Doseren MDMA kristallen

Ade2023

Newbie
Hallo mensen,
Aankomende zaterdag ga ik naar ade en hier ga ik mdma kristallen gebruiken.
Normaal gesproken gebruik ik xtc.

in april dit jaar heb ik 1 keer mdma genomen, maar mijn ervaring hiermee was niet heel bijzonder.
Dit komt denk ik doordat ik toen doseerde door telkens een vinger te doen. (Ik was toen overigens niet op de hoogte van de 1,5mg/ kg lichaamsgewicht regel)

Zaterdag wil ik dus weer mdma gaan gebruiken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet doseren over de hele avond. Ik weeg 70kg, dus dat zou betekenen dat ik 105mg kan nemen over de hele avond. Ik las dat veel mensen de eerste keer 2/3e nemen en na volgens mij 2 a 3 uur 1/3e om het iets te verlengen.

Betekent dit dus dat ik de eerste keer 70mg en de tweede keer 35mg moet doen?

En is het erg als je iets hogere doseringen neemt?

Ulixes

Wijs gebruiker
Yep, de eerste dosis wat meer zodat je over de "drempel" komt. Anders voel je dus niks. Je kunt tussen 1,5mg/kg-2mg/kg zitten, niet hoger dan dat. Na je tweede dosis niet meer bijnemen. Naast dat je niet meer op je piek komt, kun je alleen maar last krijgen van meer bijwerkingen. Veel plezier :)

OtherShore

Badass junkie
Wat is erg? Ik zou het houden bij maximaal 1,7 mg MDMA kristallen per kilo lichaamsgewicht. Dus voor jou is dat 119 mg. Dat is namelijk de maximale dosis binnen MDMA-assisted therapy. Laten we daar 120 van maken, dan kun je dat verdelen in twee giften van 80 en 40 mg. Zo heb je de minste kans op vervelenden bijwerkingen en schadelijke gevolgen voor je gezondheid.

Torchic

Badass junkie
Heb je het getest? Het is namelijk belangrijk om te weten tijdens het doseren wat het precies is en de zuiverheid daarvan.

Ade2023

Newbie
Wat is erg? Ik zou het houden bij maximaal 1,7 mg MDMA kristallen per kilo lichaamsgewicht. Dus voor jou is dat 119 mg. Dat is namelijk de maximale dosis binnen MDMA-assisted therapy. Laten we daar 120 van maken, dan kun je dat verdelen in twee giften van 80 en 40 mg. Zo heb je de minste kans op vervelenden bijwerkingen en schadelijke gevolgen voor je gezondheid.
Hoe kijk jij tegen xtc en mdma tegelijkertijd op een avond?

OtherShore

Badass junkie
Ja het is 82% zuiver
100% zuivere MDMA kristallen (in zout-vorm dus) bevatten 84% MDMA in base-vorm. De uitslag van de testservice is altijd in base. Dus 82% zuiver betekent eigenlijk bijna 100% zuivere MDMA kristallen. Voor de adviesdosis moet je de kristal/zout-vorm aanhouden. Dus je adviesdosis is uiteindelijk gewoon maximaal 120 mg MDMA kristallen. Dat kleine beetje onzuiverheid kun je denk ik verwaarlozen.

Huh? XTC bevat MDMA (en meestal alleen MDMA met een beetje vulstof en kleurstof) en MDMA kristallen zijn als het goed is zuivere MDMA. Dus ik zou zeggen: er is geen verschil. Je moet alleen opletten dat je met de totale dosis niet boven de adviesdosis uitkomt.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Neehoor; de 1,5 mg/kg is slechts een harm-reduction richtlijn. Ik vind het overigens ook een onnodig ingewikkelde rekensom. Liever zeg ik dat je ergens tussen de 80-160 milligram MDMA per gebruiksmoment kunt nemen (zeg maar per dag/nacht/ochtend/middag, net afhankelijk van wanneer je begint). De wetenschappelijke organisatie MAPS werkt ook met zulke doseringen, en zij doen geen rekensommen met lichaamsgewicht. Ook hoef je niet te corrigeren voor de zuiverheid van de MDMA.

Pak liever een weegschaal en capsules. Weeg bijvoorbeeld 80 milligram (0,080 gram) en 60 milligram (0,060 gram) af. Neem eerst de sterkere dosis, en na twee uur de minder sterke.

Veel duidelijker kan ik mijn advies niet maken :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Aangezien er in xtc-pillen bijna altijd alleen maar MDMA zit, neem je dan MDMA + MDMA (met bindmiddel en kleurstoffen).

In principe is het om het even wat je neemt. Zolang je maar weet HOEVEEL (milligram) MDMA je binnenkrijgt op een avond.

Sommigen hebben een voorkeur voor MDMA-kristallen omdat je die met een milligramweegschaal heel precies kunt afwegen, en je dan zeker weet dat er niks anders bij zit. Anderen vinden dat maar moeilijk en bijten liever op de dansvloer ongeveer een kwartje van de pil.

Ik ben zelf nogal neurotisch en vertrouw dealers voor geen cent. Dus ik heb het liefst geteste kristallen, afgewogen, in capsule, in een zakje, voorzien van label, en een begeleidend plan van hoe en wanneer ik het ga innemen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
We hebben het trouwens niet over de risico's gehad. Want je kunt wel harm-reduction toepassen, maar dan kan er nog steeds wat mis gaan.

Heel soms veroorzaakt MDMA hartklachten. Er is dan weinig wat je nog kunt doen behalve reanimeren. Enkele keren per jaar gebeurt dat. Vaker hebben mensen last van hartkloppingen, angst, misselijkheid, of in ernstigere gevallen (kenmerken van) een psychotische episode, en oververhitting (of hoge koorts).

Het vaakst gaat het mis als mensen drugs combineren, als ze hogere doseringen nemen, vaak bijpakken, lang wakker blijven, weinig eten, in te warme feestzalen hard dansen, en te veel water drinken. Je kunt dat soort activiteiten dus het best zoveel mogelijk vermijden.

Ook kun je de dagen of weken na gebruik last hebben van wat zwaardere emoties. Je kan je lusteloos voelen, moe, ongeconcentreerd, met een kort lontje, meer twijfelen aan jezelf en last hebben van huilbuien of paniekaanvallen. Mede daarom wil je MDMA ook niet heel regelmatig gebruiken (wat trouwens ook geldt voor alle andere oppeppende drugs).

Neo-Shulginist

Badass junkie
We hebben het trouwens niet over de risico's gehad. Want je kunt wel harm-reduction toepassen, maar dan kan er nog steeds wat mis gaan.

Heel soms veroorzaakt MDMA hartklachten. Er is dan weinig wat je nog kunt doen behalve reanimeren. Enkele keren per jaar gebeurt dat. Vaker hebben mensen last van hartkloppingen, angst, misselijkheid, of in ernstigere gevallen (kenmerken van) een psychotische episode, en oververhitting (of hoge koorts).

Het vaakst gaat het mis als mensen drugs combineren, als ze hogere doseringen nemen, vaak bijpakken, lang wakker blijven, weinig eten, in te warme feestzalen hard dansen, en te veel water drinken. Je kunt dat soort activiteiten dus het best zoveel mogelijk vermijden.

Ook kun je de dagen of weken na gebruik last hebben van wat zwaardere emoties. Je kan je lusteloos voelen, moe, ongeconcentreerd, met een kort lontje, meer twijfelen aan jezelf en last hebben van huilbuien of paniekaanvallen. Mede daarom wil je MDMA ook niet heel regelmatig gebruiken (wat trouwens ook geldt voor alle andere oppeppende drugs).
Nog even naast de gebruikelijke oepsjes zoals de "shit ik heb per ongeluk 800 milligram afgewogen in plaats van 80 milligram". Of de "huh, wat bedoel je, dat was geen xtc-pil?". En niet te vergeten de "ik dacht dat ik nog niks voelde dus toen heb ik maar een dubbele dosis bijgenomen."

xeno1975

Experimenterende gebruiker
Ik ben zelf nogal neurotisch en vertrouw dealers voor geen cent. Dus ik heb het liefst geteste kristallen, afgewogen, in capsule, in een zakje, voorzien van label, en een begeleidend plan van hoe en wanneer ik het ga innemen.
Ik doe het ook zo (wel vermalen XTC tabletten in plaats van pure MDMA omdat we daar geen leverancier voor vinden, XTC wel als enkel MDMA getest). En ik hou de genomen hoeveelheden bij in een Excel sheet, inclusief reacties en gewaarwordingen. Want herinneringen willen wel eens vervagen met de tijd, en meten is weten.

Bovenaan