld de app Headspace als ik niet kan slapen (helaas grotendeels betaald, dus de opties zijn nogal beperkt als je net zoals ik niet wil betalen, maar ik vind het soms toch wel rustgevend om naar te luisteren).

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
ik gebruik zelf bijvoorbeeld de app Headspace als ik niet kan slapen
beta

Ik heb die app ook en was er braaf aan begonnen paar jaar terug. Maar doe t niet meer. Dom eigenlijk want t werkt wel wat. Maar ik ben sowieso een stresskip en controlfreak dus loslaten of mediteren is erg moeilijk voor mij.
Misschien pak ik wel weer eens op.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb die app ook en was er braaf aan begonnen paar jaar terug. Maar doe t niet meer. Dom eigenlijk want t werkt wel wat. Maar ik ben sowieso een stresskip en controlfreak dus loslaten of mediteren is erg moeilijk voor mij.
Misschien pak ik wel weer eens op.

Ik vind mediteren ook moeilijk. Ik gebruik die app vooral om als ik onrustige gedachten heb even naar de diepe basstem van de 'voorleesman' te luisteren, die dan bijvoorbeeld lult over de vredige sfeer van de 'Midnight Laundrette' (één van de weinige verhaaltjes die gratis te luisteren is). Ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen werkt, sommige mensen worden hier misschien alleen maar onrustiger of zelfs agressief van. :wink: De ene keer werkt het ook beter dan de andere keer, en ik ben met dit soort dingen sowieso kieskeurig in stemmen, vrouwenstemmen vind ik bijvoorbeeld irritant om naar te luisteren (lol, kan er niks aan doen).

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De meditatie kan zo simpel zijn als een tijdje op je ademhaling letten. Het kan een beetje intimiderend lijken om te moeten 'mediteren', dus vergeet die term anders en ga gewoon een tijdje op je ademhaling letten. Zoals ik ook in een ander topic tegen @Panicattack zei, kan even een paar keer diep ademhalen en je daar goed bewust van zijn enorm helpen bij paniek. Sterker nog, als je ademhaling rustig wordt, kun je niet eens meer in paniek zijn. De twee zijn direct verbonden aan elkaar. Natuurlijk hoef je niet te wachten tot een paniekaanval om dit te proberen, een aantal keren gedurende de dag dit doen laat je wennen aan hoe je de ademhaling observeert. Had je dit al geprobeerd @Panicattack?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
De meditatie kan zo simpel zijn als een tijdje op je ademhaling letten. Het kan een beetje intimiderend lijken om te moeten 'mediteren', dus vergeet die term anders en ga gewoon een tijdje op je ademhaling letten. Zoals ik ook in een ander topic tegen @Panicattack zei, kan even een paar keer diep ademhalen en je daar goed bewust van zijn enorm helpen bij paniek. Sterker nog, als je ademhaling rustig wordt, kun je niet eens meer in paniek zijn. De twee zijn direct verbonden aan elkaar. Natuurlijk hoef je niet te wachten tot een paniekaanval om dit te proberen, een aantal keren gedurende de dag dit doen laat je wennen aan hoe je de ademhaling observeert. Had je dit al geprobeerd @Panicattack?

Mee eens, bewust op je ademhaling letten kan al veel uitmaken bij angst en onrust.

Bedankt allemaal voor de geruststellende reacties. Ik heb 5 ampullen gekregen waar 25000 IU inzit en nog een herhaalrecept voor nog een keer 5. Ik kan s'avonds echt niet in slaap komen en het lijkt wel of mijn hoofd en hart in sluimermodus staan. Hopelijk slaan de ampullen aan waardoor ik wat minder rusteloos ben over de gehele dag. Ik ben erachter gekomen dat een collega van mij ook hetzelfde mee heeft gemaakt, we gaan samen ervoor

Bedankt allemaal voor de geruststellende reacties. Ik heb 5 ampullen gekregen waar 25000 IU inzit en nog een herhaalrecept voor nog een keer 5. Ik kan s'avonds echt niet in slaap komen en het lijkt wel of mijn hoofd en hart in sluimermodus staan. Hopelijk slaan de ampullen aan waardoor ik wat minder rusteloos ben over de gehele dag. Ik ben erachter gekomen dat een collega van mij ook hetzelfde mee heeft gemaakt, we gaan samen ervoor
Hoi,

Heb je iemand in je naaste omgeving waarmee je hier over kunt praten, denk aan collega's/vrienden/overige familie. Heb zelf ook wel eens mindere periodes gehad, niet zoals dit maar bij mij hielp het altijd heel erg om contact te zoeken met de mensen die het dichtst bij me staan.

Laatst bewerkt:
Bovenaan