eerste keer

snyerz

Newbie
hoi,

ik heb best al wat ervaring met - binnen beperkte mate- drugs zoals coke, pep, xtc,mdma, maar heb nog nooit paddos genomen, want ik durf niet goed...

Ze zeggen dat als je er schrik voor hebt, je het beter niet kan doen,mr is dat echt zo? is er iemand van jullie die er eerst schrik van had maar het toch gedaan heeft?

Deel aub je ervaringen, zodat ik mij een beeld kan vormen van wat er mij te wachten staat

thanks!

pieter-b

Wijs gebruiker
als je zorgt voor de juiste setting is er niets aan de hand.
de angst die je voelt heb je omdat je niet weet wat je te wachten staat, dat houd dus op zodra het begint te werken.
daarnaast zullen de meesten wel zenuwachtig zijn voor een trip...het is toch altijd weer spannend,..vooral als je lange tijd niet hebt gebruikt.
niets om je zorgen over te maken dus.

azgaza

Badass junkie
Als je alleen nerveus / zenuwachtig bent komt het waarschijnlijk wel goed. Verder kun je angst voorkomen door een aantal maatregelen te nemen voor je begint:

- zorg dat je het in een veilige omgeving doet
- veilig kan beter ook rustig betekenen, dus het liefst thuis of op een mooie plek in de natuur.
- neem het met goede vrienden
- als het even kan óók nog een extra nuchter persoon
- maar ook weer niet te veel mensen, 1 of 2 medetrippers en 1 nuchter persoon of iets in die richting

Dat verkleind de kans op risico's, in je eentje is als eerste keer sterk af te raden omdat het een soort van veiligheid geeft als je ziet dat andere mensen die trippen net zo vaag zijn als jij, verder kan een nuchter persoon een poging doen wat realiteit in je terug te praten.

Verder is een beetje bang zijn vooraf niet slecht; want vaak leidt het ook tot voorzichtiger gedrag. Ik was zelf mijn eerste trip niet bang, wel nerveus toen het bakje paddo's er eenmaal stond. Dat nerveuze gevoel komt vaker terug vlak voor een trip.

Raoulduke

Belezen gebruiker
Jep, zoals hier boven staat, vertrouwde/veilige omgeving. Mensen die je ken/vertrouwd. Iedereen is denk ik bij de eerste keer zenuwwachtig, alleen angst heb ik nooit ervaren.

Wirwar

Belezen gebruiker
Ik heb altijd zoiets van, ik weet niet wat er gaat komen dus ik laat het maar gewoon over me heen komen.
Heb zelf nog nooit paddo's gedaan maar staat wel in de planning.
Als ik voor het eerst een nieuwe drug neem word ik wel altijd even zenuwachtig, maar als het dan eenmaal begint te werken is dat meteen weg.
Zal bij paddo's ook wel zo zijn denk ik :wink: tenminste, zo werkt dat bij mij.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Lees je eerst eens voldoende in. Neem enkele weken tijd om alle literatuur te verslinden: zowel op het net als in de bib.
Verwerk al die informatie en stel jezelf dan de vraag of je er werkelijk zin in hebt.

Enkel als je er echt naar smacht en je van ongeduld brandt, hoor je ze te nemen. Vertwijfeling kan grote gevolgen hebben voor je mentale reis.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ik ga even TS z'n topic uitbuiten.
Ik ga over 2 weken ook eens de grens over voor te gaan shoppen in de smartshop. Tis ook mn eerste keer. De setting zit wel snor en doe het met mn beste vrienden + sitter (lust geen champions). Nu had ik gedacht om de eerste keer maar een halve portie te nuttigen. Maar wanneer is de trip op z'n hoogtepunt? Dit zou wel handig zijn om weten als ik nog zou willen bij-eten.
En doe je het beste op een lege maag, of op een gevulde maag?
Op welk tijdstip van de dag is het leukst? Rond de vooravond zodat je het donker kan zien worden ofzo?
En tot slot: Zijn steeltjes even potent als hoedjes?

Sorry voor dit intermezzo! :mrgreen:

Bengt

Bewuste gebruiker
De trip begint na een halfuur-uur en na een uur zit hij op zijn hoogtepunt voor een 2-tal uur. Daarna wordt het stilaan lichter.

Dus als je wil bij eten doe het dan na ongeveer een 2-3 uur na inname.

Nuttig ze op een lege maag, dus niks eten in de voorgaande 3-4 uur.

Tijdstip van de dag moet je zelf maar bepalen. Overdag of 's avonds hebben alle twee z'n charmes. Hangt er ook vanaf waar je trip plaats gelegen is.
Is het in de stad gelegen, raad ik je aan om het 's avonds te doen. Kwestie van als je even buiten wilt dat je niet in de drukke stad op paddo's rondloopt.
Ik kan je verzekeren dat voor onervaren trippers dat heel wat paranoia veroorzaakt.

Paddenstoelen volledig opeten.

Btw. Als dat je sitter z'n excuus is om geen paddo's te doen...
Ik lust zelf zeer graag champignons en paddo's verorber ik nu ook niet graag.
Zorg dat je sitter wel een blowtje kan doen.

Detroit303

Bewuste gebruiker
^thx!

Wat zou het beste zijn: een halve portie sterke hawaiiaanse of eerder een volledige portie van een wat mildere paddo?
Ik wil nogal voorzichtig beginnen; Ik merk bv dat ik al wat paranoia word als ik veel geblowd heb. (ben nl. geen frequente blower)

Heb er ook best wel wat gezonde zenuwen voor :)

Bengt

Bewuste gebruiker
Kan ik je niet zeggen.

Veel mensen gaan je hier een halve portie aanraden.
Maar ik heb mijn eerste maal een volledige portie Colombiaanse genomen en alles is wel best goed verlopen.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Varry zei:
Wat zou het beste zijn: een halve portie sterke hawaiiaanse of eerder een volledige portie van een wat mildere paddo?
Ik wil nogal voorzichtig beginnen; Ik merk bv dat ik al wat paranoia word als ik veel geblowd heb. (ben nl. geen frequente blower)

Veiligheidshalve kan je natuurlijk een bakje Mexicaanse kopen en beginnen met de helft te consumeren, als je dan tijdens de trip het ondraaglijk licht vindt, kan je de rest erbij nemen.
Dat lijkt me het veiligste.

Mijn eerste keer had ik anderhalve portie genomen - in vol enthousiasme - en dat was toch too much to handle. :openmouth:

teebo

Bewuste gebruiker
ik was onmetelijk bang toen ik de eerste keer paddo's(/Hard drugs) ging doen.
uiteindelijk heb ik het binnen gekregen, en dat was dan ook de laatste keer at ik bang was voor een drugs.
gewoon beginnen met halve portie

teebo

Bewuste gebruiker
laatste keer ging ik trouwens snoeihard op een bakje mexicaantjes
terwijl ik ooit op een bakje hawaaiaantjes gewoon de ganse avond met de sitter heb zitten praten.

Remsos

Experimenterende gebruiker
Ik zou als ik jou was gewoon gelijk een hele portie colombianen nemen.
Ben ik de eerste keer ook mee begonnen en het was super!
Dan weet je gelijk hoe het is om echt te trippen.
De eerste trip zal gelijk je beste trip worden! Ik heb het nooit meer zo meegemaakt, en dat komt omdat je niet weet wat je moet verwachten.
Pas als je erin zit, dan snap je wat anderen bedoelen....

Maak je niet druk om je zenuwen. Het is goed om zenuwachtig te zijn voor iets wat je niet kent. Ik verzeker je dat die snel genoeg zullen verdwijnen. :P

Geniet ervan zou ik zeggen.

edwin__

Belezen gebruiker
haha,
kerel kijk. als het goed is is je leven nog lang genoeg om een 2e keer de volle portie te nemen.
probeer maar eerst even 2/3e maar een halve is ook zeker niet verkeerd. daarvan raak je echt al behoorlijk de weg kwijt. een hele raad ik je zowieso af. zoals hierboven al werd gezegd. je weet niet wat je moet verwachten. en ik kan je 1 ding met 100% zekerheid vertellen, je weet het echt niet. dit gaat boven het inbeeldings vermogen van mensen die nog nooit hebben gebruikt uit !
je gaat er zekers geen spijt van krijgen :wink: :rockband:

Remsos zei:
Ik zou als ik jou was gewoon gelijk een hele portie colombianen nemen.
Ben ik de eerste keer ook mee begonnen en het was super!
Dan weet je gelijk hoe het is om echt te trippen.
De eerste trip zal gelijk je beste trip worden! Ik heb het nooit meer zo meegemaakt, en dat komt omdat je niet weet wat je moet verwachten.
Pas als je erin zit, dan snap je wat anderen bedoelen....
Geniet ervan zou ik zeggen.

zelf de wereld van een halve portie, en die van een hele. is echt een wereld van verschil :mrgreen:

Bovenaan