Endorfine als onderdrukker

boy

Bewuste gebruiker
Yo,

Ik was even aan het rondkijken bij het subfora over LSD en kreeg een beetje een ingeving.

Is endorfine als onderdrukker (voor het effect) van bepaalde drugs te gebruiken?

De smaakervaring van bepaalde stoffen zorgt namelijk voor de productie van endorfine in ons eigen lichaam. Suiker is de meest bekende stof die deze productie aanzet, maar ook zware lichamelijke inspanningen en capsaïcines (heet eten, pepers) zorgen hiervoor. Het laatste kan heel erg sterk zijn, en zodoende ook een hoge productie van endorfines geven.

Endorfine werkt, net als vrijwel alle opiaten, kalmerend en ik dacht dat het misschien wel handig zou zijn om mee in slaap te komen, de trip te 'verzachten' of iets in die richting.

Wie?

Bal0n

Badass junkie
Endorphins Topic op Bluelight.

Zoals je kan lezen kunnen endorphinen niet door de Blood-Brain Barrier (BBB), dus kan je ze niet innemen.

EDIT: En ik denk niet dat je ooit genoeg endorphine afgifte kan creeëren op een natuurlijke manier. Hiervoor zal je dan toch echt andere compounds moeten gebruiken. GHB of andere opiaten lijken me uitermate geschikt om je lichaam te kalmeren. Of benzo's :)

boy

Bewuste gebruiker
Ik doelde inderdaad op het verhogen van de afgifte ja, maar helaas. Op een ander forum werd GHB ook al gesuggereerd, dus ik kijk daar nog wel even naar.

Bal0n

Badass junkie
boy zei:
Ik doelde inderdaad op het verhogen van de afgifte ja, maar helaas. Op een ander forum werd GHB ook al gesuggereerd, dus ik kijk daar nog wel even naar.

Waarom post je het daar dan in het speedtopique? :P

boy

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
boy zei:

Waarom post je het daar dan in het speedtopique? :P

Omdat ik daar geen topic over opiaten kon vinden en het mij vooral om de werking bij speed en lsd gaat :grin:

Bovenaan