Eerste keer truffels ervaring

Goedenavond beste forumleden,

Een maand geleden heb ik met een maat van mij voor het eerst truffels gegeten. Ik heb dit heel lang niet gedurfd en heb voorafgaand aan deze ervaring steeds microdoseringen genomen om steeds weer een beetje extra te wennen aan het gevoel. Ik begon een jaar geleden met 0,5 truffels als microdosering en dat voelde al zeer relaxed en sindsdien nam ik steeds een beetje extra als microdosering. Totdat ik een keer 3,5 gram truffels at en dacht: wat ben ik nou aan het doen ik moet meer nemen anders trip ik nooit eens een keer.

Dus samen met een maat van mij afgesproken om het te doen in zijn vakantiehuisje op een camping, waar hij woont. We hadden allebei 10 gram Mexicana truffels gekocht en namen allebei eerst 5 gram. Het gevoel vonden wij nog niet sterk genoeg dus we namen allebei nog een portie bij, hij iets meer dan ik denk ik maar allebei ongeveer in totaal 10 gram. Ik kreeg als belangrijkste inzicht tijdens mijn trip dat het gevoel nog wel wat sterker mocht. Ook voelde ik toen we buiten in het gras gingen liggen, in de zon, een XTC gevoel opkomen en lichte visuals opkomen. Ik merkte alleen dat ik heel erg snakte naar juist een spirituelere trip. Ik voelde me echt alsof er een deurtje bijna openging maar ik daar nou eenmaal niet genoeg voor genomen had. De visuals waren er zeker wel, maar daar is het mij totaal niet om te doen. Ik ga echt meer voor inzichten.

Mijn conclusie is dat ik heel blij ben met dat ik het uberhaubt durfde te doen en dat ik nu beter weet wat ik wil: alleen trippen met een iets hogere dosis. Tips zijn trouwens welkom wordt vervolgd....

JohnGalt

Belezen gebruiker
Met truffels bouw je heel snel tolerantie op, de volgende keer eet je beter ineens de volledige dosis op. Maar het verschil in sterkte is ook enorm wisselend, dus de ene 10gr is de andere niet.

Anjovis

Bewuste gebruiker
Voor een echte truffel trip te ervaren moet je wel tussen de 15 tot 20 gram nemen afhankelijk van de soort. De meeste smartshops verkopen het ook zo per dosis. En je moet die ook in één keer innemen, niet in stukjes. Van 3.5 gram ga je niet veel merken denk ik.

Bovenaan