dromen & drugs?

michael1992

Experimenterende gebruiker
Voordat ik drugs gebruikte kon ik me nauwelijks iets van mijn dromen herinneren. Maar ik had ze wel want iedereen schijnt te dromen als hij slaapt. Maar niet iedereen kan dit zich herinneren. Maar sinds mijn drugs gebruik (XTC, Wiet en sinds kort af en toe 2cb) ben ik ze voor het eerst gaan herinneren en nu herinner ik er echt elke nacht wel 2 tot 4 ofzo. Dit lijkt verbonden met mijn drugs gebruik want daarvoor had ik bijna nooit dromen voor zover ik me daar van bewust ben.

En sinds mijn 2cb gebruik heb ik ook af en toe erg intense dromen (Lucide dromen). Dit is eigenlijk allemaal alleen maar leuk en positief.

Maar denken jullie dat dit met de drugs heeft te maken of gewoon toeval is? En dan bedoel ik niet alleen net na je drugs gebruik wat rare dromen, maar ook op langere termijn.

En zijn hier nog mensen die anders zijn gaan dromen vermoedelijk door drugs?

EDIT: Heb trouwens na gebruik van xtc als ik in bed lig altijd de neiging om hevig met mijn benen te trappelen en wil ze steeds maar bewegen. :grin:
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Restless_legs_syndrome)
En ook werd ik een keer wakker van mijn eigen gepraat (Ook na xtc).

Tja blijft allemaal maar raar drugs en dromen :P .

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Misschien komt dat omdat je nu bewuster bent van het feit dat je droomt ? En dat door drugsgebruik.

underworld

Wijs gebruiker
mijn dromen zijn vooral de 4 dagen na mdma gebruik enorm lucide en bizar, dat je s'ochtends wakker word en je alles in detail nog kan herinneren wat je mee heb gemaakt. vervaagt alleen heel snel.
tevens na een weekendje flink aan de ghb zitten heeft weleens wat nachtmerries veroorzaakt

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Ik droom bijna nooit meer. Heb een week ofzo gedroomd in een paar jaar toen ik even minderde met blowen. Nu droom ik nooit maar dan echt nooit na een nacht doorslapen. Ik herinner me wel de dromen als ik eerst lang slaap, dan in slaap val voor een heel korte periode. Korte termijn geheugen? Ook merk ik dat m'n dromen echt meestal erg fucked zijn, ik droom echt bizarre dromen.

Pammer

Bewuste gebruiker
Ik heb hier onlangs een post gemaakt bij Verslaving. Ik nam namelijk soms benzo's en dit een jaar lang. Na het volledig stoppen ervan droom ik elke nacht; en herinner ik ze. Dat had ik tijdens en voor de benzo's totaal niet. Ik kan me geen droom herinneren toen...

Andyy

Bewuste gebruiker
ik blowde 3 jaar elke dag, ik stopte en die eerste week werd ik zo ongelofelijk happy wakker want ik had gewoon weer gedroomd in zoveel jaren.

en heb wel paar keer lucide gedroomd door xtc, heel grappig dit. En onthou me dromen ook, alleen komt niet door drugs ofzo, ben gewoon met die dingen bezig.. dus onthou ze gewoon.

Heb trouwens ook een poosje een dagboek bijgehouden zegmaar, in me telefoon elke ochtend (in de vakantie) als ik wakker werd, ff rustig liggen en dan kwamen zo 4 dromen naar boven die ik die nacht had gedroomd. en dit dan een paar weken door.

waar droom je trouwens over? wist je dat(de meeste) dromen ook een betekenis hebben?
Ikzelf schrok laatst wakker door me eigen slappe lach (in me droom), toen schrok ik me de pleuris en daarna lachde ik nog veel harder, en ben toen weer in slaap gevallen.

michael1992

Om hier even op terug te komen:

Ik had vandaag de meest rare droom ooit. Ik dacht dat ik wakker werd van een droom en iets tegen mijn moeder riep maar daarna zei ik: Nee laat maar dat was in een droom. En toen werd ik wakker... Ik had dus een droom in een droom. Wat mdma allemaal wel niet doet :confused:

Whahahaha :P

kaasbaas

Badass junkie
^ Lol :tearsofjoy:.

Als ik een paar dagen zolpidem heb gebruikt en er dan in 1 klap mee stop ga ik die nacht altijd dromen. Voor de rest droom ik nooit echt, of kan ik me het me niet herinneren.

Psychedelicious

Sinds ik met psychedelica bezig ben Droom ik bijna nooit meer
althans niet zoals vroeger, dat als je wakker word je nog precies weet wat je allemaal hebt gedroomd
Ik kan de droom tegenwoordig alleen nog maar herinneren als ik om 8 uur bijv. wakker word en weer ga slapen, om vervolgens om 9 uur op te staan
Dan kan ik hem precies na vertellen...

dexdude2

Belezen gebruiker
michael1992 zei:
EDIT: Heb trouwens na gebruik van xtc als ik in bed lig altijd de neiging om hevig met mijn benen te trappelen en wil ze steeds maar bewegen. :grin:
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Restless_legs_syndrome)
En ook werd ik een keer wakker van mijn eigen gepraat (Ook na xtc).

Klinkt bekend, ik word soms ook wakker omdat ik aan 't praten ben of hevig aan het shaken in bed. Laatst was er onder mijn bed op de onderste verdieping kleine stukjes plafond naar beneden gevallen, waarschijnlijk door dat geshake. Ik onthoud soms wat ik gezegd heb, en dat slaat dan echt helemaal nergens op.

" *naam* haal ff een biertje jongeeeeeeeh ik wil zo. Is echt vet man heheeeeeehe"
^^ zoiets zei ik laatst van wat ik me nog kan herinneren. Best wel vaag maar grappig :grin:

En de dromen zijn idd super intens en je beweegt en doet er veel in, je voelt je als je wakker word alsof je net 10km hard hebt gelopen.

MIA-1985

Wijs gebruiker
michael1992 zei:
En zijn hier nog mensen die anders zijn gaan dromen vermoedelijk door drugs?

Ja, in die zin dat ik vaak over de drugs zelf droom! Dus in mijn droom gebruik ik het, of iemand anders gebruikt het of ik koop het of verkoop het etc. Maak het zelfs (wat ik echt niet kan) dat soort dingen. Maar dat is sinds ik er eigenlijk mee in aanraking ben gekomen. Eerder had ik deze dromen niet.
Ik ga niet anders dromen nadat ik drugs heb genomen.

Bovenaan