Druk op de borst

Vegas

Newbie
Hallo beste mensen,

Afgelopen weekend weer eens lekker uit m'n dak gegaan.
Dat gebeurd de laatste maanden wat vaker, ongeveer 3 keer in de maand waarvan er op 1 avond van dat weekend een envelopje in mijn zak zit :wink: (max 1 gram)

Maargoed, afgelopen vrijdag lekker de kroeg in met wat maten en een hele op zak. Lekker zuipen, roken en snatsen. Om 03:00 ging die toko dicht en ging het bij iemand thuis verder.

Coke viel de hele avond al prima er was niks aan de hand. Een paar lijnen verder begin ik me plotseling wat ongemakkelijk te voelen. Ik zucht wat meer, ademen ging wat bewuster en kreeg ik zwaar zweverig gevoel.

Ik dacht, het is mooi geweest voor mij vanavond. Beter naar huis en lekker op bedje gaan liggen met een fles fanta langs m'n nest.

Toen ik ging liggen ging het ademhalen moeilijker en kreeg ik ook last van druk op mijn borst. (dat was rond 07;00 in de ochtend). Ik maakte me er wel wat duk om. Ik heb toch minstens ander half uur lopen draaien, moeilijker ademen ( veel diep in ademen en zuchten ) en met druk op mijn borst!

Ik maak me er wel wat zorgen om eigenlijk.

Iemand ervaring hiermee?? Of kennis die je met me wilt delen???

TheKingOfCrack

Experimenterende gebruiker
Je moet de posts van Yeti even lezen en zijn bijgeleverde plaatjes bekijken. Coke is ontzettend slecht voor je lichaam en om in de taal van Yeti te blijven, heeft je hart een enorme klap gehad. Vooral regelmatig gebruik kan leiden tot onherstelbare schade. Nu leef je nog, maar constant gebruik (en dus ook 3 keer in de maand) kan voor sommige mensen heel hard aankomen. Mijn advies is dan ook om goed uit te kijken en vooral in de combi, coke en alcohol. Alcohol en coke zorgt voor een 3de stof in je lichaam die je lever (vele malen erger dan de stoffen apart) pertinent beschadigd. Kijk uit en denk na voordat je weer de zoveelste lijn naar binnen snuift.

Gr,

Vegas

Newbie
damn... even terug op aarde na m'n '3 keer in de maand kan toch niet zo veel kwaad'.

Ik betrap me nou dat ik wil typen: Als ik snuiven bij snuiven hou op zo'n avondje zonder te zuipen kan het dan minder kwaad voor mijn hart maar volgens mij weet ik dat antwoord zelf al.

bedankt voor je reactie!

Nog meer mensen die dit herkennen of er op willen reageren zijn erg welkom.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Zou een lichte hartaanval kunnen zijn... Dat zijn wel symptomen ervan, maar ik ben geen expert, dus mijn woord is geen feit :wink:

Sarori

Bewuste gebruiker
Terecht natuurlijk dat jij je er druk om maakt. Je hebt maar één hart tenslotte.

Coke is slecht voor je hart, dat weet iedereen. Het zit hem nog niet eens in het aantal keren dat je snuift, hoewel dat natuurlijk ook wel uitmaakt, maar meer in de algehele conditie van je hart. De één kan meer hebben dan de ander en ligt met het zelfde gedrag eerder tussen 6 planken.

Waarom kan de één 2 pakjes peuken per dag roken en er toch lachend 95 jaar mee worden, terwijl de ander al blij is dat ie er überhaupt de 65 mee haalt? Iedereen is anders en heeft wel ergens een zwakke plek. Of dat bij jou je hart is zou ik niet durven zeggen, maar die druk op de borst lijkt mij nou geen goed teken.

Ik begrijp trouwens niet dat je er niet al mee naar de huisarts geweest bent. Die kan je doorsturen voor een hartfilmpje en dan kunnen ze zo zien of je hart een optater heeft gehad. Tot die tijd zou ik de coke maar lekker in het sealtje laten, of geen nieuwe kopen.

Maar ja, het is jouw lijf en jij beslist daarover...zowel over wat je erin dropt als wat je aan je lijf wilt laten onderzoeken... :wave:

insaniac

Newbie
Sarori zei:
Terecht natuurlijk dat jij je er druk om maakt. Je hebt maar één hart tenslotte.

Coke is slecht voor je hart, dat weet iedereen. Het zit hem nog niet eens in het aantal keren dat je snuift, hoewel dat natuurlijk ook wel uitmaakt, maar meer in de algehele conditie van je hart. De één kan meer hebben dan de ander en ligt met het zelfde gedrag eerder tussen 6 planken.

Waarom kan de één 2 pakjes peuken per dag roken en er toch lachend 95 jaar mee worden, terwijl de ander al blij is dat ie er überhaupt de 65 mee haalt? Iedereen is anders en heeft wel ergens een zwakke plek. Of dat bij jou je hart is zou ik niet durven zeggen, maar die druk op de borst lijkt mij nou geen goed teken.

Ik begrijp trouwens niet dat je er niet al mee naar de huisarts geweest bent. Die kan je doorsturen voor een hartfilmpje en dan kunnen ze zo zien of je hart een optater heeft gehad. Tot die tijd zou ik de coke maar lekker in het sealtje laten, of geen nieuwe kopen.

Maar ja, het is jouw lijf en jij beslist daarover...zowel over wat je erin dropt als wat je aan je lijf wilt laten onderzoeken... :wave:

coke is idd een organen verneuker, je overfucked alle organen, alles draait overtime, en je verknald zo je hele lijf op 10 jaar tijd, vooral je hart en lever, en hersens

dingo

Belezen gebruiker
Ik heb ooit eens hetzelfde meegmaakt, maar dan met rilatine. Had er ook bij gedronken. voelde ook wel best onaagenaam. Zou wel graag weten wat het was dus :P

Frisko

Badass junkie
van coke kan je nu eenmaal dat gevoel op je borst krijgen...
heb ik soms ook last van.
maar klinkt ook een beetje als een paniekaanval erbij :beer:

Judas

Wijs gebruiker
Gewoon doorsnuiven, het gaat vanzelf over.

coke is een gemeen stofje

het zorgt er voor dat je kransslagader van je hart nauwer dichtknijpt waar door je hart harder moet pompen om bloed door te duwen.. tergelijk zorgt het er ook voor de je hart meer zuurstof vraagt.. dus een flinke belasting op je hart

het mixen met alcohol zorgt voor een heel andere soort stofje namelijk coca-ethyleen
dit is nog verslavender als alleen cocaine en heeft de zelfde effecten op je hart maar dan keer 10

nou maakt dit niet zo heel veel uit als je een goede conditie hebt en jong bent
heb je geen goede conditie of een hartafwijking of kwalen

dan kun je er heel gevoelig voor zijn

waarschijnlijk heb jij flink door lopen zuipen die avond en toch wel een gram naar achter gesnoven.. door de coke voel je de alcohol niet zo goed meer en zuip je dus meer en meer en meer.. dat ik combi met coke en een niet zo goede conditie moet je hart heeeeel hard werken .. zie het zo .. je rent 30 min .. op een bepaalt moment moet je wel stoppen want je bent uitgeput.. doe je dat niet dan val je flauw ga je kosten enz enz enz

je lichaam zet je dan gewoon uit omdat het gevaarlijk wordt

met coke en alcohol voelt je lichaam deze grens niet meer
je gaat dus gewoon door.. ook is het al laat dus je bent zoizo al moe

je krijgt dan pijn aan je hart.. net als kramp in je been of verzuring
dan moet je dus egt stoppen..!!

jij hebt geen hartaanval gehad maar een overbelasting
net als een hartpatient pijn krijg als die intensief gaat bewegen

gewoon rustig blijven stoppen met alles en lekker raampje open zetten voor de zuurstof

ik doe vaak alcohol met coke .. MAAR nooit meer dan 1/2 op een avond en een halve krat door heel de avond

als je je egt zorgen maakt laat dan gewoon een ecg (hartfilmpje) maken.. gewoon zeggen tegen je dokter en dan doen ze wat sensortjes op je borst is allemaal zo gebeurt

paar dagen later krijg je beoordeeling van de cardioloog en ziet hij of je hart het nog 100% doet
als er egt iets aan de hand is dan gaat de machine piepen en dan kan je meteen mee lol

maar ik neem aan dat je er nu geen last meer van heb alleen die avond dus ik zal me niet al te veel zorgen maken.. een paniekaanval lijkt ook extreem veel op een ligte hartaanval

vertrouw me maar ik heb dit allemaal een keer meegemaakt

fucking hell ik wist niet dat ik zoveel heb getypt ahahahahahhaha :openmouth:

geekos

Bewuste gebruiker
heb in mijn leven al 4 avonden 0,5-1gr coke gesnoven, 2 keer voelde ik ook een serieuze druk op mijn borst alsof mijn hart uit mijn lichaam ging springen

hierna heb ik besloten om altijd van coke af te blijven wat totaal geen probleem is, als ik terugdenk aan mijn hart op coke komt de 'nee' er automatisch uit

conclusie: smijt de rest van je coke weg en stop ermee voorgoed!

Bovenaan