Eerste keer paddo's

Amaranth

Bewuste gebruiker
Komend weekend eerste keer paddo's :grin: Ik begin met een halve portie truffels van de lokale smartshop. En ja ik weet dat de meesten 14 jaar jong vinden, maar ik wil het een keer proberen en denk maar dat als het verkeerd gaat dat ik het wel zal weten. Maar ik denk dat dat wel meevalt.

Hebben jullie nog goede tips? Kan ik vantevoren blowen of zal ik er compleet nuchter mee beginnen en pas later als ik denk dat ik het kan hebben gaan blowen? Goed uitslapen doe ik sowieso, met een gevulde of een nuchtere maag paddo's innemen?

Ik ben van plan binnen te beginnen in een huis waar niemand naar toe komt (we zitten met z'n 2en op een halve portie, tripmaatje heeft 1 keer eerder een hele portie gehad) en als ik me goed voel naar buiten te gaan.

Verder nog andere dingen waar ik op moet letten?

Amaranth

Bewuste gebruiker
6 uur vantevoren niet eten? :openmouth:

Dat is wel erg lang :P En ja dat een paar jaar wachten had ik al wel verwacht. Ohja nog een vraag, ik ben van plan in het komende weekend ook nog iets te maken in de trant van spacepannenkoeken/spacebrownies, en veel blowen, maar ik denk dat ik beter de eerste dag de paddo's kan doen omdat ik dan nog het meest helder en uitgerust ben?

wave

Belezen gebruiker
Waarom zou je van te voren willen blowen? Je wilt toch meemaken hoe het is om paddestoelen te doen? Blowen heeft vaak veel invloed op het effect van verschillende soorten drugs (vaak positief, maar ik heb mensen ook psychoses zien krijgen.), maar dat zou ik de eerste keer niet doen. Misschien vind je het wel niks, maar versterk je het alleen maar.

Achteraf blowen is wel leuk, als het (bijna) is uitgewerkt: dan krijg je een rare flashback. Soms zelfs de dag erna.

TrippyShit

Badass junkie
wave zei:
Blowen heeft vaak veel invloed op het effect van verschillende soorten drugs (vaak positief, maar ik heb mensen ook psychoses zien krijgen.),
Dat komt niet door heb blowen dan natuurlijk. Dat kan elke drug uitlokken als je er gevoelig voor bent..
wave zei:
Achteraf blowen is wel leuk, als het (bijna) is uitgewerkt: dan krijg je een rare flashback. Soms zelfs de dag erna.
Wel weer mee eens.. Je kan echt als een gek door blijven blowen dan.. Lekker een komedie filmpje kijken met het tripgroepje en pizza's bestellen :grin:

Of 14 te jong is, moet je voor jezelf bepalen. Mijn 1e keer paddo's was ik ook net 15 en het ging meer dan prima. In 2jaar 13x gedaan ondertussen en het heeft mij iig niks gedaan(badtrips niet meegerekend), dat ligt dus echt aan hoe sterk je geestelijk bent.. Als je denkt dat je het aankan, gewoon lekker proberen.. Om het te vaak te doen zou ik niet aanraden. 1x kan goed gaan, maar een 2e keer misschien niet. Probeer het uit zou ik zeggen en als het je bevalt, zou ik eventjes wachten voordat je weer eens gaat trippen tot je wat ouder bent maar dan weet je iig hoe het is..

Das mijn mening+advies :wave:

Amaranth

Bewuste gebruiker
wave zei:
Waarom zou je van te voren willen blowen? Je wilt toch meemaken hoe het is om paddestoelen te doen? Blowen heeft vaak veel invloed op het effect van verschillende soorten drugs (vaak positief, maar ik heb mensen ook psychoses zien krijgen.), maar dat zou ik de eerste keer niet doen. Misschien vind je het wel niks, maar versterk je het alleen maar.

Ik weet niet wat voor effect het precies heeft, heb weleens dingen gelezen maar niet precies. Als het inderdaad zo werkt dan ga ik niet blowen. De vraag was omdat ik dit in een weekend ga doen samen met een vriendin wat we echt als 'ons' weekendje zien, en aangezien we allebei erg van blowen houden (lees: stoners zijn) zou het maar zo kunnen dat de eerste joint al zou worden gedraaid als ik daar aan kom. Maar dan maar even niet blowen, voor die dag staan de paddo's centraal.

En Trippyshit, wat is jouw mening over het blowen voor en tijdens de trip? En qua vaker trippen betreft, ik heb met mezelf vantevoren afgesproken dat er een minimale grens komt waar ik in moet wachten, en dat zal waarschijnlijk 2 maanden worden. Ik heb inderdaad vaker gehoord dat mensen rond hun 15e eerste keer paddo's hebben gedaan en dat dat gewoon goed beviel, dan moet dat bij mij ook kunnen.

Bedankt voor de comments iedereen :)

wave

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:
wave zei:
Blowen heeft vaak veel invloed op het effect van verschillende soorten drugs (vaak positief, maar ik heb mensen ook psychoses zien krijgen.),
Dat komt niet door heb blowen dan natuurlijk. Dat kan elke drug uitlokken als je er gevoelig voor bent..

Die keer dat ik er echt bij was werd het door het blowen 'uitgelokt'. Dat hoeft natuurlijk niet, en dat kan door elke drug : maar het kan wel.

TrippyShit

Badass junkie
Amaranth zei:
En Trippyshit, wat is jouw mening over het blowen voor en tijdens de trip? En qua vaker trippen betreft, ik heb met mezelf vantevoren afgesproken dat er een minimale grens komt waar ik in moet wachten, en dat zal waarschijnlijk 2 maanden worden. Ik heb inderdaad vaker gehoord dat mensen rond hun 15e eerste keer paddo's hebben gedaan en dat dat gewoon goed beviel, dan moet dat bij mij ook kunnen.

Bedankt voor de comments iedereen :)
Ja, dat moet je grotendeels zelf bepalen. Ik zou het niet doen.. Het is vooral de 1e keer leuker om gewoon het effect van alleen de paddo's mee te maken. Ik zou wel weed voor op het einde mee nemen. Op het einde lekker met het groepje eten bestellen, een filmpje kijken en genoeg jointjes roken vind ik persoonlijk een hele relaxte afsluiting van de reis.. Blowen tijdens de trip geeft vaak veel meer chaos enzo.. Echt een +punt vind ik het niet echt.. Zou het dus voor het einde bewaren.. Dan smaakt het heel lekker en wordt je heel appart stoned en voel je de eurofrie nog terwijl je lekker aan het chillen bent..

KoxBox

Badass junkie
Amaranth zei:
6 uur vantevoren niet eten? :openmouth:

Dat is wel erg lang :P En ja dat een paar jaar wachten had ik al wel verwacht. Ohja nog een vraag, ik ben van plan in het komende weekend ook nog iets te maken in de trant van spacepannenkoeken/spacebrownies, en veel blowen, maar ik denk dat ik beter de eerste dag de paddo's kan doen omdat ik dan nog het meest helder en uitgerust ben?

4uur is ook al meer dan genoeg hoor :wink:. En ja blowen tijdens de trip... het kan je rustiger maken of juist voor meer chaos zorgen. Ik zou beginnen met een paar trekjes en even wachten om te kijken hoe het de trip beïnvloed. Beter 1 trekje te weinig dan 1 te veel :)

Amaranth

Bewuste gebruiker
Verdomd, de truffels waren te duur voor het budget wat we nog hadden voor 't hele weekend.. Maar die vriendin had nog een capsule met 22mg 2C-E liggen en nu kopen we er een capsule bij en dan doen we (op 't oog verdeeld) allebei ongeveer 11mg 2C-E in plaats van paddo's. Ik vind €16,- voor een portie truffels ook wel vrij prijzig.

Jammer dat het geen paddo's worden, maar als ik weer een keer genoeg geld heb (kan nog wel ff duren maar beter dat ik de trips nog even een tijdje uit elkaar houd, zeker omdat ik nog jong ben) ga ik samen met die vriendin waar ik dit weekend 2C-E mee ga doen, een keer een portie truffels delen.

Bedankt voor de tips iedereen, die ga ik zeker onthouden voor als ik het wel ga doen.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Meningen zijn er blijkbaar over verdeeld. Ik ben benieuwd hoe m'n trip uitpakt, moet toch ergens een eerste keer mee beginnen. Ik wil iedereen bedanken voor de behulpzame comments :)

Ites

Experimenterende gebruiker
Hoe kan je eigenlijk zelf weten of je een 'sterke' geest hebt? Of het veilig is om paddo's te nemen enz.

TrippyShit

Badass junkie
Das niet zo moeilijk toch? Als jij een labiel persoon bent enzo, of onzeker, depri, control-freak.. Dan is trippen niet echt je ding in veel gevallen..

Ites

depri in elk geval ni, mja wat versta je onder control-freak, onzeker ed...

TrippyShit

Badass junkie
Onzeker: Als je onzeker bent over jezelf. Je uiterlijk, je karakter.. Kans dat je daarmee geconfronteerd wordt..

Control-freak: Als je graag de controle over alles wilt (kunnen) houden. Bij trippen, en helemaal paddo's, moet je nou eenmaal accepteren dat de controle niet altijd in jouw handen ligt. Dit moet je ook niet teveel willen want dan merk je alleen maar dat het meer door je handen wegglipt en dat kan beangstigend zijn voor iemand die een control-freak is..

Ites

Onzeker helemaal niet, ale meeste van de tijd toch ni.
Iedereen is wel eens onzeker, zeker :)
Da van control-freak heb ik geen idee eigenlijk..

TrippyShit

Badass junkie
Ites zei:
Onzeker helemaal niet, ale meeste van de tijd toch ni.
Iedereen is wel eens onzeker, zeker :)
Da van control-freak heb ik geen idee eigenlijk..
Tuurlijk zit er een verschil in over jezelf nadenken en echt onzeker zijn :wink:
Control-freak.. als je blowen zonder probleem kan, zal je wel niet zo'n control-freak zijn.
Het gaat erom dat jij niet de grip op realiteit kwijt wilt raken. Als je kan accepteren dat kan gebeuren voor eventjes, is er niks aan de hand..

Ites

Ja das geen probleem, alleen toen ik 14 jaar was ofzo(int begin dus) werd ik er soms paranoia van.. Nu niks meer van negatieve kanten, buiten dat vergeten ademen als ik te stoned ben:tongueout:
Geldt ni alleen voor paddo's zeker? Ma toch liever eerst salvia wereld verkennen, daarna lsa zaadjes :)

edit: en is da ni wa normaal da ik er wa 'bang' voor ben? Kwil het ongelooflijk graag doen, ma ben er natuurlijk wel wa bang voor.. nooit gedaan dus

underworld

Wijs gebruiker
2c-e is wel een van de heftigere varianten in de 2c familie, dat je dat weet :wink:
je zou beter met b kunnen beginnen..

TrippyShit

Badass junkie
Ites zei:
Ja das geen probleem, alleen toen ik 14 jaar was ofzo(int begin dus) werd ik er soms paranoia van.. Nu niks meer van negatieve kanten, buiten dat vergeten ademen als ik te stoned ben:tongueout:
Geldt ni alleen voor paddo's zeker? Ma toch liever eerst salvia wereld verkennen, daarna lsa zaadjes :)

edit: en is da ni wa normaal da ik er wa 'bang' voor ben? Kwil het ongelooflijk graag doen, ma ben er natuurlijk wel wa bang voor.. nooit gedaan dus

Vergeten te ademen? :P Dan ben je wel ver heen haha. Als het zou gebeuren op paddo's gewoon om lachen :wink: Ik snap alleen neit waarom je eerst de salvia wereld wilt verkennen. Salvia kan heeeel erg heftig zijn he, echt heel heftig. Het heeft verder ook niks met paddo's te maken. Misschien dat je van plan was om met salvia ervaring op te doen met het zijn 2 ervaringen die los van elkaar staan, salvia en paddo's..

Dat je er bang voor bent.. Bang op welke manier? Bang om bad te gaan? Of gewoon zenuwachtig?
Als je echt bang bent, zou ik het niet doen tot angst is omgeslagen in gezonde zenuwen. Dat je (een beetje) zenuwachtig bent is logisch. Dat ben ik nog steeds bij elke keer paddo's, elke keer mdma, etc.. Maar probeer niet bang je trip in te gaan.. Verder heel veel lezen, lezen, lezen en nog eens lezen.. Je kan nooit genoeg lezen :P

azgaza

Badass junkie
Amaranth zei:
Meningen zijn er blijkbaar over verdeeld. Ik ben benieuwd hoe m'n trip uitpakt, moet toch ergens een eerste keer mee beginnen. Ik wil iedereen bedanken voor de behulpzame comments :)

Ja eens is toch altijd de eerste keer, en welk middel je dan neemt maakt in mijn ogen dan relatief nog het minste uit, ze hebben allemaal hun eigen punten waar in ze extremer zijn en milder zijn. De leeftijds kwestie ga ik niet echt over oordelen denk ik. Het verschil tussen de ene 14 jarige en de andere 14 jarige is zó enorm, ik begon ook met paddo's op mijn net-15e, maar ik zie ook wel eens mensen rond die leeftijd waarvan ik denk dat ze echt nog gewoon even minstens 3 jaar mogen wachten. Verschilt dus zo dat ik daar op maar niet beoordeel en je maar gewoon een fijne trip wens. Volgensmij ben je redelijk ingelezen dus heb je een beeld bij wat je kan verwachten dus dan: veel plezier!

Ites

Ik lees ongelooflijk veel, niet bang om slecht te gaan, gewoon de effecten.. overweldigend. meer nervieus dan bang :wink:
ma ik kauw op salvia, tis alleen zo heftig als ge da rookt. ale ook maar 1 keer gekauwd en niet echt iets gehad(1.5gr maar)
alleen dieper nadenken over dingen, dieper en anders dan wiet. en effe t gevoel gehad da een schaduwstrook op mn plafond een 'vrouwelijk' iets was en mij probeerde in te sluiten mja mee rni. toen was k wel ff bang :tongueout: ma da was chill ni echt bang, gwn van wow

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Als je twijfelt moet je het niet doen, als je het zeker weet dat je het wilt, echt zeker weet;
Als je open staat voor een totaal nieuwe ervaring etcetera etcetera, dan kan zou ik eraan beginnen.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Jammer, de 2c-E trip viel tegen. Hij was heel licht. Na een tijdje kreeg ik een enorme bodyload, en dat werd zo erg dat ik het er uiteindelijk uitgekotst heb (heb het nog een hele tijd binnen proberen te houden, maar uiteindelijk naar de wc gerend) en daarna stelde het ook niet zoveel voor.

Jammer, volgende keer plan ik om 100 mics LSD te doen, gewoon direct goed..

azgaza

Badass junkie
100 ug is wel gelijk een redelijk aanwezige dosis voor de meeste mensen, als je direct goed en sterk genoeg wil trippen zou je ook zo'n 75-80 ug kunnen proberen, die 20 ug maken wel degelijk verschil en het lijkt me toch wat veiliger bij helemáál geen trip ervaring. Maar ik wens je er succes mee. Als je schijnbaar mogelijk gevoelig bent voor bodyloads is LSD wel een goede keuze, want dat heeft het nou juist níet zo :)

Amaranth

Bewuste gebruiker
Voor sommigen is 70 à 80 µg een drempelwaarde, en ik wil niet meer op een drempelwaarde zitten (zoals ik al meerdere keren het gevoel heb gehad met XTC en nu dus met 2c-E), ik wil het écht meemaken. In plaats van telkens op het randje van net niet te zitten vind ik zonde, dus vandaar de keuze voor 100 mics.

azgaza

Badass junkie
Amaranth zei:
Voor sommigen is 70 à 80 µg een drempelwaarde, en ik wil niet meer op een drempelwaarde zitten (zoals ik al meerdere keren het gevoel heb gehad met XTC en nu dus met 2c-E), ik wil het écht meemaken. In plaats van telkens op het randje van net niet te zitten vind ik zonde, dus vandaar de keuze voor 100 mics.

Ja ik snap het op zich wel, 100 ug is, zelfs voor mij; iemand die 30 ug al voelt, nog steeds een lekkere dosis, met prachtige visuals maar toch niet zo veel chaos, en na wat mislukte experimenten kan ik me voorstellen dat je denkt 'nu maar gelijk goed', maar onderschat de trip niet, elke trip die sterk genoeg is is een ervaring om een leven lang bij je te dragen :)

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ja dat begrijp ik wel, maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand 100µg niet aan kon, maar ook niet gelezen dat iemand nog niet goed genoeg tripte na 100µg en na al die dingen die mislukt zijn wil ik het inderdaad een keertje goed doen.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik heb iemand in ruigoord in doodsangst gezien die er helemaal niks meer van snapte en me smeekte om hem normaal te maken, was heel eng om te zien.. Hij had een hofmann op waarvan "z'n vriend zei dat het geen sterke waren", en zo goed als alle hoffmans tegenwoordig zijn <80 ug...

Onderschat LSD niet.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Dat is Ruigoord, lijkt me ook totaal de verkeerde setting voor een eerste trip en dat was ik dan ook niet van plan.

underworld

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Amaranth zei:
Dat is Ruigoord, lijkt me ook totaal de verkeerde setting voor een eerste trip en dat was ik dan ook niet van plan.

Het is de meest perfecte setting die je kan dromen.
voor jou mischien, denk dat het voor de meeste beginnende trippers een informatie overload word. je eerste tripje kun je het best thuis aftasten.

Bovenaan