dosering xtc

Hi iedereen,

Ik ben echt slecht in rekenen en snap het gewoon niet hoe ik xtc moet doseren.:sweatsmile:
Nu was mijn vraag of iemand mij hier mee kon helpen met hoeveel ik kan gebruiken.

Ik weeg 75 kilo.
Mijn xtc-pillen zijn van 300 mg en heb deze al vaker gebruikt, maar echter snap ik eigenlijk nooit wanneer het te veel is.
Hopelijk kan iemand mij helpen voor een veiliger gebruik!

• Like
Waarderingen: ljuv

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Hi iedereen,

Ik ben echt slecht in rekenen en snap het gewoon niet hoe ik xtc moet doseren.:sweatsmile:
Nu was mijn vraag of iemand mij hier mee kon helpen met hoeveel ik kan gebruiken.

Ik weeg 75 kilo.
Mijn xtc-pillen zijn van 300 mg en heb deze al vaker gebruikt, maar echter snap ik eigenlijk nooit wanneer het te veel is.
Hopelijk kan iemand mij helpen voor een veiliger gebruik!

Je pillen testen zou ik als eerst doen, dan weet je precies hoeveel erin zit. Dan kan je kijken met je lichaamsgewicht. Vuistregel is 1.5mg mdma per kilo lichaamsgewicht.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Op het forum en internet in het algemeen wordt altijd gedoseerd aan de hand van je lichaamsgewicht, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens. Je lichaamsgewicht is helemaal niet z'n belangrijke factor hoe drugs als MDMA bij jou vallen. Bovendien doen we het bij andere drugs ook niet. Laten we ook eerlijk zijn, als jij 55kg weegt en je neemt 1x je lichaamsgewicht, dan heb je niet alles uit je MDMA ervaring gehaald.

Zelf vind ik 180mg een mooie dosering voor een avond. Eerst 100mg en daarna vrij snel 1 redose van +-80mg.

Uiteraard is het beter om lager te zitten maar op die dosis spelen er nog weinig negatieve effecten op, wat belangrijke signalen van je lichaam zijn dat iets teveel is. Er is ook helemaal niet aangetoond dat z'n lage dosering al significant neurotoxisch is. Het is wel handig om niet veel tegelijk te pakken omdat het vrij hard kan binnenkomen. Voor mij is dat max 100mg in 1x.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
De berekening gaat als volgt:
75 (jouw lichaamsgewicht) x 1,5 = 112,5.

Je laat je pil dus testen en als je weet hoeveel mg daarin zit, kun je het gewicht van je pil omrekenen. Meestal zitten er namelijk nog vulstoffen in en is het daadwerkelijke gewicht niet ook de hoeveelheid MDMA. Dus misschien is je pil 300 mg als je 'm op de weegschaal legt, maar zit er 250 mg MDMA in. Je kunt dat niet weten zonder te laten testen dus doe dat zeker.

Zodra je dat weet reken je het om, dus:
Als 300 mg pil gelijk is aan 250 mg MDMA (+ 50 mg vulstoffen) en je wilt 112,5 mg MDMA hebben, zit je met iets minder dan een halve pil goed, en als je het precies wilt uitrekenen is dat:
300/250= 1,2
1,2 x 112,5 = 135 mg pil op de weegschaal.

Dit alles dus helemaal in te vullen met de waarden van jouw geteste pil.

Bovenaan