Draaien in auto

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik neem aan dat je dus bedoelt als bestuurder zijnde? Nou dus niet tijdens het rijden, wat ik mensen wel eens heb zien doen. Maar als je geparkeerd staat en je draait een J mag dat wel, maar ik denk als wouten het zien dat ze je wel mee nemen voor een test of je niet al hebt geblowed. :grin:

psych-out

Bewuste gebruiker
als je niet aan de bestuurdes kant zit met de ramen gesloten zou het denk ik wel
mogen, maar ben ik niet zeker van. ze gaan je denk net zoals hierboven beschreven vragen voor een test.
omdat als je een auto zit met gesloten ramen, je niet openbaar zit.
in de usa mag je roken in je auto maar eens je raam open is ben je strafbaar voor roken in het
openbaar

Purple haze

Bewuste gebruiker
Rammelslakje zei:
Hey,

Mag je eigelijk een J draaien in de auto (dus niet het roken of onder invloed zijn van)?

Thanks!

Ik weet het niet zeker of je dr geen gedonder mee krijgt. Ik zou t voor de zekerheid niet doen.

mattskovic

Wijs gebruiker
denk als de poopoo je pakt dat je in de probleemen zit ook al zit je niet in de bestuurders zetel. volgens mij is dit poging tot intoxicatie ofziets maar als ik jou was zou ik het niet doen :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dat is echt bull crap, joint draaien mag in Nederland. Niet in het openbaar, maar wel in je auto. Zolang je nog niks aan het gebruiken bent is het goed.

fs180

Belezen gebruiker
Voor alle BIJNA slimme mensen. Jouw auto staat op de openbare weg hoor :openmouth:

Ts: Ik denk dat je je vraag richt op het rijden/stilstaan onder invloed. Dit maakt niets uit, het enkel draaien is niet strafbaarder (of minder gedoogd om het beter te zeggen) dan het op een bankje doen. Zodra oom agent jou wijs maakt dat dit een poging tot rijden onder invloed is vertel je hem dat een poging tot een overtreding niet strafbaar is :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Of bedreiging, je hebt nog niet gedaan wat je zegt, maar je dreigt er wel mee. :P

Let maar eens op voor hoeveel dingen je kunt worden opgepakt die je net niet doet.

Amaranth

Bewuste gebruiker
fs180 zei:
Voor alle BIJNA slimme mensen. Jouw auto staat op de openbare weg hoor :openmouth:
Gelukkig ben jij de meest intelligente persoon op aarde, wat zouden we zonder je moeten..

DrippTone zei:
Of bedreiging, je hebt nog niet gedaan wat je zegt, maar je dreigt er wel mee. :P

Let maar eens op voor hoeveel dingen je kunt worden opgepakt die je net niet doet.
Een overtreding en een misdrijf zijn 2 verschillende dingen :P

Oom Klaas

Badass junkie
Gewoon draaien die handel maar niet roken,
sowieso is het onverantwoordelijk om stoned te rijden.

Drugsgebruikers die rijden onder invloed verdienen naar mijn mening geen rijbewijs,
eerder een verbod voor een half jaar.

mattskovic

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Gewoon draaien die handel maar niet roken,
sowieso is het onverantwoordelijk om stoned te rijden.
quote]

volgens belgische wet dacht ik dat er minstens 14 uur tussen blowen en auto rijden zijn om daarna verstandig terug te kunnen rijden (zonder positief te testen) maar dat is echt bullshit... als je elke week een paar blowtjes doet kan je nog altijd positief testen lijkt mij toch ...

weet niet hoe het in nederland zit

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dit is idd bullshit, ookal rook je niet elke week paar blowtjes..
Wel is het zo hoe vaker en meer je gebruikt hoe langer het aantoonbaar is.

Maar ookal rook je je eerste jointje ooit ( en benter goed stoned van) kunnen ze dit nog zeker een week later terug zien in tests...

Ik zou tussen blowen en rijden persoonlijk een uur of 2,5-3 houden... Na een uur is het meeste effect al weg en ben je alleen nog beetje duf, na 2,5 uur ben ik toch altijd al helemaal terug op aarde hoor.. Jammer genoeg

cropp

Badass junkie
een joint heb je binnen 3 minuten gedraait, hoe groot is de kans dat er precies op dat moment een politieagent langs komt?

and again, hoe groot is de kans dat de beste man jou ook daadwerkelijk aanhoudt?

en hoe groot is de kans dat je geen tijd meer hebt om je joint voorzichtig in het desbordkasje te leggen?

gewoon doen man, een vent in een leren broek houdt mij niet tegen!!!

iraqio

Belezen gebruiker
cropp zei:
een joint heb je binnen 3 minuten gedraait, hoe groot is de kans dat er precies op dat moment een politieagent langs komt?

and again, hoe groot is de kans dat de beste man jou ook daadwerkelijk aanhoudt?

en hoe groot is de kans dat je geen tijd meer hebt om je joint voorzichtig in het desbordkasje te leggen?

gewoon doen man, een vent in een leren broek houdt mij niet tegen!!!
3 minuten!?

BBTT

Newbie
Ik denk eerlijk gezegd dat ze je er wel even op aanspreken, maar als ze niks ruiken in de auto, ze verder niks doen.

Maar weet iemand ook of het consequenties heeft wanneer degene op de bijrijdersstoel er één rookt?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Je mag een joint hebben of draaien in de auto, ze kijken dan wel naar de asbak, of daar een tipje in ligt, en ze kijken naar je ogen, of die rood zijn. en stellen een paar vragen om te controleren of je in staat bent auto te rijden.

cropp

Badass junkie
@iraqio: 3 minuten, vind je dat veel of weinig?

loadrunner zei:
Je mag een joint hebben of draaien in de auto, ze kijken dan wel naar de asbak, of daar een tipje in ligt, en ze kijken naar je ogen, of die rood zijn. en stellen een paar vragen om te controleren of je in staat bent auto te rijden.

en dit vind ik niet meer dan terecht, iemand die knijterstoned is hoort ook geen auto meer te rijden.

iraqio

Belezen gebruiker
cropp zei:
@iraqio: 3 minuten, vind je dat veel of weinig?

loadrunner zei:

en dit vind ik niet meer dan terecht, iemand die knijterstoned is hoort ook geen auto meer te rijden.
ik weet niet wat voor joints jij draait maar een niet al te grote van n halve gram doe ik net onder een minuut over..

cropp

Badass junkie
ik doe gewoon op mijn dooie gemakkie, als ik in mijn eentje ben heb ik hem ook wel zo af, maar als ik bij een maat van mij in de auto zit duurt het meestal wat langer...

iraqio

Belezen gebruiker
cropp zei:
ik doe gewoon op mijn dooie gemakkie, als ik in mijn eentje ben heb ik hem ook wel zo af, maar als ik bij een maat van mij in de auto zit duurt het meestal wat langer...
grappig :beer:

Bovenaan