• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer psychedelica (truffels)

Hoi!
Ik ben nieuw op dit forum maar koekeloer al enige tijd naar alle berichtjes hier om mezelf een hart onder de riem te steken omtrend psychedelica. Ik ben al héél lang nieuwsgierig ernaar maar vond het altijd erg eng, ik vertrouwd m'n eigen brein niet altijd.. Met "uppers" zoals mdma, xtc, speed, coke en downers zoals wiet heb ik wel al redelijk wat ervaring maar pschydelica stelde ik altijd n beetje uit. Tot gisterenavond dus.

Ik nam: Tampanensis truffels (mijn vriendin, N, zei dat ze de zwaarste waren in de lichtste klasse van truffels)
Met: een goeie vriendin en ervaren psychonaut, N.
Waar: in een afgelegen verlaten bos
Hoelaat: 17h25 tot pakweg 20h
Hoeveel: ik nam 2/3 portie, N nam een hele portie

17h25: eten die hap! N waarschuwde me voor de smaak maar ik vond het erg meevallen. Was wel best nerveus!

17h30: alles binnen en we beginnen te wandelen door het bos

17h35: mijn benen beginnen als spaghetti te voelen, en de atmosfeer wordt dromerig, ik krijg minder vat op mijn gedachten en de tijd.

17h45: ik moet enorm schijten ineens dus zo geschied. Dat N op 4m stond kon me al helemaal niet meer boeien. bij N kickt het nu ook erg in, ze zit een beetje vertwijfeld op een boomstronk, "Alles spreekt. Alles is aanwezig. Ik snap het allemaal niet.", zegt ze terwijl ze rondkijkt. Ik vind alles heel erg mooi en lief, ik begin te walsen met de bomen. N's vertwijfeling maakt mij ook een beetje onzeker.

17h?? Moeilijk om de chronologie nu nog te vatten maar we wandelen en we wandelen maar, door een oneindige droomwereld, zo lijkt het. Ik merk enorm de invloed op mijn gemoedstoestand; ik ben sowieso al heel erg gevoelig voor de atmosfeer maar dat is nu nog eens 10x zo erg. Namelijk, als we op een mooie open plek komen en de zon schijnt, ben ik de gelukzaligheid zelf en wil ik liggen en alles gewoon voelen maar als dan de wolken komen of we komen op een iets minder uitnodigende plek daalt de neerslachtigheid op mij neer. Op een moment werd ik mij ook heel bewust van het feit dat N de hele tijd wou praten en ik wou eigenlink gewoon zijn. En voelen. En kijken. En alles opnemen. Dat zorgde voor een gevoel van onbehagen dat de hele tijd bleef en wel een beetje een domper op de trip legde.

19h?? Op een gegeven moment, wou ik dan ook naar de tent (die we al hadden klaargezet voor de trip), naar behagen en knusheid en gezelligheid. Toen voelde ik me weer beter en dat was ook wel wat het einde van de trip.

Conclusie: ik weet niet zo goed wat ik er van vond. Het algemene gevoel was voor mij erg lichamelijk en emotioneel, en inwaards. Alsof het alleen misschien fijner was geweest of met iemand minder spraakzaam. Maar aan de andere kant versterkte het ook gewoon de gevoelens en ideeën die ik nuchter ook al heb. Interessante ervaring! Maar ben er nog niet uit of ik nog een keer truffels nemen wil.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Leuk report! Ik kan er ook niet tegen als er gepraat wordt tijdens het trippen. Ja, af en toe eens wat ervaringen uitwisselen. Maar verder, shut up! De eerste keer vond ik het moeilijk om dat aan te geven terwijl ik onder invloed was. Dus ja, herkenbaar! Wel fijn dat je zo van de natuur hebt genoten! Dat vind ik ook het mooiste om naar te kijken tijdens het trippen.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
De natuur is dan inderdaad prachtig en het is makkelijk om je er ook mee verbonden te voelen. Snap je nood aan stilte ook. Truffels zijn in mijn ogen echt veel leuker op je eentje, misschien eens het proberen waard 😊 (Atlantis is ook een aanrader!)

De natuur is dan inderdaad prachtig en het is makkelijk om je er ook mee verbonden te voelen. Snap je nood aan stilte ook. Truffels zijn in mijn ogen echt veel leuker op je eentje, misschien eens het proberen waard 😊 (Atlantis is ook een aanrader!)

Ja, ik vond praten, zinnen vormen en communicatie heel moeilijk en overbodig. Voelde al heel snel dat dit een heel spirituele drug is - of toch nu achteraf kan ik dat wel zo plaatsen.
Ik denk inderdaad dat ik het de volgende keer alleen ga doen en dan in een huiselijke sfeer met kaarsjes, wierook, planten en een muzieklijst met klassieke muziek. Ik weet nog, op een gegeven moment stond er een klassiek lied op en JEZUS, dat bracht me echt naar goddelijke realmen, toen begon ik te dansen met de bomen en dat was zo heerlijk.
En atalantis is dan een goeie voor een 2e trip? Is die sterker dan tampanensis?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En atalantis is dan een goeie voor een 2e trip? Is die sterker dan tampanensis?
Zo wordt het wel geadverteerd, maar is altijd moeilijk te zeggen hoor met zo'n natuurproduct. Je weet nooit van tevoren hoe potent je truffels (of paddo's) precies zullen zijn. Aangezien ze meestal niets duurder zijn dan Tampanensis zou ik wel voor Atlantis gaan. Ik heb er zelf denk ik tegen de 50 keer op getript en het is echt mijn go-to truffel geworden.

Klassieke muziek kan echt geweldig zijn tijdens trippen ja!!

Bovenaan