Alle soorten drugs?Ik ben ook zeer benieuwd of anderen op dit forum ervaringen kunnen delen omtrent gebruik vs nuchter en dromen...
Mijn ervaring met opium is ook dat het de grens tussen droomwereld en wakend doet vervagen. Soms is het zelfs totaal onduidelijk of iets nu echt is gebeurd of een droom was.Alle soorten drugs?
Ik heb met heroïne hele realistische dromen.
Ik wordt wakker met de gevoelens en emoties van mijn dromen .
Ik moet echt ff nadenken dat het een droom was en geen echte herinnering .
En heb je ook dat als je zit te knikkebollen met je ogen dicht, ergens aan denkt, een herinnering, die heel echt wordt.Mijn ervaring met opium is ook dat het de grens tussen droomwereld en wakend doet vervagen.
Alles wordt inderdaad levensecht. Een heel bijzonder middel. Realiteit en droom lopen door elkaar.En heb je ook dat als je zit te knikkebollen met je ogen dicht, ergens aan denkt, een herinnering, die heel echt wordt.
Visioen achtig?
Bijvoorbeeld een herinnering van iemand die wat zegt, en je dat dan bijna lijkt te horen.
Ik heb ook een paar keer night terrors gehad.Alles wordt inderdaad levensecht. Een heel bijzonder middel. Realiteit en droom lopen door elkaar.
Maar ik doe maar heel zelden O. Té lekker.
Ghoh zoals ik zei ik heb zelf geen uitgebreide ervaringen, ik zou zelf bij iedere nieuwe plant deze enkele weken opbouwend testen..@Naam welke dosering dream herb raak jij aan om eens te proberen? Wat zou effectief moeten zijn? Ik heb het gewoon liggen maar nog nooit gebruikt. Het lijkt me een goed idee om vanavond voor het slapen gaan een goeie thee te zetten hiervan!
Interessant. Dat lijkt me wel passend bij het effect van opiaten.. zelf heb ik daar geen ervaring mee.Alle soorten drugs?
Ik heb met heroïne hele realistische dromen.
Ik wordt wakker met de gevoelens en emoties van mijn dromen .
Ik moet echt ff nadenken dat het een droom was en geen echte herinnering .
Gaat die onduidelijkheid dan samen met vergeten wanneer je in slaap viel/wakker wordt, of vergeten van delen van de droom? Of is er een andere reden(ben je bvb eerder in vraag omtrent wat de wakker staat nog betekend?)Mijn ervaring met opium is ook dat het de grens tussen droomwereld en wakend doet vervagen. Soms is het zelfs totaal onduidelijk of iets nu echt is gebeurd of een droom was.
Ik zeg het niet snel maar de smaak is idd niet geweldig, mss mengen met wat Citroen ofzo; check even wat dat doet met de stof opname... nu uiteindelijk krijg je alles wel binnen en smaken leer je kennen dus desnoods begin je een week met kleine shotjes te testen met verschillende smaken er bij om de wortel te leren apprecieren.. ik ben van mening dat dat toch van belang is voor je mindset...Ik ben benieuwd naar dream herb, ik zag dat je het ook als tinctuur kan bestellen. De beste tijd is als je 4 tot 6 uur slaap erop hebt zitten. Dus die druppels halen je dan het minst uit je slaap. Is makkelijk toe te dienen. En dan hoef je die verschrikkelijke smaak van de thee niet te drinken!
Je zou savonds een kopje thee kunnen drinken, een pure joint van dream herb te roken en dan de tinctuur net voor je remslaap innemen. K ben benieuwd.Ik zeg het niet snel maar de smaak is idd niet geweldig, mss mengen met wat Citroen ofzo; check even wat dat doet met de stof opname... nu uiteindelijk krijg je alles wel binnen en smaken leer je kennen dus desnoods begin je een week met kleine shotjes te testen met verschillende smaken er bij om de wortel te leren apprecieren.. ik ben van mening dat dat toch van belang is voor je mindset...
Hey,Interessant. Dat lijkt me wel passend bij het effect van opiaten.. zelf heb ik daar geen ervaring mee.
zijn er lessen die je daaruit leert die je jezelf niet zou zien vatten met een andere drug/nuchter? Heb je het gevoel dat dag en droom 1 continuüm zijn bvb en ervaar je dat soort gevoelens iedere dag of enkel op dagen van gebruik? Heb je andere gevoelens ivm realiteit/jij vs omgeving/..? Permanente veranderingen tov je blik naar de droomwereld/wakkerwereld?
Zodra je stopt met blowen worden de dromen idd meer helder en blijven beter hangen. Maar de dream herb calea zacatechichi schijnt meer te doen dan alleen het beter onthouden van je droom. Naast dat je ook meer een lucide ervaring hebt werd het vanuit de verre geschiedenis al gebruikt om contact te maken met de goden. Waarvan we kunnen veronderstellen dat het is een middel die tot je spreekt. En wellicht iets toevoegd.Ik heb 16jaar geblowd van 3 gram per dag tot 1 gram per dag. Zelfden kreeg ik iets mee van dromen of dat was heel uitzonderlijk dat een intense droom mij bij bleef. Nu al 2 maanden gestopt en elke nacht heb ik dromen die ik me bij ontwaken nog levendig herinner en kan analyseren. Bij gebruik van psychedelica zijn de dromen meer van een "alice in wonderland" karakter. Minder dicht bij de realiteit en meer fantasierijk. Dat zijn de leukste dromen.
Zodra je stopt met blowen worden de dromen idd meer helder en blijven beter hangen. Maar de dream herb calea zacatechichi schijnt meer te doen dan alleen het beter onthouden van je droom. Naast dat je ook meer een lucide ervaring hebt werd het vanuit de verre geschiedenis al gebruikt om contact te maken met de goden. Waarvan we kunnen veronderstellen dat het is een middel die tot je spreekt. En wellicht iets toevoegd.
Wel bizar dat iemand vroeger op het idee kwam om daadwerkelijk superveel van die smerige bittere thee te gaan drinken...Bah..
Toen ik vorige week de tinctuur binnen kreeg kon ik het niet laten om even een druppeltje te proeven. Maar die druppels zijn net zo erg qua smaak als die thee. Alleen dan alle bitterheid van een hele kop thee in 1 druppel!
Maar goed, 1 druppel is wel beter weg te werken dan een hele kop thee. Misschien moet ik de druppel op een theelepel honing droppen en zo innemen. Ik zie het meeste op tegen de druppel tinctuur die ik neem als ik er al wat uren slaap op heb zitten. Ik hoop gewoon dat het te doen is om die bitterheid door te slikken en weer verder te gaan slapen...
Vanavond ga ik beginnen!
Ik zal hier elke dag mijn bevindingen posten.
Gisteravond de eerste kop thee gezet van een halve gram Entrada Rheedii 50x en dit smaakt super neutraal. Ik heb een halve gram in kokend heet water gedaan met stevia. Dit is totaal niet bitter. Die calea tinctuur druppels zijn best wel heftig, maar het is te doen. Ik herkend dit wel, ik had vroeger ook telkens een terugkomende nachtmerrie gehad. Achterna gezeten door iets kwaads, een wild beest. Of een kwaade energie/geest. En altijd op het spannendste moment van de droom, als het mij pakte schrok ik wakker.Afgelopen nacht na heel veel jaren weer mijn standaard nachtmerrie gehad.
Ik ben in de zee met heel veel mensen en de golven worden ineens hoger en hoger. Iedereen probeert de zee uit te rennen, maar de golven komen snel en trekken ons terug.
Ik kijk nog een keer achterom en zie een formaatje tsunami aankomen en met m'n laatste krachten probeer ik op het strand de te komen en een zandheuvel op te rennen waar ik veilig zal zijn (as if.... In de relatiteit zal een zandheuveltje weinig soelaas bieden tegen een tsunami...)
Vroeger redde ik het meestal niet en werd ik verzwolgen door de golven.
Ik heb deze droom/nachtmerrie altijd geïnterpreteerd als dat de golven staan voor emoties. Ik werd letterlijk overspoeld erdoor.
Afgelopen nacht haalde ik op het nippertje het droge en schrok wakker. Ik durfde m'n ogen niet meer te sluiten hierna, bang dat ik weer in die zee terecht zou komen.
Toch blij dat ik na al die jaren het toch een keer gered heb. Staat ook wel symbool voor hoe ik de laatste tijd met m'n emoties om kan gaan, ik ben echt sterker geworden.
Geen flappy bird meer voor mij.Ben je gestopt met flappen dan @Mindless? 😂😂
Wat de fuck...
Ik heb zonet een serie hyper realistische dromen gehad dus ik denk ik type ze hier neer voordat ik ze vergeet. Even na 4 uur vannacht werd ik wakker en heb toen een paar uurtjes wakker gelegen. Ik weet nog dat ik rond 6 uur op de klok keek en daarna ben ik blijkbaar nog in slaap gevallen. En toen kreeg ik de ene na de andere realistische droom. En dan bedoel ik absoluut minstens net zo realistisch als wat ik nu zie/hoor/voel. Tijdens 1 droom zat ik hier op de bank waar ik nu zit. Maar toen ik om me heen keek, zag ik dat mijn douche kast (hoge dunne kast) hier achter me achter de bank stond. Ik dacht, dat is vreemd. Maar toen ik in de kast keek lagen daar allemaal douche spullen. Ik zag een flesje zeep die omgevallen was, dus zette ik dat overeind. Dat voelde allemaal gewoon normaal om te doen. Hmm, ik dacht toch echt dat die kast in de douche stond en niet hier achter de bank... Misschien ben ik gewoon even in de war.
Ook was ik soms ineens op een totaal andere locatie. Ik herinner me heel duidelijk een groot plein in een voor mij onbekende stad, met overal mensen, geluid, ik voelde de wind, het gewicht van mijn lichaam toen ik liep. En ik ben om een of andere reden toen een groot gebouw binnen gestapt en liep daar door de hal en zag een kantine met allemaal mensen die daar hun ding deden. Alles was volkomen realistisch met geluid, temperatuur, etc. Ik was 1 verdieping hoger gegaan, maar besloot toen om een of andere reden weer naar buiten te gaan, maar toen stonden er allemaal mensen bij de deur naar buiten te kijken alsof daar iets heel interessants gebeurde. Ik ging dus ook kijken en zag het ook, maar dat deel ben ik compleet vergeten.Wat ik nog wel weet is dat ik daar vroeg aan een hele lange kerel met blond haar wat daar aan de hand was en hij me dat in perfect Nederlands uitlegde... Even later stond ik weer buiten en daar staat me nog heel goed van bij dat daar een jongen liep met halflang haar en ik zag hoe zijn haar bewoog in de wind met absoluut realisme.
Meerdere keren werd ik ook weer wakker in mijn huis leek het, maar dan was er steeds iets 'off'. Iets klopte niet. Meubels die anders stonden, een compleet andere omgeving buiten wanneer ik door het raam keek. En op die momenten werd ik lucide en zag ik het een beetje als een spelletje en zei dan dingen als 'nice try', 'je had me bijna overtuigd'. Want wederom was alles wat ik zag weer hyper realistisch.
En om eerlijk te zijn, ik twijfelde toen ik net wakker was of dit ook niet weer een droom was, want qua realisme is het hetzelfde. Alleen lijkt alles tot nu toe te kloppen met mijn herinneringen...
Holy shit, dat was trippy. Ik weet ook niet of er een betekenis achter die dromen zat, ik ben gewoon gevloerd door het hyper realisme en door het punt dat je dus niet af kunt gaan op je zintuigen om te bepalen wat echt is, want een droom kan dat allemaal moeiteloos simuleren. Al mijn trips verbleken hier ook bij trouwens... En waarom ik nu dan zo realistisch droom? Zou het komen omdat ik van de wiet af ben... Of door no-fapWerkelijk fascinerend...
Leuk topic trouwens!
Leven is niet eerlijk somsAfgelopen nacht weer zo extreem bizar gedroomd!!.
Ik droomde dat mijn vader ( wie ik al ruim 12 jaar niet meer gezien heb) mij steeds wou aanrande.
Dit is in het echt helemaal nooit gebeurd.
Ik zocht hulp in mijn droom maar niemand geloofde me.
Ik probeerde steeds mezelf te verstoppen als hij in de buurt was.
In mijn droom moest ik enorm huilen en toen ik wakker werd had ik ook echt gehuild.
De hele dag voel ik me al naar over deze droom.
Ben net eens gaan opzoeken wat aanranding in een droom betekent en dan is mijn droom wel te verklaren,:
"
Dit zijn vaak de dromen die je waarschuwen. Ze waarschuwen je, omdat je mensen om je heen hebt die je onbewust niet vertrouwt.
Of iemand in je omgeving saboteert jouw eigenwaarden.
Daarnaast zijn verkrachtingen en aanrandingen de ergste vormen van inbreuk op je eigen ik. Daarom staan deze ervaringen in dromen vaak voor een diepe pijn of gekwetstheid.
In het verleden of het heden in jouw vertrouwen op een hele diepe manier geschaad of is je geweld aangedaan en dat ben je nu aan het verwerken "
Mijn vader heeft mij mishandeld vroeger..
Leven is niet eerlijk soms. Vannacht ga ik je positieve vibraties sturen. Even voor de duidelijkheid, dat bedoel ik niet dubbelzinnig.
Fiets
Ik dacht altijd dat vele dream herbs 's ochtends genomen moesten worden. Dan zou het beter werken en mag niet langer dan 5 dagen achter elkaar ivm kans op demonische dromen en of nachtmerries.Laatst heb ik eens een kopje thee gezet van 1 gram dream herb. Ik nam 1 slok... En dat was hem. Opzich lust ik alles hoor, begrijp me niet verkeerd... Maar deze smaak.. Echt te goor om een hele kop thee van te drinken. Na die ene slok heb ik de rest weggegooid.
Toch zonde want als ik iets wil uitproberen begin ik het liefst op de manier zoals het bedoeld is. Maar het feit dat 1 gram dream herb eigenlijk nog veel te weinig is om de volledige ervaring te hebben deed mij na 1 slok afhaken.
Een tijdje terug zag ik een post van @Ralou over het nemen van dit kruid. Heel benieuwd hoe jij dit heb geconsumeerd en wat je heb ervaren.
Toch bleef in mij de aantrekkingskracht naar dit kruid en de ervaring. Vandaag heb ik dan ook een dream herb tinctuur, en een 10x extract van dream herb (die wat neutraler schijnt te smaken) besteld. De bedoeling is het als volgt aan te pakken.
6 dagen achter elkaar voor het slapen gaan:
1 kop thee van 0.5 gram 10x extract
1 druppel dream herb tinctuur.
En als ik wakker wordt om te plassen, meestal rond 2 uur half 3 snachts, nog een druppel tinctuur.
Ik kan nog weinig vinden over de dosering van deze tinctuur. Dus het aantal druppels zal afhangen van wat er aanbevolen op de verpakking staat. En mocht het gewenst voelen dan zal ik gedurende die 6 dagen het aantal druppels opvoeren.
Ik hoop op deze wijze kennis te mogen maken met de ervaring. Ook ben ik benieuwd of ik er ook beter van kan slapen aangezien ik mijn hele leven al een slechte slaper ben. Op dagelijkse basis rook ik savonds een jointje en neem magnesium citraat icm 5htp om makkelijker te kunnen inslapen.
Maar mocht iemand tips hebben, graag!
Ik kan weinig reviews vinden, of uberhaupt iemand die er ervaren mee is en dus precies weet hoe je moet opbouwen en met welke doseringen. Is het wel aanbevolen om dit te stapelen op het jointje en 5htp/magnesium die ik elke avond al neem? Mij lijkt het niet perse een probleem, maar misschien zit ik er helemaal naast.
🤢 Heb je het zelf al eens geproefd @Mezelf?
Ik eet echt alles, bijna niks is me te vies. Zeker als ik weet dat iets gezond is of iets me wat moois kan brengen dan zet ik me er wel doorheen. Maar droomkruid thee is echt niet te doen...
Jazeker maar kan me niet zo goed meer herinneren dat het zo vies was hoor. Volgens mij maakte ik er ook thee van met mega veel honing🤢 Heb je het zelf al eens geproefd @Mezelf?
Ik eet echt alles, bijna niks is me te vies. Zeker als ik weet dat iets gezond is of iets me wat moois kan brengen dan zet ik me er wel doorheen. Maar droomkruid thee is echt niet te doen...
Jazeker maar kan me niet zo goed meer herinneren dat het zo vies was hoor. Volgens mij maakte ik er ook thee van met mega veel honing
Calea Zacetechichi was wel heel goor wat ik me herinner.