eet problemen

Osi`

Bewuste gebruiker
Kvroeg me af of ik niet de enige ben met eetproblemen.
Ik krijg met moeite een boterham in mijn mond of een warme maaltijd de laatste tijden .. En als ik dan smiddags nen sandwich of 3 eet en savonds 1 bord ofzo, heb ik vaak het gevoel dat ik moet kotsen. Zeer irritant eigenlijk.

dfssdfde

Badass junkie
aangezien het in het coffeeshop gedeelte staat, ga ik er van uit dat het over wiet gaat

bij wiet heb ik juist heel veel honger :grin:

Osi`

Bewuste gebruiker
Ja hoor, ik blow voornamelijk daarom dat deze thread hier ook staat.
Vroeger had ik ook hopen honger enal, maar de laatste tijd als ik paf hoef ik echt ook niets te eten en zelf als ik ook niet paf (zoals vandaag al 3 dagen niets) gaat het ook niet zo goed.

Was ik maar zoals jullie! :(

Hype

Bewuste gebruiker
vage shit, mijn zus lacht me altijd uit als ik 's avonds om 12 uur 8 boterhammen sandwichspread eet :P

(na een jointje)

jasper

Wijs gebruiker
ik heb dit soms ook, kan het zijn dat je een aantal dagen niet tot vrij weinig en onregelmatig hebt gegeten?
bij mij was dit het geval en ik had smorgens en smiddags dan ook niet echt behoefte om te eten en als ik s'avonds wat at was het met moeite en ik werd er ook even misselijk van (een uurtje na het eten).
hetgeen wat bij mij hielp was gewoon 3 keer per dag proberen te eten en telkens op hetzelfde tijdstip zodat je bioritme terug kwam.

Osi`

Bewuste gebruiker
Mja, ik eet idd heel onregelmatig, smorgens eet ik eigenlijk nooit (want dan slaap ik nog) smiddags eet ik soms ook niet .. Altijd het avondeten dat ik eet. Maar idd, misschien zal het wel daardoor komen, ik zal is proberen wat regelmatiger te eten, is het echt verplicht om smorgens ook te eten? Of is middag + avondeten goed genoeg?

Kimmerd

Bewuste gebruiker
inderdaad ik eet ook bijna alleen 's avonds en dan krijg je gwn eet problemen want je maag zeg maar verkleint en dan wordt het moeilijker om iets te eten op andere tijdstippen dan 's avonds.

Osi`

Bewuste gebruiker
Kimmerd zei:
inderdaad ik eet ook bijna alleen 's avonds en dan krijg je gwn eet problemen want je maag zeg maar verkleint en dan wordt het moeilijker om iets te eten op andere tijdstippen dan 's avonds.
Oké! Merci, hopelijk werkt het! :grin:

Kimmerd

Bewuste gebruiker
Osi` zei:
Kimmerd zei:
Oké! Merci, hopelijk werkt het! :grin:

ja , je maag moet gwn weer wennen aan je eet gewoontes,
dus je moet jezelf zeg maar echt dwingen om iets te eten.

BacingsPen

Badass junkie
Gezond slaapritme aannemen (smorgens dus al uit je bed) en beginnen met iets licht verteerbaars.. Hele dag door gewoon kleine beetjes eten :)

Kimmerd

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
Gezond slaapritme aannemen (smorgens dus al uit je bed) en beginnen met iets licht verteerbaars.. Hele dag door gewoon kleine beetjes eten :)
inderdaad , ookal doe je een uur aan 1 boterham , doe hem in kleine stukjes , en drink er best ook wat water fzo bij .

Delirium

Badass junkie
Inderdaad, regelmaat is belangrijk met goed eten.

Ik móet ook aankomen, maar het is echt heel moeilijk (aankomen schijnt moeilijker te zijn dan afvallen).

Als je een lui leven hebt (lees: laat gaan slapen, overdag weinig doen) dan verandert je eetpatroon ook, in negatieve zin. Als je laat opstaat skip je je ontbijt ook vaak (wat ik dan doe ik rond 1 uur ontbijt nemen, rond 3 of 4 uur nog iets eten wat voor lunch door kan gaan en dan wat later avondeten).

Als je een dag niks doet gaat je eetlust ook wel. Als je wat meer dingen gaat doen komt die honger ook vanzelf.

Ook drinken stimuleert hongergevoelens. Zorg dat je 1.5 liter vocht per dag drinkt!

BacingsPen

Badass junkie
Delirium zei:
Inderdaad, regelmaat is belangrijk met goed eten.

Ik móet ook aankomen, maar het is echt heel moeilijk (aankomen schijnt moeilijker te zijn dan afvallen).

Als je een lui leven hebt (lees: laat gaan slapen, overdag weinig doen) dan verandert je eetpatroon ook, in negatieve zin. Als je laat opstaat skip je je ontbijt ook vaak (wat ik dan doe ik rond 1 uur ontbijt nemen, rond 3 of 4 uur nog iets eten wat voor lunch door kan gaan en dan wat later avondeten).

Als je een dag niks doet gaat je eetlust ook wel. Als je wat meer dingen gaat doen komt die honger ook vanzelf.

Ook drinken stimuleert hongergevoelens. Zorg dat je 1.5 liter vocht per dag drinkt!

En het liefst drink je nog ietsje meer? :wink:

jasper

Wijs gebruiker
Osi` zei:
Mja, ik eet idd heel onregelmatig, smorgens eet ik eigenlijk nooit (want dan slaap ik nog) smiddags eet ik soms ook niet .. Altijd het avondeten dat ik eet. Maar idd, misschien zal het wel daardoor komen, ik zal is proberen wat regelmatiger te eten, is het echt verplicht om smorgens ook te eten? Of is middag + avondeten goed genoeg?

nou bij mij is het echt wel nodig om smorgens te eten en een regelmaat in men eetpatroon te hebben dat wil dus zeggen ontbijt tussen 08-0900 middageten tussen 12-1300 en avondeten tussen 18-1900
als je dat 3 dagen aanhoudt is het vanzelf weer over. eet smorgens geen boterhammen maar iets lekker zoals ei of worst of smoskes of ... dat gaat er beter in.

hightone

Experimenterende gebruiker
Hype zei:
vage shit, mijn zus lacht me altijd uit als ik 's avonds om 12 uur 8 boterhammen sandwichspread eet :P

(na een jointje)

haha ik heb dit ook altijd, ik begin met mijn ontbijt om 3 uur smiddags om 7 uur avond eten en dan wanneer ik thuis kom eet ik de hele kast leeg en begin nog te koken ook :grin: :hearteyes:

BelgonX

Belezen gebruiker
Heb net hetzelfde probleem als jou gehad waardoor ik echt lichamelijk niets meer voorstelde. Ik weet niet of je er ebsef van hebt maar zo een hele dag niets eten en alleen blowen is echt niet goed voor je lichaam. Je leeft op je reserves en breekt gewoon je spiermassa af. Daarvan kan je over het algemeen 'moe' van worden. Door wiet te roken voor het slapen heb je trouwens ook een minder effectieve slaap en dus minder energy charge van je lichaam. Misschien een oorzaak waarom je niet wakker raakt voor 12 uur? Ik ben begonnen met elke dag een dikke vitamine pil te nemen en een Knorr vie (50%groente en fruit van de dag, zegge ze :P ). Ik neem deze 's morgens en volgens mij helpt het ook wel je systeem wat op gang te brengen en dat brengt honger met zich mee. Verder ben ik gaan sporten en veel. Van sporten krijg je honger en dat is dan ook weer mooi meegenomen :mrgreen: . Verder ben ik op vaste uren op de dag mijn jointje(s) gaan rollen. Dus niet 'wake and bake' of juist na de middag. Nee ik liet het gewoon voor late namiddag of 's avonds, is eens zo gezellig en werkt de wiet nog optimaal in tegestelling als je heel de dag door rookt :stoned: . Probeer verder zeker altijd 'smorgens te eten. Een botherham krijg ik er in de vroege uurtjes ook niet door maar Smacks ofzo wel en brengt weer je systeem op gang en geeft je meer honger en energie. Probeer 10.00 - 16.00 uurtjes te nemen, een mandarijn ofzo. Eet verder gewoon goed en probeer wat actief te zijn en je bioritme terug wat in balans te brengen. Het leven is zoveel mooier dan en jointjes eens zo goed :stoned: . Zijn gewoon tips, geen levenspreek ofzo... :)

Edit: Is btw zo waar wat je zegt. Vroeger had ik ook altijd boefkicks van wiet maar als je dan eenmaal op lange regelmatige basis wiet gaat roken dan verdwijnt het gewoon. Je jointe wordt je maaltijd om het zo te zeggen. Freaky shit.... Boefkicks komen wel terug als je wat meer casual gaat blowen(toch wel dagelijks maar 's avonds ) :stoned: .

pieter-b

Wijs gebruiker
ik eet euh.....2 bolletjes / dag ofzo..
en snoep wel heel veel.
vroeger at ik wel 8 dubbele boterhammen enzo, soms meerdere keren per dag.
dus ja..ik ken het probleem wel.
ik eet meestal ook kleine stukjes.. een broodje kan ik zo een uurtje over doen.

toen ik mij bij het kerstdiner bij mijn ouders verplicht had onwijs veel te eten (veeeeeeeeeeeel meer dan ik wou) (maar nog steeds minder dan 1 bord:wink:, had ik plots onwijze honger toen ik weer thuis was.
Volgens mij is de oplossing dus ook om, wanneer je eet, veel te eten.. je maag te vergroten and stuff.

hier nog een paar eetlustopwekkers die ik al eens ergens anders in dit forum had gepost:
-eet een appel 3 kwartier voor je maaltijd
-vitamine b12
-fenegriek kruid (werkt het best en kun je zelfs zelf kweken:wink:
http://www.ergogenics.org/fenugriek.html

paupie

Bewuste gebruiker
je kan je bewust groter maken. Dit door elke dag net weer wat meer te eten dan de dag ervoor.

Ik wilde namelijk ook wat zwaarder worden en ben nu door veel te eten (12 boterhammen per dag en 2 borden vol bij het avondeten) van 70 naar 80 kg in een jaar gegaan :).

Squirlie

Experimenterende gebruiker
Dude, ik krijg altijd de munchies dus heb geen gedacht of dat normaal is. Mischien je maag die wat opspeelt ofzo

Talec

Bewuste gebruiker
BelgonX zei:
Heb net hetzelfde probleem als jou gehad waardoor ik echt lichamelijk niets meer voorstelde. Ik weet niet of je er ebsef van hebt maar zo een hele dag niets eten en alleen blowen is echt niet goed voor je lichaam. Je leeft op je reserves en breekt gewoon je spiermassa af. Daarvan kan je over het algemeen 'moe' van worden. Door wiet te roken voor het slapen heb je trouwens ook een minder effectieve slaap en dus minder energy charge van je lichaam. Misschien een oorzaak waarom je niet wakker raakt voor 12 uur? Ik ben begonnen met elke dag een dikke vitamine pil te nemen en een Knorr vie (50%groente en fruit van de dag, zegge ze :P ). Ik neem deze 's morgens en volgens mij helpt het ook wel je systeem wat op gang te brengen en dat brengt honger met zich mee. Verder ben ik gaan sporten en veel. Van sporten krijg je honger en dat is dan ook weer mooi meegenomen :mrgreen: . Verder ben ik op vaste uren op de dag mijn jointje(s) gaan rollen. Dus niet 'wake and bake' of juist na de middag. Nee ik liet het gewoon voor late namiddag of 's avonds, is eens zo gezellig en werkt de wiet nog optimaal in tegestelling als je heel de dag door rookt :stoned: . Probeer verder zeker altijd 'smorgens te eten. Een botherham krijg ik er in de vroege uurtjes ook niet door maar Smacks ofzo wel en brengt weer je systeem op gang en geeft je meer honger en energie. Probeer 10.00 - 16.00 uurtjes te nemen, een mandarijn ofzo. Eet verder gewoon goed en probeer wat actief te zijn en je bioritme terug wat in balans te brengen. Het leven is zoveel mooier dan en jointjes eens zo goed :stoned: . Zijn gewoon tips, geen levenspreek ofzo... :)

Edit: Is btw zo waar wat je zegt. Vroeger had ik ook altijd boefkicks van wiet maar als je dan eenmaal op lange regelmatige basis wiet gaat roken dan verdwijnt het gewoon. Je jointe wordt je maaltijd om het zo te zeggen. Freaky shit.... Boefkicks komen wel terug als je wat meer casual gaat blowen(toch wel dagelijks maar 's avonds ) :stoned: .

kheb ong hetzelfde als osi, en dat komt door het feit dat ik nu toch al even zonder werk zit. Met als gevolg dat men bio ritme volleding overhoop ligt! Ik sta ook ong op rond 11 a 12u en ontbijten ldoe ik ook niet.Tegen 15.00u heb ik men 'ontbijt' zeg maar en dan tege 6 a 7 het avond eten. S'avonds eet ik ook meestal wel nog snack en soms maak ik iets klaar.Maar thx voor de tips,kga er eens gebruik van maken. Alleen die knorri toestanden vertrouw ik niet zo goed... :grin:

grtz[/b]

FoxMulder

Newbie
BelgonX zei:

Bizar dat je dan minder effectieve slaap zou hebben. Ik blow alleen in de avond, en ik word dan altijd onwijs uitgerust en ontspannen wakker ( maar misch dat t komt omdat ik gewoon veel energie heb en zonder blowen misch 5-6 uur zou kunnen slapen ).

Ik ben al n hele tijd met mn studie gestopt, en in t begin blowde ik de hele dag. Werd ik onwijs moe en loom van. Inmiddels blow ik alleen maar in de avond, en overdag eet ik onwijs goed ( ontbijt : brinta, lunch : bruin brood etc, savonds een volledige maaltijd en natuurlijk fruit ) en verder fitness ik elke dag ( elke dag joggen heb ik net niet genoeg discipline voor ).
T kostte wel wat moeite en discipline in t begin, maar doordat ik merkte dat k fitter en energievoller werd heb ik t volgehouden en is t inmiddels zit t in mn dagelijkse leven.
De grootste voordeel vond ik trouwens dat omdat ik alleen maar savonds blowde, ik echt meer van mn hasj ging genieten.
Ik mis t trouwens totaal niet, de hele dag blowen. Het voelt juist nu meer in balans dan ooit. Ben je tenminste overdag met je hoofd r bij.
&wat belgonX zei idd :
Probeer 10.00 - 16.00 uurtjes te nemen, een mandarijn ofzo. Eet verder gewoon goed en probeer wat actief te zijn en je bioritme terug wat in balans te brengen. Het leven is zoveel mooier dan en jointjes eens zo goed . Zijn gewoon tips, geen levenspreek ofzo...

Willemijn

Bewuste gebruiker
Als ik vroeger een jointje rookte dan had ik verschrikkelijk veel honger.
Maar sinds ik elke dag gebruik gaat m'n eetlust weg.
ik denk dat gebruiken op lange termijn de eetlust vermindert. :confused:

Allolalie

Bewuste gebruiker
ontbijten is het belangrijkste eet moment van de dag en als je het echt goed wil doen na acht uur 's avonds geen grote maaltijden meer eten.

Annæ

Belezen gebruiker
inderdaad vaste maaltijden blijven eten
en door wiet roken kan je dan een fijne vreetkick krijgen
en kan je gewoon weer lekker veel eten :}

Als ik een joint rook eet ik 2x zoveel normaal kan ik maar 1 broodje kebab op als ik stoned ben wel 3 of 4!

dus gewoon meer blowen dan ga je ook meer eten

Gr ganjaman :stoned:

BelgonX

Belezen gebruiker
Ganjaman90 zei:
Als ik een joint rook eet ik 2x zoveel normaal kan ik maar 1 broodje kebab op als ik stoned ben wel 3 of 4!

dus gewoon meer blowen dan ga je ook meer eten

Gr ganjaman :stoned:

Of je bent een uitzondering of je zit nog niet zo lang aan de wiet of je blowt minder als je lijkt aan te geven.

fs180

Belezen gebruiker
Osi` zei:
zelde hier, vanaf een uurtje of avondeten is mn maag een groot gat bijna, alles kan dr in :mrgreen:
ook vaak midden in de nacht gewoon bord eten maken, heerlijk :hearteyes:
alleen in de ochten en middag, geen hap door mn keel
tijdens blowen eet ik ook niet, alleen soms wat snoep ofzo, maar geen echt eten, zelfs geen koekje, wel drinken, drink dan zo paar liter weg

Osi`

Bewuste gebruiker
Paddoboy zei:
Belgonx: je neemt de woorden uit me mond
de vreetkick verdwijnt net als de lachkicks verdwijnen
:)
Idd, helpt toch geen moer om meer te blowen. Kword er alleen maar schever van, mijn maag mag dan wel grommen of rare geluiden maken, maar de vreetkick of zin in eten hebben is er niet.
Maar tegenwoordig lukt het al te eten zonder moeite. :wave:
Het blowgedrag is wel nog steeds hetzelfde .. maja! 2 jointen de dag en met een joint doe ik toch uren over.

Eckster C

Bewuste gebruiker
Osi` zei:
Kvroeg me af of ik niet de enige ben met eetproblemen.
Ik krijg met moeite een boterham in mijn mond of een warme maaltijd de laatste tijden .. En als ik dan smiddags nen sandwich of 3 eet en savonds 1 bord ofzo, heb ik vaak het gevoel dat ik moet kotsen. Zeer irritant eigenlijk.

heb net hetzelfde ,soms.. troost je

Bovenaan