Eerste keer LSD

Martijn.

Belezen gebruiker
Ik begin de laatste tijd steeds meer interesse te krijgen in LSD. Ik vraag me al tijden af hoe 't zal zijn en ik sta nu op 't punt om 't gewoon te gaan doen.

Het probleem (naast 't feit dat ik nog geen idee heb waar/van wie ik 't vandaan haal) is dat mijn vrienden verder totaal niet into drugs zijn en heb daarom geen tripsitter. Is het verstandig om het zonder tripsitter te doen en gewoon met een lagere dosis te beginnen? Heb wel'ns horen zeggen dat alleen trippen zwaarder is enzo...

psych-out

Bewuste gebruiker
als je alleen tript voel je meer van de drugs dan wanneer je met vrienden bent.
omdat je dan alleen bent, je merkt meer op, je bent alleen met je gedachten, dus je kan sneller wegdwalen en dat kan wel gevaarlijk zijn, eigelijk zelfs onverantwoord als je het nog nooit hebt gedaan.
je weet niet hoe je erop gaat reageren,... en als je wat angst krijgt tijdens de trip omdat je alleen bent en niet weet wat er nog gaat komen dan kan je wel eens foute dingen gaan doen.
daarom raad ik het sterk af om alleen te doen !

Martijn.

Belezen gebruiker
LSDmathXtc zei:
als je alleen tript voel je meer van de drugs dan wanneer je met vrienden bent.
omdat je dan alleen bent, je merkt meer op, je bent alleen met je gedachten, dus je kan sneller wegdwalen en dat kan wel gevaarlijk zijn, eigelijk zelfs onverantwoord als je het nog nooit hebt gedaan.
je weet niet hoe je erop gaat reageren,... en als je wat angst krijgt tijdens de trip omdat je alleen bent en niet weet wat er nog gaat komen dan kan je wel eens foute dingen gaan doen.
daarom raad ik het sterk af om alleen te doen !
Ja, da's precies de reden dat ik wat aarzel om 't alleen te doen. En dosis geleidelijk aan verhogen lijkt je ook geen goed idee? Gewoon heel laag beginnen, met een dosis waarbij je alleen wat visuals hebt. Zo kun je in de loop van de tijd geleidelijk aan verhogen en komt 't niet helemaal meer als een verrassing.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
ik probeer juist bijna alles uit als ik alleen ben. Zeker zoiets als lsd en paddos. Dit omdat het gedrag van andere mensen me eigenlijk het meest gek kan maken. Ik moet wel zeggen dat het in de tussentijd steeds beter wordt, dit vooral omdat ik nu weet wie me echte vrienden zijn.

Maar in principe was het voor mij geen probleem om alleen te trippen, alleen zou ik je wel dan iets aanraden wat minder lang werkt. Ik weet niet, als je weleens paddos of iets dergelijks hebt gehad kun je het zeker doen met een dosering onder de 50 mics.

Martijn.

Belezen gebruiker
Flip Trip zei:
ik probeer juist bijna alles uit als ik alleen ben. Zeker zoiets als lsd en paddos. Dit omdat het gedrag van andere mensen me eigenlijk het meest gek kan maken. Ik moet wel zeggen dat het in de tussentijd steeds beter wordt, dit vooral omdat ik nu weet wie me echte vrienden zijn.

Maar in principe was het voor mij geen probleem om alleen te trippen, alleen zou ik je wel dan iets aanraden wat minder lang werkt. Ik weet niet, als je weleens paddos of iets dergelijks hebt gehad kun je het zeker doen met een dosering onder de 50 mics.
Hoe heb jij het voor de eerste keer aangepakt destijds? Ook laag begonnen? En ik heb verder 0,0 ervaring met tripmiddelen.

Memmûm

Belezen gebruiker
Eerste keer niet alleen doen. Doe dan paddo's alleen, en als je dat alleen kan handlen (duurt maar 4 uurtjes op de top) dan kan je lsd ook doen. Dat vind ik persoonlijk veel makkelijker te sturen.

azgaza

Badass junkie
Ik zou het zelf niet zo snel alleen doen; kan je niet proberen je vrienden er geïnteresseerd in te maken? Ik had hier ook zo veel mensen die bang waren voor LSD door oude media verhalen en na ze met genoeg informatie te overladen heb ik ze overtuigd en nu doen ze gezellig mee :)

Martijn.

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Ik zou het zelf niet zo snel alleen doen; kan je niet proberen je vrienden er geïnteresseerd in te maken? Ik had hier ook zo veel mensen die bang waren voor LSD door oude media verhalen en na ze met genoeg informatie te overladen heb ik ze overtuigd en nu doen ze gezellig mee :)
Nou, dat zal niet meevallen... 't valt nog wel te proberen als er echt niks anders op zit.

Maar toch blijf ik neigen naar alleen doen. Sowieso omdat ik van mezelf toch wel een vrij teruggetrokken persoon ben. Alleen ben ik meestal meer op mijn gemak dan met anderen om me heen. Maar ik weet natuurlijk niet van tevoren hoe dat met LSD is. Als iedereen hier afraadt om het niet alleen te doen, is dat misschien toch wel het beste. Maar ik wil wel eerst op zoek naar oplossingen om 't toch op een veilige manier alleen te kunnen doen. Is het beginnen met hele lage dosis ook echt geen optie?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Martijn. zei:
azgaza zei:
Nou, dat zal niet meevallen... 't valt nog wel te proberen als er echt niks anders op zit.

Maar toch blijf ik neigen naar alleen doen. Sowieso omdat ik van mezelf toch wel een vrij teruggetrokken persoon ben. Alleen ben ik meestal meer op mijn gemak dan met anderen om me heen. Maar ik weet natuurlijk niet van tevoren hoe dat met LSD is. Als iedereen hier afraadt om het niet alleen te doen, is dat misschien toch wel het beste. Maar ik wil wel eerst op zoek naar oplossingen om 't toch op een veilige manier alleen te kunnen doen. Is het beginnen met hele lage dosis ook echt geen optie?

Als je zelf al teruggetrokken persoon bent en je het prettigst voelt alleen is het zowiso geen goed plan om LSD of welke andere drugs dan ook te gebruiken.

Niet alleen tijdens het onder invloed van maar ook daarna heeft zeker lsd nog best wel een nasleep op je gedachtes. Door drugsgebruik kun je als je daar al neiging tot heb geisoleerd raken van mensen en dus van de maatschappij.

Wil je het toch echt alleen doen zou ik idd echt een lage dosis nemen, en veel dingen om te doen zodat je niet in een eindeloze gedachtesspiraal raakt. Dus veel mooie/vette films ( verschillende dingen, als je tript kun je iets wat je normaal leuk vind ineens niet vinden) een hoop muziek. Plaatjes om naar de te kijken enz. enz.

psych-out

Bewuste gebruiker
dosis geleidelijk aan verhogen lijkt je ook geen goed idee? Gewoon heel laag beginnen, met een dosis waarbij je alleen wat visuals hebt. Zo kun je in de loop van de tijd geleidelijk aan verhogen en komt 't niet helemaal meer als een verrassing.

als je ze getest hebt, zodat je weet wat erop zit.
dan kan je wel licht beginnen.
maar neem toch niet teveel voor je eerste keer zeker niet als je alleen bent.
succes en trip ze

Headdick

Newbie
hi, mij hetzelfde..
ik heb er al veel over gelezen enz.. en ik verlang er echt naar om het eens uit te proberen.. de effecten te voelen, me ff ni druk make om de buitewereld..
ma ik zou dus ook niet weten hoe ik er aan moete geraken..
mijn vrieden zeggen ook van, ja ik zou da wel is wille probere ma ni nu.
dus ik blijf zitten met het verlangen..
echt zooo irritant! :rolleyes:
Martijn. zei:
Ik begin de laatste tijd steeds meer interesse te krijgen in LSD. Ik vraag me al tijden af hoe 't zal zijn en ik sta nu op 't punt om 't gewoon te gaan doen.

Het probleem (naast 't feit dat ik nog geen idee heb waar/van wie ik 't vandaan haal) is dat mijn vrienden verder totaal niet into drugs zijn en heb daarom geen tripsitter. Is het verstandig om het zonder tripsitter te doen en gewoon met een lagere dosis te beginnen? Heb wel'ns horen zeggen dat alleen trippen zwaarder is enzo...

Wierieboy

Newbie
Je moet je niet op de lsd verheugen anders duurt het veel te lang voordat het er is zo heb ik mijn lesje geleerd

alleen trippen raad ik je echt af het is natuurlijk je eigen risico maar als bij mij de eerste keer er toch niemand bij was geweest ojee ojee

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wierieboy zei:
Je moet je niet op de lsd verheugen anders duurt het veel te lang voordat het er is zo heb ik mijn lesje geleerd

alleen trippen raad ik je echt af het is natuurlijk je eigen risico maar als bij mij de eerste keer er toch niemand bij was geweest ojee ojee

Wil geen vooroordelen uitspreken, maar ikzelf denk dat LSD ook niet geschikt is voor mensen die zichzelf 'wierieboy' noemen.

Ben zelf op het moment ook niet aan de geestveruimende middelen, het is allemaal juist wat verstrakt :rock:

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Martijn. zei:
Flip Trip zei:

Hoe heb jij het voor de eerste keer aangepakt destijds? Ook laag begonnen? En ik heb verder 0,0 ervaring met tripmiddelen.

De eerste echte keer dat ik paddos had gedaan had ik gewoon gewacht tot me ouders eens een hele dag weg waren, ik was toen 14 of 15, paddos en wiet gekocht. Volgens mij was het 2,5 gram mex, hier heb ik thee van gemaakt en dan opgedronken. Heb er voor gezorgd dat alles wat ik nodig had dicht bij was en toen maar de hele tijd tv gekeken en flink getript.

Met lsd ongeveer hetzelfde verhaal, ik was alleen wat ouder en me ouders waren gewoon thuis. Haha, heb het wel toen midden in de nach gedaan. Om 3 uur ben ik begonnen, had toen een halve hoffman gepakt, wist vantevoren al dat ze niet al te sterk waren, naar anderhalf uur had ik zoiets van nou hier kan nog wat bij, dus de andere helft ook gepakt. Toen het licht begon te worden ben ik maar een wandeling gaan maken en heb ik buiten een joint gerookt, daarna weer naar huis, super veel honger en me ouders waren al wakker. Toen maar gewoon trippend in de keuken gaan zitten en wat gegeten, nog wat met me ouders gepraat, hehe. Daarna gewoon gechilled in bed.

Ik denk dat als je je het liefste alleen wil doen je dat zeker kunt doen, je kunt er ook voor zorgen dat een paar vrienden van je zijn ingelicht over wat je van plan bent zodat je ze altijd kunt bellen in geval van nood. Zorg ervoor dat je alles hebt wat je nodig hebt, eten, drinken en entertainment. En dan beginnen met een lage hoeveelheid. Probeer je nergens druk over te maken en ga niet steeds dezelfde para dingen denken, als je merkt dat je para wordt ga iets doen wat je afleidt, probeer bijvoorbeeld een film te kijken. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je weet hoe laat je het hebt gepakt en dat je er op kunt rekenen dat je 12 uur in meer of mindere mate aan het trippen bent. Dus niet dat je na 2 uurtjes trippen al denkt dat je al 10 uur bezig bent omdat je bent vergeten hoe laat je het hebt gepakt en daardoor helemaal para wordt.

Bovenaan