Douane DOUR - Straf? boete ?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben dus gepakt op de afrit van DOUR door de douane, eerste keer dour, dus ik wist niet dat ze daar alle jaren controleren blijkbaar...

Ze hebben gevonden : 100gram efedra, salvia bladeren, 2 LSD zegels, 5 gram wiet, 1 gram hash, betelnoot, 100gram passiebloem, ruwe opium en men weegschaaltje.

afgepakt :
-de efedra (ze hebben er voor gebeld enal, voor te checken of het legaal was of niet, en blijkbaar wel :confused: ik wist niet dat dat illigaal was in belgie.)
- salvia bladeren (maar die zaten in een theedoosje, waarop stond 'Abend MIX')
- 1 LSD zegel (men hartje :() (de andere zegel hebben ze gewoon droogweg terug weggestoken, ze hadden hem zelfs in hun handen.. ik snap het niet ze.. DOMMERIKKEN! of vriendelijke flikken :))
-al men wiet en hash
-men ruwe opium
-men weegschaaltje

betelnoot was blijkbaar legaal, die kwamen dat zelfs vragen aan mij wat dat was en wat dat deed :grin: zeflde met de passiebloem, kende ze ook niet :grin:

Ze hebben een PV opgestelt, maar daarin stond alleen het volgende:
-100gram efedra
-25gr Abend Mix (dwazerikken :grin: inplaats van salvia :grin: en waarom zoude ze thee in beslag nemen? :P )
-1 LSD zegel

De wiet enzo hebben ze niet eens genoemt, wel afgepakt.

Ik heb gezegt dat alles van mij was. ze verdachten me wel eerst van dealen, door die weegschaal, maar heb uitgelegt dat ik dat gebruikte voor niet opgelicht te worden als ik iets koop op het festival.

Nu vraag ik me af, iemand een idee wat voor boete en/of straf ik kan verwachten? Ze kunnen me alleen maar iets geven voor die 1ne LSD zegel denk ik. Dat is het enige dat op die PV stond dat echt erg is.. aleja, op wettelijk vlak dan.

Was wel ff een bummer op de feestsfeer. Mij gewoon eruit gepikt omdat ik dreadlocks heb en er wat hippie-achtig uitzie eh... DISCRIMINATIE noem ik da ! :P :rolleyes:

-spaceman-

Badass junkie
shit man, dat is echt balen voor je...

als je volgend jaar met de auto komt, moet je gewoon om 12 uur 's nachts komen... vorig jaar om die tijd geen controle gehad...

dit jaar met de trein gegaan en weer geen controle gehad...
ik had alleen xtc en wiet mee.

efedra is toch ook illigaal in nederland inmiddels?

Ik denk dat je boete wel mee zal vallen, volgens mij zijn ze ook niet zo heel streng met drugs in ons buurlandje!

Shroomie

Bewuste gebruiker
efedra is toch legaal in belgie dacht ik :confused:

btw so true ivm discriminatie, ze pikken altijd die met dreadlocks eruit

en wel grappig dat ze dingen in beslag nemen waarvan ze niet eens weten wat het is

azgaza

Badass junkie
Heb je die andere zegel dan gewoon mogen houden? Ik weet weinig van de wet in belgië, maar in nederland als ze je niet als dealer zouden zien zou je er gewoon mee wegkomen omdat alles rond de gebruikers hoeveelheden lag, maarja wetten verschillen.

slunse

Bewuste gebruiker
hehe zou ook wel eens willen weten wat het prijskaartje zal zijn.. ik had 10g md, methylone en 5meo-dmt mee maar ze hebben opgeschreven eigen gebruik

slunse

Bewuste gebruiker
Delirium zei:
slunse zei:
hehe zou ook wel eens willen weten wat het prijskaartje zal zijn.. ik had 10g md, methylone en 5meo-dmt mee maar ze hebben opgeschreven eigen gebruik

Dát allemaal eigen gebruik?! :openmouth: :openmouth:

jep :mrgreen:
maar hun testen reageerden niet op alles dus die waren blijkbaar niets waard. geluk bij een ongeluk

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Kben dood... binnen een week ofzo.

Net telefoon gehad van de politie. Omdat men ouders niet thuis zijn moet ik samen met men broer en ouders naar de hoofdzetel in antwerpen van de politie. Omdat er een minderjarige bij was gaat het tschijnt neig pijn doen ...

Maar niets was van men broer ofzo. Help! Heeft er iemand een idee wat ik zou kunnen doen ?

Kging vandaag nog trippe, da zit er nu niet meer in denk ik .. :cry:

Jan janssen

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
Kben dood... binnen een week ofzo.

Net telefoon gehad van de politie. Omdat men ouders niet thuis zijn moet ik samen met men broer en ouders naar de hoofdzetel in antwerpen van de politie. Omdat er een minderjarige bij was gaat het tschijnt neig pijn doen ...

Maar niets was van men broer ofzo. Help! Heeft er iemand een idee wat ik zou kunnen doen ?

Kging vandaag nog trippe, da zit er nu niet meer in denk ik .. :cry:

Jepp!... doodstraf en terecht! :mrgreen:... t zijn ook altijd die drugsgebruikers :wink: :smoke: :wave:

WTF_I_AM_TRIPPING

Experimenterende gebruiker
Dat zou niet uit moeten maken van die minderjarige, jij hebt toch gezegd dat het voor jou gebruik was?
Ik denk dat je alleen een preek van de politie (en ouders) kan verwachten, en natuurlijk een boete.
Naar de gevangenis zal je hiervoor niet hoeven...
En een taakstraf denk ik ook niet, omdat er geen schade is aangericht aan iets of iemand.

Relaxxxxx.

slunse

Bewuste gebruiker
gewoon niet gaan. ik denk dat ze het zwaarste zullen tillen aan die weegschaal en opium. hoeveel gram was dat? genoeg om iemand het hoekje om te sturen?

DreamWeaver

Badass junkie
Bereid je goed voor, consequenties zijn niet gigantisch maar het levert toch altijd een schrikmomentje op. Later lach je hierom :)

DreamWeaver

Badass junkie
Frisko zei:
een 350€ schrikmomentje!!
samen met katarsis of cad :smoke:

Het kon stukken erger, als ze alles hadden afgenomen en wisten wat het was was hij naar alle waarschijnlijkheid vervolgt als zijnde 'dealer' en had 'ie net ff een groter probleem gehad.
Ben zelf ook eens opgepakt en op dat moment zat de schrik er ook goed in, maar toen ik de brief van de officier van justitie binnenkreeg dat ik niet vervolgt werd wegens gebrekkige bewijslast kon ik er wel om lachen. Ik had namelijk al die tijd niets te vrezen, maar door de hele commotie eromheen kon je toch wel spreken van een 'schrikmomentje'.

zommes

Badass junkie
Frisko heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk, het zal niet erger zijn dan een afgrijselijke preek over drugs en een boetetje van rond de 350,-

Ga netjes gekleed en gedraag je niet alsof je schijt aan het systeem hebt, als je een rechter respectloos gaat behandelen, ben je harder de lul.

en: STEL JE NIET AAN, je gaat niet 'dood'

Frisko

Badass junkie
zommes zei:
Frisko heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk, het zal niet erger zijn dan een afgrijselijke preek over drugs en een boetetje van rond de 350,-
ben er vrij zeker van

ben zelf ook gepakt met een prutske(nie veel drugs) en heeft mij ook zoveel gekost + centrum voor alcohol en drugsbegeleiding.
andere keer ben ik dan weer met een HELE HOOP GHB EN GBL(10+ liter) en nog wa andere zooi gepakt en nu moet ik voorkomen voor rechtbank van 1ste aanleg.

1ste aanleg kijken ze of ikvoor correctionele rechtbank moet komen al dan niet!!!
hoop dat het niet zo een vaart loopt.

dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:

zommes

Badass junkie
Frisko zei:
dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:

Laten we hopen van niet inderdaad. Helemaal voor je vriendin en toekomstige erfgenaam.

Doodkapje

Wijs gebruiker
zommes zei:
Frisko zei:

Laten we hopen van niet inderdaad. Helemaal voor je vriendin en toekomstige erfgenaam.

ik hoop het ook niet voor jou. het belgische gerecht is traag... en als ze nog moeten kijken of je naar de correctionele moet dan is uw kans op gevangenis nog altijd heel reëel. veel succes ermee

Frisko

Badass junkie
Doodkapje zei:
zommes zei:
Frisko zei:

ik hoop het ook niet voor jou. het belgische gerecht is traag... en als ze nog moeten kijken of je naar de correctionele moet dan is uw kans op gevangenis nog altijd heel reëel. veel succes ermee
zwaardere zaken komen altijd voor 1ste aanleg eerst!!
da is standaard zo omdat da via de onderzoeksrechter is gegaan ipv de procureur...
maia mn advocaat heeft mij toch gerustgestelt dat ik gene bang moet hebben voor een effectieve gevangenisstraf!!!
nu hopen dat hem weet waar hem over spreekt hé(ma daar twijfel ik nie aan)... :)

Midway

Wijs gebruiker
Wij hebben ook zware controle gehad, met honden enzo, maar mochten doorrijden omdat plaatsen volzet waren

Doodkapje

Wijs gebruiker
Frisko zei:
Doodkapje zei:
zommes zei:
Frisko zei:

zwaardere zaken komen altijd voor 1ste aanleg eerst!!
da is standaard zo omdat da via de onderzoeksrechter is gegaan ipv de procureur...
maia mn advocaat heeft mij toch gerustgestelt dat ik gene bang moet hebben voor een effectieve gevangenisstraf!!!
nu hopen dat hem weet waar hem over spreekt hé(ma daar twijfel ik nie aan)... :)

wil er niet over uitwijden maar een kerel die ik ken ging ook absoluut geen celstraf krijgen... mocht zich aanmelden voor 3 jaar effectief... maar goed, hopen dat het voor jou goed afloopt :wink:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ok, blijkbaar was dat telefoon gesprek dus gewoon een grap van ne maat va mij.. Was wel ff schrikke ze. Tzal dus hopelijk alleen maar een boete worden van 350€ zoals Frisko zegt.

Achteraf gezien wel zalige burn van die maat :grin:

Als ik meer weet van wa ik heb ofzo dan zal ik het posten.

Greetz,
Argulas

en Frisko, Khoop da het goed afloopt voor u.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Argulas zei:
Ik ben dus gepakt op de afrit van DOUR door de douane, eerste keer dour, dus ik wist niet dat ze daar alle jaren controleren blijkbaar...

Was wel ff een bummer op de feestsfeer. Mij gewoon eruit gepikt omdat ik dreadlocks heb en er wat hippie-achtig uitzie eh... DISCRIMINATIE noem ik da ! :P :rolleyes:

Wat een huftertjes, DOUR waarv is dat in godsnaam ?

Gaan julie naar Full moon Duitsland dan moet je hier 100% rekenig mee houden, bij het betreden en het verlaten wordt je grondig gecontroleert.

Je Hartje !!!!

grrrrrrrr ..... kon je die dan niet snel opeten ?
Ik zou wel dreads willen groeien maar juist om deze reden doe ik het niet.
Met dreads wil iedere agent(e) je anaal doorzoeken, ik haat dat soort dicriminatie.
Mij laten ze vrolijk door tuffen al is het 5000 km ....

Hoe goed had je het verstopt ?

Wel kut hoor geen dope op je feesssie en dan nog op zoek moeten ook.

Sterkte

Stonie

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
lysergine25 zei:
Argulas zei:

Wat een huftertjes, DOUR waarv is dat in godsnaam ?

Dat ligt tegen de grens van frankrijk, in Wallonië.

lysergine25 zei:
Je Hartje !!!!

grrrrrrrr ..... kon je die dan niet snel opeten ?

nee, ik denk niet dat dat een goed idee was, dan zou ik al mega trippend nog naar het festival verder rijden, gerief uit de auto naar camping sleuren, ticket inwisselen, toegangsbandje fixen enzo.. zou zeker niet gelukt zijn :grin:

Wel ENORM spijtig dat ik het kwijt ben. Gelukkig heb ik er nog 1tje! Khad er meer moeten kopen toen ik de kans had :confused:

lysergine25 zei:
Ik zou wel dreads willen groeien maar juist om deze reden doe ik het niet.
Met dreads wil iedere agent(e) je anaal doorzoeken, ik haat dat soort dicriminatie.
Mij laten ze vrolijk door tuffen al is het 5000 km ....

Mja, maar buiten dat, ben ik toch enorm blij dat ik dreads heb ze. Nog geen seconde spijt van sinds ik ze heb. Kzou echt niet meer zonder kunnen denk ik :hearteyes:

lysergine25 zei:
Hoe goed had je het verstopt ?

Wel kut hoor geen dope op je feesssie en dan nog op zoek moeten ook.

Sterkte

Stonie

Nee, totaal niet verstopt eigenlijk. Gewoon in men doosje (waar eigenlijk alles in zat) gestoken dat in men bagage zat. Ik had er totaal geen rekening mee gehouden. Achteraf gezien domme zet. Mja, had ook totaal geen controle verwacht.

Toen ik aangekomen was op het festival heb ik toch nog vloeibare lsd kunnen scoren en ook nog wiet. Was niet echt een probleem. Het zou wel toffer geweest zijn moest ik alles gewoon nog gehad hebben, dan zou het me ook een pak goekoper uitgekomen zijn.

Anyway, wijze les voor de volgende keer! Alles apart verstoppen en omwegen nemen.

Greetz, Argulas

Frisko

Badass junkie
tja jong das nu eenmaal het risico vant vak hé!!
dan moede maar gene drugs pakken! :P
ge weet dat da illegaal is hé en dat der gevolgen aan verbonden zijn :smoke: :smoke:
boete en ge zijt er weer vanaf :wave:

belgie valt best nog mee qau straffen hoor... :smoke: :hearteyes: :grin: :wave:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
mja tis zo.

Kan me een leven zonder enige drugs ni voorstelle gewoon.
Dus de straffe zal ik er wel bij moete pakke .

Ma toch liefst ontwijke ze :grin:

nastey

Newbie
Ok, dit is dus ook de eerste keer dat ik naar dour ga, en naja, het is indd in het buitenland, maar ik zou toch wel graag wat poedertjes en zalfjes meenemen.

Stel ik wordt aangehouden bij de douane (gaan met auto) vlieg je snel de cel in? want ik las al over boete's bij (toch wel een aanzienlijke partij drugs :P), maja. Kheb natuurlijk echt geen zin om de cel in te vliegen als ik bij de douane aangehouden wordt, boete zal me verder weinig uitmaken.

Dus wat is het risico om de cel in te draaien etc etc,
als iemand me miss hier een beetje info over zou kunnen geven, much appreciated.

pieter-b

Wijs gebruiker
Re:

Frisko zei:
zommes zei:
ben er vrij zeker van

ben zelf ook gepakt met een prutske(nie veel drugs) en heeft mij ook zoveel gekost + centrum voor alcohol en drugsbegeleiding.
andere keer ben ik dan weer met een HELE HOOP GHB EN GBL(10+ liter) en nog wa andere zooi gepakt en nu moet ik voorkomen voor rechtbank van 1ste aanleg.

1ste aanleg kijken ze of ikvoor correctionele rechtbank moet komen al dan niet!!!

ghb is drugs, maar gbl is toch gewoon een legaal schoonmaakmiddel..als in niet beboetbaar?

dfssdfde

Badass junkie
Re: Re:

pieter-b zei:
Frisko zei:
zommes zei:
ben er vrij zeker van

ghb is drugs, maar gbl is toch gewoon een legaal schoonmaakmiddel..als in niet beboetbaar?
Wel als je ook GHB liggen hebt en opgepakt wordt als dealer/maker van GHB :tongueout:

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Amai Argulas! Zwaar gekloot door de belgische politiediensten.

Hoe was hun houding eigenlijk? Gewoon bandwerk alle gebruikers pesten of gedroegen ze zich ook hatelijk?

Ik hoop dat het op een sisser afloopt en dat je z.s.m. je verdiende LSD-trip kan genieten wegens doorstane problemen.

Leuke mop van je vriend! :grin:

Bovenaan