• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer methadon, nooit weer!

Drugdolphin

Experimenterende gebruiker
Wie? Ik, 16 jaar, ervaren drugs gebruiker op het gebied van: amfetamines, ketamine, psychedelica, Cocaïne, benzodiazepinen, Wiet, hasj en meerdere uppers als 3mmc etc.
Lengte: 181cm
Gewicht: ±60kg en een vrij lege maag.

Wat? Methadon 10 mg, 3 druppelaars cbd 4%, 4 concentratie/ontspannings pillen, weet niet precies wat het was maar bevatte valeriaan en kwam van de kruidvat, 3 jointjes Northern Light.

Wanneer? Maandag 13-10-2019, de dipdag van een nacht xtc waarbij ik 2,5 pil heb gehad van 220 mg.

Het begon vanochtend, had een toets en wou hem goed maken en door de dip was ik vrij zenuwachtig en niet heel goed voorbereid dus ik had wat CBD olie ter ontspanning en 4 concentratie en ontspannings pillen. Heb iets meer CBD olie dan het advies genomen en van die pillen het advies opgevolgd voor betere prestatie van concentratie.

Na de toets appte S me of ik ook methadon wou doen. Ik zelf heb geen ervaring met opiaten of soortgelijken en S ook niet. Om die reden wou ik het graag proberen.

Om 12:30 was ik heel erg ontspannen en beetje stoned geworden door de kalmerings middelen en had net de 1e joint met S gerookt, we hadden dan de 10 mg Methadon geslikt, we wisten dat het een lage dosis maar, omdat wij beiden ondergewicht zijn en geen ervaring hadden besloten wij laag te beginnen.

13:30 begon de methadon in te werken en ik voelde me vooral steeds stoned achtiger te voelen en verdween steeds dieper in een soort trances, na een tijdje wou S weer een joint roken en ik vond dat ook een goed plan. We hadden de joint gerookt door het dierenspel te spelen. Na de joint voelde ik mij ontzettend ontspannen en stoned en heel erg zwaar en dat gevoel bleef heftiger worden.

14:30 hadden S en ik dorst, dus wij hadden besloten om even bij de Mac een ice tea te halen. Eenmaal aangekomen in de Mac voelde ik me totaal niet fijn, de drukte en warmte trok ik niet goed. Dus na het bestellen toch maar buiten op het terras gaan zitten. S ging een spelletje spelen op haar telefoon en met haar ging het goed en voelde zich erg ontspannen en stoned. Ik begon me steeds wat minder fijn te voelen, zat soms paar minuten vast in een soort trance waar bij ik gewoon voor me uit bleef staren en niet bewoog.

15:00 S en ik waren ergens anders heen gelopen om te zitten, want S had zin in een joint, ik daar in tegen voelde me steeds slechter en misselijker, uiteindelijk moest ik een paar keer bijna kotsen (ik wist dat dit kon gebeuren bij methadon dus ik dacht dat het er gewoon bij hoorde), maar het gevoel ging naar niet weg. Ik mete mijn hart slag via mijn mobiel en ik weet dat het niet heel accuraat is dus deed het 3x, maar elke keer ging mij hart ongeveer 45 bpm en dat was dus erg laag, ik besloot om een grote zoete koek te gaan eten en S haalde een fles vitamine water in de hoop dat dit mij meer op mijn gemak zou laten voelen.

15:30 S moest naar huis en ik had gemerkt dat lopen mij beter liet voelen, ik heb daarna ongeveer 2 uur rond gelopen met een vriend die ik tegen kwam. Na een 1,5 uur heb ik mijn hartslag weer een paar keer gemeten en kwam hij op 108bpm. Ik voelde mijn hartslag op mijn keel en voelde inderdaad dat hij heel erg snel ging Daarna ben ik naar huis gegaan toen het wat beter ging. De rest van de tijd heb ik me gewoon heel erg moe en stonedachtig gevoeld.

Conclusie, ik denk dat mijn nare ervaring kwam door de xtc kater in combinatie met de hoeveelheid ontspanningsmiddelen, wiet en dat ik geen ervaring/tolerantie heb voor en met opiaten of soortgelijken. Normaal gezien als ik fout ga op een drugs of iets dan doe ik het later nog een keer onder andere omstandigheden, omdat mijn nieuwsgierigheid toch vaak de ultieme trips wil hebben. Maar bij Methadon is dit niet het geval, zelfs met deze kleine dosis wil ik het NIET meer doen, totaal niet mijn soort drugs en ook niet aan te raden om te doen in combinatie met kalmeringsmiddelen en wiet. Tenzij dit natuurlijk is voorgeschreven.

R

Revolutionair

Gast

Dat is een behoorlijk laag gewicht voor je lengte.
En dan ben je pas 16 en ga je Methadon doen.
Ik gebruikte wel eens een pilletje op jou leeftijd.
Het is irritant als iemand je de les wilt lezen.
Maar ik zou gewoon wat rustiger aan doen als ik jou was.
Niet alles al willen proberen nu, nog tijd zat :wink:

Drugdolphin

Dat is een behoorlijk laag gewicht voor je lengte.
En dan ben je pas 16 en ga je Methadon doen.
Ik gebruikte wel eens een pilletje op jou leeftijd.
Het is irritant als iemand je de les wilt lezen.
Maar ik zou gewoon wat rustiger aan doen als ik jou was.
Niet alles al willen proberen nu, nog tijd zat :wink:

Ik weet het hoor! Ik ben ook al extreem geminderd met gebruik de afgelopen 4 maanden

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wanneer? Maandag 13-10-2019, de dipdag van een nacht xtc waarbij ik 2,5 pil heb gehad van 220 mg.

Sorry, nog meer gezeur. Maar 550 milligram MDMA is echt veel te veel! Heel gevaarlijk om zoveel MDMA te nemen. Je kan er ernstige hart- en vaatproblemen van krijgen zoals een hersenbloeding, je kunt last krijgen van ernstige overhitting en je kunt er permanente schade aan hersenverbindingen door oplopen waardoor je bijvoorbeeld last kunt houden van HPPD of geheugenklachten.

Om 12:30 was ik heel erg ontspannen en beetje stoned geworden door de kalmerings middelen en had net de 1e joint met S gerookt, we hadden dan de 10 mg Methadon geslikt, we wisten dat het een lage dosis maar, omdat wij beiden ondergewicht zijn en geen ervaring hadden besloten wij laag te beginnen.

13:30 begon de methadon in te werken en ik voelde me vooral steeds stoned achtiger te voelen en verdween steeds dieper in een soort trances, na een tijdje wou S weer een joint roken en ik vond dat ook een goed plan. We hadden de joint gerookt door het dierenspel te spelen. Na de joint voelde ik mij ontzettend ontspannen en stoned en heel erg zwaar en dat gevoel bleef heftiger worden.

Cannabis + opioïden = misselijk
Dan weet je dat ook weer gelijk :wink:

Een aantal mensen die verslaafd zijn aan heroïne hebben aan me verteld dat je de eerste paar keer eigenlijk altijd wel misselijk wordt van heroïne. Dat je dan maar stil moet liggen en niet bewegen want anders moet je kotsen. En als je het op een gegeven moment lekker begint te vinden dan ben je verslaafd. Opioïden zijn echt een ernorme valkuil.

Sowieso, wie geeft jou dit soort middelen? Ik vind dat echt niet kunnen, aan 16-jarigen dit soort dingen verstrekken.

Drugdolphin

Sorry, nog meer gezeur. Maar 550 milligram MDMA is echt veel te veel! Heel gevaarlijk om zoveel MDMA te nemen. Je kan er ernstige hart- en vaatproblemen van krijgen zoals een hersenbloeding, je kunt last krijgen van ernstige overhitting en je kunt er permanente schade aan hersenverbindingen door oplopen waardoor je bijvoorbeeld last kunt houden van HPPD of geheugenklachten.

Cannabis + opioïden = misselijk
Dan weet je dat ook weer gelijk :wink:

Een aantal mensen die verslaafd zijn aan heroïne hebben aan me verteld dat je de eerste paar keer eigenlijk altijd wel misselijk wordt van heroïne. Dat je dan maar stil moet liggen en niet bewegen want anders moet je kotsen. En als je het op een gegeven moment lekker begint te vinden dan ben je verslaafd. Opioïden zijn echt een ernorme valkuil.

Sowieso, wie geeft jou dit soort middelen? Ik vind dat echt niet kunnen, aan 16-jarigen dit soort dingen verstrekken.

Ja het is inderdaad een vrij hoge dosis en weet dat het niet altijd verstandig is en ik doe het ook bijna nooit meer.

Ah ik wist inderdaad niet dat cannabis met opiaat misselijkheid veroorzaakt, aan de andere kant wist ik wel dat misselijkheid en kots neigingen erbij hoorden.

En het is voor mij als 16 jarige makkelijker om aan de zwaarste soorten drugs te komen dan aan een fles drank.

Deze methadon komt van een vriendin waar van dit een medicatie was tegen pijn van haar ouders. Ik ben de meest ervaren drugs gebruiker in mijn vriendengroepen en vandaar dat vrienden vaak naar mij komen met dingen uitproberen, omdat ik vaak wel raad weet met drugs. Alleen dus te weinig ervaring met dit soort drugs en ga het dus niet weer doen.

De Zandman

DF-koning
Hoeveel mdma? 550 mg?!?
Meen je dat
Ik ben wel verbaasd . Ja. Dit is de hoogste dosis, waar ik ooit van gehoord heb.
Waarom nou zoveel?
Toch wel link vind ik.
Methadon heeft eigenlijk geen echte euforie.
Daar is dit middel ook niet voor...
Kan je beter een ander opioide nemen maar.
Ik vind je wel wat jong...beter is niet doen.
Je moet nog een heel leven verder!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik, 16 jaar, ervaren drugs gebruiker op het gebied van: amfetamines, ketamine, psychedelica, Cocaïne, benzodiazepinen, Wiet, hasj en meerdere uppers als 3mmc etc.
Maandag 13-10-2019, de dipdag van een nacht xtc waarbij ik 2,5 pil heb gehad van 220 mg.
door de dip was ik vrij zenuwachtig en niet heel goed voorbereid dus ik had wat CBD olie ter ontspanning en 4 concentratie en ontspannings pillen.
Vergeet niet gezond te eten hé.

TripJess

Bewuste gebruiker
2,5 pil xtc in totaal en niet in een keer neem ik aan? Dat werd (wordt) in mijn omgeving ook gedaan over een hele avond/ nacht van +/- 8 uur. Geen nare ervaringen door. Wel enkele keren aan het einde van de trip wat hallucinaties. Plus de dip..

Drugdolphin

Vergeet niet gezond te eten hé.
2,5 pil xtc in totaal en niet in een keer neem ik aan? Dat werd (wordt) in mijn omgeving ook gedaan over een hele avond/ nacht van +/- 8 uur. Geen nare ervaringen door. Wel enkele keren aan het einde van de trip wat hallucinaties. Plus de dip..

2,5 pil in 2 uur ongeveer over een 5 uur lange nacht, ik heb zelf geen last van dips en hallucinaties komen bekend voor idd

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Als je slim bent wacht je nog even 8 jaar met de drugs. Mja dat hebben wij ook allemaal niet gedaan :P
Met uitzondering van alcohol voor mij niet voor mijn 21e hoor. Snotaap mag wel even rustig aan doen met cool doen. Kansloze opsomming van gebruikte drugs en op je 16e Methadon uitproberen, gaat nergens over dit. Sprietje mag eerst wel wat gewicht in de schoenen krijgen en normaal leren omgaan met MDMA.

Laatst bewerkt:

Drugdolphin

Ah kijk mensen die denken beter te zijn om dat ze betere keuzes hebben gemaakt in 't leven.

Als je niks belangrijk te melden hebt hou dan gewoon je mond, als k de 16 had weg gelaten zouden jullie ook allemaal normaal doen. Het is niets meer dan een beschrijving en verder maakt 'tjullie toch niet uit.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Toch wel grappig dat je je 't meeste als een kind gedraagd hier. Zet jezelf beetje voor schut zo
Gedroeg jij je maar wat meer als een kind (tiener dan), wat jij allemaal gebruikt op jouw leeftijd slaat helemaal nergens op man. Vind je het gek dat mensen hierover beginnen? Misschien inderdaad beter als je je leeftijd niet had genoemd, want mensen gaan daarover vallen en met goede reden.

De Zandman

DF-koning
Betere keuzes, mindere keuzes
Ieder een kiest toch eigenlijk alleen datgene, wat voor hem het beste is, of lijkt?
Achteraf blijkt dan of de keuze inderdaad de beste was.
Maar zó jong nog, zó veel drugs, daarvan lijkt het Mij toch wel, dat je dan moet weten, dat je een heel slechte keuze maakt.
Jammer.
Wij kraken je niet af
Maar proberen je ergens op te wijzen.
Want dit gaat niet goedkomen zo.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar zó jong nog, zó veel drugs, daarvan lijkt het Mij toch wel, dat je dan moet weten, dat je een heel slechte keuze maakt.
Inderdaad. In deze tijd dat ieders mening maar evenveel waard is, waar leeftijd "maar een nummer is", waar Emile Ratelband denkt dat het zou moeten kunnen om je leeftijd 20 jaar naar beneden te schroeven en dan te verwachten dat anderen dat ook zullen respecteren, is het soms ook gewoon goed om het gezonde verstand weer even aan te zwengelen en te zeggen: nee, leeftijd is niet maar een nummer. Als je 16 bent en aan allerlei harddrugs zit, dan moet daar gewoon wat van gezegd mogen worden.

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Zit volgens mij een hoop stoere praat in dit verhaal maar goed mocht je serieus zijn dan ben je echt het verkeerde pad aan het belopen. De avond voor school een mega dosis xtc en dan denk je als je wakker word al weer aan de volgende soort drugs terwijl je naar school moet..En na school hop weer lekker verder tjonge echt petje af super stoer en nu al een geweldige leeftijd van 16 bereikt en al 4 maandjes aan het minderen super knap.. sorry hoor maar ik vind er wat van ja.
Het ervarings lijstje is ook niet al te zuining.
Als jij nog volwassen wilt worden zou ik niet gaan minderen maar gewoon stoppen. Je mag eigenlijk geen eens een biertje drinken bemoeizuchtig jazeker maar die regel was ook niet voor niks gemaakt. Je hersenen krijgen nu al klappen terwijl ze niet eens volgroeit zijn.
En tja zoals je zelf zegt als je geen 16 was had je minder kritiek gekregen hoewel het hier op het forum vooral gaat over info voor veilig gebruik dus bijv over rustpauzes na zo'n xtc dagje.
Snap al niet hoe je er uberhaubt aankomt of je hebt echt een zak van een dealer of je vrienden zijn gewoon geen vrienden. Verkopen aan minderjarigen vind ik echt zeer triest.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Ah kijk mensen die denken beter te zijn om dat ze betere keuzes hebben gemaakt in 't leven.

Als je niks belangrijk te melden hebt hou dan gewoon je mond, als k de 16 had weg gelaten zouden jullie ook allemaal normaal doen. Het is niets meer dan een beschrijving en verder maakt 'tjullie toch niet uit.

Ja ik ben hypocriet maar ik bedoel het goed. Ik ben te vroeg met de drugs begonnen en kamp met allemaal domme problemen. Als ik dat een ander kan besparen dan graag. Dus ja het maakt mij wel uit, en de anderen vast ook anders hadden ze echt niet gereageerd.

De Zandman

DF-koning
Op zich is het van enig respect in de laatste reacties het punt, dat hij l zijn leeftijd vermeld heeft. Errug jong,
En ja. Daar krijg je dan reacties op.
Of, het moet juist hierom te doen zijn geweest..
En natuurlijk maakt het ons hier wat uit.
Laat dit duidelijk zijn...
Anders had niemand gereageerd zoals vermeld is.
.

Anderemaan

Wijs gebruiker

Als je er geen 16 bij had gezet zagen we nogsteeds dat je minderjarig bent, door de onnodige opsomming van de drugs (die niet nodig waren voor dit verhaal) en de manier hoe je erover praat (lees: stoer praten). Ik ben zeker niet heilig en net pas 18, maar kijk gewoon uit oke, daar is dit forum voor. Het is niet iets om trots op te zijn (bijv. dat vrienden naar jou komen want "jij weet wel raad". ) Wij zijn hier om jou te helpen.

Als je net als ik wil beginnen voor je 18e, hou je aan de regels, de dosissen etc. Doe volwassen en denk niet dat je dat daadwerkelijk bent. Doe onderzoek, zorg voor nuchtere vrienden etc.

Ik heb door de tijd (en dit forum) achter de nadelige effecten gekomen van drugs, en ik verzeker je dat dit ook gaat gebeuren als je zo door gaat. Je kan dit beter voor zijn, de schade duurt lang om weg te gaan, of gaat nooit weg. Ik heb zelf spijt van het vroeger beginnen, omdat ik niet de nadelen tegen de voordelen heb overwogen.

Eerst lijkt het een openbaring, zo iets leuks. Waarom is iedereen er tegen? Wat is er mis mee?

Later komen de realisaties dat er een addertje onder het gras licht.. verslaving, somberheid, HPPD, onzekerheid, afkick, minder sociaal etc.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Zolang ze op de weg blijven, dan is er nog niet zoveel aan de hand.
Het wordt erger als ze hongerig zijn.
Dan worden ze heeel onvoorspelbaar.
En dan....ja.
Ik denk even aan mijn ex zwager.
Die heeft óók een keer teveel mdma genomen.
En. Voorgoed hersenschade. Niet zo'n beetje óók.
Met deze man is geen normaal contact meer mogelijk ....

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Zijn toch wel knuffelberen dan he.

Maar goed als je jong bent zie je die beren niet ook al denk je van wel. Als je 15 jaar later ofzo terug kijkt vind je jezelf vaak ook een beetje dom en naïef dan blijkt vaak dat je met alle gekke dingen die je hebt gedaan geluk hebt dat je er zo goed vanaf bent gekomen.

Uit de reacties kun je zien dat de reageerders iig het beste met je voor hebben.

De Zandman

DF-koning
Ach als je later terugkijkt
Ja dan heb ik nogal wat domheden begaan
Alleen, in die tijd, met de kennis van wat je toen wist , tja.
Een mens maakt fouten!
Achteraf Is rijk worden geen kunst.. nietwaar

Mercedesz

Belezen gebruiker
Hoeveel mdma? 550 mg?!?
Meen je dat
Ik ben wel verbaasd . Ja. Dit is de hoogste dosis, waar ik ooit van gehoord heb.
Waarom nou zoveel?
Toch wel link vind ik.
Methadon heeft eigenlijk geen echte euforie.
Daar is dit middel ook niet voor...
Kan je beter een ander opioide nemen maar.
Ik vind je wel wat jong...beter is niet doen.
Je moet nog een heel leven verder!

Dat is inderdaad belachelijk veel...

Methadon kan zeker wel euforie geven zoals bij mij in het begin.
Kreeg er juist ontzettend veel euforie van en vond het een geweldig middel. Ook kreeg ik er veel
Energie van dus dit was echt mijn middel.. Als je begint met methadon begin van met 5 a 10mg
Want je hebt totaal nog geen tolerantie dus 30mg kan al fataal aflopen en dan word het erg
Onaangenaam.

Inmiddels sta ik op 75mg per dag, wat eerst veel hoger was maar nu doet het niets meer dan een paracetamol, omdat ik er al 5 jaar aan gewend ben en voel me er broodje nuchter op. Maar in het begin is het echt geweldig spul (tenminste dat heb ik ervaard). In het begin toen ik methadon nog recreatief gebruiktte, had ik een nacht xtc gehad en de volgende dag een joint en methadon.. hier werd ik heel erg naar van en dacht dat ik dood ging.. Methadon gebruiken als je nog xtc in je lichaam hebt is zeer af te raden als je geen dagelijkse gebruiker bent van Methadon.

Pas als je Methadon dagelijks slikt tot een dosering van ongeveer 60mg (wat je zeker niet moet doen) kan je XTC er bij gebruiken heel af en toe, want dit gaat wel samen als je tolerantie hebt voor methadon. Doe het zelf 1x per halfjaar terwijl ik methadon dagelijks slik en dit gaat heel goed samen. Geen enkel probleem. Maar zodra je dit te vaak doet loop je een groot risico op het serotonine -syndroom en meerdere lichamelijke klachten en hersenschade tot gevolg. Dus als je zo nodig methadon wilt slikken zorg er dan voor dat je het bij 5 a 10mg houdt (max. 20.) En gebruik de dagen ervoor geen andere drugs/medicijnen

Wat ik je wil afraden is: Gebruik van methadon en (veel) hogere doseringen xtc dan 1 a 2mg per kilo/lichaamsgewicht. Dat is voldoende en een veiligere dosering. Hoe hoger je doseert met XTC
hoe meer strak je gaat staan en de euforie verdwijnt. Al helemaal met zulke belachelijke
hoeveelheden. De kans op hersenschade en andere klachten nemen toe, als je veek XTC slikt
al helemaal met de hoeveelheid die je opnoemde. Je hebt ook de kans, dat als je vaker zulke
hoeveelheden slikt, dat je op ten duur niks meer gaat voelen van het leuke effect van XTC
en zul je je alleen maar naar gaan voelen.

Wees verstandig.

R

Revolutionair

Gast
Snotaap mag wel even rustig aan doen met cool doen
Wij kraken je niet af
Maar proberen je ergens op te wijzen.
Zit volgens mij een hoop stoere praat in dit verhaal

Ik begrijp dit niet helemaal.
Is dat allemaal zo stoer wat hij verteld?
Hij komt met een trip rapport waar hij verteld dat er een hoop mis is. Leeftijd het gebruik etc.
Maar hem dan gelijk snotaap te noemen en dom en stoere praatjes...

Zou dat helpen?
Of werkt dat averechts?
Je zou verwachten van de ervaren drugsgebruikers hier dat als je hoort dat iemand op deze leeftijd totaal verkeerd bezig is om hem genuanceerd wat mee te geven.

Ja een puber komt anders over dan een volwassene.
Maar lees het als een volwassenen.
Ik vind als iemand van je een jonge leeftijd op dit forum komt met zulk gebruik dat je juist met jou ervaring en leeftijd je best anders kan opstellen dan wat ik hier allemaal lees.

FerdFatoehaus

Badass junkie
De vraag is meer, waarom gebruik je op zulke jonge leeftijd al zo veel verschillende soorten drugs? Vaak gaat het mis door een trauma of slechte thuissituatie. Ik hoop dat dat bij OP niet aan de hand is en dat hij of zij gaat wachten tot de hersens volgroeid zijn.

Mercedesz

Belezen gebruiker
En trouwens.. combineer methadon nooit met andere middelen. Heel logisch dat dit fout ging. Als je alleen methadon had gebruikt was er niks aan de hand geweest en had je je misschien wel euforisch en energiek gevoeld. De eerste keren dat ik methadon gebruiktte waren zalig echt... ik kan zo wel een heel boek volschrijven met de leuke herinneringen ik daar aan gehad heb toen ik het recreatief gebruiktte. Ik snap niet waarom mensen gelijk van alles met elkaar willen combineren terwijl 1 middel al perfect kan zijn en door het te combineren met amdere middelen heb je juist dikke kans dat het onaangenaam word en kan zelfs dodelijk aflopen. Het enige waar ik methadon mee combineerde is een joint en dat voelde echt geweldig maar dit is heel verschillend bij andere mensen. Iedereen reageert anders op drugs/medicijnen. Als je methadon weer wilt nemen, neem dan ook alleen methadon. Wedden dat je je een heel stuk beter voelt?

De Zandman

DF-koning
Idd.
Combi nemen is naast gevaarlijk, ook nog eens volkomen onvoorspelbaar.de ene dag is een combi hemels goed, de navolgende keer is het nemen van de zelfde combi een nachtmerrie ervaring.
Dat is tenminste mijn ervaring!
Methadon is tamelijk sterk, men zegt 2 x die van morfine, en daar dan nog iets anders bijnemen, tja....

Mercedesz

Belezen gebruiker
Idd.
Combi nemen is naast gevaarlijk, ook nog eens volkomen onvoorspelbaar.de ene dag is een combi hemels goed, de navolgende keer is het nemen van de zelfde combi een nachtmerrie ervaring.
Dat is tenminste mijn ervaring!
Methadon is tamelijk sterk, men zegt 2 x die van morfine, en daar dan nog iets anders bijnemen, tja....

Ik heb terwijl ik op mijn dagelijkse dosis methadon sta, een aantal keer xtc en speed gebruikt zonder enige problemen. Maar als je methadon heel soms slikt of een keer neemt en daarbij ook nog eens xtc of speed of wat dan ook bij neemt, weet ik heel zeker dat dat fout gaat.. want inderdaad, methadon is al sterk van zichzelf en levensgevaarlijk als je gaat combineren zonder dat je tolerantie voor methadon hebt. Methadon moet je echt alleen zo gebruiken zonder iets erbij als je er geen tolerantie en geen ervaring er mee hebt. Het is inderdaad ook erg onvoorspelbaar maar ik weet zeker als iemand voor de eerste keer methadon gebruikt of zo heel af en toe gebruikt, gaat dat sowieso mis als je daar bijvoorbeeld xtc, speed etc bij neemt. Ik heb een drug combi list daaraan kan je zien wat samen gaat en wat niet. Dat zegt natuurlijk ook niet alles, want iedereen reageert anders op eem combinatie. Zodra je coke, ketamime of 2cb een keer gebruikt terwijl je op je dagelijkse dosis methadon zit, gaat dat ook fout. Sommige middelen gaan gewoon echt niet met elkaar samen. Daarom is het altijd oppassen geblazen. Ik heb dus eens de fout genomen om 2cb te nemen en werd daar helemaal niet goed van. Daar kreeg ik een ontzettend naar gevoel van echt heel naar en misselijk.. dus dat doe ik nooit weer. Xtc en speed gaan gewoon prima maar natuurlijk niet als je niet aan methadon gewend bent of een extreem hoge dosis per dag neemt.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
En dan, ik noem het toch nog even.
Combi alcohol.
Werkelijk. Volkomen laveloos worden van slechts enkele glazen icm ren benzo....

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb terwijl ik op mijn dagelijkse dosis methadon sta, een aantal keer xtc en speed gebruikt zonder enige problemen.
Op dat moment betreed je eigenlijk al het gebied van speedballen, wat ik persoonlijk wat plat omschrijf als zware opioiden in combinatie met stimulanten. Een gebied dat ook voor de meer geharde en ervaren drugsgebruiker vrij gevaarlijk kan wezen.

Als mensen in staat zouden wezen om hun Morfine, Diacetylmorfine (Heroïne), Oxycodon, Fentanyl, Methadon, etc gebruik stabiel te houden zouden het inderdaad vrij ideale middelen wezen met relatief zeer weinig bijwerkingen.

Dat je aangeeft dat Methadon in combinatie met MDMA of Amfetamine prima gaat vind ik eerlijk gezegd wat opmerkelijk.

Ik ben het dan ook met je eens dat opioiden op zichzelf het meest vermakelijk/de moeite zijn. Opioiden staat er vrij berucht om dat ze slecht combineren met andere drugs om verschillende redenen. Cocaïne in combinatie met zwaardere opioiden staat misschien wel bekend als de meest gevaarlijke combinatie, van wat ik mee kreeg wagen enkel mensen zich hier aan die toch al niet veel waarde meer hechten aan hun leven.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Ooooii dat is nogal een stevige uitspraak ...
" mensen, die toch al niet veel waarde meer hechten aan hun leven ".....
Ik denk, dat het ook mensen zijn, die gewoon een keertje erg hard, of nee, super keihard willen gaan..!
Dat het linky linky is, staat buiten twijfel.

Bovenaan