• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer heroïne.

chrzz

Belezen gebruiker
Ik was altijd al nieuwsgierig geweest naar heroïne, al sinds ik mijn eerste lijn speed snoof ben ik er naar op zoek geweest, alhoewel dit soms boze blikken van vrienden opleverde (vrienden die wel dagelijks enkele grammen speed erdoor jaagden). Ahja, want bruin, dat is het ultieme taboe.

Uiteindelijk, na 3 jaar, kon ik er aan komen. Het was via een vriendin die ik pas had leren kennen, ze wou me wel wat verkopen. Ik kocht een envelopje met donkerbeige, lichtbruinige poeder in. De hoeveelheid zal wel iets rond de 0.7 gram geweest zijn.

Ik had voor dat ik het kocht een steriele spuit verkregen via een vriend, ik wou weten hoe de echte heroïneflash nou voelde. Ik kwam thuis met het spul, en maakte trillend van de zenuwen een shot klaar (ik had genoeg opgezocht op internet om te weten hoe dit moest). Maar helaas, ik had veel te weinig op de lepel gedaan (wou voorzichtig zijn, wist niet hoe sterk het was). Ik voelde niks.

Geen probleem, ik had nog genoeg heroïne over. Ik had geen zin om weer een shot te zetten, omdat ik zag dat ik een serieuze blauwe plek aan het krijgen was op de plaats waar ik de eerste zette. Dus ik pakte wat aluminium folie, ging er aan beide kanten langs met een vlam, en deed er toen een grotere hoeveelheid heroïne op. Rolde een buisje van iets, en begon te chinezen. De smaak was het eerste wat me opviel, het proefde naar iets wat ik kende, maar niet kon thuisbrengen. Het lichtbruine poeder leek eerst te verdwijnen, waarna het een soort rode olie werd, die stilletjesaan zwart werd. Na de rook 4-5 keer ingeademd te hebben, begon ik iets te voelen. Ik bleef roken tot er niks meer overbleef, behalve wat zwarte lijnen.

Eerst kreeg ik een aangenaam, warm, gezellig gevoel. Het deed me veel denken aan het gevoel dat je hebt, als je de hele dag in de regen hebt gewerkt ofzo, en dan 's avonds lekker in je bed ligt, en de regen buiten hoort ofzo, maar dan een stuk heftiger. Dit gevoel bleef ik 4-5 uur lang hebben. Maar er is nog iets anders, en dit is de flash denk ik, zo voelde het voor mij toch. Een extreem lekker gevoel, dat bijna op hetzelfde ogenblik kwam als het warme gevoel. Het voelt voor mij echt als een orgasme, maar dan in elk deel van mn lichaam, en het duurde enkele minuten. Daarna had ik gewoon nog dat warme gevoel. Wat ik ook merkte was dat het moeilijk was om aan iets anders te denken dan het gevoel dat ik had, er was niks belangrijks meer. Praten met vrienden ging ook erg moeilijk, ik had totaal geen zin om iets te zeggen, eigenlijk geen interesse in de gesprekken rondom mij, alleen ik en dit gevoel telde. Ook muziek, wat me bij bijna elke drug beter in de oren klinkt, kon me niet boeien. Veel eerste keer-gebruikers van heroïne klagen over misselijkheid en overgeven, maar dit was bij mij niet zo sterk aanwezig. De eerste 2-3 keren was ik een beetje misselijk, nooit de drang gehad om te moeten overgeven.

Ik heb die ~0.7 gram helemaal alleen opgebruikt, verdeeld over enkele dagen. Ik heb niet meer geprobeerd te spuiten, aangezien ik het effect met chinezen erg lekker vond, en ik geen zin had om nog zo'n tweede grote blauwe plek op mn arm te hebben. Toen het op was, was ik even bang voor de afkickverschijnselen, maar die bleven gelukkig uit. Ik heb het weekend daarop nog een halve gram gehaald, en die weer alleen opgechineest op enkele dagen.

Na dat tweede weekend, merkte ik toen op het was iets van verslaving... Ik had zin in meer, merkte dat ik mijn heroïnegebruik begon te relativeren, en werd redelijk depressief bij het vooruitzicht het nooit meer te doen. De dagen die erop volgden werd dit erger, maar het lukte me om er gewoon niet op in te gaan. Gelukkig. Ik voelde wel duidelijk de drang, en ik denk ook dat als ik er toen op in was gegaan, dat ik waarschijnlijk verslaafd was geweest. Het bleef nog enkele weken door mijn hoofd spoken, en er zijn enkele keren geweest dat ik serieus heb getwijfeld of ik het zou kopen of niet. Maar ik heb voet bij stuk gehouden, en niets meer gekocht.

Dat is nu zo'n 1-2 maanden geleden, en ik heb geen enkele drang meer naar heroïne. Ik beleef nog altijd plezier van mijn weed en speed en andere dingen, en heb niet echt behoefte om nog eens heroïne te gebruiken.

Dus ja, je kan het 1x of meerdere keren gebruiken en niet verslaafd worden. Maar je hebt er wel erg veel wilskracht voor nodig, en karakter. En als je dit niet hebt, kan ik je garanderen dat je verslaafd zult zijn na de 1ste of 2de of 3de keer..

Soma

Bewuste gebruiker
Wat als je het later nog eens aangeboden krijgt op een afterparty? Denk je dat je dan ook nee gaat kunnen zeggen?

Technofanaat

Experimenterende gebruiker
Je zegt op het begin: er heersen grote taboes over heroine. Dat blijkt juist in jou ervaring wel mee te vallen, leuk en aardig dat je nu kunt zeggen dat je heroine gebruikt hebt, maar laat dit geen aanwakkering zijn voor gasten van 15 jaar hier op het forum, zie het al weer voor me hoe dat gaat hier. Het feit dat je je helemaal afsloot voor de buitenwereld vind ik best bizar, dat zelfs je vrienden niet meer meetellen. Je vertelt dat je veel wilskracht nodig had om niet weer te gebruiken, je hebt geluk gehad, als je toevallig net een kutperiode in je leven had gehad had je misschien toch wel weer gehaalt of kijk je hier zelf anders tegen aan? Btw wel interessant en eerlijk verhaal .

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Leuk report, goed geschreven ook vind ik. Meeste reports in deze tak van de hard drugs spreken me niet aan, maar dit is wel leuk om te lezen. Zelf ben ik niet geïnteresseerd in heroïne, maar opium roken lijkt me nog wel eens wat. En ik denk ook dat je elke drugs kan laten liggen als je de wilskracht maar hebt en een sterk karakter. Jezelf goed kennen is eigenlijk het allerbelangrijkst als je drugs wil gebruiken, wat het ook is.

Pikachu

Wijs gebruiker
Wow, toch nog een goed einde. Toen ik aankwam bij dat je weer wat had gehaald dacht ik dat het verhaal een minder goed einde zou hebben.

Link spul lijkt me wel.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ben ook weleens nieuwschierig geweest naar dit spul. Vooral omdat het zo verslavend is. Dan moet het wel heeel lekker zijn en ik hou wel van downers.

Maar zou er om die reden ook juist nooit aan beginnen. Veel te veel risico om verslaafd aan te worden voor mij.

Mooi dat je dit hebt kunnen overwinnen en toch de drug hebt kunnen ervaren.

milfhunter

Ik zie dat je ook ervaring hebt met ethylmorfine, ik neem aan dat dit die roze pilletjes codethyline zijn? Ik vind het een heel leuk effect om er zo'n 15-20 te nemen. In welke mate valt dit te vergelijken met heroïne? Waarschijnlijk véél minder sterk maar gaat het die richting uit?

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goed beschreven!

Dank voor het report! Goed om het eens een paar keertjes te proberen en nadien weg te leggen.

Je hoeft niet in te gaan op al die veroordelende reacties van anderen hoor. Dat zegt tenslotte meer iets over hén dan over jou.

Nu denk ik niet dat je in jouw geval al kon spreken van verslaving in de klassieke (klinische) zin des woords; misschien dat je gewoon veel zin had, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als echt verslaafd zijn.

Over heroïne-verslaving bestaan ontieglijk veel broodje-aap-verhalen van mensen die er al verslaafd zouden zijn na het eerste keer proberen. Dat is onzin natuurlijk. Je hebt mensen die jarenlang gebruiken, normaal presteren en niet de minste verslavingsverschijnselen vertonen.

Theodore Dalrymple heeft in zijn boek 'Romancing Opiates' ('Drugs' als Nederlandse titel, denk ik) al aangetoond dat dit een urban legend is, een kwakkel overgenomen uit de verslavingszorg-industrie en allerlei populaire films als Trainspotting.
De medische literatuur laat echter een heel ander geluid horen.

Mensen reageren dan heel gepîqueerd als je deze mythe ontkracht (alsof je daarmee zegt dat heroïne dan weer helemaal niet verslavend is), en daar kan je weinig mee.
Gewoon doorverwijzen naar Dalrymple's boek! :wave:

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Kijk zoon verslag hadden we nog niet?
bedankt voor je toegift :grin:

hero zal voor mij nooit een optie zijn .
niet mijn ding ben verlieft geworden op een andere druk en dat is LSD :hearteyes:
Hoop wel dat je het hier bij laat .

done it zal ik maar xzeggen geen rede om nog keer te doen :P

J86

Bewuste gebruiker
Heel interessant report

En heel knap dat je ervan af kan blijven.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe geweldig het gevoel wel niet is maar ik durf het niet aan.
Ik denk dat ik er wel van af kan blijven na 1 keer proberen. Maar als er dan iets naars in je leven gebeurd en niks kan je meer wat schelen voor een periode loop je toch een groot risico alsnog naar heroïne te grijpen. En dat risico wil ik op elke manier vermijden..

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
J86 zei:
Heel interessant report

En heel knap dat je ervan af kan blijven.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe geweldig het gevoel wel niet is maar ik durf het niet aan.
Ik denk dat ik er wel van af kan blijven na 1 keer proberen. Maar als er dan iets naars in je leven gebeurd en niks kan je meer wat schelen voor een periode loop je toch een groot risico alsnog naar heroïne te grijpen. En dat risico wil ik op elke manier vermijden..
Exact wat ik er ook over denk.

TrippyShit

Badass junkie
Mooi report. Ik snap wel wat je bedoeld met dat gezellige gevoel. Das idd best fijn, laat staan als het stukken heftiger is. Stiekem ben ik er zelf ook wel nieuwschierig naar, want het moet wsl een heerlijk gevoel geven. Maar toch zal ik het niet proberen.. Misschien als ik 70 ben en ongeneeslijk ziek ben ofzo ooit :P Vind het een te groot risico om misschien veel tot alles op te geven voor een drug..

Goed reportje. Heb je er niet zoveel van, heroine..

J

JH5L7H7B356LKG

Gast
Heel mooi Report, en goed dat je er toch nog vanaf kan blijven.
Ik ben het met de meeste mensen hier wel mee eens. Ik zal het naar alle waarschijnlijkheid het ooit gaan proberen, puur om het te ervaren. Dit kan iedereen wel zeggen ''gewoon ff proberen'', maar mijn nieuwsgierigheid is o zo groot.
Ik ben wel bang voor het feit, nadat ik het geprobeerd heb, ik hopelijk niet terugval op Heroine na een nare gebeurtenis..

Angramar Temenos

Badass junkie
Mooi report, we hebben eigenlijk heel weinig reports over heroine op DF, volgens mij is dit de enige zelfs.. Ik denk zelf niet dat ik het iets zou vinden, ik heb nogal een hekel aan het gevoel dat ik krijg van downers.. ik probeer het maar niet, waarschijnlijk om hele verkeerde redenen - ik denk dat ik het gruwelijk kut zou vinden.

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mooi report ^^
Heel knap van je dat je toch nee hebt weten te zeggen. Maar als je verslavingsgevoelig bent zal dat een stuk lastiger zijn.

Ik zou het zelf nooit gebruiken. ik wil veel proberen maar een mens moet niet alles geprobeerd hebben in z'n leven =)

gewoon tot je grens gaan en weten wat wel en niet kan.

tomz0r

Badass junkie
Mooi report. Herkenbaar ook, al was het bij mij niet zo heftig en komt dat orgasmegevoel me niet zo bekend voor.
Die halve depressiviteit herken ik ook de maand er na, vooral lusteloosheid was het bij mij. Geen zin om elke ochtend op te staan, iets te ondernemen etc.
Goed dat je er niet mee doorgegaan bent en bedankt voor het delen.

geekos

Bewuste gebruiker
Het verhaal hier op het forum van die gast die z'n hele leven verwoest geworden is door heroïne blijft me echt gans mijn leven bij, vond het een heel sterk verhaal en nog sterker dat hij er mee naar buiten durfde komen

Dankzij deze persoon (na het lezen van zijn verhaal) ben ik ervan overtuigd dat ik nooit heroïne zal gebruiken en dat het ook voor niemand aan te raden is om het te gebruiken

en kom nu maar af van : wat ben jij toch een hypocriet, als je het 1 keer kunt doen en niet verslaafd worden (zoals andere drugs) dan zou dat toch een mooie ervaring kunnen zijn

wel voor 1 keer antwoord ik u : NEE!

*EDIT*
en voor alle mensen die er toch van overtuigd zijn dat heroïne uw leven niet kan verwoesten , lees dit even : http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=5883&start=0

chrzz

Belezen gebruiker
milfhunter zei:
Ik zie dat je ook ervaring hebt met ethylmorfine, ik neem aan dat dit die roze pilletjes codethyline zijn? Ik vind het een heel leuk effect om er zo'n 15-20 te nemen. In welke mate valt dit te vergelijken met heroïne? Waarschijnlijk véél minder sterk maar gaat het die richting uit?

Het lijkt er een beetje op, maar het is heel erg zwak in vergelijking met bruin.

tomz0r

Badass junkie
geekos zei:
Het verhaal hier op het forum van die gast die z'n hele leven verwoest geworden is door heroïne blijft me echt gans mijn leven bij, vond het een heel sterk verhaal en nog sterker dat hij er mee naar buiten durfde komen

Dankzij deze persoon (na het lezen van zijn verhaal) ben ik ervan overtuigd dat ik nooit heroïne zal gebruiken en dat het ook voor niemand aan te raden is om het te gebruiken

en kom nu maar af van : wat ben jij toch een hypocriet, als je het 1 keer kunt doen en niet verslaafd worden (zoals andere drugs) dan zou dat toch een mooie ervaring kunnen zijn

wel voor 1 keer antwoord ik u : NEE!

*EDIT*
en voor alle mensen die er toch van overtuigd zijn dat heroïne uw leven niet kan verwoesten , lees dit even : http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=5883&start=0

Niemand zegt hier dat heroïne je leven niet kan verwoesten. Het lijkt me ook duidelijk dat heroïne dat wel kan. Dat je je mening baseert op één enkel verhaal zegt ook wel wat, op die manier kan alles je leven verwoesten. Over alles is wel een negatief verhaal.
Neemt niet weg dat je gelijk hebt, het percentage ooitgebruikers wat problemen krijgt met heroïne ligt enorm hoog.

Angramar Temenos

Badass junkie
Het heeft zeker de potentie om je leven te verwoesten. Ik schat de kans dat als ik het zou proberen ik verslaafd zou raken op ongeveer 5%, maar 5% kans om m'n leven te verwoesten voor een keer high worden? Dat is achterlijk.

kouwer

Newbie
Heroine is coke alleen dan met een orgasmegevoel en het is goedkoop hoeren zijn 50 euro en een gram is 30 euro als je de deal goed afhandeld

geekos

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Niemand zegt hier dat heroïne je leven niet kan verwoesten. Het lijkt me ook duidelijk dat heroïne dat wel kan. Dat je je mening baseert op één enkel verhaal zegt ook wel wat, op die manier kan alles je leven verwoesten. Over alles is wel een negatief verhaal.
Neemt niet weg dat je gelijk hebt, het percentage ooitgebruikers wat problemen krijgt met heroïne ligt enorm hoog.
Ik baseer mn mening niet op één enkel verhaal, ik baseer mn mening op meerdere verhalen. Heb nog nooit iemand heroïne zien gebruiken en ken ook niemand in m'n vriendenkring die het ooit gebruikt heeft (ken wel mensen die het al eens gedaan hebben en al veel over gehoord) en daarom is mijn mening niet objectief, dat geef ik toe
maar hoe je het kunt proberen na alle negatieve dingen die je er (hoogstwaarschijnlijk) al over gehoord hebt (het verhaal naar waar ik verwijs is voor mij echt wel het negatiefste verhaal ivm drugsgebruik ooit), dat snap ik echt niet

Mike

Bewuste gebruiker
Het orgasme gevoel ken ik van mijn eerste keer mdma. Een orgasme in elke vezel, in iedere zenuwuiteinde van je hele lichaam. Een ervaring om nooit te vergeten.

Voor de rest, zonder het te veroordelen, maar voor mij: Heroine, never, nooit, nee, non, njet, no, no , no, no .

Teveel narigheid van gezien.

Immo

Badass junkie
Mooi geschreven report, ben blij dat ik zelf "de guts" niet heb om dit soort stoffen zelf te gebruiken. Wat ik me af vraag heb je achteraf nu echt iets gedaan wat je leven heeft verrijkt, of was dit niet anders dan de eerste keren dat je andere stoffen probeerde?

underworld

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Het heeft zeker de potentie om je leven te verwoesten. Ik schat de kans dat als ik het zou proberen ik verslaafd zou raken op ongeveer 5%, maar 5% kans om m'n leven te verwoesten voor een keer high worden? Dat is achterlijk.
wtf, hoe kom je in godsnaam op 5% uit :rolleyes: alsof jij zon goed inschattingsvermogen hebt met iets dat je nooit heb gedaan.

geekos

Bewuste gebruiker
underworld zei:
Angramar Temenos zei:
wtf, hoe kom je in godsnaam op 5% uit :rolleyes: alsof jij zon goed inschattingsvermogen hebt met iets dat je nooit heb gedaan.
ga toch niet zo miereneuken over cijfers, zijn boodschap was volgens mij heel duidelijk en de cijfers waren slechts ter illustratie

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Leuk om ook een keer een report te lezen over heroine. Het gevoel lijkt me heerlijk maar ik waag me er niet aan, misschien als ik een keer 10 jaar geen drugs heb gehad en m'n leven heel goed op de rails..

Grtz

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Wow, zalig verhaal. Goed geschreven ook. Er zijn inderdaad maar zeer weinig tripreports over heroïne, de verboden vrucht.

Wat ik me afvraag is waarom je nog een tweede keer ging bijhalen. Had je dan niet het gevoel dat je zeer gevaarlijk bezig was? Ik zou nooit heroïne doen, door één simpele uitspraak van een vriend van me toen we zalige mdma hadden kunnen kopen (eerste keer): als dit zo zalig is, stel je dan voor wat hero niet moet zijn. Wat een zen moment, hij had gelijk :)

chrzz

Belezen gebruiker
Immo zei:
Mooi geschreven report, ben blij dat ik zelf "de guts" niet heb om dit soort stoffen zelf te gebruiken. Wat ik me af vraag heb je achteraf nu echt iets gedaan wat je leven heeft verrijkt, of was dit niet anders dan de eerste keren dat je andere stoffen probeerde?
Het heeft mijn leven verrijkt in die zin dat ik nu weet hoe het voelt. Ik zie mezelf soms als een soort ontdekkingsreiziger, die op expeditie gaat in zijn eigen hoofd. Ik ben echt heel erg nieuwsgierig naar elke drug die ik nog niet geprobeerd heb.

Areyouexperienced? zei:
Wow, zalig verhaal. Goed geschreven ook. Er zijn inderdaad maar zeer weinig tripreports over heroïne, de verboden vrucht.

Wat ik me afvraag is waarom je nog een tweede keer ging bijhalen. Had je dan niet het gevoel dat je zeer gevaarlijk bezig was? Ik zou nooit heroïne doen, door één simpele uitspraak van een vriend van me toen we zalige mdma hadden kunnen kopen (eerste keer): als dit zo zalig is, stel je dan voor wat hero niet moet zijn. Wat een zen moment, hij had gelijk :)
Omdat ik na de eerste keer nog niks merkte van beginnende verslaving ofzo, en ik had er nog wel eens zin in. Ik had meer het gevoel dat ik gevaarlijk bezig was bij de eerste keer kopen dan bij de tweede keer.

L

Lid 6909

Gast
Angramar Temenos zei:

zeker 5% kans dat jij niet verslaafd raakt :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:

Het is maar een cijfer, of het nou 5% of 30% of 90% is, het gaat om het idee. Ik *gok* dat het niet zou gebeuren omdat ik alle downers in alle soorten en maten niet leuk vind en ik het hele "stoned" of "warme deken" gevoel niet echt prettig vind. De enige downer die nog op m'n lijstje staat is opium, en die wil ik in china doen uit een authentieke opiumpijp, dat lijkt me redelijk vet. Het liefst dan ergens in een pagoda in de bergen.

J0rrit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:

Het is maar een cijfer, of het nou 5% of 30% of 90% is, het gaat om het idee. Ik *gok* dat het niet zou gebeuren omdat ik alle downers in alle soorten en maten niet leuk vind en ik het hele "stoned" of "warme deken" gevoel niet echt prettig vind. De enige downer die nog op m'n lijstje staat is opium, en die wil ik in china doen uit een authentieke opiumpijp, dat lijkt me redelijk vet. Het liefst dan ergens in een pagoda in de bergen.

Denk je dat heroine en opium zoveeel verschilt? In opium zit ook morfine he, vergeet dat niet. Verder is heroine idd wat verslavender en geeft t meer een flash.

Angramar Temenos

Badass junkie
J0rrit zei:
Denk je dat heroine en opium zoveeel verschilt? In opium zit ook morfine he, vergeet dat niet. Verder is heroine idd wat verslavender en geeft t meer een flash.

Weet ik, heroine is Diacetylmorfine. Het gaat me ook echt meer om de ervaring om op die manier opium te roken dan persé om de high die ik van opium krijg. Da's bijzaak.

JUNGLIST

Zooooo, mooi report :grin: Ik ben echt geïntresseerd in heroïne en ik kan me niet voorstellen hoe lekker he moet zijn (nouja een héél klein beetje mischien), maar ik durf het echt niet aan om het eens te proberen. Al die propaganda heeft dus toch effect op me :P

maarja, ik ben ook pas 18

HarryNak

Heb van t weekend ook horse gerookt, tijdens een feestje waren we aan t discussieren over de verslavings factor van hero. OP de terug weg van t feestje uurtje of 5 kwamen we een junkie tegen en die nam ons toen mee naar de plek waar normaal zijn dealer was. Die was er alleen niet.. toen heeft ie ons zijn nood voorraad verkocht.. en dat hebben we thuis opgerookt.
't was een klein beetje maar het werkte wel goed een heel chill gelukzalig gevoel dat langzaam afzakt naar de uiteinden van je lichaam. Dit gevoel duurde zo'n 2 uur.

Wil het nog wel een keer proberen met een grotere dosis, maar heb geen drang om dat nu gelijk te gaan regelen ofzo.

Dopezilla

Badass junkie
ErnstJünger zei:
(...) een kwakkel overgenomen uit de verslavingszorg-industrie en allerlei populaire films als Trainspotting. (...)
Nu wil ik geen mierenneuker zijn, maar ik vind dat Trainspotting (voor zover ik dat kan beoordelen) een vrij objectief beeld geeft van heroïne gebruik, en zeker niet de 'één-keer-gebruiken-en-verslaafd-raken' mythe uitdraagt. In de film zegt de hoofdpersoon al héél duidelijk dat zijn gebruik op een eigen keuze gebaseerd was.

Heh, ik moet juist om dit detail in de thread weer opgewonden raken, hoor.

Maar goed, @TS, bedankt voor dit report, en het is fijn te horen dat je er niet in bent blijven hangen. :)

Olle

Bovenaan